Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja BRC Tipo 1,4 1990r.
Autor Wiadomość
Andrzej1815 


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 45
Skąd: Czaszyn
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-01-2010, 10:39   Instalacja BRC Tipo 1,4 1990r.

Witam mam kupione nie dawno Tipo z 1990r. z silnikiem 1,4 ale pali mi strasznie dużo gazu 15-16litrów na 100km to jest chyba za dużo jak na taki silnik a silnik bierze olej może to być też przyczyną?? :) Instalacja gazowa BRC.
  
 
 skype
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-01-2010, 11:23   

Andrzej1815 napisał/a:
silnik bierze olej może to być też przyczyną?? :) .

Mysle ze to moze miec jakies znaczenie jesli chodzi o spalanie ale to chyba troche za duzo 15-16 wez moze zobacz ile spali na PB a co do LPG to mysle ze mozna by zaczac od regulacji gazu no a jak nie pomoze to regeneracja reduktora albo jak wolisz wymiana jednak na poczatek to zaczął bym od regulacji
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-01-2010, 15:49   

jesli chodzi o olej to raczej nie.. gdy go mialem tez palil olej (nie duze ilosci) ale spalanie miescilo sie w 9l przy ostrej jezdzie.. musial poprzedni wlasciciel cos pokrecic ew uszczuplic instalacje o wazne elementy zastepujac tanim badziewiem..

p.s. jak mozesz wrzuc do galerii troche zdjec tipka, zobacze jak po pol roku auto wyglada ;)
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-01-2010, 16:23   

nie mialem na mysli tego ze to ze bierze olej moze miec wplyw na spalanie tylko myslalem o zluzyciu silnika(chociaz nie jestm do konca pewny czy to ma wieksze znaczenie jak mialem poldka to pod koniec naszej wspolpracy pil olej wiadrami i nie mial juz prawie wcale mocy a i tak palil okolo 10l LPG na setke)
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-01-2010, 11:00   

ja tez mam instalacje BRC, lykalo mi 14-16 litrow, po wymianie membran wyregulowalem i w trasie 8-9 litrow (3 osoby na pokladzie 70% trasa 30% miasto) zalezy od stylu jazdy, miasto max 12 przy ciezkiej nodze :) wiadomo zima jest teraz wiec pali wiecej w miescie ale na trasie tak samo :P
a jak Ci sie auto zachowuje?normalnie wchodzi na obroty czy masz moment szarpniecia? bo jak tak to moze membrany sa dead :/
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
Andrzej1815 


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 45
Skąd: Czaszyn
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-01-2010, 11:39   

fakt mogę być membrany a gdzie one dokładnie się znajdują i jak na nie zobaczyć czy są dobre?? :)
  
 
 skype
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-01-2010, 12:31   

membrany masz w parowniku(reduktor) i jesli sie zuzywaja to sztywnieja i oznaka jest wieksze spalanie nie trzymanie obrotow wolnych(falowanie obrotow), takie lekkiej szarpniecia przy dodawaniu gazu... musialbys zdjac reduktor i go rozkrecic, co wiaze sie z tym ze bedziesz musial potem jechac na regulacje.. powiedz mi jak sie auto zachowuje czy ma jakies objawy ktore wyzej wymienilem?
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-01-2010, 20:34   

koledzy od listopada ub.roku auto ma 2 własciciela,wczesniej(do listopada auto miał mój ojciec i paliło tak jak piszecie do 9l,mysle ze poprzedni własciciel(gosc ze stwoim światem życia,dziwny)cos pokrecił,bo niemożliwe ze w tak krutkim czasie nagle taka różnica jak Andrzej1815pisze!Gaz wczesniej przez mojego ojca był serwisowany Andrzej ma na to dokumenty!Cos tamten poprzedni koczkodan poprzestawiał!!
     assistance   Moneta
 
