Kondensator |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2011, 17:26 Kondensator
|
|
|
Witam, mam pewien problem. Otóż dostałem od kolegi pisario kondensator. Nie wiem jakiej to jest firmy dlatego zamieszczam fotkę:
Wszystko podłączyłem jak należy. Czyli gruby kabel plusowy od akumulatora oraz masę z nadwozia. Następnie pociągnąłem to do wzmaka krótkim kablem. Objaw jest taki że kondek działa i pokazuje napięcię 13,2 V na zgaszonym silniku ale nie podnosi wzmaka. Po zapaleniu silnika wzmak się włącza i kondek pokazuje napiecie 15V. Możecie mi powiedzieć czemu na zgaszonym silniku nie doładowuje wzmacniacza ? Mówiono mi że w momencie jak się włącza to diody na nim powinny mrygać a one palą się cały czas i tylko napięcie się zmniejsza z 13 do 12 V i nic po za tym.
Zagadką jest jeszcze to że auto stoi zgaszone ze 3 godziny a kondek cały czas jest włączony. Nie wiem dlaczego się nie wyłącza automatycznie. Wersja bez kabelka remote.
Czekam na wasze wskazówki. Dzięki |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-11-2011, 18:18
|
|
|
pod obudową jest mała śrubka do regulacji czułości prądu przy jakim ma się wyłączyć ... zresztą poczytaj ten temat, założony zresztą przez pisario.
http://forum.tempra.org/t...light=kondzior.
odnośnie tego że wzmacniacz nie chce wstać to co najmniej dziwne. spróbuje dać masę wzmacniacza z innego źródła niż kondensator .... ale najpierw pokręć tą śrubką bo to może wyjaśnić problemy |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2011, 19:32
|
|
|
Dałem masę bezpośrednio z nadwozia do wzmacniacza i niestety nadal nie podnosi. NApięcie na wyłączonym silniku wynosi 13V i wzmacniacz się nie włącza. Na zapalonym silniku prąd wynosi 15V i wzmacniacz gra. Nie wiem o co chodzi. Macie jakieś propozycję ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-11-2011, 20:01
|
|
|
Leśniczy, ja myślę że pisario dobrze go ustawił skoro mu działał. Nie sądzę żeby przed sprzedaża coś przy nim manipulował bo po co. O ile podłaczyłeś tak jak jet to pokazane w Twoim temacie w tipku powinno być wszystko ok
Ogólnie nie mam większych pomysłów co do Twojego problemu... Faktycznie wzbudzenie kondka reguluje ta śrubka, ale to nie wyjaśnia czemu wzmak nie startuje bo przeciez kondek nawet się nie wyłącza...
Może problem wzmacniacza nie tkwi w kondensatorze? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2011, 20:15
|
|
|
D@wIdS, ten wzmacniacz ma tak od nowości. Potrzebuję sporo prądu aby działał. Jak napięcie wynosi 13V to dioda zaczyna mrygać na wzmaku i basy giną. Po chwili jak spadnie bardziej to wogóle zdycha. Dlatego chciałem kondka podłączyć ale nie pobudza on wzmaka. Myślę ze to wina kondka ponieważ w momencie podawania prądu diody na nim powinny mrygać a one się palą cały czas.
** Dodano: 20-11-2011, 20:17 **
D@wIdS, Na kondku jest faktycznie taka śrubka do regulacji, wygląda jak przekaźnik z dziurką na śrubokręt gwiazdkowy. Na włączonym można regulować ? czy coś może pie.....nąć? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-11-2011, 20:38
|
|
|
Lasgo07, kondek nie jest od tego żeby podnosił napięcie. Ono będzie takie jakie jest na akumulatorze. Zgasisz masz tam te 13V jak jest naładowany, odpalisz pokazuje się 14,4 (u Ciebie 15 to juz chyba ta górna granica) bo zaczyna ładować alternator. Kondek jest po to żeby nie było żadnych spadków napięć czyli w momencie jak masz duuży bas i wzmak potrzebuje dużo prądu żeby rozbujać głośnik to pobiera sobie prąd zgromadzony w kondku tak, że przez cały czas ma spory zapas energii.
U mnie na kondensatorze nie ma żadnej regulacji, dioda jest jedna i miga tylko gdy wzmak pobiera z niego prąd. Nic się nie pali cały czas, ale ja mam inny kondek, wiec nie ma co porównywać.
Co masz za wzmacniacz?
Co do regulacji to wydaje mi sie że tak, ale lepiej niech Leśniczy napisze dla pewności Ja nigdy nie ustawiałem żadnego kondensatora. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2011, 20:40
|
|
|
D@wIdS, Ale u mnie wzmak nie pobiera wogóle prądu z kondka a napięcie spada z 13V na 12. Wzmaka mam Blaupunkta GTA 2 380 Watts. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-11-2011, 20:57
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | D@wIdS, Ale u mnie wzmak nie pobiera wogóle prądu z kondka |
Nie musi. Jeżeli nie ma dużego poboru mocy przez wzmak to nie będzie pobierał z niego prądu.
