Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak ma działać ogrzewanie?
Autor Wiadomość
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 20-11-2005, 16:46   Jak ma działać ogrzewanie?

Oststnio odkryłem, że kiedy ustawię ogrzewanie na szybę, to oprócz szyby powietrze (ciepłe) leci na nogi i (zimniejsze) z konsoli... dziwne, bo manual wskazuje, że jesli włączony jest nawiew na szybę to powinien lecieć jedynie na szybę.
Drażni mnie to, ponieważ w desczowe dni szyba jest strasznie zaparowana i oczyszcza sie po dłuuugich minutach nawiewu. Jest to coraz bardziej denerwujące i niebezpieczne.
Jak zatem powinno być to poprawnie rozwiązane?
Nadmienię, że nic nie było tam grzebane, ani zmieniane.
     assistance   Moneta
 
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-11-2005, 17:05   

Ja mam tak samo jak Ty. Nie wiem czy tak być powinno.
Ale jak zamkniesz wszystkie wyloty nawiewu z konsoli, to szyba odparuje się dużo szybciej.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-11-2005, 17:08   

mkaminski100, nie mart sie :) W Oplach też tak jest :P
Tak również i ja mam.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 20-11-2005, 20:58   

Dzięki. Zamykam wszystkie nawiewy i dalej nic. Oczywiście wieje, ale ostatnio jak spadł śnieg to dopiero po ok 20 km na trasie odparowała zupełnie przednia szyba!! To strasznie długo.
takie rozwiązanie jest sensowne, bo jadąc musisz mieć nawiew na szybę, a przy takim ustawieniu nogi by marzły. Dlatego chyba najczęściej nawiew na szybę jest połaczony z nawiewem na inne otwory.

W Oplach tez tak jest, ale przynajmniej jest znaczek, że idzie na szybę i nogi. No i po drugie to szyba tam zdecydowanie szybciej odparowuje...niestety.
Może wynika to z braku filra, choć z drugiej strony co ma to do wilgoci?
  
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-11-2005, 21:03   

Chmm dziwne, mi jak zamkne wszystkie inne "wywietrzniki" to leci na szybe mocno.
Masz "analogowe" ustawienia nawiewu? :)
Moze sprawdz ustawienie linek regulujacych. Musial bys zdjac panel i tam popatrzec.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-11-2005, 22:02   

Ja mam identycznie jak przedmowcy :-)
Szyba sie szybko odparowuje napewno nie 20 km ale jakies 2-3 mysle :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-11-2005, 22:14   

Czemu u was jakos tak to lipnie dziala :( u mnie wszystko jest ok.Tylko jedna rzecz mnie meczy ze jak wezme nawiew na szybe to leci mi na twarz a jak wezme na twarz to leci na szybe.Ale to nie jest problem.Juz sie przyzwyczailem :D

Pozdrawiam 8)
_________________
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-11-2005, 22:24   

Ja mam to samo, ze na szybe leci cieple i na nogi rowniez ale szybe w miare odparowywuje..
Musze zamknac wloty na wprost bo z nich leci znowu chlodne powietrze :?
Najgorsze jest to ze jak jade w dluzsza trase to nie moge wyrobic bo na nogi wali mi takie gorace powietrze :evil:
Nie moge go zamknac bo w lodowce nie bede jechal.
Moze sie to komus wydawac smieszne ale mnie czasami qrw..a bierze jak mam noge rozgrzana do granic przyzwoitosci :evil:
Juz myslalem zeby zatkac ten otwor na dole ale znowu wtedy bedzie gorzej suszyla sie wycieraczka i wykladzina na podlodze.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-11-2005, 19:58   

Chyba trzeba wyregulować sterowanie pokrętłem. (śrubka na lince) żeby klapka stawała w odpowiedzniej pozycji.

U mnie jest tak że najmocniej na szybe leci wtedy jak włączam nawiew w dół czyli na nogi he he.
Nie chce mi sie przy tym grzebać
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 23-11-2005, 13:26   

Witam. U mnie tak samo, jak dam na maxa w lewo czyli tylko na nogi to extra dmucha na szybe a jak ustawie tylko na szybe to cienko dmucha na nia za to daje przez przednie wyloty i zeby jako tako wialo na szybe musialbym zamknac te przednie wyloty. Wlosi chyba we wszystkim co robili maja duze poczucie humoru:) Zatem zeby szyba mi odparowal w 2-4-min ustawiam na nogi i wentylator na maxxa jak juz jest cacy to przelaczam na szybe:) zaznacze jeszcze ze jak dam na nogi to boczne wyloty lepiej dmuchaja na boczne szyby;)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-11-2005, 00:31   

Cześć,

Wszystkie te objawy i skargi ;-) to objawy rozregulowania linki sterowania nawiewem. Miałem to samo - sprawa do poprawienia w 0,5 godziny i jest git -> opisywałem w Poradach jak to zrobić.

