PILNIE POTRZEBUJĘ POMOCY!!! |
Autor |
Wiadomość |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 16:53 PILNIE POTRZEBUJĘ POMOCY!!!
|
|
|
Wybrałem się na weekend w góry i teraz mam ogromny problem. Mianowicie: auta nie da się w żaden sposób rozpędzić, pod górę można wjechać jedynie na 1szym biegu (jak jechał ktoś do Zakopanego to wie jaki tam są wzniesienia). Jak zgaszę auto na dłużej niż 10 minut to potem nie chce zapalić aż wystygnie. A tu trzeba jeszcze z dzieciakiem na Śląsk wrócić. POMOCY!!! |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 17:47
|
|
|
to wygląda jak kłopoty z komputerem, lub z pompą paliwa
próbowałeś restartować?
odepnij też węża od paliwa od obudowy wtryskiwacza, wsadź do butelki i zakręć rozrusznikiem, ciężko powiedzieć na oko, ale tam powinno być dość konkretne ciśnienie, na razie mam tyle pomysłów |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
rafal22bb

Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 20:15
|
|
|
Ja również postawiłbym na pompę paliwa, możesz bez odpinania węży podpiąć ją na krótko z lampki w bagażniku i zobaczyć czy idzie, miałem podobny problem tyle, że u mnie nie palił jak ostygł. |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
 |
unknown


Pomógł: 66 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 20:41
|
|
|
ale też problemy z zapłonem tak się objawiają, jak wypada zapłon, a jeszcze przy różnej temp - czujnik położenia wału; w gaźnikowcu pewno to by było to, ty masz wtrysk, więc więcej możliwości niestety, ale może to być zapłon też... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 21:11
|
|
|
No to jeszcze doszedł problem iskry. Nie ma jej już na kablu od cewki. |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 21:30
|
|
|
czyli jednak problem z zapłonem tak jak pisał unk
sprawdzałeś czy do cewki dochodzi napięcie?
piszę na czuja, bo akurat w elektrykę tempry jeszcze się nie miałem okazji wgłębić, ale tak na chłopski rozum, to na jednym zacisku powinno być napięcie po stacyjce, a drugim steruje chyba digiplex na podstawie danych z CPW
poprawcie mnie jeśli się mylę
P.S. a jest dobra masa na silniku i na cewce ?? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 21:34
|
|
|
masę poprawiłem, ale nie mam czym pomierzyć. |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 21:48
|
|
|
kogutkowy78, wyjmij żarówkę choćby z postojówki i niech służy za miernik |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
dcfan

Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 22:43
|
|
|
Ja niestety stawiam na CPW... Tak by to wyglądało. Zobacz, czy świece nie zalane, jeśli ci się uda odpalić i przejechać kawałek. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
 |
kajuja


Pomógł: 2 razy Wiek: 77 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-05-2008, 23:19
|
|
|
kogutkowy78
Jaki masz wtrysk - Motronic, czy Jetronic?
Ja w Motroniku mam tak, że jak wyłącze CPW, to silnik gaśnie, więc jeśli Ci chodzi to nie CPW.
Miałem (mam, bo jeszcze nie skończyłem sprawy) podobnie - jak zgasiłem to na ciepło nie chciał zapalać. Znalazłem uszkodzenie w czujniku temperatury płynu chłodzącego (czy to jedyny powód jeszcze nie wiem) - komputer podstawia za uszkodzone czujniki wartości domyślne, aby dało się kontynuować jazdę do warsztatu (domu). Mój czujnik dostawał przerwy powyżej 50 stopni i na ciepło warunki zapłonu podstawiane przez komputer dawały (tak myślę) zalewanie świec i silnik nie odpalał.
Może masz podobny problem (mam na myśli ten z zapłonem).
Życzę Ci spokojnego powrotu do domu - doświadczyłem jak wrednie jest mieć auto, którego nie można uruchomić.
Bardzo Ci współczuje i trzymam kciuki.
Pozdrawiam
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 18:08
|
|
|
A więc jest tak. Auto w końcu zapaliło po tym jak odłączyłem przewód wzbudzenia alternatora-dziwne ale prawdziwe. dalej zachowuje się tak jak na początku. podczas pomiaru (dojechaliśmy do domu - hura) okazało się że alternator ładuje 14,7V ale co jakiś czas spada do 0V dlaczego??
kajuja, jeśli dobrze Cię zrozumiałem to CPW to czujnik położenia wału. Tak? jeśli tak to gdzie go znajde? czy jak jest uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego to pokazuje prawidłowo temperaturę? |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 18:34
|
|
|
CPW jest nad kołem zamachowym - czyli na łączeniu silnika ze skrzynią, przykręcony na jedną śrubkę
z alternatoram dziwne, stawiałbym na regulator napięcia lub po prostu coś tam nie łączy i raz styk a raz nie (jak tam masa na silniku?)
czujnik od wskaźnika temperatury jest z przodu między świecami w takim brązowym kondonie, idzie do niego jedne przewód, zaś czujnik temp. cieczy dla komputera jest wkręcony w kolektor dolotowy, więc nie ma wpływu na to co pokazuje wskaźnik |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 18:50
|
|
|
yoyo, patrząc od tyłu na kolektor to jest pierwszy czy drugi z prawej? ja mam jakieś 2 czujniki przykręcone. zaraz dorzucę foto. |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
ZielonyTBG


Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2214 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-05-2008, 18:52
|
|
|
yoyo napisał/a: | CPW jest nad kołem zamachowym - czyli na łączeniu silnika ze skrzynią, przykręcony na jedną śrubkę |
CPW jest przykręcony dwoma śrubkami widocznymi na fotce.(na czerwono)
A czujnik temperatury w kolektorze ssącym jest koloru niebieskiego i znajduje się tuż obok pompy wspomagania.(na niebiesko) |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
 |
|
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 18:56
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | CPW jest przykręcony dwoma śrubkami |
sorki mój błąd
kogutkowy78,
czujnik masz tutaj |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 19:01
|
|
|
yoyo, wszystko się zgadza. odłączyłem na kostce CPW i auto nie zapaliło. A co do czujnika to jest tak jak piszesz. jag go sprawdzić? |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
ZielonyTBG


Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2214 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-05-2008, 19:09
|
|
|
Musisz go pomierzyć według tej tabelki. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
 |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 19:09
|
|
|
kogutkowy78,
przeszukaj forum, bo gdzieś są dane oporności tego czujnika, pod ręką mam tyle informacji :
NTC temperature sensors
Electrical resistance at
–10 °C kOhm 8.26…10.56
+20 °C kOhm 2.28…2.72
+80 °C kOhm 0.290…0.364
** Dodano: 04-05-2008, 19:14 **
ZielonyTBG, nasze dane chyba się delikatnie różnią |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 19:22
|
|
|
ok. dziękuje. jutro zacznę działać. |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
ZielonyTBG


Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2214 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-05-2008, 19:57
|
|
|
yoyo napisał/a: | ZielonyTBG, nasze dane chyba się delikatnie różnią |
Poszukałem w programie ten czujnik aby nie było problemów i znalazłem coś takiego oczywiście do 1.4IE
 |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
 |
|
|
|
 |
adrusek

Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:19
|
|
|
macie wartosci do czujnika cieczy w kolektorze ssacym
 |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:25
|
|
|
oto wyniki:
około 20st.C - 1510 ohm
około 50st.C - 1180 ohm
około 90st.C - 285 ohm
Co dalej?? |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
adrusek

Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:33
|
|
|
przy tem. 90 i 50 jest ok ale juz przy 20 jest zle, moze masz od kogo porzyczyc na podmianke czujnik? |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:37
|
|
|
adrusek, W tym problem że nie za bardzo. ale jutro jeszcze raz sprawdzę na zimnego jaki będzie wynik. |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
adrusek

Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:39
|
|
|
kogutkowy78 napisał/a: | odłączyłem na kostce CPW i auto nie zapaliło. |
jesli go odlaczysz to napewno auto nie zapali. czestymi obiawamy zepsutego czujnika sa jak auto sie nagrzeje to nie mozna go odpalic i gdy ostygnie dopiero odpali. jego opornosc powinna wachac sie od 680-920omow, jesli znowu powturzy sie ze nie mozesz auta odpalic kiedy sie nagrzeje to zmierz wteduy jego opornosc |
|
|
|
 |
|