Lasgo07 napisał/a: | napięcie spada z 13V na 12 |
Nie zrozumiem, kiedy dokładnie spada?
Twój wzmak ma 160W RMS więc nie jest to na tyle dużo żeby nie wiadomo ile wciągał prądu. Przy dobrym akumulatorze prawie wcale nie powinno być na woltomierzu spadków. Daje mu jakieś 12-15A maksymalnego poboru prądu. Z tym włączaniem coś jest nie tak.. Mój na przykład działa jeszcze na 10,8V |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-11-2011, 20:59
|
|
|
a bez kondensatora nie diała Ci ten wzmacniacz???? ja miałem w tipo tez gta 2 tylko 400w i działał aż miło było słuchac, spróbuj ominąc kondensator i podłączyc wzmaka bezposrednio do akumulatora, cos musi być nie tak ze wzmacniaczem zę potrzebuje 15v zeby sie włączył |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-11-2011, 21:03
|
|
|
Zasada jest taka, że wzmak przy niskim napięciu powinien się włączyć, ale w momencie kiedy podamy mu sygnał do wzmocnienia bedzie się wyłączał. Nie powinno być czegoś takiego że w optymalnym zakresie pracy nie będzie chciał się włączyć. To jest wzmak do samochodu a nie ciężarówki.. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2011, 21:37
|
|
|
Lasgo07, jak byś poczytał to byś wiedział że Pisario założył identyczny temat o tym samym kondensatorze : http://forum.tempra.org/t...tor-vt20573.htm |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2011, 23:03
|
|
|
Bdm, Akurat poczytałem ale u mnie jest inny problem.
Co do włączania się wzmaka to za pierwszym razem włączy się. Prąd wynosi 13V. W momencie podłośnienia lampka na wzmaku mryga i basy giną (napięcie nadal jest 13V). Po kilku sekundach całkowicie zdycha a napięcie bez zmian 13V. Gdy odpale silnik gra dobrze choć czasami na niskich obrotach też tak się dzieje że lampka mryga. A napięcie przy odpalonym aucie wynosi 14,8V. Nie bardzo umiem sobie z tym problemem poradzić.
** Dodano: 20-11-2011, 23:05 **
palidzojnt221, Bez kondensatora działa tak samo jak opisałem. Ten kondensator w chwili obecnej nic nie daje. Tyle że się świeci cały czas i pokazuję napięcie. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-11-2011, 00:14
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | D@wIdS, ten wzmacniacz ma tak od nowości. Potrzebuję sporo prądu aby działał. Jak napięcie wynosi 13V to dioda zaczyna mrygać na wzmaku i basy giną. Po chwili jak spadnie bardziej to wogóle zdycha. Dlatego chciałem kondka.... |
popraw masę pomiędzy akumulator-buda-buda-wzmniaczacz-buda-komdenstaor. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-11-2011, 17:03
|
|
|
według mnie ten wzmacniacz powinien wymiatac bez kondensatora, 380W to nie jest nie wieadomo ile żeby go akumulator nie mógł udzwignąć, mierzyłerś miernikiem jakie jest faktyczne napięcie na kondensatorze??? czy jeśli pokazuje że jest 13V to czy faktycznie jest te 13 czy może 10??? |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2011, 19:47
|
|
|
palidzojnt221, Mierzyłem i kondek dobrze pokazuję napięcie. Zrobie jak poradził kolega Leśniczy, być może jest za słaba masa. Wyczyszczę wszystko i podepnę w inne miejsce. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-11-2011, 22:06
|
|
|
palidzojnt221, mylisz się, 380W to mam ja i gdyby nie było potrzeby zakupu kondensatora to bym tego nie zrobił, chyba że lubisz jeździć z przygasającymi światłami i dobijać alternator.
Wzmak Lasgo07, generuje 160W RMS |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2011, 22:08
|
|
|
D@wIdS, u mnie właśnie bez kondka mrygają światła na desce i tli się czasami kontrolka od ładowania na niskich obrotach ale ładowanie jest dobre. Obciążenie za duże.
** Dodano: 21-11-2011, 22:14 **
Może to coś pomoże wam w interpretacji mojego sprzętu:
Subwoofer mam taki:
http://allegro.pl/tuba-ba...1949648467.html
Wzmacniacz taki:
http://allegro.pl/b-l-a-u...1931779626.html
Doradzali mi to znajomi w sklepie gdy kupowałem, powiedzieli że spokojnie będzie to współpracować ze sobą.
