Instalacja BRC Tipo 1,4 1990r. |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej1815
Wiek: 34 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: Czaszyn
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-01-2010, 10:39 Instalacja BRC Tipo 1,4 1990r.
|
|
|
Witam mam kupione nie dawno Tipo z 1990r. z silnikiem 1,4 ale pali mi strasznie dużo gazu 15-16litrów na 100km to jest chyba za dużo jak na taki silnik a silnik bierze olej może to być też przyczyną?? Instalacja gazowa BRC. |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-01-2010, 11:23
|
|
|
Andrzej1815 napisał/a: | silnik bierze olej może to być też przyczyną?? . |
Mysle ze to moze miec jakies znaczenie jesli chodzi o spalanie ale to chyba troche za duzo 15-16 wez moze zobacz ile spali na PB a co do LPG to mysle ze mozna by zaczac od regulacji gazu no a jak nie pomoze to regeneracja reduktora albo jak wolisz wymiana jednak na poczatek to zaczął bym od regulacji |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-01-2010, 15:49
|
|
|
jesli chodzi o olej to raczej nie.. gdy go mialem tez palil olej (nie duze ilosci) ale spalanie miescilo sie w 9l przy ostrej jezdzie.. musial poprzedni wlasciciel cos pokrecic ew uszczuplic instalacje o wazne elementy zastepujac tanim badziewiem..
p.s. jak mozesz wrzuc do galerii troche zdjec tipka, zobacze jak po pol roku auto wyglada |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-01-2010, 16:23
|
|
|
nie mialem na mysli tego ze to ze bierze olej moze miec wplyw na spalanie tylko myslalem o zluzyciu silnika(chociaz nie jestm do konca pewny czy to ma wieksze znaczenie jak mialem poldka to pod koniec naszej wspolpracy pil olej wiadrami i nie mial juz prawie wcale mocy a i tak palil okolo 10l LPG na setke) |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-01-2010, 11:00
|
|
|
ja tez mam instalacje BRC, lykalo mi 14-16 litrow, po wymianie membran wyregulowalem i w trasie 8-9 litrow (3 osoby na pokladzie 70% trasa 30% miasto) zalezy od stylu jazdy, miasto max 12 przy ciezkiej nodze wiadomo zima jest teraz wiec pali wiecej w miescie ale na trasie tak samo
a jak Ci sie auto zachowuje?normalnie wchodzi na obroty czy masz moment szarpniecia? bo jak tak to moze membrany sa dead :/ |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
Andrzej1815
Wiek: 34 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: Czaszyn
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-01-2010, 11:39
|
|
|
fakt mogę być membrany a gdzie one dokładnie się znajdują i jak na nie zobaczyć czy są dobre?? |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-01-2010, 12:31
|
|
|
membrany masz w parowniku(reduktor) i jesli sie zuzywaja to sztywnieja i oznaka jest wieksze spalanie nie trzymanie obrotow wolnych(falowanie obrotow), takie lekkiej szarpniecia przy dodawaniu gazu... musialbys zdjac reduktor i go rozkrecic, co wiaze sie z tym ze bedziesz musial potem jechac na regulacje.. powiedz mi jak sie auto zachowuje czy ma jakies objawy ktore wyzej wymienilem? |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-01-2010, 20:34
|
|
|
koledzy od listopada ub.roku auto ma 2 własciciela,wczesniej(do listopada auto miał mój ojciec i paliło tak jak piszecie do 9l,mysle ze poprzedni własciciel(gosc ze stwoim światem życia,dziwny)cos pokrecił,bo niemożliwe ze w tak krutkim czasie nagle taka różnica jak Andrzej1815pisze!Gaz wczesniej przez mojego ojca był serwisowany Andrzej ma na to dokumenty!Cos tamten poprzedni koczkodan poprzestawiał!! |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 16:24
|
|
|
no albo jest tak jak mowisz,ze poprostu zaczal sam sobie regulowac i wszystko sie posypalo.albo tak jak ja mowie membrany do wymiany,ja tak mialem jezdzilem jezdzilem i nagle spalanie wieksze :/ no w sumie jeszcze moga byc kable WN lub swiece,ale najlepiej jechac najpierw na regulacje |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 24-01-2010, 19:04
|
|
|
wallek, ile dales za wymiane membran i jak to sie fachowo nazywa. chodzi mi o czesci, bo mysle ze umnie tez cos nie tak, mi pali ostatnio okolo 16 litrow gazu |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 21:15
