Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PROBLEM Z GAZEM
Autor Wiadomość
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2006, 05:46   PROBLEM Z GAZEM

WITAM MAM PROBLEM Z GAZEM TO ZNACZY AUTO NIE CHCE ZAPALAC NA GAZIE NA ZIMNYM SILNIKU JAK ZAPALE NA BENZYNIE I PRZELACZE NA GAZ TO GASNIE JAK SIE TROCHE ROZGRZEJE TO NIEMA KLOPOTU CO MOZE BYC PRZYCZYNA POZDRAWIAM
  
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-05-2006, 06:00   

Witam.....ja mam co prawda 2.0 8v na wielopunkcie, ale miałem ten sam problem. Nie wiem czy to możliwe, ale usterka ta ustąpiła po wymianie komputera. Na nowym komputerze auto bez problemu pali na LPG gdy jest zimne i trzyma wolne obroty bo wcześniej nie trzymał wolnych na LPG gdy był zimny....
_________________

     assistance
 
 skype
 
ADERR 



Wiek: 52
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 63
Skąd: WOLOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2006, 06:08   

ILE KOSZTOWAL KOMP ?
  
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-05-2006, 06:10   

ADERR napisał/a:
ILE KOSZTOWAL KOMP ?




Ja dałem za używany 50 zł przy okazji zamawiania kompletu zamków z centralką, ale wiem że nie ma problemów z zakupem akiego kompa za 100zł
_________________

     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2006, 15:16   

może to się wyda śmieszne, ale jak masz membrany w reduktorze już troche do D a do tego coś przytkane już smołą/syfem co się w nim gromadzi to wtedy niezbyt zapali na zimnym na LPG a i normalnie może mieć problemy;
ale w twoim przypadku bardzo prawdopodobne , że układzik jakiś sterowania, może nawet to małe g co w tym prawie nic nie ma :D od przełączania benzyna/gaz; tam można wyregulować obroty przy których przechodzi na LPG ale i też z czujnika temp silnika chyba i tam sygnał wchodzi, może coś siadło; albo jeszcze inna część instalacji elektron. od LPG; a jak na pewno z elektroniką w porządku (komputerek i reszta) to wtedy przyjrzałbym się reduktorowi; a jak jeździłeś ostatnio na LPG nie mulił się jakoś, szarpał? albo spalanie zaskakująco duże?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
thug83 


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-06-2006, 17:19   

po pierwsze to nie odpala sie na gazie!! po to sie odpala na bezynie, ze reduktor musi sie zagrzac, i dopiero jak jest cieply to zaczyna poprawnie pracowac. Odpalajac na gazie na zimnym silniku, zasyfisz sobie duzo szybciej membrany i ok 250zl bedziesz becelowal. nie raz widzialem jak przyjezdzali goscie do gazownika z placzem, ze im nie pali a jak rozebrali parownik to membrany byly jak beton i cale w szlamie.
_________________
Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony :) 1994
  
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-10-2006, 08:14   

thug83 napisał/a:
po pierwsze to nie odpala sie na gazie!!


Łatwo się mówi ale... Kupiłem właśnie Temprę 1.6 gaźnik. Jeśli odpalę na LPG - wszystko działa ok, może obroty są ciut niskie, ok. 600 rpm. Jeśli odpalę na benzynie, chodzi ok, obroty ok. 1000 rpm. Jednak jeśli przełączę na LPG - zgaśnie. Nawet przy temperaturze 90 st. Dopiero gdy ponownie odpalę, już na LPG to auto działa poprawnie. Co źle robię?
W poprzednim aucie też tak miałem ale z powodu używania samego LPG zajechałem pompę paliwa, teraz wolałbym tego uniknąć i tak jak być powinno - odpalić na benzynie, a potem przełączyć sobie na LPG (przy jakiej temp. powinno się przełączyć na LPG?).
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-10-2006, 08:54   

Tobi napisał/a:
(przy jakiej temp. powinno się przełączyć na LPG?)


po osiągnięciu przez silnik temp. 50'C... nie wcześniej.
(chciaż sam tak nie robie... :lalala: )
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-10-2006, 09:51   

