v-max wazych 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 20:14
|
|
|
Leśniczy, po pierwsze to taki opis tego silnika możesz sobie wsadzić głęboko w.... nie powiem gdzie bo nie wypada!!!
taka pozycja jak opór czujnika wału korbowego u mnie odpada bo go nie posiadam (fabryczna zaślepka), zapomniałem dodać, że ten czujnik na który czekałem 3 tyg to jeden z dwóch do pomiaru temperatury płynu w kolektorze (tak tak 2 czujniki)
moja książka podaje 113 Nm/2900 i 56 kW czyli 77,28 PS/6000, a tabela 106/3000 i 70/6000
a o reszcie poczytaj sobie tu poniżej link do strony:
"The 1372cc and 1581cc engines also increased in power to 76bhp and 84bhp respectively. The catalysed 1600 adopted the 1581cc sohc unit with 77bhp, replacing the 1585cc dohc catalysed unit. The transmission options also broadened with the arrival of the Tipo Selecta, using a CVT. This was available with either a 1372cc or 1581cc engine"
Historia Tipo i Tempra http://www.fiat-tipo-portugal.com/artigos5.htm
71 kucy dla 1.4 było dopiero od 1993 roku!
kolejna rzecz dla cieniasów w 2.0 dane fabryczne 1.8 i.e podają Tipo 1.8ie (1989) 205 km/h 9.4 sec i co łyso wam w tych super brykach o pojemności 2.0, które nie mogą zejść poniżej 11s hahaahah, proponuje wam wymienić progi bo chyba są dociążone betonem! Albo zróbcie remont tych zajebiście zdrowych i utrzymanych aut. Jak ktoś jeszcze raz wrzuci te śmieszne dane i tabelkę, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością to się zleję ze śmiechu. Być może te dane mogą dotyczyć super wypasionych wersji S jeżdżących po naszych Polskich drogach, gdzie z salonu wyjeżdżały gołe i wesołe. |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-04-2010, 20:21
|
|
|
czarek45, ale pierdoły piszesz
Jeżeli to żart to kiepski
** Dodano: 18-04-2010, 21:22 **
i daj wreszcie ten filmik |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-04-2010, 20:29
|
|
|
czarek45, daj mi źródło skąd ty takie dane wyciągasz... 9 sek dla 1.8 to ew. 16v... Twoja belgijska wersja na prawdę brzmi zajebi** żebym zeszedł temprą poniżej 11 sek. to bym chyba musiał dach razem z bagażnikiem wyciąć... Na następny raz zanim zaczniesz się mądrzyć skorzystaj z wiarygodnych informacji... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 20:51
|
|
|
czarek45 napisał/a: | a o reszcie poczytaj sobie tu poniżej link do strony:
"The 1372cc and 1581cc engines also increased in power to 76bhp and 84bhp respectively. The catalysed 1600 adopted the 1581cc sohc unit with 77bhp, replacing the 1585cc dohc catalysed unit. The transmission options also broadened with the arrival of the Tipo Selecta, using a CVT. This was available with either a 1372cc or 1581cc engine"
|
Jak już cytujesz to cytuj cały akapit, a nie fragment wyrwany z kontekstu, który tak na prawdę nic nie mówi
"November 1989 saw the first 'hot hatch' in the range, the 1.8ie 16V. Using a 1756cc 16v dohc unit with 136bhp it was also equipped with disc brakes all round, whilst ABS was optional. 1990 saw more power plants arrive, a normally aspirated 1929cc diesel unit with 65bhp and a 1929cc turbo diesel with EGR (with 82bhp) joining the oil-burners, whilst the petrol range expanded to include 1756cc (109bhp) and 1995cc (113bhp) units, both with electronic fuel injection and the latter also with a three-way catalytic converter. The 1372cc and 1581cc engines also increased in power to 76bhp and 84bhp respectively. The catalysed 1600 adopted the 1581cc sohc unit with 77bhp, replacing the 1585cc dohc catalysed unit. The transmission options also broadened with the arrival of the Tipo Selecta, using a CVT. This was available with either a 1372cc or 1581cc engine. "
Może nie jestem dyplomowanym anglistą, ale na samym początku jest wyraźnie napisane: "Listopad 1989 roku ukazał pierwszą wersję "hot hatch" z silnikiem 1.8 16v", idźmy dalej, " w 1990 roku pojawiły się nowe wersje silnikowe diesli oraz jednostki 1.8 i 2.0 8v z elektronicznym wtryskiem paliwa, a następnie wzmocnione jednostki 1.4 (76KM) i 1.6(84KM) i 1.6 SOHC z wtryskiem paliwa(77KM) zastępujacy 1.6 DOHC" i dalej m.in. jest fragment, który zacytowałeś.
Z tego co widzę, chyba że Twój opis nie dotyczy twojego tipka, ale masz w nim wyraźnie napisane że jest z czerwca '89 więc ... cofam się 2 akapity wcześniej, aby zobaczyć co piszą o autach sprzed listopada '89:
"At launch the engines comprised three petrol (1.1, 1.4 and 1.6 litre) and two diesel (1.7 and 1.9 turbo) units, all developed specifically for the new car, and mated to a new 5-speed manual gearbox. Suspension was independent all round, with McPherson struts at the front and a trailing arm arrangement at the rear. A conventional front disc/rear drum brake setup was joined by an optional Antiskid (as ABS was then known) system from Bosch.
Two trim levels were offered, the base level ('standard' with the 1108, 1372 and 1697 diesel engines) and the 'Digit' (with all engines), which soon became the DGT. The latters main claim to fame was it's digital instrumentation, the first series production digital dashboard on a European hatchback, but it also benefited from electric windows, central locking and various other extras. "
Pokaż mi gdzie tu jest jakakolwiek wzmianka o Twoim silniku, i że ma 77KM mocy? Bo ja widzę tylko, że na początku tipo wyposażyli w 3 pojemności silników benzynowych 1.1, 1.4 i 1.6 i dwa diesle 1.7 i 1.9 ?
Co to za książka, którą posiadasz i się nią podpierasz? Mógłbyś podać tytuł, bo wynika z tego, że to żadna z mi znanych książek o Tipo/Tempra, a dane które podajesz bardziej pasują pod tipo 1.4 na gaźniku - ono miało 78KM. No chyba, że Ty masz gaźnik tylko opis 160A1.046 mnie myli
Jeśli mógłbyś to chętnie zobaczyłbym fotkę tego silnika, bo może rzeczywiście to jakiś unikat
Pozdr. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-04-2010, 20:58
|
|
|
no to dziwne bo ja w książce tipo mam info że 1.8 ma v-max 187 km/h / z resztą nie tylko tutaj tak pisze |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-04-2010, 20:58
|
|
|
Matizz86 ładna wypowiedź!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:00
|
|
|
polansky napisał/a: | No chyba, że Ty masz gaźnik tylko opis 160A1.046 mnie myli |
może składak |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:02
|
|
|
Luczu napisał/a: | no to dziwne bo ja w książce tipo mam info że 1.8 ma v-max 187 km/h / z resztą nie tylko tutaj tak pisze |
Luczu, tu chyba chodzi o 1.8 16v, rzadki oj rzadki w tipolcu, ale on miał coś pod 130KM więc "prawie" jak SEDI
P.S. widzę żeśmy niezły burdel narobili w temacie o przyspieszeniu 2.0, więc proszę "odpowiednie służby" o wydzielenie odpowiedniego tematu w OFFTOPICU |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:03
|
|
|
Te fragmenty to zapewne wycinki z pismaków typu auto świat itp. gdzie "dziennikarze" wypisywali różne zabawne historie... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:11
|
|
|
polansky napisał/a: | