Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie... dużo, mało?
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-04-2005, 20:42   

Romano, a gdzie jest ten termostat dokladnie.
I jak ewentulnie go wywalic??
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
rhoody 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 191
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-04-2005, 21:45   

w obudowie filtra powietrza!!! ja też go zdemontowałem!!!
wracając do moich zmian: mianowicie odciąłem całkowicie dolot ciepłego powietrze do filtra i zaślepiłem jego wlot (na filtrze), następnie zlikwidowałem wspominany termostat znajdujący się w obudowie filtra, a na koniec skróciłem wąż doprowadzający zimne powietrze i prawie całkowicie zaślepiłem jego wlot (zostawiając tylko minimalny przelot, który mogę zresztą regulować)... u mnie się sprawdziło - jeżdżę tak od ok roku i spalanie spadło - reszta też bez zarzutu...
aha!!! mam silnik z jednopunktowym wtryskiem, więc filtr powietrza znajduje się centralnie na wtryskiwaczu, czyli praktycznie na środku silnika... 8)
_________________
Była Tempra, jest Megane Coupe...
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-04-2005, 21:50   

Emf, termostat jest przy rurze dolotowej do obudowy filtra powietrza od przodu samochodu, dochodzi do niego też rura z ciepłym powietrzem z nad kolektora dolotowego.
Wystarczy, że odłączysz tą rurę i już Ci nie będzie zasyłal ciepłego powietrza.
Musisz sam to zobaczyć bo ja miałem inną obuowę, ateraz mam obudowę z TD, gdzie fabrycznie nie ma takiego termostatu.
U mnie fabrycznie była taka duża obudowa nad gaźnikiem pokrywająca prawie cały silnik a, że mając instalację lpg z 2 rurkami wpuszczonymi od góry w gaźnik(tak wyglądały pierwsze instalacje) chciałem przejśc na mikser nad gaźnikiem, to po usunięciu tych rurek w obudowie zostału dziury. "Spec" od gazu zakleił to silikonem i kawałkiem gumy, po prostu fuszera na całego.
Teraz mam zrobiony porządek i od obudowy idzie rura ze zwężką do gaźnika a mikser jest w postaci nakładki na gaźnik z dwoma otworami dla I i II przelotu osobno.
Po regulacji, a mam wyregulowane raczej bogato, w zimę na krótkich dystansach mieścił mi się w 12 litrach a na trasie w 8-9.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Piterro 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 181
Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
Wysłany: 16-04-2005, 12:15   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
LPG ponoc lubi cieple powietrze

Z tym się nie zgodzę. Na początku zeszłego roku miałem problem z gazem właśnie tego rodzaju, że jak silnik odpalałem (i zanim się nagrzał powyżej 70 st.) to power był niezły , jak się nagrzewał do 90 st. to zero jazdy. Na luzie wchodził jako tako na obroty, ale już ruszyć się nie dało, przyspieszenie żadne. Nie dała nic także modyfikacje składu mieszanki, nawet jak na analizatorze było wszystko OK, to było wciąż źle z jazdą. Potem przeczytałem, że samochody z gaźnikiem przy instalacji LPG, bardziej lubią, gdy jest im podawane zimne powietrze. I spróbowałem tak zrobić; zdjąłem rurę z dolotem gorącego powietrza znad silnika, i praktycznie jak ręką odjął. Kopa mam przez cały czas.
Informacje o tym, że gaźnikowce lubią zimne powietrze do mieszanki gazowej potwierdziło kilku gazowników,których odwiedziłem w czasie prób rozwiązania problemu.
_________________
In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-04-2005, 13:32   

Ja sie dolaczam do tego grona. Rozwniez jezdze z zdjetym dolotme cieploego powietrza i auto ma dynamike przed i po rozgrzaniu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-04-2005, 14:42   

No wlasie ja tak mam.
Auto sie rozgrzeje i traci moc :(
Powiedzcie mi gdzie mam odlaczyc ten przewod.
W punkcie 1 czy 2 i czy ten termostat to jest to cos w glebi, tam gdzie strzalka nr 2.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Piterro 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 181
Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
Wysłany: 16-04-2005, 16:54   

Emf napisał/a:
Powiedzcie mi gdzie mam odlaczyc ten przewod.