Spoko spoko czecho :) Sam tak nie robiłem w polonezie, każdego wybór :) Zapalałem przy -15 na gazie (instalka Lovato) bez problemów, trzeba było tylko na początku trzymać obroty gazem. Na benie nie odpalał w ogóle, potem zdechła pompka paliwa.
Teraz zajrzałem do instrukcji (jak nic nie pomoże to zawsze sięgam na końcu po instrukcję ;) ) - zapomniałem o takiej pozycji przycisku jak '0' :lol: Wedle instrukcji powinienem wypalić benę dopiero potem przełączać na LPG, jak zaczną spadać obroty i wyrównać obroty pedałem gazu - niezależnie czy na postoju czy w czasie jazdy. Druga sprawa to zapaliła mi się kontrolka R na przełączniku czyli jak mniemam rezerwa ;) Przy niskim ciśnieniu LPG też może świrować więc po tankowaniu sprawdzę znowu, uprzednio używając przycisku '0' :)

** Dodano: 08-10-2006, 09:25 **
I wszystko jasne - po pierwsze musiałem ustawić wolne obroty na LPG bo były wyregulowane na ok. 500 rpm. Ja rozumiem oszczędność ale jak się auto dusi i kaszle to chyba nie tędy droga :) Po drugie - konieczne jest używanie pozycji '0' przy przełączaniu z benzyny na LPG, w tej pozycji auto potrafi mi przejechać ok 500 m zanim zacznie mu brakować paliwka, wtedy przełączam na LPG i gra gitara :)
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pitagor 


Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2006, 07:11   

Ze wgledu na żywotność reduktora nie powinieniś przełączać na gaz jeżeli temperatura reduktora nie jest przynajmniej 30-40 stopni, to wpływa ujemnie na żywotność membran w reduktorku.
  
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-10-2006, 15:48   

Masz rację, nie przełączam. W związku z tym, że teraz pokonuję tylko krótkie trasy (do pracy mam 2 km), to jeżdżę tylko na benzynie.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-10-2006, 15:58   

Tobi napisał/a:
Masz rację, nie przełączam. W związku z tym, że teraz pokonuję tylko krótkie trasy (do pracy mam 2 km), to jeżdżę tylko na benzynie.


Policz tak przez całą zimę ile spalisz benzyny, następnie zauważ ile straciłeś w porównaiu z jazdą na gazie.
Na końcu zauważ, że reduktor NOWY to koszt 250-300zł.
Pod koniec wyliczeń okaże się, że lepiej jeździć na gazie i niech szlag trafi reduktor nieco szybciej bo i tak będzie to kilkukrotnie tańsze.
Ja odpalam 4 lata na gazie non stop (na paliwku autko przepalam od czasu do czasu) i jakbym miał odpalać na benzynie w zimę to tylko na niej musiałbym jeździć bo pokonuję krótkie trasy.
Tankuję m-cznie za ok. 200-250zł gazu.
Gdybym jeździł na paliwku dwa razy więcej.
Więc reduktor mam po jakiś 2 m-cach :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-10-2006, 18:38   

a po co zmieniac cały reduktor? wrzuca się zestaw naprawczy,reszte się czyści dokładnie i reduktor jest jak nowy!
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-10-2006, 19:37   

ego napisał/a:
a po co zmieniac cały reduktor? wrzuca się zestaw naprawczy,reszte się czyści dokładnie i reduktor jest jak nowy!


Dokładnie.Sprawdzone i udowodnione już dwa razy,tylko trzeba DOBRZE dobrać zestaw naprawczy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-10-2006, 16:41   

ego, ja dałem specjalnie przykład nowego, bo ktoś mógłby zarzucić, że regenerowany jest do dupy ;)

Ninja napisał/a:
gaz to zło! :lalala:


Gaz nie jest złem, tylko niektóre z aut są wybrańcami, że mogą na nim jeździć :P
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-10-2006, 19:17   

Witam. Mi autko nie zapaloło na gazie jak było zimne i nawet na nim nie jechało po zapaleniu na benzynie i przełączeniu na gaz jak miałem praktycznie zero płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Dolałem i problem znikł. :)
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-10-2006, 20:38   

Emf napisał/a:
Policz tak przez całą zimę ile spalisz benzyny, następnie zauważ ile straciłeś w porównaiu z jazdą na gazie.


Stracę tyle co nic :) Przeczytaj co napisałem - do pracy mam 2 km, czasem żonę zawiozę do pracy - 5 km. Oszczędności na gazie żadne.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-10-2006, 00:00   

Tobi napisał/a:
Stracę tyle co nic :) Przeczytaj co napisałem - do pracy mam 2 km, czasem żonę zawiozę do pracy - 5 km. Oszczędności na gazie żadne.


