Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Katastrofa samolotu ...
Autor Wiadomość
pawel76 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 49
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 855
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-04-2010, 20:58   

Skomentuję wypowiedź manieeek133 :doubt: : większego kretyna nie widziałem :doubt: człowieku puknij sie w to na czym nosisz czapki :doubt:
egon., część sie już sprawdziła....... :(
_________________
Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej
     assistance   Moneta
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-04-2010, 21:53   

Eh co jak co. Jestem Ewangelikiem, Ksiądz pułkownik Adam Pilch był księdzem w moim kościele, przez 10 lat uczył naszą grupę religii, dopuścił mnie do konfirmacji i w każdą niedziele po nabożeństwie każdemu wychodzącemu z kościoła uściskał dłoń i podziękował za przyjście. Dziś nam go brakowało. On też leciał tym samolotem:
http://wiadomosci.gazeta....52578.html?i=50
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5218
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 11-04-2010, 23:10   

Znalazłem coś takiego w internecie

Kod:
"Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT)
Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/h-koniec cytatu...


Co o tym myślicie ? Bo wg mnie to ... błazenada.

** Dodano: 11-04-2010, 23:13 **
cytat napisał/a:
Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie.


Widziałem symulację - najpierw zaczepili się kołem o jakąś wieżę/antenę i po tym zaczęli się przechylać i wpadli skrzydłem w drzewa.

Na szczęście dla normalnych ludzi i na nieszczęście dla zwolenników spisków - rosjanie nie otwierali czarnych skrzynek przed przybyciem polskich speców.
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-04-2010, 23:34   

Luczu napisał/a:
ako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania.

do tego momentu się zgadzam. A potem to już domysły, myślę, że nie pora na nie teraz.

Luczu napisał/a:
Widziałem symulację - najpierw zaczepili się kołem o jakąś wieżę/antenę i po tym zaczęli się przechylać i wpadli skrzydłem w drzewa.
to nie jest oficjalna symulacja. Na tą trzeba poczekać trochę.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5218
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 11-04-2010, 23:37   

ciechu, nie wiem na ile to jest prawdziwe ale natknąłem się na coś takiego

Kod:
 
Wywiad z kontrolerem lotów :


- W jaki sposób wyglądała wasza wczorajsza rozmowa z załogą?
- Zaproponowano im udanie się na zapasowe lotnisko. Odmówili.
- Wy im zaproponowaliście?
- Tak.
- Z jakiego powodu?
- Ponieważ widziałem, że pogoda zaczynała się pogarszać.
- Jaka była odpowiedź?
- Odpowiedź: "U mnie paliwo pozwala, zrobię jedno podejście i pójdę na zapasowe lotnisko, jeśli nie siądę".
- Mamy informację, że proponowano im lądowanie w innych miastach.
- Ja jemu też to proponowałem.
- A dlaczego on zrezygnował?
- Trzeba było jego zapytać.
- Dlaczego oni podjęli taką decyzję? Zaczęli się kłócić albo może upierali się przy swoim, że nie mogliście go przekonać?
- Taka była decyzja dowódcy załogi.
- Oni przestali słuchać waszych rozkazów?
- Powinni dawać potwierdzenia, a nie dawali.
- Jakie potwierdzenia?
- Dane o wysokości przy podejściu do lądowania.
- Oni nawet nie dawali wam informacji o wysokości samolotu?
- Tak.
- No, a dlaczego oni nie dawali tych potwierdzeń?
- No, a skąd mam wiedzieć? Ponieważ oni rosyjski źle znają.
- A co, nikt wśród załogi nie było rosyjskojęzyczny?
- Byli rosyjskojęzyczni, ale cyfry dla nich są trudne.
- Znaczy, nie posiadaliście żadnej informacji o ich wysokości?
- Nie posiadałem.
- Znaczy, że on zrobił jeszcze jeden krąg, zaczął lądować, nie wylądował, a potem poszedł na zapasowe lotnisko? Czy inaczej?
- Nie, nie, inaczej. Zrobił jedno podejście i to wszystko. Potem zaczął lądowanie.
- Zaczął lądowanie, którgo mu zabranialiście?
- Nie mogłem zabraniać, zalecałem mu, żeby nie lądować!
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-04-2010, 23:46   

http://netbird.pl/a/1692/42311,1
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 12-04-2010, 06:40   

Czyzby znów ruski byli winni smierci naszych jak w Katyniu :roll:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-04-2010, 12:50   

krzychTIPOspeed, przeczytałeś wogóle posta, którego komentujesz ?

bo z rozmowy z kontrolerem lotów w smoleńsku wynika, że pomimo iż zalecał lądowanie gdzie indziej to polacy i tak zdecydowali się do podejścia. a z braku znajomości rosyjskiego lub raczej ignorancji nie podali nawet kontrolerowi swojej wysokości podejścia.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5218
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-04-2010, 14:02   

a słyszeliście jak już coś kąsające pisiory nawalają że ruscy mataczą ?
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 12-04-2010, 20:38   

Leśniczy napisał/a:
a z braku znajomości rosyjskiego lub raczej ignorancji nie podali nawet kontrolerowi swojej wysokości podejścia.

