|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Spalanie... dużo, mało? |
Autor |
Wiadomość |
Gilus
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 51 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-04-2005, 21:41 Spalanie... dużo, mało?
|
|
|
Kolega Rhoody napisał ostatnio:
"co do powietrza, to już pisaliśmy kiedyś o tym... ale zależy kiedy zmieniałeś filtr LPG...
jeśli niedawno to spróbuj przewód powietrza skrócić znacznie i ustawić nie na wlot obok grila, ale w bok i zminimalizuj jego przekrój... takiej rady udzielił nam kiedyś Tomek z olsztyna i wielu z nas to pomogło i nawet zmniejszyło zużycie gazu o jakieś 20-30% - chodzi o to, że przy instalacji LPG powietrze musi być zasysane przez silni a nie wtłaczane pędem jazdy!!! "
Zaczałem sie zastanawiać, czy zużycie na poziomie 12-13l gazu w mieście to dużo, mało, czy w normie. Zaznaczę, że jeżdżę raczej delikatnie, nie "prostuję mu rury" na każdej prostej. W związku z tym zainteresowal mnie temat prób wpłynięcia na apetyt mojego Tipolota. Może ktoś z Was już przerabial ten temat? |
_________________ Golf 1,6 LPG (już nie ma) |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-04-2005, 21:59
|
|
|
Ja tez bym byl zainteresowany bo moja jezdzac na krotkich trasach w miescie zre 15 litrow!!! |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-04-2005, 22:06
|
|
|
Chmm, wiec tak u mnie 1.6 gaźnik.
Spalanie trasa lato, 8.9l raz wyszlo - jazda ekonomiczna. Srednio przy mieszanej jezdzie 10l spalala. Zima, jazda mieszana , lecz 70% to miasto , dochodzilo do 13litrow.
Teraz ostatnio jak jezdzilem wyszlo 11l. Choc jezdzilem ja (b. dynamicznie), mama i tata (raczej ekonomicznie jezdza). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2005, 07:39 Re: Spalanie... dużo, mało?
|
|
|
Gilus napisał/a: | Zaczałem sie zastanawiać, czy zużycie na poziomie 12-13l gazu w mieście to dużo, mało, czy w normie. |
Raczej w normie |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-04-2005, 08:00
|
|
|
W MIEŚCIE ZIMĄ 12-13 LITRÓW TO NORMA. |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Gilus
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 51 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-04-2005, 11:32
|
|
|
Pytanie w takim razie czy rada, jakiej udzielił Rhoody jest aktualna. Tzn. czy zastosowanie takiej przeróbki może spowodować spadek zużycia gazu? Czy to pomoże, czy też skutek może być odwrotny od zamierzonego? Wiem tyle, że jeśli nie dostarczy się odpowiedniej ilości powietrza, to proces spalania odbywa się nieprawidłowo, tzn. że jest okupiony wysokim zużyciem gazu. A porada Rhoody'ego sprowadza się właśnie do ograniczenia dopływu powietrza. Co o tym sądzicie? |
_________________ Golf 1,6 LPG (już nie ma) |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 13-04-2005, 08:25
|
|
|
No własnie... U mnie do tej pory spalanie wychodziło ok 9-10l. Im robi sie cieplej i im lepszy gaz biorę tym jest gorzej. Wczoraj na gazie Shell spalił mi 11.1l!!
A może...? No cóż. Kilka dni temu zauważyłem od okleiła sie klapka od tej czarnej skrzynki/osłony nad mieszalnikiem. Ja mam tą kwadratową i z tyłu klapka jest klejona. Samochód dostawał więć zimne powietrze bez filtra i sam je sobie pobierał. TEraz nie wiem czy przez to było spalanie wysokie czy po zaklejeniu dopiero wzrosło...
Teraz będę sprawdzał i zobaczę jak to wygląda.
Czy ktoś jednak testował ten sposób przeróbek podany na początku i czy coś to daje? |
|
|
|
|
Piterro
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 181 Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
|
Wysłany: 13-04-2005, 18:42
|
|
|
Ja po skręceniu gazu troszkę na zimę, to przy mojej jeździe palił 9l, gdy znikł śnieg, a zacząłem deptać jak szalony to spala mi 8,5 (samo miasto).
Teraz chcąc dodać mu trochę poweru, wzbogaciłem mieszankę, i ustawiłem, aby szybciej otwierała się II-ga przepustnica. Samochód stał się zdecydowanie żwawszy, szybciej wchodzi na obroty i spala 9 l/100 przy ostrym bucie.