|
|
|
z tego co mowicie to nie mam sie czym przejmowac jak teraz w te ostatnie mrozy łyknoł mi 12 litrow...w zeszlym tygodniu bylem w trasie ok 200km i wyszlo niecale 8 a teraz przy jezdzie miejskiej jest 12 czy to normalne |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 21:23
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | wallek, ile dales za wymiane membran i jak to sie fachowo nazywa. chodzi mi o czesci, bo mysle ze umnie tez cos nie tak, mi pali ostatnio okolo 16 litrow gazu |
za membrany dalem 100zl 80membrany i 20przesylka plus ogolnie 50zl za regulacje.. raz bylem wzial 20zl i kazal potem przyjechac po ulozeniu sie membran a potem 30zl wzial podlaczyl mi pod jakies urzadzenia i ustawial dawke gazu.wiec w sumie 150zl.. no mi pali przy tych mrozach 13 a jak depcze to 16 nawet
musisz wiedziec jaki masz reduktor nazwe dokladnia i poszukaj na allegro zestawow do regerenacji.najlepiej wpisz model reduktora w allegro a potem na zestawy regerenacyjne
** Dodano: 24-01-2010, 21:26 **
m.m1981 napisał/a: | z tego co mowicie to nie mam sie czym przejmowac jak teraz w te ostatnie mrozy łyknoł mi 12 litrow...w zeszlym tygodniu bylem w trasie ok 200km i wyszlo niecale 8 a teraz przy jezdzie miejskiej jest 12 czy to normalne |
nie masz sie czym przejmowac,dobry wynik.jak wyzej napisalem mi pali 13 litrow ale mam cos z gaznikiem walniete :/ no i jak depcze to 16 ale cena gazu jest taka ze mozna na to sobie pozwolic. co do trasy to tez dobry wynik mi ostatnio spalilo raz 8 potem 9 w sumie w 65% trasa 35% miasto |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2010, 22:32
|
|
|
no to nie jest tak zle jeszcze z tym moim autem jesli o spalanie chodzi oczywiscie moglo by byc mniej no ale...czego tu wymagac...nie nazekal bym jednak jakby palil tak jak w lecie trasa 6.5-7 przy spokojnej jezdzie miasto 9spokojnie 10 jak mu dac w pi*de(tylko po co jak to przedni naped)
** Dodano: 24-01-2010, 22:35 **
a co do problemu kolegiAndrzej1815, tomoim daniem tez pomoze wymiana membran w reduktorze...no chyba ze kolego chce caly reduktor wymienic ila to juz drozej |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-01-2010, 01:32
|
|
|
Widzę że koledze z forum bubla opchnęliscie Oczywiście to żart bo chyba jeszcze miał pośredniego właściciela, ale chyba w każdym dziale technicznym są założone tematy z problemami tego Tipo (hamulce, zawieszenie, skrzynia, LPG itd). Wracając do tematu membrany w parowniku dałyby mu radę, wbrew pozorom ich wymiana nie jest trudna, tylko musiałbyś bardzo dokładnie wszystko wymieniać bo w LPG nie ma miejsca na fuszerkę.
http://forum.tempra.org/t...vato-vt3308.htm
Wyregulowałbyś też sam na podstawie obrotów -->szukaj na forum bo było. W ten sposób ze 150zł zszedłbyś do 60-70zł. Ja wszystkie te czynności sam wykonywałem i spalanie 9-10 litrów jest dla mnie w pełni zadowalające. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-01-2010, 01:37
|
|
|
meter30 napisał/a: | Wyregulowałbyś też sam na podstawie obrotów |
oooo nieee nie ragulajcja tego na " oko " czy " sluch " U mnie po takiej regulacji po mojemu wyszlo 17/100 LPG przy 1.4 w srodku lata Chyba taniej wyjdzie wybrac sie na regulacje :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-01-2010, 10:56
|
|
|
Luczu napisał/a: | meter30 napisał/a: | Wyregulowałbyś też sam na podstawie obrotów |
oooo nieee nie ragulajcja tego na " oko " czy " sluch " U mnie po takiej regulacji po mojemu wyszlo 17/100 LPG przy 1.4 w srodku lata Chyba taniej wyjdzie wybrac sie na regulacje :p |
Dokladnie tak jal Luczu mowisz mialem tak samo. co z tego ze wolne obroty byly ok skoro palilo mi 15 litrow latem.. Gazownik musi wyregulowac jeszcze odpowiednia dawke podawanego gazu
** Dodano: 25-01-2010, 10:58 **
m.m1981 napisał/a: | no to nie jest tak zle jeszcze z tym moim autem jesli o spalanie chodzi oczywiscie moglo by byc mniej no ale...czego tu wymagac...nie nazekal bym jednak jakby palil tak jak w lecie trasa 6.5-7 przy spokojnej jezdzie miasto 9spokojnie 10 jak mu dac w pi*de(tylko po co jak to przedni naped)