To w takim razie po co zakładałeś instalację :-k
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-10-2006, 10:18   

@Ninja , u mnie zuzycie silnika jest równomierne i normalne do przebiegu jaki ma silnik. jak ocenił były rzeczoznawca pzmotu tu silnik wraz ze skrzynią maja okolo 350-370tkm. Powiedział nam takze to co wiemy (ale to juz tajemnica właściciela pojazdu :D ) .

co do gazu to koles polecił za jakis czas wymienic mikser, bo prawdopodobnie pojawią się pierwsze pęknięcia na nim ktre mogą później zaszkodzic (chyba jakas ciekawostka??)
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2006, 10:35   

Emf napisał/a:
Tobi napisał/a:
Stracę tyle co nic :) Przeczytaj co napisałem - do pracy mam 2 km, czasem żonę zawiozę do pracy - 5 km. Oszczędności na gazie żadne.


To w takim razie po co zakładałeś instalację :-k


A gdzie wyczytałeś, że zakładałem? :) Kupiłem auto, w którym była instalacja. :)
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2006, 18:34   

Ninja napisał/a:
Emf napisał/a:

Gaz nie jest złem, tylko niektóre z aut są wybrańcami, że mogą na nim jeździć :P


Bo są naznaczone piętnem zniszczenia. Załozysz gaz i masz juz po silniku :lalala:


jeżdżąc na gazie już dłużej nic póki co silniczkoi nie ma a nawet gaźnik i reszta czystsze niż po hmm... 'poprawianej' często na stacjach benzynie....
a nawet jak zniszczę to kupię 2 silniki za zaoszczędzone pieniądze i jeszcze na zatankowanie GAZU starczy :lalala: :D

też wolę na benie, w sumie dłużej i ładniej ciągnie... ale na LPG ładniej się czasm kręci... ech.. ekonomia niestety górą.. jak się lubi deptać szybko to nie na PB niestety.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
tomaszeia 


Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 14
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-11-2006, 00:09   

Nie uważam że to jest ustarka. U mnie dzieje się tak samo. Można to wytłumaczyć fizyką. Poczas rozprężania się gazu, w tym przypadku w mikserze, wydziela się dużo zimna. Normalna rzecz. Jak masz zimny mikser to przymrozi się membrana czy coś tam, nie pamiętam jak mi to tłumaczono i albo gaśnie, albo gaz dostaje się do cylindrów w postaci ciekłej a nie odparowanej a wtedy wskakuje na wysokie obroty. Czasmi tak miałem zimą. Dlatego trzeba trochę zagrzać płyn w układzie zimą zanim przełączy się na benzynę. W mojej instrukcji od LPG jest to napisane. (instalacja elpigaz)
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-11-2006, 16:23   

problem zamarznania reduktora zima mozna rozwiązć poprzez zamiane węży dochodzących do reduktora z płynem na odwrót i trzeba pilnować poziom płynu,mała ilość podnosi prawdopodobność zamarznięcia reduktora na mrozie
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
pokwis 


Wiek: 42
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 30
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-04-2007, 13:47   

Witam i mam pytanko (nie zakładam nowego tematu dopisze sie do tego ) :)
Mam też taki problem ze czasem nie chce mi odpalac na gazie w zime bylo OK zauważyłem ze często wtedy jak jest ciepło
Miałem na to sposób na włączonym zapłonie przełączałem na bęzyne i spowrotem na gaz czekałem 3 sekundy i zapalał dzieje sie tak czasem jak jest zimny czasem jak gorący
Ostatno nawet to nie pomaga dzisiaj musiałem popchnąć go to zapalił
Czy morze to być spowodowane zużyto mebraną czy czymś innym bo moim sposobem zapalał na pych też
POZDRAWIAM
_________________
Tipo 1.4 LPG 160.A1.048
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2007, 21:21   

często wbrew pozorom
(prócz zacinających się elektrozaworków z instalacji LPG - te od biedy w zależności od temp mogą się zacinać po latach i nie puszczać czasem benzyny lub gazu przy przełączaniu lub nie otiwerają się całkiem)
to są objawy problemów z zapłonem, a jeśli świece masz OK i kable, kopułkę itp, w miarę ok to kto wie czy powoli nie wariuje Ci czujnik położenia wału (!) ale jeśi to on to pewno wkrótce się dowiesz... byle nie w trasie bo wtedy koniec jazdy;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load