Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
--Kreci a nie odpala---
Autor Wiadomość
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-12-2008, 23:29   --Kreci a nie odpala---

mam pytanie dzisiaj bawilem sie troche z nawiewem i podczas testow rozladowalem akumulator, a przyznam ze troche sie bawilem swiatla radio +nawiew chodzil
nie mial sily nawet zakrecic,wsadzilem drugi akumulator zeby tylko odpalic bo mialem zapasowy;p odpalil ladnie i chodzil wysidlem z niego odlaczylem klemy i chcialem wsadzic ten rozladowany zeby podladowalo go,a auto zgaslo jeszcze przed wlozeniem go,chcialem go zapalic pozniej na tym dobrym i nic,kreci caly czas a nie odpala w ogole,co moze sie stalo bo juz nie wiem co namieszalem
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-12-2008, 23:33   

podczas odłączenia aku przy włączonym silniku mógł paść ci mostek z diodami na altku lub regulator napięcia. Nie wiem skąd wziął ci się pomysł zmiany aku na włączonym silniku ale odradzam ten zabieg. Pewnie chciałeś go doładować i się na tym przejechałeś. Sprawdź napięcie podawane przez altek na klemy i czy w ogóle masz iskrę na świecę.

** Dodano: 13-12-2008, 23:34 **
Lolo88, tak w ogole to witamy na forum :ttt:
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-12-2008, 23:41   

no po fakcie pomyslalem co za numer odwalilem,a modul mogl sie spalic?klema plusowa nie dotknela masy napewno,mam taka nadzieje bo ciemno bylo jak ten zabieg robilem
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-12-2008, 23:47   

Lolo88, nie chodzi o dotknięcie klemy + i - ale o to że przy odłączeniu aku całe napięcie podawane przez altek może wywalić diody na altku lub regulator napięcia. sprawdź to o czym pisałem wyżej.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-12-2008, 23:55   

jutro bede sprawdzal to co pisales,dzieki ;)
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-12-2008, 23:56   

sprawdź też bezpieczniki... a który przewód pierwszy odłączyłeś?
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-12-2008, 23:59   

DARREK napisał/a:
sprawdź też bezpieczniki...


po co? Jakie ma sprawdzić?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-12-2008, 00:00   

pierwszy minus
,bezpieczniki? od czego masz na mysli ze sie zjaraly?
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-12-2008, 00:04   

jakie bezpieczniki? O wow.. sry, ale nie wiem jakim cudem kawałek postu z priva trafiło tutaj.. :roll: :doubt:

Odłączenie akumulatora podczas pracy silnika jest najlepszą drogą do pozbycia się alternatora
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-12-2008, 00:06   

DARREK, :bravooo: :bravooo: haha haha :popupie: :popupie:
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-12-2008, 11:50   

Lolo88, niezły numer :red_kartka: mostek z diodami i regulator napięcia znajdują się w alternatorze pod plastikową osłonką, bez ściągania alternatora najlepiej to zrobić wchodząc pod auto, czyli podnosnik / kanał. Druga zasada to do wszystkich, ludzie najpierw zakładamy klemę z napięciem + potem klemę z masą - tak samo podłączamy prostownik do akumulatora lub kable gdy podładowujemy z innego samochodu (tu nawet lepiej żeby masę podpiąć do bloku silnika zamiast bezpośrednio do klemy - zmniejszamy ryzyko uszkodzenia rozładowanego akumulatora), no chyba że lubicie jak wam iskrzy przy zakładaniu + :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-12-2008, 15:57   

witam sprawdzilem dzisiaj iskre i czy pompka paliwo podaje,okazalo sie ze pompka pcha ladnie,a co do zaplonu brak iskry,nic a nic;/ juz nie wiem co dalej?

** Dodano: 14-12-2008, 17:25 **
wiecie co moglo byc przyczyna zaniku iskry?wszystko od momentu odlaczenia klem z bateri na pracujacym silniku;/ :?
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-12-2008, 19:39   

Lolo88, miałeś sprawdzic czy alternator daje napiecie-sprawdziłeś to?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-12-2008, 19:57   

nie mialem jak sprawdzic tego bo miernika nie mam,a to ma wplyw jak np nie ma ladowania teraz?
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-12-2008, 20:45   

Lolo88, jak nie ma ładowania to skąd ma iść iskra? powinna niby przy naładowanym aku jakaś iskra wyskoczyć dopóki aku sie nie rozładuje ale sprawdz żeby wyeliminować ew. usterką altka. Później będziemy myśleć dalej. Miernik kosztuję koło 20 zł.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 14-12-2008, 21:05   

no tak masz racje,teraz jak krece swieci kontrolka ladowania znaczy miga wraz z kreceniem auta i liczniki przygasaja
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-12-2008, 22:35   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
mostek z diodami i regulator napięcia znajdują się w alternatorze pod plastikową osłonką, bez ściągania alternatora najlepiej to zrobić wchodząc pod auto


regulator owszem ale mostek jest przylutowany do altka więc nie da się go wymienić bez wyjęcia alternatora. Wymieniałem to u mnie więc jestem pewien tego co piszę.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-12-2008, 23:56   

Sucre79, Sądzę ze kolega upalił mostek jak mu kontrolka miga, no cóż no to będzie ściągał alternator :lalala: może sobie kupić nowy pasek klinowy dla Świętego spokoju przy okazji.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 08:10   

JAM_BELFEGOR, i od razu łożyska żeby mieć pewność że wszystko już jest ok ;D
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-12-2008, 19:47   

Panowie mnie zastanawia jedna rzecz.Czego nie ma iskry :?: Czyżby po odpięciu klemy podczas pracującego silnika,napięcie skoczyło mocno w górę i upaliło moduł :?: Bo akurat altek nie ma nic do tego że nie chce zapalić.Silnik ma zapalić i bez altka.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 20:31   

ZielonyTBG, dobrze myślisz i tez nad tym myslałem dlatego napisałem żeby zmierzył napięcie podawane z altka żeby go wykluczyć bo możliwe że padł regulator i walnęło napięciem na moduł tak jak piszesz.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-12-2008, 21:31   

witam wszystkich,sprawdzalem dzis czy z samej cewki wychodzi prad na kopulke,okazalo sie ze brak ;/ wiec tez chcialem sprawdzic czy idzie prad z wtyczki do cewki u mnie jest 4 pinowa okazalo sie ze tylko na jednym pinie mam prad ktory jest nawet przy wlaczonym zaplonie i podczas krecenia ,na resztach pinow nie ma nic,wiec teraz pytanko czy powinno byc na pozostalych tez??zapewne tak
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 21:42   

Lolo88, powinno być, a wydaje mi się, że problemem będzie u Ciebie moduł.

_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2008, 21:44   

Ciechu78, ale dalej nie wiadomo czy altek nie szwankuję i jak wymieni moduł to może go znowu spalić (jeśli to moduł)
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2008, 21:46   

Sucre79 napisał/a:
Ciechu78, ale dalej nie wiadomo czy altek nie szwankuję
czyżbyś tematy pomylił? 8)

** Dodano: 15-12-2008, 21:50 **
Lolo88 napisał/a:
tylko na jednym pinie mam prad ktory jest nawet przy wlaczonym zaplonie
przy WL ma byc, przy WYL nie. Jeden idzie jeszcze do obrotka. Ktorys z tych dwoch pozostalych powinien miec napiecie non stop przy pracujacym rozruszniku
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load