I teraz jestem happy
P.S. Tylko ten wahacz....... nie przeboleję tego że zamiast alufelg musze robić wahacz |
_________________ In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 14-04-2005, 06:17
|
|
|
Panowie!!! ja osobiście posłuchałem rady Tomka i zrobiłem tak, jak wam napisałem! spalanie spadło mi do ok. 10l w mieście, trasa to ok. 7-8 (zależy) a miałem przed przeróbką o wiele wyższe zużycie!!! żeby sprawdzić, że od dawki powietrza zależy spalanie zatkajcie ręką wlot zimnego powietrza - obroty silnika pójdą w górę... gaz ma zupełnie inne spalanie od benzyny - jest o wiele mniej kaloryczny - więc i mieszanka musi być inna! u mnie działa! ale muszę dodać, że zmieniłem regulator dawki gazu z elektronicznego, sterowanego komputerem na ręczny (bo tamtem siadł a nie miałem kasy na nowy) - zupełnie inaczej pracuje silnik - sam ustawiam sobie dawkę gazu, wolne obroty itd. ... jak jazda robi się mało dynamiczne, to lekko zwiększam dawkę i odwrotnie...
wracając do głównego wątku - każdy gazownik powie wam, że powietrze powinno być zasysane przez silnik a nie wtłaczane - to prawie jak z robieniem napoju z zagęszczonego syropu: im więcej wody tym więcej musisz dać syropu, żeby był odpowiedni smak... tak samo jest z jazdą na gazie!!! i jak dotąd przy zmianie na benzynę nie mam również kłopotów!!! |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-04-2005, 06:34
|
|
|
Tylko, że ja nie jestem przekonany jak te przeróbki działają na silnik. Wzbogacanie i zubożanie mieszanki prowadzi do wypalania gniazd zaworowych, uszczelek i uszkadzania katalizatora. Polepszając teraz można uszkodzić silnik na dłuższą metę. Ja np. mam sterownik sondy lambda i jeśli mieszanka się zmieni to on sam zmieni również podawanie gazu, żeby nie uszkodzić katalizatora.
Napiszcie jak u Was jest rozwiązane zasysanie powietrza, bo u mnie jest to ssak nad chłodnicą i sam zasysa sobie powietrze. Zastanawiam się tylko czy nie przenieść ssaka niżej, bo nad chłodnicą jest ciepłe powietrze, ale jeśli wleci zimniejsze powietrze to termostat powietrzny poda więcej ciepłego z nad kolektora i wszystko się skompensuje. Znów za zimne powietrze tez działa niekorzystnie na silnik, bo przecież po to jest właśnie termostat powietrzny, żeby podawane powietrzne miało ok. 20 stopni. Sam już nie wiem co z tym zrobić, bo ostatnie spalanie mnie wkurzyło. Im cieplej i im lepszy gaz ty więcej pali. Szukam dalej co w tym zrobić... |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2005, 07:20
|
|
|
Samodzielne ustawianie gazu nie ma sensu - instalacje reguluje sie na analizatorze spalin i tylko tam mozna ustawic wlasciwe proporcje powietrze-gaz. Zbyt uboga mieszanka to gwozdz do trumny silnika - potem slyszy sie opinie, ze LPG "jest szkodliwe dla silnika".
Co do chwytu powietrza - u mnie jest standardowo. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-04-2005, 07:28
|
|
|
Też tak mi sie wydaje. Marcin, masz standardowo czyli jak?
Nadal nie rozwiązana kwestia to temp powietrza dostarczana w przypdku gazu - jaka jest najlepsza? Tu widzę pewien paradoks. Z jednej strony ludzie proponują doprowadzanie jak najzimniejszego powietrza, bo to daje mocy, a z drugiej brak ciepłego (np urwana rura znad kolektora lub zepsuty termostat powietrzny) powoduje szybki wzrost zużycia paliwa bez wzrostu mocy. TO jak to w końcu jest? |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2005, 08:21
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Marcin, masz standardowo czyli jak?
|
Czyli nic nie zmieniano w zwiazku z zalozeniem instalacji. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-04-2005, 08:50
|
|
|
No dobra, ale słyszę, że co niektórym powietrze jest wpychane do ssaka więc wnioskuje, że nie każdy T/T ma taki sam wlot. Ja mam koło klaksonu, nad chłodnicą ssak plastikowy ustawiony prostopadle do kierunku jazdy. Rura która odchodzi jest zagięta o 180 stopni, więc całość jest w kształcie haczyka dochodzącego do termostatu powietrznego. To miejsce chroni przed nawiewaniem powietrza, ale znów ciągnie ciepłe powietrze z komory.
