Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PILNIE POTRZEBUJĘ POMOCY!!!
Autor Wiadomość
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-05-2008, 16:53   PILNIE POTRZEBUJĘ POMOCY!!!

Wybrałem się na weekend w góry i teraz mam ogromny problem. Mianowicie: auta nie da się w żaden sposób rozpędzić, pod górę można wjechać jedynie na 1szym biegu (jak jechał ktoś do Zakopanego to wie jaki tam są wzniesienia). Jak zgaszę auto na dłużej niż 10 minut to potem nie chce zapalić aż wystygnie. A tu trzeba jeszcze z dzieciakiem na Śląsk wrócić. POMOCY!!!
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-05-2008, 17:47   

to wygląda jak kłopoty z komputerem, lub z pompą paliwa :?
próbowałeś restartować?
odepnij też węża od paliwa od obudowy wtryskiwacza, wsadź do butelki i zakręć rozrusznikiem, ciężko powiedzieć na oko, ale tam powinno być dość konkretne ciśnienie, na razie mam tyle pomysłów
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
rafal22bb 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 189
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-05-2008, 20:15   

Ja również postawiłbym na pompę paliwa, możesz bez odpinania węży podpiąć ją na krótko z lampki w bagażniku i zobaczyć czy idzie, miałem podobny problem tyle, że u mnie nie palił jak ostygł.
_________________
Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.



Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-05-2008, 20:41   

ale też problemy z zapłonem tak się objawiają, jak wypada zapłon, a jeszcze przy różnej temp - czujnik położenia wału; w gaźnikowcu pewno to by było to, ty masz wtrysk, więc więcej możliwości niestety, ale może to być zapłon też...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-05-2008, 21:11   

No to jeszcze doszedł problem iskry. Nie ma jej już na kablu od cewki. :sciana: :sciana: :sciana:
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-05-2008, 21:30   

czyli jednak problem z zapłonem tak jak pisał unk
sprawdzałeś czy do cewki dochodzi napięcie?
piszę na czuja, bo akurat w elektrykę tempry jeszcze się nie miałem okazji wgłębić, ale tak na chłopski rozum, to na jednym zacisku powinno być napięcie po stacyjce, a drugim steruje chyba digiplex na podstawie danych z CPW

poprawcie mnie jeśli się mylę

P.S. a jest dobra masa na silniku i na cewce ??
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-05-2008, 21:34   

masę poprawiłem, ale nie mam czym pomierzyć.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-05-2008, 21:48   

kogutkowy78, wyjmij żarówkę choćby z postojówki i niech służy za miernik
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 02-05-2008, 22:43   

Ja niestety stawiam na CPW... Tak by to wyglądało. Zobacz, czy świece nie zalane, jeśli ci się uda odpalić i przejechać kawałek.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 77
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-05-2008, 23:19   

kogutkowy78

Jaki masz wtrysk - Motronic, czy Jetronic?

Ja w Motroniku mam tak, że jak wyłącze CPW, to silnik gaśnie, więc jeśli Ci chodzi to nie CPW.
Miałem (mam, bo jeszcze nie skończyłem sprawy) podobnie - jak zgasiłem to na ciepło nie chciał zapalać. Znalazłem uszkodzenie w czujniku temperatury płynu chłodzącego (czy to jedyny powód jeszcze nie wiem) - komputer podstawia za uszkodzone czujniki wartości domyślne, aby dało się kontynuować jazdę do warsztatu (domu). Mój czujnik dostawał przerwy powyżej 50 stopni i na ciepło warunki zapłonu podstawiane przez komputer dawały (tak myślę) zalewanie świec i silnik nie odpalał.
Może masz podobny problem (mam na myśli ten z zapłonem).
Życzę Ci spokojnego powrotu do domu - doświadczyłem jak wrednie jest mieć auto, którego nie można uruchomić.
Bardzo Ci współczuje i trzymam kciuki.

Pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 18:08   

A więc jest tak. Auto w końcu zapaliło po tym jak odłączyłem przewód wzbudzenia alternatora-dziwne ale prawdziwe. dalej zachowuje się tak jak na początku. podczas pomiaru (dojechaliśmy do domu - hura) okazało się że alternator ładuje 14,7V ale co jakiś czas spada do 0V dlaczego??

kajuja, jeśli dobrze Cię zrozumiałem to CPW to czujnik położenia wału. Tak? jeśli tak to gdzie go znajde? czy jak jest uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego to pokazuje prawidłowo temperaturę?
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 18:34   

CPW jest nad kołem zamachowym - czyli na łączeniu silnika ze skrzynią, przykręcony na jedną śrubkę

z alternatoram dziwne, stawiałbym na regulator napięcia lub po prostu coś tam nie łączy i raz styk a raz nie (jak tam masa na silniku?)

czujnik od wskaźnika temperatury jest z przodu między świecami w takim brązowym kondonie, idzie do niego jedne przewód, zaś czujnik temp. cieczy dla komputera jest wkręcony w kolektor dolotowy, więc nie ma wpływu na to co pokazuje wskaźnik
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 18:50   

yoyo, patrząc od tyłu na kolektor to jest pierwszy czy drugi z prawej? ja mam jakieś 2 czujniki przykręcone. zaraz dorzucę foto.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2214
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-05-2008, 18:52   

yoyo napisał/a:
CPW jest nad kołem zamachowym - czyli na łączeniu silnika ze skrzynią, przykręcony na jedną śrubkę


CPW jest przykręcony dwoma śrubkami widocznymi na fotce.(na czerwono)



A czujnik temperatury w kolektorze ssącym jest koloru niebieskiego i znajduje się tuż obok pompy wspomagania.(na niebiesko)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 18:56   

ZielonyTBG napisał/a:
CPW jest przykręcony dwoma śrubkami

sorki mój błąd

kogutkowy78,
czujnik masz tutaj
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 19:01   

yoyo, wszystko się zgadza. odłączyłem na kostce CPW i auto nie zapaliło. A co do czujnika to jest tak jak piszesz. jag go sprawdzić?
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2214
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-05-2008, 19:09   

Musisz go pomierzyć według tej tabelki.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 19:09   

kogutkowy78,
przeszukaj forum, bo gdzieś są dane oporności tego czujnika, pod ręką mam tyle informacji :

NTC temperature sensors
Electrical resistance at
–10 °C kOhm 8.26…10.56
+20 °C kOhm 2.28…2.72
+80 °C kOhm 0.290…0.364

** Dodano: 04-05-2008, 19:14 **
ZielonyTBG, nasze dane chyba się delikatnie różnią :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 19:22   

ok. dziękuje. jutro zacznę działać.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2214
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-05-2008, 19:57   

yoyo napisał/a:
ZielonyTBG, nasze dane chyba się delikatnie różnią :P




Poszukałem w programie ten czujnik aby nie było problemów i znalazłem coś takiego oczywiście do 1.4IE
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:19   

macie wartosci do czujnika cieczy w kolektorze ssacym
     assistance
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:25   

oto wyniki:
około 20st.C - 1510 ohm
około 50st.C - 1180 ohm
około 90st.C - 285 ohm

Co dalej??
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:33   

przy tem. 90 i 50 jest ok ale juz przy 20 jest zle, moze masz od kogo porzyczyc na podmianke czujnik?
     assistance
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:37   

adrusek, W tym problem że nie za bardzo. ale jutro jeszcze raz sprawdzę na zimnego jaki będzie wynik.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:39   

kogutkowy78 napisał/a:
odłączyłem na kostce CPW i auto nie zapaliło.

jesli go odlaczysz to napewno auto nie zapali. czestymi obiawamy zepsutego czujnika sa jak auto sie nagrzeje to nie mozna go odpalic i gdy ostygnie dopiero odpali. jego opornosc powinna wachac sie od 680-920omow, jesli znowu powturzy sie ze nie mozesz auta odpalic kiedy sie nagrzeje to zmierz wteduy jego opornosc
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 5 days
Network load