Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-04-2010, 15:38
krzychTIPOspeed napisał/a:
Luczu napisał/a:
myślę, że domysły z cyklu / zamach / zawał obu pilotów można sobie odpuścić
A może specjalnie zerwali łączność? Nie będę Wam wyrażał moich przypuszczeń ani teorii na ten temat ale co jeżeli np. rosjanie zfabrykowali i podłożyli czarne skrzynki ? Ruski to ruski
Powiem jedno. Prawdopodobnie nigdy się nie dowiemy prawdy co było przyczyną katastrofy. Zostają jedynie przypuszczenia. Możliwe, że nie zauważyli tych drzew, możliwe, że padła łączność, możliwe, że obaj dostali zawałów. Jednak zostanie wydana jedna wersja, w którą będziemy musieli uwierzyć czy chcemy czy nie. I moim zdaniem nie ma co spekulować na ten temat bo prawda (lub może nieprawda:P) jest w rękach 40 Polaków i kilku Rosjan. Więc to co oni ustalą to niekoniecznie zostanie podane dalej. Chociażby dlatego, że np. Prezydent Lech Kaczyński przyłożył pilotom broń do głowy i kazał lądować i to przez niego katastrofa - jeżeli tak było to nie podadzą tego do opinii publicznej bo ludzie po takim ubolewaniu zbesztaliby go. Więc wersja będzie neutralna. Aby nikt nie był winny.
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz
Może postanowili już się nie przekomarzać z kontrolerami tylko robić swoje
to nie jest normalne - lądować samolotem pasażerskim (tym bardziej z głową państwa) w trudnych warunkach pogodowych bez współpracy z wierzą. Nawet piloci maszyn myśliwskich korygują podejście korzystając tak ze wskazań przyrządów pokładowych, jak i ze wskazówek kontrolera.
Luczu napisał/a:
posadzić samolot pomimo ostrzeżeń / odmowy
nikt im nie zabraniał lądować (a szkoda, może inaczej by się to potoczyło)
** Dodano: 13-04-2010, 16:44 **
Xingham napisał/a:
Więc wersja będzie neutralna. Aby nikt nie był winny.
heh, a co to znaczy? Zawsze ktoś jest winny. I tu też kogoś winą obarczą.
Xingham napisał/a:
I moim zdaniem nie ma co spekulować na ten temat
każdy próbuje dociec prawdy, ale niektórzy mogą jedynie spekulować. Myślę, że forum to odpowiednie miejsce, a konkretnie TEN temat m.in. dlatego powstał.
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
Luczu, moze i tak było. ale dziwi mnie, ze dwaj piloci nie zauwazyli, ze lecą za nisko ze zaden z nich nie patrzał na przyrządy (podobno samolot był sprawny). Do tego dodac, ze lądowanie we mgle takim samolotem jest podobno mozliwe, poniewac, zawze we mglę występują tak zwane przejasnienia i zawsze choc na kilka sekund, którys z pilotów zauwazyłby jak nisko lecą. Ogólnie w ytej całej sprawie jest duuuzo niejasnosci, nikogo nie obwiniam, bo nie moja w tym rola. Tak czy inaczej, zgadzam sie z kolegą Xingham, ze nigdy nam prawdy nie powiedzą
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-04-2010, 18:05
ciechu napisał/a:
Xingham napisał/a:
Więc wersja będzie neutralna. Aby nikt nie był winny.
heh, a co to znaczy? Zawsze ktoś jest winny. I tu też kogoś winą obarczą.
ciechu, chodzi mi o to, ze w przypadku takiej tragedii szuka sie winowajcy, ktorego nie da sie osądzić i skazać. W tym przypadku jest to MGŁA i złe warunki... Ruskich nie osądzą o to, bo każdy wie jakby się to skończyło Pilotów też nie, tylko zrobią z nich bohaterów, że zrobili wszystko co w ich mocy. Ś.P. Prezydenta, że kazał komuś lądować (tak jak było to w Gruzji) też nie bo z najuczciwszczego i najbardziej cenionego polityka dla niektórych zrobiliby masowego morderce. Dlatego w tym przypadku to MGŁA jest zabójcą 97 osób i nie będzie to nikt inny.
