Ładowanie po raz kolejny oraz pare innych pytan :) |
Autor |
Wiadomość |
fredek1910r
witamy nowego
Dołączył: 19 Sty 2007 Posty: 5 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-01-2007, 10:19 Ładowanie po raz kolejny oraz pare innych pytan :)
|
|
|
Witam
Wiem ze o ladowaniu bylo juz baaardzo wiele, ale moje objawy lacza pare tematow naraz chyba...
Przed kupnem auta kiedy je sprawdzalem bylo wsio ok. Dzien po kupnie wystapil nastepujacy problem
Odpalam samochod i caly czas swieci sie kontrolka ladowania... kiedy jade i zwiekszam obroty kontrolka przygasała... teraz roznie z tym bywa, potrafi przygasnac i znowu sie zapalic :/ choc obroty sa takie same. Wczoraj np. Odpalilem samochod i przez pol dnia jazdy kontorlka nawet nie mrugnela, nic sie nie swiecilo... wieczorem znowu poprzednie objawy :/
Akumulator wymienilem to na pewno nie jego wina.
Znajomy mechanik mowil ze to prawdopodobnie mostek prostowniczy czy cos takiego... powiedzial ze regulator raczej odpada. Nie znam sie na tym i nie wiem co najlepiej uczynic...
Nie mam czym zmierzyc napiecia i w sumie nawet nie wiem gdzie sie trzeba wpiac aby to zrobic niedlugo czeka mnie dluzsza podroz a tu takie cyrki...
Moze ktos polecic jakiegos taniego elektromechanika w lodzi lub okolicach i powiedziec ile mniej wiecej wyniesie mnie taka naprawa?
Pozdrawiam!
a i jeszcze jedno
http://toya.net.pl/~fredek19/000.jpg
moze mi ktos powiedziec gdzie jest zbiorniczek wyrownawnczy od plynu do chlodnicy, oraz zbiorniczki od wspomagania i absu? wiem ze glupie pytanie, i nigdy nie mialem problemu z takimi rzeczami, ale tu nie chce niczego pomylic... jeszze raz pozdrawiam! |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-01-2007, 10:55
|
|
|
fredek1910r napisał/a: |
Znajomy mechanik mowil ze to prawdopodobnie mostek prostowniczy czy cos takiego... |
Tez może być.
O ładowaniu uzyj szukajki. Było juz przerabiane.
Reszte zaznaczylem Ci na obrazku (powieksz sobie)
Trzeci zbiorniczek bedzie od płynu chłodniczego,ale nie widze go na obrazku. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
fredek1910r
witamy nowego
Dołączył: 19 Sty 2007 Posty: 5 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-01-2007, 11:25
|
|
|
dzieki piekne a gdzie szukac tego od plynu chlodniczego? bo bardcziej po prawo za akusiem jest od spryskiwaczy... jest taki malutki na dole nad chlodnica, to to? |
|
|
|
|
RadekPoz
Wiek: 47 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 14 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-01-2007, 13:34
|
|
|
Proponuje szukać po wężach U mnie w 1.6 monowtrysk zbiornik jest obok tego od spryskiwaczy- po prawej. Ale może masz zintegrowany z chłodnicą, widziałem takie z korkiem po prawej str. chłodnicy. |
_________________ Pozdr
RadekPoz
było Tempra 1.6 Star Wars(pooooszła) |
|
|
|
|
osowski
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 42 Skąd: Piława Górna
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-01-2007, 14:15
|
|
|
fredek1910r napisał/a: | dzieki piekne a gdzie szukac tego od plynu chlodniczego? bo bardcziej po prawo za akusiem jest od spryskiwaczy... jest taki malutki na dole nad chlodnica, to to? |
Nad chłodnicą, po prawej stronie powinien być, jest to taka mała "beczułka" o pojemności ok. 1 może 1.5 litra, jest ona połączona weżami z chłodnicą, ja tak mam w tipku, myśle że u Ciebie chyba będzie podobnie.
