PROBLEM Z GAZEM |
Autor |
Wiadomość |
ADERR
Wiek: 52 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 63 Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-05-2006, 05:46 PROBLEM Z GAZEM
|
|
|
WITAM MAM PROBLEM Z GAZEM TO ZNACZY AUTO NIE CHCE ZAPALAC NA GAZIE NA ZIMNYM SILNIKU JAK ZAPALE NA BENZYNIE I PRZELACZE NA GAZ TO GASNIE JAK SIE TROCHE ROZGRZEJE TO NIEMA KLOPOTU CO MOZE BYC PRZYCZYNA POZDRAWIAM |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-05-2006, 06:00
|
|
|
Witam.....ja mam co prawda 2.0 8v na wielopunkcie, ale miałem ten sam problem. Nie wiem czy to możliwe, ale usterka ta ustąpiła po wymianie komputera. Na nowym komputerze auto bez problemu pali na LPG gdy jest zimne i trzyma wolne obroty bo wcześniej nie trzymał wolnych na LPG gdy był zimny.... |
_________________
|
|
|
|
|
ADERR
Wiek: 52 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 63 Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-05-2006, 06:08
|
|
|
ILE KOSZTOWAL KOMP ? |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-05-2006, 06:10
|
|
|
ADERR napisał/a: | ILE KOSZTOWAL KOMP ? |
Ja dałem za używany 50 zł przy okazji zamawiania kompletu zamków z centralką, ale wiem że nie ma problemów z zakupem akiego kompa za 100zł |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2006, 15:16
|
|
|
może to się wyda śmieszne, ale jak masz membrany w reduktorze już troche do D a do tego coś przytkane już smołą/syfem co się w nim gromadzi to wtedy niezbyt zapali na zimnym na LPG a i normalnie może mieć problemy;
ale w twoim przypadku bardzo prawdopodobne , że układzik jakiś sterowania, może nawet to małe g co w tym prawie nic nie ma od przełączania benzyna/gaz; tam można wyregulować obroty przy których przechodzi na LPG ale i też z czujnika temp silnika chyba i tam sygnał wchodzi, może coś siadło; albo jeszcze inna część instalacji elektron. od LPG; a jak na pewno z elektroniką w porządku (komputerek i reszta) to wtedy przyjrzałbym się reduktorowi; a jak jeździłeś ostatnio na LPG nie mulił się jakoś, szarpał? albo spalanie zaskakująco duże? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
thug83
Wiek: 40 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-06-2006, 17:19
|
|
|
po pierwsze to nie odpala sie na gazie!! po to sie odpala na bezynie, ze reduktor musi sie zagrzac, i dopiero jak jest cieply to zaczyna poprawnie pracowac. Odpalajac na gazie na zimnym silniku, zasyfisz sobie duzo szybciej membrany i ok 250zl bedziesz becelowal. nie raz widzialem jak przyjezdzali goscie do gazownika z placzem, ze im nie pali a jak rozebrali parownik to membrany byly jak beton i cale w szlamie. |
_________________ Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony 1994 |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 08:14
|
|
|
thug83 napisał/a: | po pierwsze to nie odpala sie na gazie!! |
Łatwo się mówi ale... Kupiłem właśnie Temprę 1.6 gaźnik. Jeśli odpalę na LPG - wszystko działa ok, może obroty są ciut niskie, ok. 600 rpm. Jeśli odpalę na benzynie, chodzi ok, obroty ok. 1000 rpm. Jednak jeśli przełączę na LPG - zgaśnie. Nawet przy temperaturze 90 st. Dopiero gdy ponownie odpalę, już na LPG to auto działa poprawnie. Co źle robię?
W poprzednim aucie też tak miałem ale z powodu używania samego LPG zajechałem pompę paliwa, teraz wolałbym tego uniknąć i tak jak być powinno - odpalić na benzynie, a potem przełączyć sobie na LPG (przy jakiej temp. powinno się przełączyć na LPG?). |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 08:54
|
|
|
Tobi napisał/a: | (przy jakiej temp. powinno się przełączyć na LPG?) |
po osiągnięciu przez silnik temp. 50'C... nie wcześniej.
(chciaż sam tak nie robie... ) |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 09:51
|
|
|
Spoko spoko czecho Sam tak nie robiłem w polonezie, każdego wybór Zapalałem przy -15 na gazie (instalka Lovato) bez problemów, trzeba było tylko na początku trzymać obroty gazem. Na benie nie odpalał w ogóle, potem zdechła pompka paliwa.