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-11-2005, 20:34   

Wcześniej pisalem ze jest wszytsko ok ,ale okazuje sie ze jest lipa bo nie mam w srodku cieplego powietrza tylko letnie.Gdy silnik nagrzeje sie do 90 stopni to w srodku powinno byc gorąco ,a umnie jest chlodno i z nawiewu leci chlodne powietrze.Dzis rozebralem pokretla i patrzylem na regulacje i wychodzi na to ze z zewnatrz wszytskie sterowania dzialaja oki.Wymienialem plyn chlodzacy,sprawdzalem termostat i juz nie wiem co to moze byc :-( Sprawdzalem nawet polaczenia czy nigdzie plyn nie cieknie czy nie sa pooparciale przewody ale nic nie znalazlem :-( I nadal nie mam cieplego powietrza w komorze pasażerskiej podkreslam ze jak wezme ciepelko na maxa przy 90 stopniach to przez wyloty leci chlodne powietrze.

Prosze o pomoc bo zima sie zbliza wielkimi krokami.

Pozdrawiam.
_________________
     assistance
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-11-2005, 20:46   

Ja stawiam na żle odpowietrzony układ chłodzenia skoro wszystko według Ciebie jest sprawne .
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-11-2005, 21:25   

Robiłem wszytsko wg opisu w poradniku na stronie ktora podal mi miszko.I nie sadze ze jest zle odpowietrzony.
_________________
     assistance
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-11-2005, 21:42   

Hmm mucha a sprawdzales zamocowanie ciegna od regulacji temp czy ci otwiera ten zawor p[rzy nagrzewnicy do konca? Bo jak dla mnie to tu tkwi twoj problem :-) Rozbierz plastik przy prawej nodze kierowcy tam bedziesz widzial zawor i biale mocowanie od linki zdejmij linke i otwrzorz zawor na max zobaczysz czy jest roznica.
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 24-11-2005, 22:33   

Stosowałeś może uszczelniacze układu chłodzenia - różen preparaty ( płyny granulki ) bo to dziadostwo uszczelnia wszystko łacznie z kanalikami nagrzewnicy i jest chłodnooo
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-11-2005, 23:44   

Moze nagrzewnica juz Ci sie zamulila.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-11-2005, 06:24   

Tomilee napisał/a:
Stosowałeś może uszczelniacze układu chłodzenia - różen preparaty ( płyny granulki ) bo to dziadostwo uszczelnia wszystko łacznie z kanalikami nagrzewnicy i jest chłodnooo


Emf napisał/a:
Moze nagrzewnica juz Ci sie zamulila.


No właśnie i tu moje pytanie.
Można lać jakiś odkamieniacz ??????

Jak nie do obiegu to wyjętą nagrzewnicę można jakoś udrożnić zanurzając w jakimś odkamieniaczu ??
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-11-2005, 09:13   

Tomilee napisał/a:
Stosowałeś może uszczelniacze układu chłodzenia - różen preparaty ( płyny granulki ) bo to dziadostwo uszczelnia wszystko łacznie z kanalikami nagrzewnicy i jest chłodnooo


Tomilee - jakies 2 tygodnie temu w zwiazku z cieknaca chlodnica (mam Tipo od miesiaca)ciekla mi chlodnica)wsypalem preparat uszczelniajacy firmy PULSAR o nazwie RADIATOR SEALER P-12
Wyciek po 2 dniach ustapil a nagrzewnica pracuje jaknajbardziej poprawnie
Kanaliki nagrzewnicy jak napisales nie sa o tam malym przekroju aby taki preparat mogl je zakleic
Pozatym zasada uszczelniania nie polega w tych preperatach na tym iz zapycha przeloty tylko w miejscu wycieku plynu nastepuje ten proces
Moja nagrzewnica po wczesniejszej wymianie termostatu pracuje bardzo poprawnie i nawiewy sa wyregulowane zgodnie z opisem kolegow z forum
W samochodzi podczas temperatury na zewnatrz jaka byla u mnie w ostanich dniach - 8 stopni jest naprawde bardzo cieplo
Ogrzewanie zalaczalem jadac w trasie na jakies 1/5 mocy (mozliwosci) i pracowalo zupelnie przyzwoicie
Pozdrawiam
Marek
PS
2 dni temu regulowalem pokretlo odpowiedzialne za miejce nawiewow w samochodzie ( szyba ,nogi itp)
Roboty jak ktos wczesniej napisal na pol godziny i wszysko chula jak trzeba
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-11-2005, 11:28   