Nie wiem czy słyszeliście o tym, że zostało to przepowiedziane:
,,I wtem wielki ptak metalowy upadnie,
a na nim znajdować się będą osoby ważne kraju niezwyciężonego
a na kraj ogarnięty chaosem i żałobą,
wrogi najeźdźca ze wschodu uderzy'' Nostradamus
Znam wiele osób, które interesują się numerologią i astrologią i o tragediach w tym roku słyszałem już w styczniu. Że na pewno się coś w Polsce wydarzy. A z innych przepowiedni wynika, że 97 osób w tym wiele stojących na czele Państwa to dopiero przedsmak tego co ma się wydarzyć w lipcu i w sierpniu. Ale to tylko przypuszczenia astrologów itp Ale i tak się z Wami tym podzieliłem.
A jeżeli druga część przepowiedni Nostradamusa się spełni to odpowiedzcie sobie wtedy na pytanie "Czy to mgła zabiła 97 osób 10 kwietnia pod Smoleńskiem?"
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz
Nie wiem czy słyszeliście o tym, że zostało to przepowiedziane:
,,I wtem wielki ptak metalowy upadnie,
a na nim znajdować się będą osoby ważne kraju niezwyciężonego
a na kraj ogarnięty chaosem i żałobą,
wrogi najeźdźca ze wschodu uderzy'' Nostradamus
z tego wynika, że zanim się rozbili to chyba zawału najpierw wszyscy tam dostali. 1800 metrow kosic drzewa
my sobie możemy tak mówić, że jak można 1800 m kosić drzewa, ale sterowanie samolotem tego typu na takiej wysokości jest praktycznie niemożliwe, więc jeżeli piloci nawet zauważyli że lecą za nisko - wtedy nie mogli już nic zrobić...
my sobie możemy tak mówić, że jak można 1800 m kosić drzewa, ale sterowanie samolotem tego typu na takiej wysokości jest praktycznie niemożliwe, więc jeżeli piloci nawet zauważyli że lecą za nisko - wtedy nie mogli już nic zrobić...
nie tyle nie możliwe jest sterowanie na tej wysokości, co przy tej prędkości. To była prędkość lądowania, bliska prędkości minimalnej i samolot wtedy bardzo mozolnie reaguje na ruchy wolantem. Przykładem może być katastrofa białoruskiego Su-27 na pokazach Air Show. Jednak w odniesieniu do posta
Luczu napisał/a:
z tego wynika, że zanim się rozbili to chyba zawału najpierw wszyscy tam dostali. 1800 metrow kosic drzewa
chodziło raczej o to, że wszyscy byli świadomi tego co się dzieje tuż przed katastrofą. Nie ciekawa perspektywa tego, co musiało się dziać na pokładzie samolotu...
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
dspmatrix, nie powiedzieli niczego o czym nie wiemy. ,,leciał samolot, zahaczył o drzewa, najpierw odpadło mu jedno skrzydło, potem drugie i na końcu cię rozbił'' drugi opowiada, że jak w tym czasie wyprowadzał na spacer psa to była gęsta mgła.
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
chodziło raczej o to, że wszyscy byli świadomi tego co się dzieje tuż przed katastrofą. Nie ciekawa perspektywa tego, co musiało się dziać na pokładzie samolotu...
jeżeli tak, to sorki, po prostu źle zrozumiałem posta Luczu
Zerknijcie na dane techniczne Tu-154M <Tu-154 - pasażerski samolot średniego zasięgu, produkcji radzieckiej, zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Tupolewa. Samoloty te używane były przez linie lotnicze byłego ZSRR, Bułgarii, Kuby, Rumunii, Węgier, KRL-D i Syrii. Samoloty Tu-154 zostały wycofane z PLL LOT, jednak dwie maszyny typu Tu-154M Lux znajdują się na wyposażeniu 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego jako samoloty do przewozu władz państwowych. Tu-154 to samolot trójsilnikowy, o konstrukcji duralowej, półskorupowej. Skrzydła o skosie +35°, zbiorniki paliwa w skrzydłach. Wyposażony do lotów bez widzialności, podwozie chowane, trójwózkowe, z kołem przednim. Załogę stanowi dwóch pilotów, nawigator i mechanik pokładowy.
DANE TECHNICZNE:
Długość: 47,9 m
Wysokość: 11,4 m
Rozpiętość: 37,55 m
Powierzchnia nośna: 201,5 m2
Masa własna: 43 500 kg
Maksymalna masa startowa: 90 000 kg
Prędkość minimalna: 235 km/h
Prędkość maksymalna: 950 km/h
Pułap maksymalny: 11 000 m>
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
dspmatrix, ale nic nowego nie odkryłeś. Wszystkie obecne samoloty pasażerskie są wyposażone w awionikę pozwalającą na loty w warunkach ograniczonej widzialności. Rzecz w tym, że tu nie chodzi raczej o brak kontaktu wzrokowego z ziemią. Skoro robili kilka kręgów w celu zgrania przyrządów pokładowych to dziwne, że źle tą odległość potem ocenili.