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 16:24   

no albo jest tak jak mowisz,ze poprostu zaczal sam sobie regulowac i wszystko sie posypalo.albo tak jak ja mowie membrany do wymiany,ja tak mialem jezdzilem jezdzilem i nagle spalanie wieksze :/ :( no w sumie jeszcze moga byc kable WN lub swiece,ale najlepiej jechac najpierw na regulacje
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 24-01-2010, 19:04   

wallek, ile dales za wymiane membran i jak to sie fachowo nazywa. chodzi mi o czesci, bo mysle ze umnie tez cos nie tak, mi pali ostatnio okolo 16 litrow gazu :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 21:15   

z tego co mowicie to nie mam sie czym przejmowac jak teraz w te ostatnie mrozy łyknoł mi 12 litrow...w zeszlym tygodniu bylem w trasie ok 200km i wyszlo niecale 8 a teraz przy jezdzie miejskiej jest 12 czy to normalne :?:
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 21:23   

krzychTIPOspeed napisał/a:
wallek, ile dales za wymiane membran i jak to sie fachowo nazywa. chodzi mi o czesci, bo mysle ze umnie tez cos nie tak, mi pali ostatnio okolo 16 litrow gazu :sciana:


za membrany dalem 100zl 80membrany i 20przesylka plus ogolnie 50zl za regulacje.. raz bylem wzial 20zl i kazal potem przyjechac po ulozeniu sie membran a potem 30zl wzial podlaczyl mi pod jakies urzadzenia i ustawial dawke gazu.wiec w sumie 150zl.. no mi pali przy tych mrozach 13 a jak depcze to 16 nawet :P
musisz wiedziec jaki masz reduktor nazwe dokladnia i poszukaj na allegro zestawow do regerenacji.najlepiej wpisz model reduktora w allegro a potem na zestawy regerenacyjne

** Dodano: 24-01-2010, 21:26 **
m.m1981 napisał/a:
z tego co mowicie to nie mam sie czym przejmowac jak teraz w te ostatnie mrozy łyknoł mi 12 litrow...w zeszlym tygodniu bylem w trasie ok 200km i wyszlo niecale 8 a teraz przy jezdzie miejskiej jest 12 czy to normalne :?:


nie masz sie czym przejmowac,dobry wynik.jak wyzej napisalem mi pali 13 litrow ale mam cos z gaznikiem walniete :/ no i jak depcze to 16 ale cena gazu jest taka ze mozna na to sobie pozwolic. co do trasy to tez dobry wynik mi ostatnio spalilo raz 8 potem 9 w sumie w 65% trasa 35% miasto :)
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 22:32   

no to nie jest tak zle jeszcze z tym moim autem jesli o spalanie chodzi oczywiscie moglo by byc mniej no ale...czego tu wymagac...nie nazekal bym jednak jakby palil tak jak w lecie trasa 6.5-7 przy spokojnej jezdzie miasto 9spokojnie 10 jak mu dac w pi*de(tylko po co jak to przedni naped)

** Dodano: 24-01-2010, 22:35 **
a co do problemu kolegiAndrzej1815, tomoim daniem tez pomoze wymiana membran w reduktorze...no chyba ze kolego chce caly reduktor wymienic ila to juz drozej
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-01-2010, 01:32   

Widzę że koledze z forum bubla opchnęliscie :lalala: Oczywiście to żart bo chyba jeszcze miał pośredniego właściciela, ale chyba w każdym dziale technicznym są założone tematy z problemami tego Tipo (hamulce, zawieszenie, skrzynia, LPG itd). Wracając do tematu membrany w parowniku dałyby mu radę, wbrew pozorom ich wymiana nie jest trudna, tylko musiałbyś bardzo dokładnie wszystko wymieniać bo w LPG nie ma miejsca na fuszerkę.
http://forum.tempra.org/t...vato-vt3308.htm
Wyregulowałbyś też sam na podstawie obrotów -->szukaj na forum bo było. W ten sposób ze 150zł zszedłbyś do 60-70zł. Ja wszystkie te czynności sam wykonywałem i spalanie 9-10 litrów jest dla mnie w pełni zadowalające.
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-01-2010, 01:37   

meter30 napisał/a:
Wyregulowałbyś też sam na podstawie obrotów


oooo nieee nie ragulajcja tego na " oko " czy " sluch " U mnie po takiej regulacji po mojemu wyszlo 17/100 LPG przy 1.4 w srodku lata ;) Chyba taniej wyjdzie wybrac sie na regulacje :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-01-2010, 10:56   

Luczu napisał/a:
meter30 napisał/a:
Wyregulowałbyś też sam na podstawie obrotów


oooo nieee nie ragulajcja tego na " oko " czy " sluch " U mnie po takiej regulacji po mojemu wyszlo 17/100 LPG przy 1.4 w srodku lata ;) Chyba taniej wyjdzie wybrac sie na regulacje :p



Dokladnie tak jal Luczu mowisz :) mialem tak samo. co z tego ze wolne obroty byly ok skoro palilo mi 15 litrow latem.. Gazownik musi wyregulowac jeszcze odpowiednia dawke podawanego gazu :)