Mam mam tak: odłączony w punkcie 2 i tą końcówkę rury mam wpuszczoną opok osłony paska rozrządu.
_________________
In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-04-2005, 17:01   

Ja mam ten przewod kompletnie wyjety... zalatwilem go kiedys karcherem (dostal goracej wody po cisnieniem i sie rozlecial).

Mozesz go kompletnie wypiac. Bimetal (czyli ten zawor) znajduje sie w puszcze od filtra. Wyjmij filtr to zobaczysz taki pret, srubke, oraz sprezynke. Ten pret idzie do klapki sterujacej cieplo/zimno. Ja w sumie niec nie grzebalem z tym bimetalem i klapka.
Jak odpalam zimne auto to ciagnie powietrze z tego otworu gdzie przewod byl polaczony. Jak juz troche auto sie nagrzeje to zamyka sie ten otwor (wsadz tam palec gleboko to wyczujesz) i otwiera sie ten od zimnego powietrza ktory jest skierowany do blachy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-04-2005, 17:03   

A ja wogóle nie mam tego przewodu i drugiej jego części (za silnikiem) też nie mam.
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-04-2005, 22:05   

No to widocznie miales cos robione przy silniku. Juz ktos sie tym bawil.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-04-2005, 08:33   

sam sie pozbyłem tego przewodu bo był zniszczony i popękany
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-04-2005, 09:38   

Dzieki chlopaki, powiedzcie mi tylko czy nie macie problemu z zanieczyszczeniami bo autko w sumie teraz pobiera powietrze omijajc filtr.
Jesli nie macie z tym problemu to ide wywalic ten przewod.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-04-2005, 10:02   

Hemi napisał/a:
sam sie pozbyłem tego przewodu bo był zniszczony i popękany


Ja go sam zniczszczylem przez nieuwage.
Emf napisał/a:
powiedzcie mi tylko czy nie macie problemu z zanieczyszczeniami bo autko w sumie teraz pobiera powietrze omijajc filtr.

To nie omija fitra powietrza. Odkrec sruby i wyjmij filtr, zobaczysz jak to jest tam rozwiazane. Cale powietrze przechodzi przez filtr.

Mala ciekawosta, to plastikowe na rurze biegnace do gaznika (takie jak by 2 zlozone "doniczki") to jest ... strumienica ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-04-2005, 10:13   

Miszko ale chodzi mi o to, ze jak wymontuje ten przewod to powietrze bedzie zasysal prosto sprzed silnika czyli ominie filtr.
A co do tej strumienicy to czy cos nie tak mi zalozyl gazownik bo jesli chodzi :oops: o instalacje to jestem laikiem
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-04-2005, 10:31   

Mowisz o tym przewodzie 1-2 na zdjeciu? Ten ktory leci z nad kolektora pozniej metalowa rura i dalej ta rurka aluminiowo-papierowa do filtra powietrza?

Ta strumienica to kazdy gaznik w T/T mial takie cos - to byla tylko ciekawostka ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2005, 10:32   

miszko napisał/a:
Mala ciekawosta, to plastikowe na rurze biegnace do gaznika (takie jak by 2 zlozone "doniczki") to jest ... strumienica ;)

Albo inaczej mowiąc zwężka Venturiego o średnicy 34mm. Usunąłem ją kiedyś i instalcji nie dało się wyregulować, niestety nie wyrabiał się reduktor.

Emf napisał/a:
A co do tej strumienicy to czy cos nie tak mi zalozyl gazownik bo jesli chodzi o instalacje to jestem laikiem

Zobacz, z której strony masz węższy otwór, powinno się zwężać w stronę gaźnika, przynajmniej u mnie tak jest.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-04-2005, 10:34   

romano napisał/a:
Albo inaczej mowiąc zwężka Venturiego o średnicy 34mm


Jak w WRC... tylko tam maja zwezke do 35mm ;) Czyli Tempry to WRC... chmmm :lol:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-04-2005, 10:36   

miszko napisał/a:
Mowisz o tym przewodzie 1-2 na zdjeciu?


