Spalanie... dużo, mało? |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-04-2005, 20:42
|
|
|
Romano, a gdzie jest ten termostat dokladnie.
I jak ewentulnie go wywalic?? |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-04-2005, 21:45
|
|
|
w obudowie filtra powietrza!!! ja też go zdemontowałem!!!
wracając do moich zmian: mianowicie odciąłem całkowicie dolot ciepłego powietrze do filtra i zaślepiłem jego wlot (na filtrze), następnie zlikwidowałem wspominany termostat znajdujący się w obudowie filtra, a na koniec skróciłem wąż doprowadzający zimne powietrze i prawie całkowicie zaślepiłem jego wlot (zostawiając tylko minimalny przelot, który mogę zresztą regulować)... u mnie się sprawdziło - jeżdżę tak od ok roku i spalanie spadło - reszta też bez zarzutu...
aha!!! mam silnik z jednopunktowym wtryskiem, więc filtr powietrza znajduje się centralnie na wtryskiwaczu, czyli praktycznie na środku silnika... |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-04-2005, 21:50
|
|
|
Emf, termostat jest przy rurze dolotowej do obudowy filtra powietrza od przodu samochodu, dochodzi do niego też rura z ciepłym powietrzem z nad kolektora dolotowego.
Wystarczy, że odłączysz tą rurę i już Ci nie będzie zasyłal ciepłego powietrza.
Musisz sam to zobaczyć bo ja miałem inną obuowę, ateraz mam obudowę z TD, gdzie fabrycznie nie ma takiego termostatu.
U mnie fabrycznie była taka duża obudowa nad gaźnikiem pokrywająca prawie cały silnik a, że mając instalację lpg z 2 rurkami wpuszczonymi od góry w gaźnik(tak wyglądały pierwsze instalacje) chciałem przejśc na mikser nad gaźnikiem, to po usunięciu tych rurek w obudowie zostału dziury. "Spec" od gazu zakleił to silikonem i kawałkiem gumy, po prostu fuszera na całego.
Teraz mam zrobiony porządek i od obudowy idzie rura ze zwężką do gaźnika a mikser jest w postaci nakładki na gaźnik z dwoma otworami dla I i II przelotu osobno.
Po regulacji, a mam wyregulowane raczej bogato, w zimę na krótkich dystansach mieścił mi się w 12 litrach a na trasie w 8-9. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Piterro
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 181 Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-04-2005, 12:15
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | LPG ponoc lubi cieple powietrze |
Z tym się nie zgodzę. Na początku zeszłego roku miałem problem z gazem właśnie tego rodzaju, że jak silnik odpalałem (i zanim się nagrzał powyżej 70 st.) to power był niezły , jak się nagrzewał do 90 st. to zero jazdy. Na luzie wchodził jako tako na obroty, ale już ruszyć się nie dało, przyspieszenie żadne. Nie dała nic także modyfikacje składu mieszanki, nawet jak na analizatorze było wszystko OK, to było wciąż źle z jazdą. Potem przeczytałem, że samochody z gaźnikiem przy instalacji LPG, bardziej lubią, gdy jest im podawane zimne powietrze. I spróbowałem tak zrobić; zdjąłem rurę z dolotem gorącego powietrza znad silnika, i praktycznie jak ręką odjął. Kopa mam przez cały czas.
Informacje o tym, że gaźnikowce lubią zimne powietrze do mieszanki gazowej potwierdziło kilku gazowników,których odwiedziłem w czasie prób rozwiązania problemu. |
_________________ In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2005, 13:32
|
|
|
Ja sie dolaczam do tego grona. Rozwniez jezdze z zdjetym dolotme cieploego powietrza i auto ma dynamike przed i po rozgrzaniu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-04-2005, 14:42
|
|
|
No wlasie ja tak mam.
Auto sie rozgrzeje i traci moc
Powiedzcie mi gdzie mam odlaczyc ten przewod.