PS Na zdjęciu powyżej widać nawet korek od wlewu, na samym dole, koło akumulatora. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-01-2007, 18:20
|
|
|
ja też mam 'zintegrowany' z chłodnicą;
alternator - jeśli regulator OK a elektromechanik nie będzie cię chciał wydoić to bez wyjmowania alternatora nawet prawdopodobnie tylko dioda jedna do wymiany, ewentualnie dodatkowo przejrzeć i przeczyścić kable i gównie łączenia kabli od alternatora; nie zaszkodzi oczywiście też punktów łączenia (zbiegania się) masy wyczyścić a pomoże na niejedno, np ten pod akumulatorem, idź za masowym przewodem z akumulatora; ładowanie jak zmierzyć? samo napięcie to gdziekolwiek w instalacji gdzie nie ma spadku jakiegoś dziwnego, a najlepiej na akumulatorze, zwykły woltomierz do + i - akumulatora, mierzysz napięcie na zgaszonym na zapalonym i wolnych obrotach, zapalonym i dodaniu gazu np do połowy, potem też na wolnych i dodaniu gazu ale włączając światła, potem np ogrzewanie szyby i dmuchawę by obciążyć;
tyla |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-01-2007, 19:41
|
|
|
..... Należy wymontować alternator ...... rozkręcić go , rozlutować mostek i sprawdzić po koleji wszystkie diody prostownicze ( wysokonapięciowe i niskonapieciowe)...i wtedy bedzie coś wiadomo ... |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
fredek1910r
witamy nowego
Dołączył: 19 Sty 2007 Posty: 5 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-01-2007, 09:56
|
|
|
Tak jak pisalem nad chlodnica z prawej strony jest taki maly zbiorniczek...taka beczulka jakby z korkiem na gorze...ale nie myslalem ze az takie malenke cudo bedzie od plynu chlodniczego ! W mojej ładzie gdzie uklad chlodzenia miescil prawie 8litro to z 3 litry w sam zbiorniczek wchodzily
Wczoraj znowu to samo z ladowaniem...wyjzedzam z pracy swieci na maksa... zatankowalem, jade do domu nie swieci :/ i tak w kolko... Szczerze to nie znam sie na tym w ogole...nie wiem czy sobie poradze z wymontowaien alternatora itd.. bardzo trudne sa to operacje (elektromechanika to dla mnie czarna magia) ? Ile za diagnoze i ew. naprawe powinien wziasc fachowiec? i moze ktos poleci kogos z lodzi?
Jeszcze raz dzieki za wszystkie odp. i Pozdrawiam
Aha i ten woltomierz to musi byc na prad staly czy zmienny? np http://allegro.pl/item159..._15_v_0540.html taki moze byc? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 19:26
|
|
|
z wymontowaniem alternatora to może cię szlag trafić jak nie wiesz jak, bo trochę podrażni potem np zabawa z paskiem; jeśli masz LPG to dużo zależy na ile LPG Ci zawala dostęp do alternatora; ale do częściowej zabawy z alternatorem nie trzeba go wyciągać; zdejmując mu tylną osłonę - masz tam razem regulator napięcia, diody i szczotki - można tą wkładkę wyjąć bez demobntażu alternatora z auta; kanał się przyda/podnośnik wyyyysoki ('winda'); a woltomierz najzwyklejszy, na prąd stały, nawet taki za 10 zeta; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-01-2007, 18:52
|
|
|
Podłaczasz woltomierz (za 10zł to juz wypas) przy wyłączonym silniku, kluczyki wyjmij ze stacyjki, wyłacz wszystkie odbiorniki prądu i zmierz napięcie. Później uruchom silnik. Jeśli napięcie skoczy o jakieś półtora wolta - masz ładowanie.
Mozliwe, że starły ci się szczotki lub komutator. Pozostała cienka warstwa metalu i nie zawsze łapie. Ale sprawdź raczej łączenia - być może po prostu któreś skorodowały i wystarczy je przeczyścić.
Kolega od trzech lat jeździ z opisanym przez Ciebie objawami i nic złego - poza drażniącą lampką od ładowania - się nie dzieje. |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 19:09
|
|
|
Mnie kontrolka ładowania świeci się mocą w 80% od ponad pól roku. Kiedyś juz ten problem opisywałem , ładowanie jest 14,3 V przy właczonych odbiornikach a świeci kontrolka. Miernik mam w schowku i co jakis czas sprawdzam. Troche jest to drażniące jak w czasie jazdy swieci sie czerwona kontrolka, ale juz do tego sie juz przyzwyczaiłem |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 19:40
|
|
|
zaś mój kolega w ciut innym ale podobnym aucie, z bardzo podobnym alternatorem 'rodzimym' jak pojeździł z takimi objawami i było OK, jedynie czasem niedoładowywało, wiadomo, na full akku, to w tym momencie ma do roboty alternator porządniej - przez wariacje padła wpierw tylko dioda do kontrolki ładowania a teraz regulator napięcia pada... fajne ma ładowanie, powyżej 15V czasem.... lampy to wytrzymają, ale np radio itp mogą już nie, co będzie jak do 20 skoczy cyba TV w radiu zacznie odbierać...
