PROBLEM Z GAZEM |
Autor |
Wiadomość |
tw20
Wiek: 43 Dołączył: 03 Kwi 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 21:36 czyszczenie membrany...
|
|
|
Czy ktos mógłby mi opisać pokolei co trzeba zrobić aby dostać się do tej membrany zeby ja sobie wyczyścić??? Mam kłopoty z niskimi obrotami bo jak jeżdże to wszystko ok ale jak wrzucam na luz to gaśnie...
Proszę o pomoc kloedzy...
pozdr |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 21:51
|
|
|
chodzi o reduktor jak mniemam.. było na forum ze zdjęciami... zakręcasz gaz przy butli, wypalasz jego resztki z instalki (rurek itp) aż silnik zdechnie, odkręcasz reduktor (uwaga na rurkę z gazem by nie ułamać), wyjmujesz, rozbierasz go. w razie konieczności po przeczyszczeniu benzynką możesz wygotować jak aż tak zasyfiony, kupujesz zestaw naprawczy, w zestawie masz membrany i wszelkie zawroki (grzybki) sprężyki, śrubki itp itd i opis co do czego; a; jeszcze jak odczepisz od reduktora węże z ukł chłodzenia to do góry je od razu i ostrożnie by płynu nie wylać i nie zapowietrzyć układu znacząco (tyle się samo odpowietrzy, chyba, że wylejesz dużo i zapowietrzysz znacznie);
szukja na forum regeneracja / czyszczenie reduktora / parownika
** Dodano: 13-04-2007, 22:54 **
tu masz:
http://arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja
** Dodano: 13-04-2007, 22:55 **
http://forum.tempra.org/t...ktora+parownika
** Dodano: 13-04-2007, 23:00 **
tu masz jeszcze moje stare fotki |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tw20
Wiek: 43 Dołączył: 03 Kwi 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 22:14 membranki...
|
|
|
Wielkie dzięki unknown za wszyskie info w poniedziałek mam wolne to sie za to wezmei jak wszystko porobie to dam znać jak mi poszło.
Jeszcze raz dzieki i pozdr |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 09:08
|
|
|
ok dzieki ale podczs jazdy nie mam zadnych problemów zeby szarpał,dusił sie czy gasł
w zime jest ok w tamtym roku na wiosne było to samo ale olewałem to mysle ze jak to CPW to od tamtej wiosny by już padł
wydaje mi sie ze to elektrozawór lub coś w reduktorze bo od 2003r jak jest gaz nie dyło z nim nic robione a odpalany jest cały czas na gazie
P.S czy w silniku 1.4 gażnik w ogóle jest taki czujnik
POZDRAWIAM |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 09:28
|
|
|
pokwis, kolega tak miał, a wymienił wszystko od zapłonu, z silnikeim grzebał, gaźnikiem itp itd... jak już zapalił to było ok i jechał, nie szarpał, nie dusił; ale czasem żeby zapalić to by bajer, nawet na pych... różnie na LPG i różnie na PB; ale jak zapalił już w końcu to OK... był CPW, i to dziwnie, bo jak już zaskoczył to szedł OK; po wymianie przeszło; więc jako ew opcję też możesz to rozważyć |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-04-2007, 10:42
|
|
|
Pokwis to jest ten czujnik.SEN8M |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 10:45
|
|
|
u Ciebie chyba ten, lepiej sprawdź w katalogu, ale u mnie na pewno SEN8M; nie wiem, czy nie było dwóch rodzajów, ale raczej też masz typowy, czyli SEN8M; a ten na aukcji (pod linkiem) to właśnie ten; do mnie by spasował, tobie chyba też;
** Dodano: 14-04-2007, 11:47 **
patrzyłem w katalogu Magneti Marelli, też masz typowy, SEN8M, więc ten z linku to jest ten;
tylko 7 dych? w sklepie kosztuje 6 dych normalnie, może znajdziesz nawet taniej, a na aukcji drożej? jeszcze k.wysyłki... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 10:48
|
|
|
Ok dzieki wam jeszcze raz akurat mieszkam w Toruniu a aukcje wystawie sklep
Dobry sklem z czesciami do Fiatów
to jak kaska wpadnie to sobie kupie nie jest az jeszcze taka wysoka cena
a problem zniknie
do serwisu Fiata dzwiniłem to powiedział mi 128zł
POZDRO |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 10:51
|
|
|
do serwisu fiata się po części nie dzwoni zazwyczaj rzadko kiedy mają normalne ceny, prędzej dobry orginał kupisz tanio poza serwisem (orginał, nie zamiennik, tamiennik często taniej, ale też nie zasze, piszę ogólnie o różnych częściach)... serwis dopiero przegiął... koło 6 dych w sklepach dostaniesz, może taniej; ale najlepiej jakbyś mógł na próbę skądś wziąść i nie kupować niepotrzebnie... choć z drugiej strony nawet jeśli miałbyś teraz sprawny to i tak Ci padnie za najdalej 2 lata zapewne |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 10:54
|
|
|
A dzwoniłem orientacyjnie ile kosztuje Wiem ze tam drogo wiec zawsze morzesz sie pocieszyć jak podadza cene ze znajdziesz gdzie indziej taniej hehehhe |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
Mariuszms1
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 07 Kwi 2007 Posty: 9 Skąd: Wodzisław
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 21:29
|
|
|
Witam takie stronki to piękna sprawa , niedawno kupilem tipo 1.4 z instalacja lpg gdzie na bezynie kulał ale naprawiłem a na lpg to dopiero chodził po nagrzaniu sie do ok 75 stopni a przed rozgrzaniem sie to na wolnych gasł i był mułowaty byłem z tym u gazownik i powiedział ze to reduktor a koszt naprawy to +/- 300zł a dzieki tej stronce a przede wszystkim wam zrobiłem to za 65zł bo tyle mnie kosztowały membramy na Allegro Dzięki |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 08:16
