Katastrofa samolotu ... |
Autor |
Wiadomość |
pawel76


Pomógł: 4 razy Wiek: 49 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 855 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-04-2010, 20:58
|
|
|
Skomentuję wypowiedź manieeek133 : większego kretyna nie widziałem człowieku puknij sie w to na czym nosisz czapki
egon., część sie już sprawdziła....... |
_________________ Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej |
|
|
|
 |
Rajek


Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-04-2010, 21:53
|
|
|
Eh co jak co. Jestem Ewangelikiem, Ksiądz pułkownik Adam Pilch był księdzem w moim kościele, przez 10 lat uczył naszą grupę religii, dopuścił mnie do konfirmacji i w każdą niedziele po nabożeństwie każdemu wychodzącemu z kościoła uściskał dłoń i podziękował za przyjście. Dziś nam go brakowało. On też leciał tym samolotem:
http://wiadomosci.gazeta....52578.html?i=50 |
|
|
|
 |
Luczu


Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-04-2010, 23:10
|
|
|
Znalazłem coś takiego w internecie
Kod: | "Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT)
Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/h-koniec cytatu... |
Co o tym myślicie ? Bo wg mnie to ... błazenada.
** Dodano: 11-04-2010, 23:13 **
cytat napisał/a: | Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. |
Widziałem symulację - najpierw zaczepili się kołem o jakąś wieżę/antenę i po tym zaczęli się przechylać i wpadli skrzydłem w drzewa.
Na szczęście dla normalnych ludzi i na nieszczęście dla zwolenników spisków - rosjanie nie otwierali czarnych skrzynek przed przybyciem polskich speców. |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-04-2010, 23:34
|
|
|
Luczu napisał/a: | ako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. |
do tego momentu się zgadzam. A potem to już domysły, myślę, że nie pora na nie teraz.
Luczu napisał/a: | Widziałem symulację - najpierw zaczepili się kołem o jakąś wieżę/antenę i po tym zaczęli się przechylać i wpadli skrzydłem w drzewa. | to nie jest oficjalna symulacja. Na tą trzeba poczekać trochę. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
Luczu


Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-04-2010, 23:37
|
|
|
ciechu, nie wiem na ile to jest prawdziwe ale natknąłem się na coś takiego
Kod: |
Wywiad z kontrolerem lotów :
- W jaki sposób wyglądała wasza wczorajsza rozmowa z załogą?
- Zaproponowano im udanie się na zapasowe lotnisko. Odmówili.
- Wy im zaproponowaliście?
- Tak.
- Z jakiego powodu?
- Ponieważ widziałem, że pogoda zaczynała się pogarszać.
- Jaka była odpowiedź?
- Odpowiedź: "U mnie paliwo pozwala, zrobię jedno podejście i pójdę na zapasowe lotnisko, jeśli nie siądę".
- Mamy informację, że proponowano im lądowanie w innych miastach.
- Ja jemu też to proponowałem.
- A dlaczego on zrezygnował?
- Trzeba było jego zapytać.
- Dlaczego oni podjęli taką decyzję? Zaczęli się kłócić albo może upierali się przy swoim, że nie mogliście go przekonać?
- Taka była decyzja dowódcy załogi.
- Oni przestali słuchać waszych rozkazów?
- Powinni dawać potwierdzenia, a nie dawali.
- Jakie potwierdzenia?
- Dane o wysokości przy podejściu do lądowania.
- Oni nawet nie dawali wam informacji o wysokości samolotu?
- Tak.
- No, a dlaczego oni nie dawali tych potwierdzeń?
- No, a skąd mam wiedzieć? Ponieważ oni rosyjski źle znają.
- A co, nikt wśród załogi nie było rosyjskojęzyczny?
- Byli rosyjskojęzyczni, ale cyfry dla nich są trudne.
- Znaczy, nie posiadaliście żadnej informacji o ich wysokości?
- Nie posiadałem.
- Znaczy, że on zrobił jeszcze jeden krąg, zaczął lądować, nie wylądował, a potem poszedł na zapasowe lotnisko? Czy inaczej?
- Nie, nie, inaczej. Zrobił jedno podejście i to wszystko. Potem zaczął lądowanie.
- Zaczął lądowanie, którgo mu zabranialiście?
- Nie mogłem zabraniać, zalecałem mu, żeby nie lądować! |
|
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-04-2010, 23:46
|
|
|
http://netbird.pl/a/1692/42311,1 |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
KrzychuB


Pomógł: 45 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
 |
Leśniczy


Pomógł: 65 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 12:50
|
|
|
krzychTIPOspeed, przeczytałeś wogóle posta, którego komentujesz ?
bo z rozmowy z kontrolerem lotów w smoleńsku wynika, że pomimo iż zalecał lądowanie gdzie indziej to polacy i tak zdecydowali się do podejścia. a z braku znajomości rosyjskiego lub raczej ignorancji nie podali nawet kontrolerowi swojej wysokości podejścia. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
 |
Luczu


Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-04-2010, 14:02
|
|
|
a słyszeliście jak już coś kąsające pisiory nawalają że ruscy mataczą ? |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-04-2010, 20:38
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | a z braku znajomości rosyjskiego lub raczej ignorancji nie podali nawet kontrolerowi swojej wysokości podejścia. |
No mi z tego wynika, ze nie z braku znajomosci rosyjskiego u pilota, tylko z braku znajomosci angielskiego u kontrolera lotu, przynajmniej ja tak to zrozumiałem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
slawek08

Wiek: 34 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 10 Skąd: Szufnarowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-04-2010, 21:28
|
|
|
ale fakt, że lotnisko w Smoleńsku nie miało statusu lotniska międzynarodowego, więc kontroler lotu nie musiał znać angielskiego, ale również jakoś nie mogę uwierzyć w to że pilot tak doświadczony i podobno doskonale znający rosyjski miał problemy z cyframi... ale niestety sądzę że 100 % prawdy nigdy się nie dowiemy.... |
|
|
|
 |
Luczu


Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-04-2010, 22:13
|
|
|
egon. napisał/a: | No mi z tego wynika, ze nie z braku znajomosci rosyjskiego u pilota, tylko z braku znajomosci angielskiego u kontrolera lotu, przynajmniej ja tak to zrozumiałem |
punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :]
Ja tam nie upatruje się winy ruskich. Stało jak się stało i trzeba sobie uświadomić że najprawdopodobniej zawalili nasi.
Tak tak wiem. Poczekajmy na wyniki śledztwa |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
 |
Larry075


Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-04-2010, 23:07
|
|
|
Co do ruskich, co mówić to mówić to zachowali się bardzo wporządku, nie otwierali czarnych skrzynek, do wszystkiego dopuszczają "naszych" i trzeba przyznać że też się całą tą sytyuacją przejeli i osobiście myśle że nie ma tu ich żadnej winy. |
|
|
|
 |
Emf


Pomógł: 26 razy Wiek: 48 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-04-2010, 23:18
|
|
|
manieek133 napisał/a: | ale szkoda że brata Jarusia nie zabrał ze sobą. |
Zacznij się leczyć człowieku! |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
 |
|
|
|
 |
Larry075


Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-04-2010, 23:26
|
|
|
Emf, zgadzam się...
ps. w telewizji nie pokazują jego brata właśnie (przynajmniej ja nie widziałem), bardzo musi być to dla niego tragedia... w sumie brat bliźniak to ktoś blizszy... |
|
|
|
 |
Luczu


Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-04-2010, 23:31
|
|
|
Larry075, czasem gdzieś mignął w TV.
Najgorsze jest to, że ich matka jest w ciężkim stanie w szpitalu i jeszcze nic nie wie |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
 |
Frodo89


Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 23:46
|
|
|
kto wybiera sie na wojskowe lotnisko w Rosji nie znajac jezyka rosyjskiego ? |
_________________ Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98' |
|
|
|
 |
Jelcyn


Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-04-2010, 00:35
|
|
|
Emf napisał/a: | manieek133 napisał/a: | ale szkoda że brata Jarusia nie zabrał ze sobą. |
Zacznij się leczyć człowieku! |
Przede wszystkim zacznij myśleć, ale nie odbiegajmy od tematu. Pilot podobna znał to lotnisko, może nie tak jak normalnie stacjonujący tam rosyjscy piloci, ale to nie było jego pierwsze lądowanie tam. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
 |
Luczu


Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-04-2010, 01:19
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | Pilot podobna znał to lotnisko, może nie tak jak normalnie stacjonujący tam rosyjscy piloci, ale to nie było jego pierwsze lądowanie tam. |
ale mimo wszystko coś poszło nie tak. Z resztą nie lądował w warunkach do tego sprzyjających
** Dodano: 13-04-2010, 01:20 **
Ciekawe kiedy będzie wiadomo co i jak. Tak oficjalnie |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-04-2010, 07:39
|
|
|
Frodo89 napisał/a: | kto wybiera sie na wojskowe lotnisko w Rosji nie znajac jezyka rosyjskiego ? | przecież kpt. pil. Arkadiusz PROTASIUK doskonale znał język rosyjski. I tu jest właśnie problem, bo z kolei Paweł Plusnin, kontroler lotów ze smoleńskiego lotniska twierdzi, że się po rosyjsku nie dogadali. A właściwie, że do pewnego momentu ich rozmowa przebiegała jak należy, ale na kilka chwil przed katastrofą nie odpowiadali. To trochę dziwne moim zdaniem... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
Jelcyn


Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
 |
KrzychuB


Pomógł: 45 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
 |
Luczu


Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-04-2010, 14:23
|
|
|
ciechu napisał/a: | A właściwie, że do pewnego momentu ich rozmowa przebiegała jak należy, ale na kilka chwil przed katastrofą nie odpowiadali. To trochę dziwne moim zdaniem... |
Może postanowili już się nie przekomarzać z kontrolerami tylko robić swoje i posadzić samolot pomimo ostrzeżeń / odmowy |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
 |
KrzychuB


Pomógł: 45 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
 |
Luczu


Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-04-2010, 14:27
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | no chyba ze tam sie cos wstalo wczesniej |
myślę, że domysły z cyklu / zamach / zawał obu pilotów można sobie odpuścić |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
 |
|