Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie po raz kolejny oraz pare innych pytan :)
Autor Wiadomość
fredek1910r 
witamy nowego



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 5
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-01-2007, 10:19   Ładowanie po raz kolejny oraz pare innych pytan :)

Witam
Wiem ze o ladowaniu bylo juz baaardzo wiele, ale moje objawy lacza pare tematow naraz chyba...

Przed kupnem auta kiedy je sprawdzalem bylo wsio ok. Dzien po kupnie wystapil nastepujacy problem
Odpalam samochod i caly czas swieci sie kontrolka ladowania... kiedy jade i zwiekszam obroty kontrolka przygasała... teraz roznie z tym bywa, potrafi przygasnac i znowu sie zapalic :/ choc obroty sa takie same. Wczoraj np. Odpalilem samochod i przez pol dnia jazdy kontorlka nawet nie mrugnela, nic sie nie swiecilo... wieczorem znowu poprzednie objawy :/
Akumulator wymienilem to na pewno nie jego wina.

Znajomy mechanik mowil ze to prawdopodobnie mostek prostowniczy czy cos takiego... powiedzial ze regulator raczej odpada. Nie znam sie na tym i nie wiem co najlepiej uczynic...

Nie mam czym zmierzyc napiecia i w sumie nawet nie wiem gdzie sie trzeba wpiac aby to zrobic :( niedlugo czeka mnie dluzsza podroz a tu takie cyrki...

Moze ktos polecic jakiegos taniego elektromechanika w lodzi lub okolicach i powiedziec ile mniej wiecej wyniesie mnie taka naprawa?

Pozdrawiam!
a i jeszcze jedno

http://toya.net.pl/~fredek19/000.jpg

moze mi ktos powiedziec gdzie jest zbiorniczek wyrownawnczy od plynu do chlodnicy, oraz zbiorniczki od wspomagania i absu? wiem ze glupie pytanie, i nigdy nie mialem problemu z takimi rzeczami, ale tu nie chce niczego pomylic... jeszze raz pozdrawiam!
  
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 24-01-2007, 10:55   

fredek1910r napisał/a:

Znajomy mechanik mowil ze to prawdopodobnie mostek prostowniczy czy cos takiego...

Tez może być.

O ładowaniu uzyj szukajki. Było juz przerabiane. ;)

Reszte zaznaczylem Ci na obrazku (powieksz sobie)


Trzeci zbiorniczek bedzie od płynu chłodniczego,ale nie widze go na obrazku.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
fredek1910r 
witamy nowego



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 5
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-01-2007, 11:25   

dzieki piekne a gdzie szukac tego od plynu chlodniczego? bo bardcziej po prawo za akusiem jest od spryskiwaczy... jest taki malutki na dole nad chlodnica, to to?
  
 
RadekPoz 


Wiek: 47
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 14
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-01-2007, 13:34   

Proponuje szukać po wężach :) U mnie w 1.6 monowtrysk zbiornik jest obok tego od spryskiwaczy- po prawej. Ale może masz zintegrowany z chłodnicą, widziałem takie z korkiem po prawej str. chłodnicy.
_________________
Pozdr
RadekPoz
było Tempra 1.6 Star Wars(pooooszła)
     assistance
 
 
osowski 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 42
Skąd: Piława Górna
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-01-2007, 14:15   

fredek1910r napisał/a:
dzieki piekne a gdzie szukac tego od plynu chlodniczego? bo bardcziej po prawo za akusiem jest od spryskiwaczy... jest taki malutki na dole nad chlodnica, to to?

Nad chłodnicą, po prawej stronie powinien być, jest to taka mała "beczułka" o pojemności ok. 1 może 1.5 litra, jest ona połączona weżami z chłodnicą, ja tak mam w tipku, myśle że u Ciebie chyba będzie podobnie.
PS Na zdjęciu powyżej widać nawet korek od wlewu, na samym dole, koło akumulatora.
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-01-2007, 18:20   

ja też mam 'zintegrowany' :D z chłodnicą;