|
|
|
Witam jeszcze raz . Zastanawia mnie to że cyrki z odpaleniem mam
jak na zewnątrz jest ciepło tzn. taka temperatura jak teraz
jak jest chłodno to ok rano pali na raz w zime było ok Nie chce zapalić jak chwilę postoi jak jest zimny lub gorący to ok
pytam bo nie chce niepotrzebnie kase wydawać |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 16:33
|
|
|
pokwis, dokładnie takie cyrki w stylu 'loteria' a częściej nawet przy zmianach temperatury (niekoniecznie zgodnie z logiką się zachowa) wpływają na możliwość odpalenia auta jak siada CPW... jednakże jest to najczęstsza usterka, co nei znaczy, że może jedyna... jeszcze raz więc- jak tylko możesz z jakiegokolwiek Tipo/Tempry pożyczyć ten czujnik - ten sam w większości - SEN8M i założyć na próbę w sytuacji gdy Ci nawala to wpierw pożycz i spróbuj... ewentualnie gdy ciepły a nawala polej zimną wodą sam czujnik albo gorącą na zimnym... to też powinno pośiwadczyć w większości wypadków szwankowanie czujnika wału.... przed kupnem nowego... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 20:38
|
|
|
pokwis napisał/a: | Witam jeszcze raz . Zastanawia mnie to że cyrki z odpaleniem mam
jak na zewnątrz jest ciepło tzn. taka temperatura jak teraz
jak jest chłodno to ok rano pali na raz w zime było ok Nie chce zapalić jak chwilę postoi jak jest zimny lub gorący to ok
pytam bo nie chce niepotrzebnie kase wydawać |
A ja miałem problem z kopułką i dokładnie takie objawy, po wymianie palca i kopułki wszystko OK. |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-05-2007, 06:22
|
|
|
Problem sie pojawił znowu
chciałem zapytać czy jezeli jest uszkodzony czujnik CPW to jest wtedy iskra na swiecy
bo znowu mi nie chciał zapalic sprawdzałem i wogłóle nie było iskry na swiecach
do aparatu zapłonowego tez nie dochodziło napięcie
i tak sie zastanawiam czy CMP ma cos wspulnego z brakiem iskry
poczekałem 10 min i zaskoczył |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-05-2007, 08:27
|
|
|
jak jest uszkodzony CPW to albo nie ma iskry w ogóle albo jest ale nie zawsze, tzn gubi co któreś zapłony więc też może nie pojechać albo tylko np na 2 cylindry jak traktor |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2007, 22:01
|
|
|
Heh nie koniecznie zaraz jakieś CPW czy kopułki muszą być uszkodzone ponieważ miałem takowy problem, wczoraj palił mi jak traktor na 2 baniaczki myślałem że zawału dostane jak zapaliłem autko. Nie wiele myśląc zaczołem sprawdzać kable które już pasowało by zmienić ale jeszcze działają, odkręcam świece a tu SZOK odrobinka papieru ściernego poprzeczyszczałem wszystkie 4 i autkiem moge stawać na wyscigi a obiawy miałem podobne przez ostatnie kilka dni raz zapalił a raz nie w kratkę |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-05-2007, 06:18
|
|
|
Świece mam nowe NGK kable tez sa jeszcze dobre
do cewki prąd dochodzi ale dalej juz nie
i kolejne pytanie czy mOrze za to odpowiadać CPW
dzieki POZDRAWIAM |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2007, 16:44
|
|
|
jeśli do cewki dochodzi zawsze to CPW i sterowanie zapłonem jest OK (bo na impuls na we cewki 'pozwala' np digiplex i CPW); jak z cewki nie wychodzi to ona dostała zwarcia; jak z cewki wychodzi na kopułkę a dalej jest problem to przewód do kopułki, kopułka sama czy palec, jak z kopułki wychodzi to zostają przewody i świece.... nawet nowe ngk niestety raz na czas mają ała...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-05-2007, 10:40
|
|
|
DO cewki dochodzi zawsze nawet gdy nie chce zapalic i kręce rozrusznikiem to
napięcie do cewki dochodzi Kupiłem przewód z cewki do kopułki i to samo
Musze kupić jeszcze cewke i zobaczymy wtedy
Czy morze to być ewentualnie moduł zapłonowy pomimo zę napięcie do cewki dochodzi zawsze jest to gaznikowiec |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-05-2007, 11:24
|
|
|
pokwis napisał/a: | Czy morze to być ewentualnie moduł zapłonowy pomimo zę napięcie do cewki dochodzi zawsze jest to gaznikowiec |
Jeżeli na niskim cewki jest a na wysokim nie ma to wina leży po stronie cewki. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 09:46
|
|
|
Cewka wymieniona zobaczymy jak bedzie teraz
We wtyczce z napięciem są cztery kabelki
w jednym jest napięcie w pozostałych nic morzecie mi podpowiedzieć do czego one sa
i czy istnieje morzliwość że to one mogą coś mi bruździć ze mie chce czasem zapalać |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 15:03
|
|
|
opis wejścia niskonapięciowego cewki masz na schematach elektrycznych w książkach o T/T lub w naszym download są schematy; jest zasilanie, bodajże masa, 3ci i 4ty dokładnie nie pamiętam, ale tam jest wejście i wyjście zapłonu oddatkowe co idzie do obrotomierza, na podstawie impulsów (częstotliwości ich występowania) zapłonu z tego dodatkowego wyjścia obrotomierz oblicza i pokazuje ilość obrotów |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-05-2007, 15:09
|
|
|
A jaki masz układ zapłonowy w autku.Aparat masz w bloku czy na wałku rozrządu |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|