Teraz zajrzałem do instrukcji (jak nic nie pomoże to zawsze sięgam na końcu po instrukcję ) - zapomniałem o takiej pozycji przycisku jak '0' Wedle instrukcji powinienem wypalić benę dopiero potem przełączać na LPG, jak zaczną spadać obroty i wyrównać obroty pedałem gazu - niezależnie czy na postoju czy w czasie jazdy. Druga sprawa to zapaliła mi się kontrolka R na przełączniku czyli jak mniemam rezerwa Przy niskim ciśnieniu LPG też może świrować więc po tankowaniu sprawdzę znowu, uprzednio używając przycisku '0'
** Dodano: 08-10-2006, 09:25 **
I wszystko jasne - po pierwsze musiałem ustawić wolne obroty na LPG bo były wyregulowane na ok. 500 rpm. Ja rozumiem oszczędność ale jak się auto dusi i kaszle to chyba nie tędy droga Po drugie - konieczne jest używanie pozycji '0' przy przełączaniu z benzyny na LPG, w tej pozycji auto potrafi mi przejechać ok 500 m zanim zacznie mu brakować paliwka, wtedy przełączam na LPG i gra gitara |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
pitagor
Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-10-2006, 07:11
|
|
|
Ze wgledu na żywotność reduktora nie powinieniś przełączać na gaz jeżeli temperatura reduktora nie jest przynajmniej 30-40 stopni, to wpływa ujemnie na żywotność membran w reduktorku. |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-10-2006, 15:48
|
|
|
Masz rację, nie przełączam. W związku z tym, że teraz pokonuję tylko krótkie trasy (do pracy mam 2 km), to jeżdżę tylko na benzynie. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-10-2006, 15:58
|
|
|
Tobi napisał/a: | Masz rację, nie przełączam. W związku z tym, że teraz pokonuję tylko krótkie trasy (do pracy mam 2 km), to jeżdżę tylko na benzynie. |
Policz tak przez całą zimę ile spalisz benzyny, następnie zauważ ile straciłeś w porównaiu z jazdą na gazie.
Na końcu zauważ, że reduktor NOWY to koszt 250-300zł.
Pod koniec wyliczeń okaże się, że lepiej jeździć na gazie i niech szlag trafi reduktor nieco szybciej bo i tak będzie to kilkukrotnie tańsze.
Ja odpalam 4 lata na gazie non stop (na paliwku autko przepalam od czasu do czasu) i jakbym miał odpalać na benzynie w zimę to tylko na niej musiałbym jeździć bo pokonuję krótkie trasy.
Tankuję m-cznie za ok. 200-250zł gazu.
Gdybym jeździł na paliwku dwa razy więcej.
Więc reduktor mam po jakiś 2 m-cach |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-10-2006, 18:38
|
|
|
a po co zmieniac cały reduktor? wrzuca się zestaw naprawczy,reszte się czyści dokładnie i reduktor jest jak nowy! |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-10-2006, 19:37
|
|
|
ego napisał/a: | a po co zmieniac cały reduktor? wrzuca się zestaw naprawczy,reszte się czyści dokładnie i reduktor jest jak nowy! |
Dokładnie.Sprawdzone i udowodnione już dwa razy,tylko trzeba DOBRZE dobrać zestaw naprawczy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-10-2006, 16:41
|
|
|
ego, ja dałem specjalnie przykład nowego, bo ktoś mógłby zarzucić, że regenerowany jest do dupy
Ninja napisał/a: | gaz to zło! |
Gaz nie jest złem, tylko niektóre z aut są wybrańcami, że mogą na nim jeździć |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-10-2006, 19:17
|
|
|
Witam. Mi autko nie zapaloło na gazie jak było zimne i nawet na nim nie jechało po zapaleniu na benzynie i przełączeniu na gaz jak miałem praktycznie zero płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Dolałem i problem znikł. |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-10-2006, 20:38
|
|
|
Emf napisał/a: | Policz tak przez całą zimę ile spalisz benzyny, następnie zauważ ile straciłeś w porównaiu z jazdą na gazie. |
Stracę tyle co nic Przeczytaj co napisałem - do pracy mam 2 km, czasem żonę zawiozę do pracy - 5 km. Oszczędności na gazie żadne. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-10-2006, 00:00
|
|
|
Tobi napisał/a: | Stracę tyle co nic Przeczytaj co napisałem - do pracy mam 2 km, czasem żonę zawiozę do pracy - 5 km. Oszczędności na gazie żadne. |
To w takim razie po co zakładałeś instalację |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 10:18
|
|
|
@Ninja , u mnie zuzycie silnika jest równomierne i normalne do przebiegu jaki ma silnik. jak ocenił były rzeczoznawca pzmotu tu silnik wraz ze skrzynią maja okolo 350-370tkm. Powiedział nam takze to co wiemy (ale to juz tajemnica właściciela pojazdu ) .