alternator - jeśli regulator OK a elektromechanik nie będzie cię chciał wydoić to bez wyjmowania alternatora nawet prawdopodobnie tylko dioda jedna do wymiany, ewentualnie dodatkowo przejrzeć i przeczyścić kable i gównie łączenia kabli od alternatora; nie zaszkodzi oczywiście też punktów łączenia (zbiegania się) masy wyczyścić a pomoże na niejedno, np ten pod akumulatorem, idź za masowym przewodem z akumulatora; ładowanie jak zmierzyć? samo napięcie to gdziekolwiek w instalacji gdzie nie ma spadku jakiegoś dziwnego, a najlepiej na akumulatorze, zwykły woltomierz do + i - akumulatora, mierzysz napięcie na zgaszonym na zapalonym i wolnych obrotach, zapalonym i dodaniu gazu np do połowy, potem też na wolnych i dodaniu gazu ale włączając światła, potem np ogrzewanie szyby i dmuchawę by obciążyć;
tyla :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-01-2007, 19:41   

..... Należy wymontować alternator ...... rozkręcić go , rozlutować mostek i sprawdzić po koleji wszystkie diody prostownicze ( wysokonapięciowe i niskonapieciowe)...i wtedy bedzie coś wiadomo ...
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
fredek1910r 
witamy nowego



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 5
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-01-2007, 09:56   

Tak jak pisalem nad chlodnica z prawej strony jest taki maly zbiorniczek...taka beczulka jakby z korkiem na gorze...ale nie myslalem ze az takie malenke cudo bedzie od plynu chlodniczego ! W mojej ładzie gdzie uklad chlodzenia miescil prawie 8litro to z 3 litry w sam zbiorniczek wchodzily :)

Wczoraj znowu to samo z ladowaniem...wyjzedzam z pracy swieci na maksa... zatankowalem, jade do domu nie swieci :/ i tak w kolko... Szczerze to nie znam sie na tym w ogole...nie wiem czy sobie poradze z wymontowaien alternatora itd.. bardzo trudne sa to operacje (elektromechanika to dla mnie czarna magia) ? Ile za diagnoze i ew. naprawe powinien wziasc fachowiec? i moze ktos poleci kogos z lodzi?

Jeszcze raz dzieki za wszystkie odp. i Pozdrawiam :)

Aha i ten woltomierz to musi byc na prad staly czy zmienny? np http://allegro.pl/item159..._15_v_0540.html taki moze byc?
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-01-2007, 19:26   

z wymontowaniem alternatora to może cię szlag trafić jak nie wiesz jak, bo trochę podrażni potem np zabawa z paskiem; jeśli masz LPG to dużo zależy na ile LPG Ci zawala dostęp do alternatora; ale do częściowej zabawy z alternatorem nie trzeba go wyciągać; zdejmując mu tylną osłonę - masz tam razem regulator napięcia, diody i szczotki - można tą wkładkę wyjąć bez demobntażu alternatora z auta; kanał się przyda/podnośnik wyyyysoki ('winda'); a woltomierz najzwyklejszy, na prąd stały, nawet taki za 10 zeta;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2007, 18:52   

Podłaczasz woltomierz (za 10zł to juz wypas) przy wyłączonym silniku, kluczyki wyjmij ze stacyjki, wyłacz wszystkie odbiorniki prądu i zmierz napięcie. Później uruchom silnik. Jeśli napięcie skoczy o jakieś półtora wolta - masz ładowanie.

Mozliwe, że starły ci się szczotki lub komutator. Pozostała cienka warstwa metalu i nie zawsze łapie. Ale sprawdź raczej łączenia - być może po prostu któreś skorodowały i wystarczy je przeczyścić.

Kolega od trzech lat jeździ z opisanym przez Ciebie objawami i nic złego - poza drażniącą lampką od ładowania - się nie dzieje.
  
