Jak ma działać ogrzewanie? |
Autor |
Wiadomość |
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-11-2005, 16:46 Jak ma działać ogrzewanie?
|
|
|
Oststnio odkryłem, że kiedy ustawię ogrzewanie na szybę, to oprócz szyby powietrze (ciepłe) leci na nogi i (zimniejsze) z konsoli... dziwne, bo manual wskazuje, że jesli włączony jest nawiew na szybę to powinien lecieć jedynie na szybę.
Drażni mnie to, ponieważ w desczowe dni szyba jest strasznie zaparowana i oczyszcza sie po dłuuugich minutach nawiewu. Jest to coraz bardziej denerwujące i niebezpieczne.
Jak zatem powinno być to poprawnie rozwiązane?
Nadmienię, że nic nie było tam grzebane, ani zmieniane. |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-11-2005, 17:05
|
|
|
Ja mam tak samo jak Ty. Nie wiem czy tak być powinno.
Ale jak zamkniesz wszystkie wyloty nawiewu z konsoli, to szyba odparuje się dużo szybciej. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-11-2005, 17:08
|
|
|
mkaminski100, nie mart sie W Oplach też tak jest
Tak również i ja mam. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-11-2005, 20:58
|
|
|
Dzięki. Zamykam wszystkie nawiewy i dalej nic. Oczywiście wieje, ale ostatnio jak spadł śnieg to dopiero po ok 20 km na trasie odparowała zupełnie przednia szyba!! To strasznie długo.
takie rozwiązanie jest sensowne, bo jadąc musisz mieć nawiew na szybę, a przy takim ustawieniu nogi by marzły. Dlatego chyba najczęściej nawiew na szybę jest połaczony z nawiewem na inne otwory.
W Oplach tez tak jest, ale przynajmniej jest znaczek, że idzie na szybę i nogi. No i po drugie to szyba tam zdecydowanie szybciej odparowuje...niestety.
Może wynika to z braku filra, choć z drugiej strony co ma to do wilgoci? |
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-11-2005, 21:03
|
|
|
Chmm dziwne, mi jak zamkne wszystkie inne "wywietrzniki" to leci na szybe mocno.
Masz "analogowe" ustawienia nawiewu?
Moze sprawdz ustawienie linek regulujacych. Musial bys zdjac panel i tam popatrzec. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-11-2005, 22:02
|
|
|
Ja mam identycznie jak przedmowcy :-)
Szyba sie szybko odparowuje napewno nie 20 km ale jakies 2-3 mysle :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2005, 22:14
|
|
|
Czemu u was jakos tak to lipnie dziala u mnie wszystko jest ok.Tylko jedna rzecz mnie meczy ze jak wezme nawiew na szybe to leci mi na twarz a jak wezme na twarz to leci na szybe.Ale to nie jest problem.Juz sie przyzwyczailem
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-11-2005, 22:24
|
|
|
Ja mam to samo, ze na szybe leci cieple i na nogi rowniez ale szybe w miare odparowywuje..
Musze zamknac wloty na wprost bo z nich leci znowu chlodne powietrze
Najgorsze jest to ze jak jade w dluzsza trase to nie moge wyrobic bo na nogi wali mi takie gorace powietrze
Nie moge go zamknac bo w lodowce nie bede jechal.
Moze sie to komus wydawac smieszne ale mnie czasami qrw..a bierze jak mam noge rozgrzana do granic przyzwoitosci
Juz myslalem zeby zatkac ten otwor na dole ale znowu wtedy bedzie gorzej suszyla sie wycieraczka i wykladzina na podlodze. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-11-2005, 19:58
|
|
|
Chyba trzeba wyregulować sterowanie pokrętłem. (śrubka na lince) żeby klapka stawała w odpowiedzniej pozycji.
U mnie jest tak że najmocniej na szybe leci wtedy jak włączam nawiew w dół czyli na nogi he he.
Nie chce mi sie przy tym grzebać |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 23-11-2005, 13:26
|
|
|
Witam. U mnie tak samo, jak dam na maxa w lewo czyli tylko na nogi to extra dmucha na szybe a jak ustawie tylko na szybe to cienko dmucha na nia za to daje przez przednie wyloty i zeby jako tako wialo na szybe musialbym zamknac te przednie wyloty. Wlosi chyba we wszystkim co robili maja duze poczucie humoru:) Zatem zeby szyba mi odparowal w 2-4-min ustawiam na nogi i wentylator na maxxa jak juz jest cacy to przelaczam na szybe:) zaznacze jeszcze ze jak dam na nogi to boczne wyloty lepiej dmuchaja na boczne szyby;) |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-11-2005, 00:31
|
|
|
Cześć,
Wszystkie te objawy i skargi ;-) to objawy rozregulowania linki sterowania nawiewem. Miałem to samo - sprawa do poprawienia w 0,5 godziny i jest git -> opisywałem w Poradach jak to zrobić.