Aha. Jak rozwiązaliście obcieranie puszki filtra o wygłuszenie, bo mi już dziurę zrobiło a klapka (ta z tyłu puszki) już 2 razy mi odpadła. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2005, 08:53
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | No dobra, ale słyszę, że co niektórym powietrze jest wpychane do ssaka więc wnioskuje, że nie każdy T/T ma taki sam wlot. |
Zgadza sie |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-04-2005, 08:57
|
|
|
Dzięki za „wysiłek”. Proszę tylko żebyś napisał jak u Ciebie jest to rozwiązane. Jeśli nie chcesz ujawniać to nie, ale napisz przynajmniej, bo czuję się jakbym Cię musiał za język ciagnąć. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2005, 09:25
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Dzięki za „wysiłek”. Proszę tylko żebyś napisał jak u Ciebie jest to rozwiązane. Jeśli nie chcesz ujawniać to nie, ale napisz przynajmniej, bo czuję się jakbym Cię musiał za język ciagnąć. |
Rozwiazanie takie jak w kazdym innym Tipo 1.4 gaznik - puszka filtra umieszczona jest na prawym blotniku, dolot gdzies od spodu. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Piterro
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 181 Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-04-2005, 10:48
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | puszka filtra umieszczona jest na prawym blotniku, dolot gdzies od spodu |
W sumie to doloty są 2. Jedno: zimnego powietrza jest znad błotnika brane, a drugie: dolot ogrzanego powietrza znad silnika. Ja u siebie odpiąłem ten gorący dolot. Jest lepiej. |
_________________ In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-04-2005, 11:02
|
|
|
W jakim sensie lepiej? Mniej pali, pracuje lepiej? No i jak z dogrzewaniem silnika, bo pewnie bez tej rury grzeje się dużo wolniej. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2005, 19:32
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | W jakim sensie lepiej? Mniej pali, pracuje lepiej? No i jak z dogrzewaniem silnika, bo pewnie bez tej rury grzeje się dużo wolniej. |
Ale niektórzy gazownicy przy montażu instalacji, zwłaszcza pierwszej generacji, usuwają termostat, żeby mieć w miarę stałe warunki w układzie dolotowym. O ile instalacja z komputerkiem sobie poradzi i dopasuje skład mieszanki do zmieniających się warunków w dolocie, to najprostsze już nie bardzo.
Ja mam obudowę filtra powietrza z 1,9 TD, gdzie fabrycznie nie ma termostatu i ciągnie mi cały czas w miarę chłodne powietrze z nad nadkola. W zimę samochód rozgrzewał się do temp 90 na dystansie 3-4 km. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-04-2005, 20:03
|
|
|
Rhoody opisz dokladnie "lopatologicznie" co zrobiles, bo moja pali jak smok.
Ostatnio czy trasa czy nie, nie schodzi ponizej 11-12 litrow.
Fakt ze moze ekonomicznie nie jezdze |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2005, 21:29
|
|
|
romano napisał/a: | Ja mam obudowę filtra powietrza z 1,9 TD, gdzie fabrycznie nie ma termostatu i ciągnie mi cały czas w miarę chłodne powietrze z nad nadkola. |
Tak, tylko o ile dobrze pamietam zasada z szukaniem miejsc w ktorych zasysane bedzie jak najchlodniejsze powietrze dotyczy "tuningowania" samochodow benzynowych. A LPG ponoc lubi cieple powietrze |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-04-2005, 21:33
|
|
|
JA już sam nie wiem co lubi gaz. Jedni tak inni tak, jedni ciepłe inni zimne.
no to jak to w końcu jest z tym powietrzem, bo ja teraz zanotowałem 11,1 l a to jest za dużo jak na tak ciepłą pogodę. Owszem, dziś walnęła mnie iskra od przewodów więc to może i ich wina, więc najpierw zmiana na nowe, a potem testy |
|
|
|
|
Gilus
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 51 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-04-2005, 12:40
|
|
|
Kusi mnie, żeby przetestować to rozwiązanie na "własnej skórze"
Jak zrobię, to podzielę się spostrzeżeniami. |
_________________ Golf 1,6 LPG (już nie ma) |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-04-2005, 18:03
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Tak, tylko o ile dobrze pamietam zasada z szukaniem miejsc w ktorych zasysane bedzie jak najchlodniejsze powietrze dotyczy "tuningowania" samochodow benzynowych. A LPG ponoc lubi cieple powietrze |
No właśnie ponoć, ale zimniejsze powietrze jest lepsze nie tylko dla mocy silnika, ale także chłodzi zawory i komorę spalania.
Zresztą w nowoczesnych samochodach z wtryskiem wielopunktowym nie ma w dolocie termostatów, tego typu wymysły plus podgrzewane kolektory dolotowe stosawane są w samochodach z gaźnikiem i wtryskiem jednopunktowym, żeby mieszanka mogła odparować i niezalewała silnika.
Tak jak pisałem ja termostatu nie mam i w zimę problemów z odpalaniem samochodu nie miałem a odkąd zrobiłem porządek z dolotem z gazu jestem zadowolony w 100%. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|