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2007, 19:09   

Mnie kontrolka ładowania świeci się mocą w 80% od ponad pól roku. Kiedyś juz ten problem opisywałem , ładowanie jest 14,3 V przy właczonych odbiornikach a świeci kontrolka. Miernik mam w schowku i co jakis czas sprawdzam. Troche jest to drażniące jak w czasie jazdy swieci sie czerwona kontrolka, ale juz do tego sie juz przyzwyczaiłem :lol:
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2007, 19:40   

zaś mój kolega w ciut innym ale podobnym aucie, z bardzo podobnym alternatorem 'rodzimym' ;D jak pojeździł z takimi objawami i było OK, jedynie czasem niedoładowywało, wiadomo, na full akku, to w tym momencie ma do roboty alternator porządniej - przez wariacje padła wpierw tylko dioda do kontrolki ładowania a teraz regulator napięcia pada... fajne ma ładowanie, powyżej 15V czasem.... lampy to wytrzymają, ale np radio itp mogą już nie, co będzie jak do 20 skoczy haha cyba TV w radiu zacznie odbierać...


więc jeśli tylko szczotki masz do roboty, a nie jest to dużo zabawy to warto zrobić na już... żeby przypadkiem się regulatorowi nie przyszło na koniec współpracy
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2007, 19:51   

Wcale nie mówie ze to jest zdrowe dla auta, ale na wszystko musi byc czas i miejsce :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-03-2007, 02:45   

Tak, wszystko było by dobrze, gdyby nie fakt iż mój altek jest tak umieszczony że nijak go wydobyć... chyba się powieszę...
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-04-2007, 11:04   

Najpewniej diody prostownicze do wymiany ...mozna kupić cały gotowy mostek prostowniczy(ok 60 -70 zł( na allegro za 45 zł widziałem) jesli masz magneti marelli-podchodzi od kazdego fiata z MM pn cinquacento) i go wlutowac albo bawić sie w poszczególnymi diodami...a demontarz alternatora to nie jest znowu taki trudny juz nie przesadzajcie... :D
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-04-2007, 12:10   

moto77 napisał/a:
...a demontarz alternatora to nie jest znowu taki trudny juz nie przesadzajcie... :D

Tak? to zapraszam do pomocy...u mnie jest klima, serwo, cuda wianki, i w żaden sposób nie mogę się do łobuza dostać... Nawet odwiedziłem niejednego elektryka...chcąc podrzucić śmierdzące jajo...niech się wykaże... i co? Jeden mówi że: "Nie wiem, nie znam się, nic nie biorę do świąt, muszę zjeść, zarobiony jestem!!!" Drugi jak zerknął pod pokrywkie to stwierdził że tak musi być i żona go woła, a trzeci powiedział: 1200!!! i będzie git...po świętach 20-go. Chyba się naprawdę wydyndam... :sciana:
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2007, 13:58   

saigon napisał/a:
a trzeci powiedział: 1200!!! i będzie git...po świętach 20-go


może chodziło mu o to że 20 o godzinie 12:00... :roll:

nieźle policzył...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-04-2007, 14:45   

....łecheche 1200 za wyciągniecie alternatora niezły zart :badgrin: jakichs nierobów odwiedziłeś a nie mechaników.....
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-04-2007, 10:04   

Chyba trza będzie kolektor zrucać...już wszystko ściągnąłem, co tylko się dało, a ta małpa za żaden pieniądz nie chce wyjść na wierzch, wszystkiego za dużo, a on za wielki. Spod spodu drążki, półoś, magiel :sciana: a u góry kolektor!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Już zaczynam latać, drżeć się i machać łapami AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :sciana:
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-04-2007, 19:35   

Saigon ja też mam 1.6 i alternator mi wyszedł po wyjęciu pompy od wspomagania.Lekko łomem przesunąłem silnik i ciasno bo ciasno ale go wydarłem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-04-2007, 18:50   

No kurna co za idyjota tak to zaprojektował???!!! Właśnie też lekko łomem w końcu go wyszarpałem!!!
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-04-2007, 13:23   

A nie lepiej podłożyć coś pod sanki, opuścić samochód (tak żeby wahacz poszedł na dół), odkręcić koło pasowe z silnika i po problemie - ja zawsze tak wyciągam alternator.
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Maniura 
witamy nowego


Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 3
Skąd: WW
Województwo: Other
Wysłany: 14-07-2007, 20:25   

""
  
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-07-2007, 20:30   

Maniura, chlopie poczytaj caly watek to bedziesz wiedzial ze chlopaki nie mowia tu o golym silniczku 1.4... :zolta:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-07-2007, 20:30   

Zależy kolego przy jakim silniku ;) nie przy każdym byś tak kozaczył. Poza tym nie kazdy dysponuje kanałem, wielu kolegów tutaj naprawia auta na chodzniku pod blokiem.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load