Nastepna ciekawostka jaka zauwazylem to jest to ze jak mam nawiew na twarz to leci zimne powietrze kiedy wezme na szybe to leci cieple powietrze i zastanawiam sie czy przypadkiem sterowanie nie jest jakos moze uszkodzone.Ale przy 90 stopniach to powietrze to jakies chlodne jest :( Rozbiore dzis jeszcze raz sterowanie i popatrze wg moich domyslen.Pochwale sie co i jak jak sie dostane do tego.

Pozdrawiam.
_________________
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-11-2005, 11:43   

U mnie przy max otartym zaworze i 90C to mam saune :)
Ogolnie szybko tez nagrzewa sie autko.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-11-2005, 11:52   

miszko napisał/a:
U mnie przy max otartym zaworze i 90C to mam saune :)
Ogolnie szybko tez nagrzewa sie autko.


To w takim przypadku ja mom cos nie w porzadku z nagrzewnicą.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-11-2005, 10:44   

jabko napisał/a:
miszko napisał/a:
U mnie przy max otartym zaworze i 90C to mam saune :)
Ogolnie szybko tez nagrzewa sie autko.


To w takim przypadku ja mom cos nie w porzadku z nagrzewnicą.


Brak obiegu plynu przez nagrzewnice moze byc spowodowany dwoma przyczynami:
1 Zapowietrzenie ukladu
2 Brak przelotu(zapchana- zarosnieta nagrzewnica)
Czesto wine ponosi tez za to zle pracujaca pompa
W przypadku zlego lub calkowitego braku obiegu plynu przez nagrzewnice nie dziala ogrzewanie po stronie prawej kabiny a strona lewa grzeje ale bardzo slabo
Mozna to sprawdzic w prosty sposob (nie rozkrecajac nagrzewnicy) przez dotkniecie przewodu wlotowego plynu oraz wylotowego z nagrzewnicy przy rozgrzanym silniku
Ich temperatura powinna byc podobna tj.zasilajacy goracy a powrotny czyli wyjsciowy troche chlodniejszy
W przypadku stwierdzenia duzych roznic temperatur na zasilaniu i powrocie nagrzewnicy swiadczy to jak wiadomo o braku obiegu
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-11-2005, 12:31   

netsat napisał/a:
jabko napisał/a:
miszko napisał/a:
U mnie przy max otartym zaworze i 90C to mam saune :)
Ogolnie szybko tez nagrzewa sie autko.


To w takim przypadku ja mom cos nie w porzadku z nagrzewnicą.


Brak obiegu plynu przez nagrzewnice moze byc spowodowany dwoma przyczynami:
1 Zapowietrzenie ukladu
2 Brak przelotu(zapchana- zarosnieta nagrzewnica)
Czesto wine ponosi tez za to zle pracujaca pompa
W przypadku zlego lub calkowitego braku obiegu plynu przez nagrzewnice nie dziala ogrzewanie po stronie prawej kabiny a strona lewa grzeje ale bardzo slabo
Mozna to sprawdzic w prosty sposob (nie rozkrecajac nagrzewnicy) przez dotkniecie przewodu wlotowego plynu oraz wylotowego z nagrzewnicy przy rozgrzanym silniku
Ich temperatura powinna byc podobna tj.zasilajacy goracy a powrotny czyli wyjsciowy troche chlodniejszy
W przypadku stwierdzenia duzych roznic temperatur na zasilaniu i powrocie nagrzewnicy swiadczy to jak wiadomo o braku obiegu


Jak napisal kolega na temat przewodów tez sprawdzalem ich temperature podobnie jak jest to napisane i przewody maja w sumie nie duza roznice temperatur wiec stwierdzam iz nagrzewnica jst ok.
_________________
     assistance
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-11-2005, 19:58   

Nie no mi grzeje.
Ale mam wrażenie że jakoś za słabo. (Nie że leci zimne czy coś tylko mogło by być gorętsze - żadnej sauny nie ma he h e)
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load