** Dodano: 25-01-2010, 10:58 **
m.m1981 napisał/a:
no to nie jest tak zle jeszcze z tym moim autem jesli o spalanie chodzi oczywiscie moglo by byc mniej no ale...czego tu wymagac...nie nazekal bym jednak jakby palil tak jak w lecie trasa 6.5-7 przy spokojnej jezdzie miasto 9spokojnie 10 jak mu dac w pi*de(tylko po co jak to przedni naped)

** Dodano: 24-01-2010, 22:35 **
a co do problemu kolegiAndrzej1815, tomoim daniem tez pomoze wymiana membran w reduktorze...no chyba ze kolego chce caly reduktor wymienic ila to juz drozej


wiesz te stare silniki Fiata z reguly duzo pala nawet przy mniejszych silnikach.. a latem mozliwe jest 7 w trasie i tak 10 w miescie.sam tak mialem na poczatku jak dostalem Tipo,tylko potem poszly membrany i teraz gaznik cos szwankuje :( ale nie narzekam w koncu za 60zl mam pelen bak gazu a za 60zl 13 litrow paliwa :/ :P hehe
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-01-2010, 17:51   

meter30 napisał/a:
Widzę że koledze z forum bubla opchnęliscie :lalala: Oczywiście to żart bo chyba jeszcze miał pośredniego właściciela, ale chyba w każdym dziale technicznym są założone tematy z problemami tego Tipo (hamulce, zawieszenie, skrzynia, LPG itd).


no jak napisalem auto miedzy nami mialo posredniego wlasciciela ktory niestety byl delikatnie mowiac 'dziwny'. Z moich rąk auto poszło w miare dobrym stanie, sam zrobilem mu podwozie wraz z konserwacja i robilem zawieszenie, jedynym problemem bylo sprzęgło ktore bylo juz do wymiany.. po atym mysle ce cena za ktora poszedl byla dobra bo auto jezdzilo w porządku, instalacja BRC drozsza wazna do 2014r wiec .. a co przez te kilka miesiecy zrobil posredni wlasciciel to nikt nie jest w stanie okreslic...
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
kefirek 


Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-01-2010, 19:30   

Może trochę nie na temat ale nie chcę zakładać nowego tematu. Mam instalację BRC i jeżdzę temprą od półtora roku. w centralce zawsze m i paliła dioda albo na czerwono (benzyna) albo zielono (gaz). Teraz zapala mi się przy rozruchu na pomarańczowo.
Co ten kolor oznacza? W instrukcji którą mam nic nie ma na ten temat.
  
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-01-2010, 19:39   

może rezerwa?? :lol:
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-01-2010, 20:07   

no rezerwa to napewno nie jest.rezerwa jest jak sie zapala na czerwono wtedy zostaje ok 5 litrow gazu w butli. z takim kolorem pierwszy raz sie spotkalem.jedz do gazownika najlepiej
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
Andrzej1815 


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 45
Skąd: Czaszyn
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-02-2010, 15:02   

mam coraz większy problem na pełnej butli 32l zrobię 200km co się mogło stać jak pojadę ustawić komputerowo to to coś da?? i na butli mam taką naklejkę



czy to znaczy że butlę poprzedni właściciel wymienił?? i co z tym robić?? prosze o pomoc.
  
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-02-2010, 16:07   

tak jak Ci mówiłem gosc (poprzedni własciciel)ma sabba i twoja butla bedzie u niego w aucie!!Sprawdz numery na butli i w dokumentach od gazu powinny sie zgadzac!!!Jesli nie to oddał bym na twoim miejscu sprawe na policje!Poprzedni włąsciciel miał to tipo ok.2 miesiecy sprzedał je bez przerejestrowania i w dodatku wymienił butle!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Andrzej1815 


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 45
Skąd: Czaszyn
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-02-2010, 16:34   

numery się zgadzają na butli jedynie z przodu brakuje zera ale to jest naklejka na butli i z tą naklejką sprawdzałem
  
 
 skype
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-02-2010, 20:22   

butla wyglada na taką sama i miesci sie tyle co mi wiec to raczej ta bedzie.. a dlaczego tyle pali to nie mam pojęcia.. jak ja go mialem to mial dosc niskie spalania na butli robilem jakies 330km na miejscu
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-02-2010, 21:43   

Andrzej1815 napisał/a:
to jest naklejka na butli i z tą naklejką sprawdzałem

trzeba poruwnać te numery z świadectwem homologacji!czy sa takie same jak na butli??!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load