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-11-2005, 20:34
|
|
|
Wcześniej pisalem ze jest wszytsko ok ,ale okazuje sie ze jest lipa bo nie mam w srodku cieplego powietrza tylko letnie.Gdy silnik nagrzeje sie do 90 stopni to w srodku powinno byc gorąco ,a umnie jest chlodno i z nawiewu leci chlodne powietrze.Dzis rozebralem pokretla i patrzylem na regulacje i wychodzi na to ze z zewnatrz wszytskie sterowania dzialaja oki.Wymienialem plyn chlodzacy,sprawdzalem termostat i juz nie wiem co to moze byc :-( Sprawdzalem nawet polaczenia czy nigdzie plyn nie cieknie czy nie sa pooparciale przewody ale nic nie znalazlem :-( I nadal nie mam cieplego powietrza w komorze pasażerskiej podkreslam ze jak wezme ciepelko na maxa przy 90 stopniach to przez wyloty leci chlodne powietrze.
Prosze o pomoc bo zima sie zbliza wielkimi krokami.
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-11-2005, 20:46
|
|
|
Ja stawiam na żle odpowietrzony układ chłodzenia skoro wszystko według Ciebie jest sprawne . |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-11-2005, 21:25
|
|
|
Robiłem wszytsko wg opisu w poradniku na stronie ktora podal mi miszko.I nie sadze ze jest zle odpowietrzony. |
_________________
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-11-2005, 21:42
|
|
|
Hmm mucha a sprawdzales zamocowanie ciegna od regulacji temp czy ci otwiera ten zawor p[rzy nagrzewnicy do konca? Bo jak dla mnie to tu tkwi twoj problem :-) Rozbierz plastik przy prawej nodze kierowcy tam bedziesz widzial zawor i biale mocowanie od linki zdejmij linke i otwrzorz zawor na max zobaczysz czy jest roznica. |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-11-2005, 22:33
|
|
|
Stosowałeś może uszczelniacze układu chłodzenia - różen preparaty ( płyny granulki ) bo to dziadostwo uszczelnia wszystko łacznie z kanalikami nagrzewnicy i jest chłodnooo |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-11-2005, 23:44
|
|
|
Moze nagrzewnica juz Ci sie zamulila. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-11-2005, 06:24
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Stosowałeś może uszczelniacze układu chłodzenia - różen preparaty ( płyny granulki ) bo to dziadostwo uszczelnia wszystko łacznie z kanalikami nagrzewnicy i jest chłodnooo |
Emf napisał/a: | Moze nagrzewnica juz Ci sie zamulila. |
No właśnie i tu moje pytanie.
Można lać jakiś odkamieniacz ??????
Jak nie do obiegu to wyjętą nagrzewnicę można jakoś udrożnić zanurzając w jakimś odkamieniaczu ?? |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-11-2005, 09:13
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Stosowałeś może uszczelniacze układu chłodzenia - różen preparaty ( płyny granulki ) bo to dziadostwo uszczelnia wszystko łacznie z kanalikami nagrzewnicy i jest chłodnooo |
Tomilee - jakies 2 tygodnie temu w zwiazku z cieknaca chlodnica (mam Tipo od miesiaca)ciekla mi chlodnica)wsypalem preparat uszczelniajacy firmy PULSAR o nazwie RADIATOR SEALER P-12
Wyciek po 2 dniach ustapil a nagrzewnica pracuje jaknajbardziej poprawnie
Kanaliki nagrzewnicy jak napisales nie sa o tam malym przekroju aby taki preparat mogl je zakleic
Pozatym zasada uszczelniania nie polega w tych preperatach na tym iz zapycha przeloty tylko w miejscu wycieku plynu nastepuje ten proces
Moja nagrzewnica po wczesniejszej wymianie termostatu pracuje bardzo poprawnie i nawiewy sa wyregulowane zgodnie z opisem kolegow z forum
W samochodzi podczas temperatury na zewnatrz jaka byla u mnie w ostanich dniach - 8 stopni jest naprawde bardzo cieplo
Ogrzewanie zalaczalem jadac w trasie na jakies 1/5 mocy (mozliwosci) i pracowalo zupelnie przyzwoicie
Pozdrawiam
Marek
PS
2 dni temu regulowalem pokretlo odpowiedzialne za miejce nawiewow w samochodzie ( szyba ,nogi itp)
Roboty jak ktos wczesniej napisal na pol godziny i wszysko chula jak trzeba |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-11-2005, 11:28
|
|
|
Nastepna ciekawostka jaka zauwazylem to jest to ze jak mam nawiew na twarz to leci zimne powietrze kiedy wezme na szybe to leci cieple powietrze i zastanawiam sie czy przypadkiem sterowanie nie jest jakos moze uszkodzone.Ale przy 90 stopniach to powietrze to jakies chlodne jest Rozbiore dzis jeszcze raz sterowanie i popatrze wg moich domyslen.Pochwale sie co i jak jak sie dostane do tego.