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
ciechu, i wlasnie cos w tym jest skoro niby ruscy mowili ze maja leciec do Mińska a oni jeszcze chciali probowac ladowac to ktos tu zbytnio kombinuje lub chce cos ukryc wedlug mnie...wiec na przyrzadach powinni wyladowac tak? a nie udalo sie?
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
dspmatrix, Nie chcieli lecieć do Mińska, bo nie zdążyliby do Katynia na uroczystości.
Poza tym, żeby mogli lądować na podstawie samych przyrządów, lotnisko musi być wyposażone w taki system naprowadzania. Pytanie brzmi - czy oni korzystali z ILS, a jeśli tak to czy ILS dawał prawidłowe namiary? Bo lądować wg tego systemu to, że tak się wyrażę, nawet dziecko potrafi.
Ta symulacja którą pokazał Luczu ma się nijak do rzeczywistości. Na prawdziwą wersję trzeba poczekać kilka tygodni. Jednak wg najnowszych doniesień wyklucza się całkowicie, żeby Tu-154 tego dnia zatoczył kilka kręgów nad lotniskiem. Od razu przeszedł do lądowania. I niema mowy o sfabrykowaniu zapisów z czarnych skrzynek. Dwie główne są odczytywane w Rosji, ale jest trzecia skrzynka polskiej firmy, która już jest analizowana w Warszawie. Myślę, że jednak dowiemy się prawdy. Przynajmniej tej "polskiej prawdy"
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
** Dodano: 14-04-2010, 19:15 **
po koniec słychać strzały ? To ruscy dobijają rannych ( ta jasne ) czy przeganiają ludność cywilną ( hieny cmentarne )
A ja obstawiam że to broń BORU w ogniu strzela
Jednak wg najnowszych doniesień wyklucza się całkowicie, żeby Tu-154 tego dnia zatoczył kilka kręgów nad lotniskiem.
dokładne tak, samolot podobno odrazu lądował, próbował za pierwszym razem. W TV gadali tez, ze samolot zanim zahaczył zekomą antene, zgubił jakąs lotke czy cos, która utrudniła pilotom sterowanie i dzieki czemu samolot przechylił sie na lewą strone piloci podobno byli w pełni swiadomi tego, ze sie za chwile rozbija. Ile w tym prawdy nie wiadomo
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
ze samolot zanim zahaczył zekomą antene, zgubił jakąs lotke czy cos,
jeśli to prawda (lotki na skrzydłach odpowiadają za przechylenia samolotu) to piloci mieli bardzo ograniczone możliwości manewrowania. Brak lotki z lewej strony spowoduje przechył na ta stronę i utrudniony powrót do właściwej pozycji. Przy tej wysokości faktycznie mogło to spowodować katastrofę. Ale to by oznaczało, że znaleźli lotkę w pobliżu miejsca katastrofy. A jeśli nie to skąd takie przypuszczenie?
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2010, 22:19
ciechu napisał/a:
Pytanie brzmi - czy oni korzystali z ILS, a jeśli tak to czy ILS dawał prawidłowe namiary? Bo lądować wg tego systemu to, że tak się wyrażę, nawet dziecko potrafi.
Przeciez lotnisko nie bylo wyposazone w urzadzenia naprowadzajace czyli ten ILS? Bo z tego co mi wiadomo to wlasnie nie bylo w to wyposazone. Ale moge sie mylic, bo poki co wersji jest do wyboru do koloru
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz
Przeciez lotnisko nie bylo wyposazone w urzadzenia naprowadzajace czyli ten ILS? Bo z tego co mi wiadomo to wlasnie nie bylo w to wyposazone.
no zaraz, moment. Przecież zahaczyli właśnie o maszt anteny radiolokacyjnej, która jest integralną częścią systemu ILS. Chyba, że była to antena służąca do innych celów. Ale ta antena znajdowała się w miejscu prawdopodobnym dla ILS. Kto jak kto, ale Rosjanie mieliby nie mieć na takim lotnisku tego systemu?
Jeśli takowego faktycznie nie mieli to dziwne jest to, że nie wymieniali piloci nie wymieniali z wierzą informacji odnośnie kursu, wysokości, odległości od progu pasa i prędkości.
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.