W punkcie 1 czy 2 i czy ten termostat to jest to cos w glebi, tam gdzie strzalka nr 2. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Piterro
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 181 Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-04-2005, 16:54
|
|
|
Emf napisał/a: | Powiedzcie mi gdzie mam odlaczyc ten przewod. |
Mam mam tak: odłączony w punkcie 2 i tą końcówkę rury mam wpuszczoną opok osłony paska rozrządu. |
_________________ In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2005, 17:01
|
|
|
Ja mam ten przewod kompletnie wyjety... zalatwilem go kiedys karcherem (dostal goracej wody po cisnieniem i sie rozlecial).
Mozesz go kompletnie wypiac. Bimetal (czyli ten zawor) znajduje sie w puszcze od filtra. Wyjmij filtr to zobaczysz taki pret, srubke, oraz sprezynke. Ten pret idzie do klapki sterujacej cieplo/zimno. Ja w sumie niec nie grzebalem z tym bimetalem i klapka.
Jak odpalam zimne auto to ciagnie powietrze z tego otworu gdzie przewod byl polaczony. Jak juz troche auto sie nagrzeje to zamyka sie ten otwor (wsadz tam palec gleboko to wyczujesz) i otwiera sie ten od zimnego powietrza ktory jest skierowany do blachy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-04-2005, 17:03
|
|
|
A ja wogóle nie mam tego przewodu i drugiej jego części (za silnikiem) też nie mam. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2005, 22:05
|
|
|
No to widocznie miales cos robione przy silniku. Juz ktos sie tym bawil. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-04-2005, 08:33
|
|
|
sam sie pozbyłem tego przewodu bo był zniszczony i popękany |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-04-2005, 09:38
|
|
|
Dzieki chlopaki, powiedzcie mi tylko czy nie macie problemu z zanieczyszczeniami bo autko w sumie teraz pobiera powietrze omijajc filtr.
Jesli nie macie z tym problemu to ide wywalic ten przewod. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 10:02
|
|
|
Hemi napisał/a: | sam sie pozbyłem tego przewodu bo był zniszczony i popękany |
Ja go sam zniczszczylem przez nieuwage.
Emf napisał/a: | powiedzcie mi tylko czy nie macie problemu z zanieczyszczeniami bo autko w sumie teraz pobiera powietrze omijajc filtr. |
To nie omija fitra powietrza. Odkrec sruby i wyjmij filtr, zobaczysz jak to jest tam rozwiazane. Cale powietrze przechodzi przez filtr.
Mala ciekawosta, to plastikowe na rurze biegnace do gaznika (takie jak by 2 zlozone "doniczki") to jest ... strumienica |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-04-2005, 10:13
|
|
|
Miszko ale chodzi mi o to, ze jak wymontuje ten przewod to powietrze bedzie zasysal prosto sprzed silnika czyli ominie filtr.
A co do tej strumienicy to czy cos nie tak mi zalozyl gazownik bo jesli chodzi :oops: o instalacje to jestem laikiem |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 10:31
|
|
|
Mowisz o tym przewodzie 1-2 na zdjeciu? Ten ktory leci z nad kolektora pozniej metalowa rura i dalej ta rurka aluminiowo-papierowa do filtra powietrza?
Ta strumienica to kazdy gaznik w T/T mial takie cos - to byla tylko ciekawostka |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 10:32
|
|
|
miszko napisał/a: | Mala ciekawosta, to plastikowe na rurze biegnace do gaznika (takie jak by 2 zlozone "doniczki") to jest ... strumienica |
Albo inaczej mowiąc zwężka Venturiego o średnicy 34mm. Usunąłem ją kiedyś i instalcji nie dało się wyregulować, niestety nie wyrabiał się reduktor.
Emf napisał/a: | A co do tej strumienicy to czy cos nie tak mi zalozyl gazownik bo jesli chodzi o instalacje to jestem laikiem |
Zobacz, z której strony masz węższy otwór, powinno się zwężać w stronę gaźnika, przynajmniej u mnie tak jest. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 10:34
|
|
|
romano napisał/a: | Albo inaczej mowiąc zwężka Venturiego o średnicy 34mm |
Jak w WRC... tylko tam maja zwezke do 35mm Czyli Tempry to WRC... chmmm |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-04-2005, 10:36
|
|
|
miszko napisał/a: | Mowisz o tym przewodzie 1-2 na zdjeciu? |
Tak bo rozumiem, ze tego przewodu nie macie czyli tego tekturowego?