co do gazu to koles polecił za jakis czas wymienic mikser, bo prawdopodobnie pojawią się pierwsze pęknięcia na nim ktre mogą później zaszkodzic (chyba jakas ciekawostka??) |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 10:35
|
|
|
Emf napisał/a: | Tobi napisał/a: | Stracę tyle co nic Przeczytaj co napisałem - do pracy mam 2 km, czasem żonę zawiozę do pracy - 5 km. Oszczędności na gazie żadne. |
To w takim razie po co zakładałeś instalację |
A gdzie wyczytałeś, że zakładałem? Kupiłem auto, w którym była instalacja. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 18:34
|
|
|
Ninja napisał/a: | Emf napisał/a: |
Gaz nie jest złem, tylko niektóre z aut są wybrańcami, że mogą na nim jeździć |
Bo są naznaczone piętnem zniszczenia. Załozysz gaz i masz juz po silniku |
jeżdżąc na gazie już dłużej nic póki co silniczkoi nie ma a nawet gaźnik i reszta czystsze niż po hmm... 'poprawianej' często na stacjach benzynie....
a nawet jak zniszczę to kupię 2 silniki za zaoszczędzone pieniądze i jeszcze na zatankowanie GAZU starczy
też wolę na benie, w sumie dłużej i ładniej ciągnie... ale na LPG ładniej się czasm kręci... ech.. ekonomia niestety górą.. jak się lubi deptać szybko to nie na PB niestety..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tomaszeia
Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-11-2006, 00:09
|
|
|
Nie uważam że to jest ustarka. U mnie dzieje się tak samo. Można to wytłumaczyć fizyką. Poczas rozprężania się gazu, w tym przypadku w mikserze, wydziela się dużo zimna. Normalna rzecz. Jak masz zimny mikser to przymrozi się membrana czy coś tam, nie pamiętam jak mi to tłumaczono i albo gaśnie, albo gaz dostaje się do cylindrów w postaci ciekłej a nie odparowanej a wtedy wskakuje na wysokie obroty. Czasmi tak miałem zimą. Dlatego trzeba trochę zagrzać płyn w układzie zimą zanim przełączy się na benzynę. W mojej instrukcji od LPG jest to napisane. (instalacja elpigaz) |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-11-2006, 16:23
|
|
|
problem zamarznania reduktora zima mozna rozwiązć poprzez zamiane węży dochodzących do reduktora z płynem na odwrót i trzeba pilnować poziom płynu,mała ilość podnosi prawdopodobność zamarznięcia reduktora na mrozie |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 13:47
|
|
|
Witam i mam pytanko (nie zakładam nowego tematu dopisze sie do tego )
Mam też taki problem ze czasem nie chce mi odpalac na gazie w zime bylo OK zauważyłem ze często wtedy jak jest ciepło
Miałem na to sposób na włączonym zapłonie przełączałem na bęzyne i spowrotem na gaz czekałem 3 sekundy i zapalał dzieje sie tak czasem jak jest zimny czasem jak gorący
Ostatno nawet to nie pomaga dzisiaj musiałem popchnąć go to zapalił
Czy morze to być spowodowane zużyto mebraną czy czymś innym bo moim sposobem zapalał na pych też
POZDRAWIAM |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 21:21
|
|
|
często wbrew pozorom
(prócz zacinających się elektrozaworków z instalacji LPG - te od biedy w zależności od temp mogą się zacinać po latach i nie puszczać czasem benzyny lub gazu przy przełączaniu lub nie otiwerają się całkiem)
to są objawy problemów z zapłonem, a jeśli świece masz OK i kable, kopułkę itp, w miarę ok to kto wie czy powoli nie wariuje Ci czujnik położenia wału (!) ale jeśi to on to pewno wkrótce się dowiesz... byle nie w trasie bo wtedy koniec jazdy; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|