Co wy myślicie? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-11-2011, 22:32
|
|
|
jeździłem z takim samym zestawem w tipo, później pchnąłem to koledze Luczu więc też może co nieco dodać na ten temat. w każdym razie dobry zestaw dla osób zaczynających z CA. jesli chodzi o moc i łupnięcie to szału nie ma za to rekompensuje jakością .... pomimo dobrego ładowania i dobrego akumulatora światła w tipo na wolnych obrotach lekko przygasały w rytm basu, to samo z deską DGT .... po dorzucenia małego kondziorka 0,5F wszystko się poprawiło
** Dodano: 21-11-2011, 22:34 **
Lasgo07, tak ogólnie to warto by było sprawdzić tez ten wzmacniacz na innej instalacji ( w innym aucie lub jakims sklepie z CA ) bo możliwe, że sam wzmacniacz jest "szrotem" |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-11-2011, 22:39
|
|
|
Tuba a nie subwoofer :]
Jest trochę za mocna do tego wzmacniacza, ale nie ma to wpływu na to że Twój wzmak startuje od tak wysokiego napięcia. Ja też mam głośnik mocniejszy od wzmaka.
Sprawdź tą mase, może i to być przyczyna. Jakiś czas temu kumpel miał problem że sub grał mu tylko przez chwile i jak podgłośnił to na wzmaku zapalała się czerwona dioda. Tyle tematów przejrzałem żeby mu pomóc, podejrzewałem końcówkę mocy a przyszło co do czego to poluzowała się masa. Może i u Ciebie to ten szkopuł |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2011, 23:57
|
|
|
ZARAZ ZARAZ ZARAZ...
Lasgo jak wczesniej chlopaki zauwazyli zakladalem temat i zostal problem rozwiazny poza tym mowilem Ci co i jak. Instrukcja jest do znalezienia w necie, trzeba mocno poszukac uzywajac googli.
Po regulacji ta srubka o ktorej wspominalem kondek normalnie gasl. Jeszcze miesiac temu w nowym aucie byl sprawdzany i dzialal jak powinien. Teraz moze wymagac regulacji bo strojony byl pod inny wzmacniacz. Nie wiem jednak czemu wzmacniacz nie "dostaje" napiecia od kondka. Najprawdopodobniej ma za male skoki strzaly a kondek wyregulowany jest na poddawanie przy wiekszym poborze.
Wzmacniacz pod ktory byl strojony to Blaupunkt GTA460. Jak mozna znalezc w necie dysponuje on "znacznie" wieksza moca i chocby tym ze jest cztero a nie dwu-kanalowy. W zwiazku z tym gdybac mozna ze Twoj za malo "potrzebuje" od ukladu elektrycznego auta i w zwiazku z tym kondek nie podaje strzalu, a wzmacniacz traci na mocy.
Wydaje mi sie ze wiele mozliwosci nie ma zaczalbym od:
0,5 NAJWAZNIEJSZE, tak czy inaczej przeprowadzic trzeba:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190600
Ten kondek ma "elektronike" ale ja i tak go ladowalem i nie zaszkodzilo.
1. Sprawdzenia regulacji ta srubka
2. Dania grubszego "mimo wszystko" kabla do kondensatora i sprawdzenia BARDZO DOKLADNIE masy.
3. WZMACNIACZ.. sprawdzic czy nadaje sie pod kondek bo cos nie za bardzo widze w necie tematy zeby ktos z tym modelem i kondkiem kombinowal, choc w gruncie rzeczy nie powinno miec nic jedno do drugiego stad mysle ze punkt 1 tutaj przoduje.
Poza tym.. zabierz sie do roboty i kombinowania. Zdalnie nikt Ci nie pomoze a gdybanie tymbardziej.
Just do it! |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-11-2011, 15:19
|
|
|
Problem się wyjaśnił. Mianowicie kondensator nadaje się na śmietnik. Podczas regulacji tą śrubką pod obudową kondek nic nie reagował. Dlaczego ? bo trzymała się ona na drucikach które pękły i płytka całkiem odleciała. porażka. Jak będę miał kupować następny to napewno nie będzie to firmy Krzak i obowiązkowo z kablem Remote aby nie bawić się w strojenia. Myślałem nad firmą Dietz ale narazie na allegro nie ma okazji aby zakupić używkę w dobrej cenie. Temacik można narazie zamknąć myślę że z nowym poradzę sobie bez problemu. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-11-2011, 15:38
|
|
|
Nie da rady ich zlutować?
Dietz dobra firma, ale mogę polecić Audion'a sam mam takiego i nie narzekam. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-11-2011, 15:51
|
|
|
D@wIdS, Pewnie by dało radę zlutować ale przy ponownej regulacji znowu by się urwało. Potrzebuję kondka z kablem remote który ma automatyczną regulację. Możesz coś z allegro polecić ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-11-2011, 16:05
|
|
|
Lasgo07, bo a ten wzmacniacz działa normalnie pod instalacją bez kondziora >? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-11-2011, 16:16
|
|
|
Lasgo07, W moim nie ma żadnego kabla Remote. Po prostu wpinam między aku a wzmak i działa.
http://moto.allegro.pl/ko...1947526014.html
Kumpel ma identyczny dobre 3 lata i cały czas działa elegancko. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|