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-11-2005, 11:43
|
|
|
U mnie przy max otartym zaworze i 90C to mam saune
Ogolnie szybko tez nagrzewa sie autko. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-11-2005, 11:52
|
|
|
miszko napisał/a: | U mnie przy max otartym zaworze i 90C to mam saune
Ogolnie szybko tez nagrzewa sie autko. |
To w takim przypadku ja mom cos nie w porzadku z nagrzewnicą. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2005, 10:44
|
|
|
jabko napisał/a: | miszko napisał/a: | U mnie przy max otartym zaworze i 90C to mam saune
Ogolnie szybko tez nagrzewa sie autko. |
To w takim przypadku ja mom cos nie w porzadku z nagrzewnicą. |
Brak obiegu plynu przez nagrzewnice moze byc spowodowany dwoma przyczynami:
1 Zapowietrzenie ukladu
2 Brak przelotu(zapchana- zarosnieta nagrzewnica)
Czesto wine ponosi tez za to zle pracujaca pompa
W przypadku zlego lub calkowitego braku obiegu plynu przez nagrzewnice nie dziala ogrzewanie po stronie prawej kabiny a strona lewa grzeje ale bardzo slabo
Mozna to sprawdzic w prosty sposob (nie rozkrecajac nagrzewnicy) przez dotkniecie przewodu wlotowego plynu oraz wylotowego z nagrzewnicy przy rozgrzanym silniku
Ich temperatura powinna byc podobna tj.zasilajacy goracy a powrotny czyli wyjsciowy troche chlodniejszy
W przypadku stwierdzenia duzych roznic temperatur na zasilaniu i powrocie nagrzewnicy swiadczy to jak wiadomo o braku obiegu |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-11-2005, 12:31
|
|
|
netsat napisał/a: | jabko napisał/a: | miszko napisał/a: | U mnie przy max otartym zaworze i 90C to mam saune
Ogolnie szybko tez nagrzewa sie autko. |
To w takim przypadku ja mom cos nie w porzadku z nagrzewnicą. |
Brak obiegu plynu przez nagrzewnice moze byc spowodowany dwoma przyczynami:
1 Zapowietrzenie ukladu
2 Brak przelotu(zapchana- zarosnieta nagrzewnica)
Czesto wine ponosi tez za to zle pracujaca pompa
W przypadku zlego lub calkowitego braku obiegu plynu przez nagrzewnice nie dziala ogrzewanie po stronie prawej kabiny a strona lewa grzeje ale bardzo slabo
Mozna to sprawdzic w prosty sposob (nie rozkrecajac nagrzewnicy) przez dotkniecie przewodu wlotowego plynu oraz wylotowego z nagrzewnicy przy rozgrzanym silniku
Ich temperatura powinna byc podobna tj.zasilajacy goracy a powrotny czyli wyjsciowy troche chlodniejszy
W przypadku stwierdzenia duzych roznic temperatur na zasilaniu i powrocie nagrzewnicy swiadczy to jak wiadomo o braku obiegu |
Jak napisal kolega na temat przewodów tez sprawdzalem ich temperature podobnie jak jest to napisane i przewody maja w sumie nie duza roznice temperatur wiec stwierdzam iz nagrzewnica jst ok. |
_________________
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-11-2005, 19:58
|
|
|
Nie no mi grzeje.
Ale mam wrażenie że jakoś za słabo. (Nie że leci zimne czy coś tylko mogło by być gorętsze - żadnej sauny nie ma he h e) |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
|