Tak bo rozumiem, ze tego przewodu nie macie czyli tego tekturowego?
Jak go zdemontuje to powietrze bedzie zasysane prosto sprzed komory silnika omijajac filtr.
Nie bedzie jakis skutkow "ubocznych"?

miszko napisał/a:
Ta strumienica to kazdy gaznik w T/T mial takie cos - to byla tylko ciekawostka ;)


Juz myslalem ze gazownik mi cos zamontowal "gratis" :lol: :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-04-2005, 10:52   

Emf napisał/a:
Tak bo rozumiem, ze tego przewodu nie macie czyli tego tekturowego?
Jak go zdemontuje to powietrze bedzie zasysane prosto sprzed komory silnika omijajac filtr.
Nie bedzie jakis skutkow "ubocznych"?


Mylisz sie ;) Idz do auta i dokaldnie przyjzyj sie.

Nad kolektorem wydechowym bedziesz mial taki jak by kominek, ktory u gory ma krotka rurke, na ta rurke przychodzi krotki ten aluminiowo-papierowy przewod ktory laczy go z ta rura czarna na silniku do ktorej na zdjeciu widac dochodzi ten przewod 1-2. Ten przewod 1-2 laczy sie z puszka filtra na wlocie (sa 2 wloty jedno cieplego powietrza, drugi wlot to powietrze zimne). Teraz bimetal steruje ktore powietrze ma byc zasysane.

Jesli zimne to zamyka sie obieg cieplego powietrza (klapka przymyka otwor) i powietrze bedzie zasysane z okolicy kierunkowskazu bocznego, a jesli cieple to powietrze bedzie brane z kolektora - to znaczy cieple powietrze rozgrzane z nad kolektora zebrane nad tym "kominkiem" poleci przez wszystkie te rurki paierowa oraz te metalowe i trafi do wejscia filtra powietrza.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-04-2005, 11:07   

Zakumalem :D
Czyl mam wywalic po prostu ta tekturowa rurke :?:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-04-2005, 11:11   

Doslownie 8)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-04-2005, 11:14   

Qrde nie wiem czy dzisiaj jeszcze tego nie zrobie zeby zobaczyc czy bedzie roznica.
Moze w koncu auto nie bedzie takie zamulone po rozgrzaniu.
Dzieki za pomoc
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 22-04-2005, 12:21   

Hmm, ja mam przewód doprowadzający ciepłe powietrze i sprawny termostat. Nie zauwazyłem żadnych skutków ubocznych. Zresztą jeśli ma to wpłynąć na pracę silnika to tylko do czasu prawidłowego rozgrzania, bo potem termostat zamyka dopływ ciepłego powietrza.
Skoro jednak silnik się u kogoś muli to znaczy, że nie lubi ciepłego powietrza i może lepiej podawać mu całkowicie zimne. U mnie ssak jest przykręcony na środku przedniej belki, koło klaksonu, więc powietrze pobiera ocieplone z chłodnicy. Spróbuję kiedyś przenieść ssak gdzieś niżej i zobaczę co to da.
     assistance   Moneta
 
 
srutra 



Dołączył: 18 Kwi 2005
Posty: 21
Skąd: Józefów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-04-2005, 18:58   

Na gazie wskazane jest pobieranie tylko zimnego powietrza i wywalenie/zablokowanie urządzenia zmieniającego dopływ ciepłego/zimnego powietrza, żeby uniknąć zmian w wydajności otworu przez który pobiera się powietrze
  
 
Cinek 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 5
Skąd: Sieradz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-12-2005, 10:29   

a moja tempra wariuje w zime, ostatnio zrobiłem nie całe 50 km po miescie i spalił mi 8l gazu, masakra nie wiem co jest świece wymieniłem na nowe nawet przewody do świec i lipa
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load