Jak go zdemontuje to powietrze bedzie zasysane prosto sprzed komory silnika omijajac filtr.
Nie bedzie jakis skutkow "ubocznych"?
miszko napisał/a: | Ta strumienica to kazdy gaznik w T/T mial takie cos - to byla tylko ciekawostka |
Juz myslalem ze gazownik mi cos zamontowal "gratis" |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 10:52
|
|
|
Emf napisał/a: | Tak bo rozumiem, ze tego przewodu nie macie czyli tego tekturowego?
Jak go zdemontuje to powietrze bedzie zasysane prosto sprzed komory silnika omijajac filtr.
Nie bedzie jakis skutkow "ubocznych"? |
Mylisz sie Idz do auta i dokaldnie przyjzyj sie.
Nad kolektorem wydechowym bedziesz mial taki jak by kominek, ktory u gory ma krotka rurke, na ta rurke przychodzi krotki ten aluminiowo-papierowy przewod ktory laczy go z ta rura czarna na silniku do ktorej na zdjeciu widac dochodzi ten przewod 1-2. Ten przewod 1-2 laczy sie z puszka filtra na wlocie (sa 2 wloty jedno cieplego powietrza, drugi wlot to powietrze zimne). Teraz bimetal steruje ktore powietrze ma byc zasysane.
Jesli zimne to zamyka sie obieg cieplego powietrza (klapka przymyka otwor) i powietrze bedzie zasysane z okolicy kierunkowskazu bocznego, a jesli cieple to powietrze bedzie brane z kolektora - to znaczy cieple powietrze rozgrzane z nad kolektora zebrane nad tym "kominkiem" poleci przez wszystkie te rurki paierowa oraz te metalowe i trafi do wejscia filtra powietrza. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-04-2005, 11:07
|
|
|
Zakumalem
Czyl mam wywalic po prostu ta tekturowa rurke |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 11:11
|
|
|
Doslownie |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-04-2005, 11:14
|
|
|
Qrde nie wiem czy dzisiaj jeszcze tego nie zrobie zeby zobaczyc czy bedzie roznica.
Moze w koncu auto nie bedzie takie zamulone po rozgrzaniu.
Dzieki za pomoc |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-04-2005, 12:21
|
|
|
Hmm, ja mam przewód doprowadzający ciepłe powietrze i sprawny termostat. Nie zauwazyłem żadnych skutków ubocznych. Zresztą jeśli ma to wpłynąć na pracę silnika to tylko do czasu prawidłowego rozgrzania, bo potem termostat zamyka dopływ ciepłego powietrza.
Skoro jednak silnik się u kogoś muli to znaczy, że nie lubi ciepłego powietrza i może lepiej podawać mu całkowicie zimne. U mnie ssak jest przykręcony na środku przedniej belki, koło klaksonu, więc powietrze pobiera ocieplone z chłodnicy. Spróbuję kiedyś przenieść ssak gdzieś niżej i zobaczę co to da. |
|
|
|
|
srutra
Dołączył: 18 Kwi 2005 Posty: 21 Skąd: Józefów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-04-2005, 18:58
|
|
|
Na gazie wskazane jest pobieranie tylko zimnego powietrza i wywalenie/zablokowanie urządzenia zmieniającego dopływ ciepłego/zimnego powietrza, żeby uniknąć zmian w wydajności otworu przez który pobiera się powietrze |
|
|
|
|
Cinek
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 5 Skąd: Sieradz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-12-2005, 10:29
|
|
|
a moja tempra wariuje w zime, ostatnio zrobiłem nie całe 50 km po miescie i spalił mi 8l gazu, masakra nie wiem co jest świece wymieniłem na nowe nawet przewody do świec i lipa |
|
|
|
|
|