No mi z tego wynika, ze nie z braku znajomosci rosyjskiego u pilota, tylko z braku znajomosci angielskiego u kontrolera lotu, przynajmniej ja tak to zrozumiałem ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
slawek08 


Wiek: 34
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: Szufnarowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-04-2010, 21:28   

ale fakt, że lotnisko w Smoleńsku nie miało statusu lotniska międzynarodowego, więc kontroler lotu nie musiał znać angielskiego, ale również jakoś nie mogę uwierzyć w to że pilot tak doświadczony i podobno doskonale znający rosyjski miał problemy z cyframi... ale niestety sądzę że 100 % prawdy nigdy się nie dowiemy....
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5218
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-04-2010, 22:13   

egon. napisał/a:
No mi z tego wynika, ze nie z braku znajomosci rosyjskiego u pilota, tylko z braku znajomosci angielskiego u kontrolera lotu, przynajmniej ja tak to zrozumiałem ;)


punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :]
Ja tam nie upatruje się winy ruskich. Stało jak się stało i trzeba sobie uświadomić że najprawdopodobniej zawalili nasi.

Tak tak wiem. Poczekajmy na wyniki śledztwa
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-04-2010, 23:07   

Co do ruskich, co mówić to mówić to zachowali się bardzo wporządku, nie otwierali czarnych skrzynek, do wszystkiego dopuszczają "naszych" i trzeba przyznać że też się całą tą sytyuacją przejeli i osobiście myśle że nie ma tu ich żadnej winy.
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-04-2010, 23:18   

manieek133 napisał/a:
ale szkoda że brata Jarusia nie zabrał ze sobą.


Zacznij się leczyć człowieku!
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-04-2010, 23:26   

Emf, zgadzam się...

ps. w telewizji nie pokazują jego brata właśnie (przynajmniej ja nie widziałem), bardzo musi być to dla niego tragedia... w sumie brat bliźniak to ktoś blizszy...
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5218
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-04-2010, 23:31   

Larry075, czasem gdzieś mignął w TV.

Najgorsze jest to, że ich matka jest w ciężkim stanie w szpitalu i jeszcze nic nie wie :(
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
Frodo89 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-04-2010, 23:46   

kto wybiera sie na wojskowe lotnisko w Rosji nie znajac jezyka rosyjskiego ?
_________________
Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98'
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-04-2010, 00:35   

Emf napisał/a:
manieek133 napisał/a:
ale szkoda że brata Jarusia nie zabrał ze sobą.


Zacznij się leczyć człowieku!

Przede wszystkim zacznij myśleć, ale nie odbiegajmy od tematu. Pilot podobna znał to lotnisko, może nie tak jak normalnie stacjonujący tam rosyjscy piloci, ale to nie było jego pierwsze lądowanie tam.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5218
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-04-2010, 01:19   

Jelcyn napisał/a:
Pilot podobna znał to lotnisko, może nie tak jak normalnie stacjonujący tam rosyjscy piloci, ale to nie było jego pierwsze lądowanie tam.


ale mimo wszystko coś poszło nie tak. Z resztą nie lądował w warunkach do tego sprzyjających

** Dodano: 13-04-2010, 01:20 **
Ciekawe kiedy będzie wiadomo co i jak. Tak oficjalnie
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-04-2010, 07:39   

Frodo89 napisał/a:
kto wybiera sie na wojskowe lotnisko w Rosji nie znajac jezyka rosyjskiego ?
przecież kpt. pil. Arkadiusz PROTASIUK doskonale znał język rosyjski. I tu jest właśnie problem, bo z kolei Paweł Plusnin, kontroler lotów ze smoleńskiego lotniska twierdzi, że się po rosyjsku nie dogadali. A właściwie, że do pewnego momentu ich rozmowa przebiegała jak należy, ale na kilka chwil przed katastrofą nie odpowiadali. To trochę dziwne moim zdaniem...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-04-2010, 12:22   

Nie wiem jak wy to widzicie, ale moim zdaniem to jest niesmaczne:
:arrow: http://demotywatory.pl/1399759/Zenujaca-witryna
:arrow: http://demotywatory.pl/1400856/Jedni-lubia
Ps.: niektórzy się dziwią, że nie mam konta na żadnym portalu społecznościowym. :roll:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
  
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 13-04-2010, 12:37   

Jelcyn napisał/a:
http://demotywatory.pl/1399759/Zenujaca-witryna
http://demotywatory.pl/1400856/Jedni-lubia

To juz jest niesmaczne :(
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5218
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-04-2010, 14:23   

ciechu napisał/a:
A właściwie, że do pewnego momentu ich rozmowa przebiegała jak należy, ale na kilka chwil przed katastrofą nie odpowiadali. To trochę dziwne moim zdaniem...



Może postanowili już się nie przekomarzać z kontrolerami tylko robić swoje i posadzić samolot pomimo ostrzeżeń / odmowy
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 13-04-2010, 14:25   

Luczu, no mozliwe :roll: , no chyba ze tam sie cos wstalo wczesniej :(
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5218
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-04-2010, 14:27   

krzychTIPOspeed napisał/a:
no chyba ze tam sie cos wstalo wczesniej :(


myślę, że domysły z cyklu / zamach / zawał obu pilotów można sobie odpuścić
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 36 days
Network load