** Dodano: 24-01-2010, 22:35 **
a co do problemu kolegiAndrzej1815, tomoim daniem tez pomoze wymiana membran w reduktorze...no chyba ze kolego chce caly reduktor wymienic ila to juz drozej |
wiesz te stare silniki Fiata z reguly duzo pala nawet przy mniejszych silnikach.. a latem mozliwe jest 7 w trasie i tak 10 w miescie.sam tak mialem na poczatku jak dostalem Tipo,tylko potem poszly membrany i teraz gaznik cos szwankuje ale nie narzekam w koncu za 60zl mam pelen bak gazu a za 60zl 13 litrow paliwa :/ hehe |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-01-2010, 17:51
|
|
|
meter30 napisał/a: | Widzę że koledze z forum bubla opchnęliscie Oczywiście to żart bo chyba jeszcze miał pośredniego właściciela, ale chyba w każdym dziale technicznym są założone tematy z problemami tego Tipo (hamulce, zawieszenie, skrzynia, LPG itd). |
no jak napisalem auto miedzy nami mialo posredniego wlasciciela ktory niestety byl delikatnie mowiac 'dziwny'. Z moich rąk auto poszło w miare dobrym stanie, sam zrobilem mu podwozie wraz z konserwacja i robilem zawieszenie, jedynym problemem bylo sprzęgło ktore bylo juz do wymiany.. po atym mysle ce cena za ktora poszedl byla dobra bo auto jezdzilo w porządku, instalacja BRC drozsza wazna do 2014r wiec .. a co przez te kilka miesiecy zrobil posredni wlasciciel to nikt nie jest w stanie okreslic... |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
kefirek
Dołączył: 10 Cze 2008 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-01-2010, 19:30
|
|
|
Może trochę nie na temat ale nie chcę zakładać nowego tematu. Mam instalację BRC i jeżdzę temprą od półtora roku. w centralce zawsze m i paliła dioda albo na czerwono (benzyna) albo zielono (gaz). Teraz zapala mi się przy rozruchu na pomarańczowo.
Co ten kolor oznacza? W instrukcji którą mam nic nie ma na ten temat. |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-01-2010, 19:39
|
|
|
może rezerwa?? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 20:07
|
|
|
no rezerwa to napewno nie jest.rezerwa jest jak sie zapala na czerwono wtedy zostaje ok 5 litrow gazu w butli. z takim kolorem pierwszy raz sie spotkalem.jedz do gazownika najlepiej |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
Andrzej1815
Wiek: 34 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: Czaszyn
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-02-2010, 15:02
|
|
|
mam coraz większy problem na pełnej butli 32l zrobię 200km co się mogło stać jak pojadę ustawić komputerowo to to coś da?? i na butli mam taką naklejkę
czy to znaczy że butlę poprzedni właściciel wymienił?? i co z tym robić?? prosze o pomoc. |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-02-2010, 16:07
|
|
|
tak jak Ci mówiłem gosc (poprzedni własciciel)ma sabba i twoja butla bedzie u niego w aucie!!Sprawdz numery na butli i w dokumentach od gazu powinny sie zgadzac!!!Jesli nie to oddał bym na twoim miejscu sprawe na policje!Poprzedni włąsciciel miał to tipo ok.2 miesiecy sprzedał je bez przerejestrowania i w dodatku wymienił butle!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Andrzej1815
Wiek: 34 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: Czaszyn
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-02-2010, 16:34
|
|
|
numery się zgadzają na butli jedynie z przodu brakuje zera ale to jest naklejka na butli i z tą naklejką sprawdzałem |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-02-2010, 20:22
|
|
|
butla wyglada na taką sama i miesci sie tyle co mi wiec to raczej ta bedzie.. a dlaczego tyle pali to nie mam pojęcia.. jak ja go mialem to mial dosc niskie spalania na butli robilem jakies 330km na miejscu |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-02-2010, 21:43
|
|
|
Andrzej1815 napisał/a: | to jest naklejka na butli i z tą naklejką sprawdzałem |
trzeba poruwnać te numery z świadectwem homologacji!czy sa takie same jak na butli??!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|