więc jeśli tylko szczotki masz do roboty, a nie jest to dużo zabawy to warto zrobić na już... żeby przypadkiem się regulatorowi nie przyszło na koniec współpracy |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 19:51
|
|
|
Wcale nie mówie ze to jest zdrowe dla auta, ale na wszystko musi byc czas i miejsce |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-03-2007, 02:45
|
|
|
Tak, wszystko było by dobrze, gdyby nie fakt iż mój altek jest tak umieszczony że nijak go wydobyć... chyba się powieszę... |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-04-2007, 11:04
|
|
|
Najpewniej diody prostownicze do wymiany ...mozna kupić cały gotowy mostek prostowniczy(ok 60 -70 zł( na allegro za 45 zł widziałem) jesli masz magneti marelli-podchodzi od kazdego fiata z MM pn cinquacento) i go wlutowac albo bawić sie w poszczególnymi diodami...a demontarz alternatora to nie jest znowu taki trudny juz nie przesadzajcie... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-04-2007, 12:10
|
|
|
moto77 napisał/a: | ...a demontarz alternatora to nie jest znowu taki trudny juz nie przesadzajcie... |
Tak? to zapraszam do pomocy...u mnie jest klima, serwo, cuda wianki, i w żaden sposób nie mogę się do łobuza dostać... Nawet odwiedziłem niejednego elektryka...chcąc podrzucić śmierdzące jajo...niech się wykaże... i co? Jeden mówi że: "Nie wiem, nie znam się, nic nie biorę do świąt, muszę zjeść, zarobiony jestem!!!" Drugi jak zerknął pod pokrywkie to stwierdził że tak musi być i żona go woła, a trzeci powiedział: 1200!!! i będzie git...po świętach 20-go. Chyba się naprawdę wydyndam... |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 13:58
|
|
|
saigon napisał/a: | a trzeci powiedział: 1200!!! i będzie git...po świętach 20-go |
może chodziło mu o to że 20 o godzinie 12:00...
nieźle policzył... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 14:45
|
|
|
....łecheche 1200 za wyciągniecie alternatora niezły zart jakichs nierobów odwiedziłeś a nie mechaników..... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2007, 10:04
|
|
|
Chyba trza będzie kolektor zrucać...już wszystko ściągnąłem, co tylko się dało, a ta małpa za żaden pieniądz nie chce wyjść na wierzch, wszystkiego za dużo, a on za wielki. Spod spodu drążki, półoś, magiel a u góry kolektor!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Już zaczynam latać, drżeć się i machać łapami AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-04-2007, 19:35
|
|
|
Saigon ja też mam 1.6 i alternator mi wyszedł po wyjęciu pompy od wspomagania.Lekko łomem przesunąłem silnik i ciasno bo ciasno ale go wydarłem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-04-2007, 18:50
|
|
|
No kurna co za idyjota tak to zaprojektował???!!! Właśnie też lekko łomem w końcu go wyszarpałem!!! |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-04-2007, 13:23
|
|
|
A nie lepiej podłożyć coś pod sanki, opuścić samochód (tak żeby wahacz poszedł na dół), odkręcić koło pasowe z silnika i po problemie - ja zawsze tak wyciągam alternator. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
Maniura
witamy nowego
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 3 Skąd: WW
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-07-2007, 20:25
|
|
|
"" |
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-07-2007, 20:30
|
|
|
Maniura, chlopie poczytaj caly watek to bedziesz wiedzial ze chlopaki nie mowia tu o golym silniczku 1.4... |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-07-2007, 20:30
|
|
|
Zależy kolego przy jakim silniku nie przy każdym byś tak kozaczył. Poza tym nie kazdy dysponuje kanałem, wielu kolegów tutaj naprawia auta na chodzniku pod blokiem. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|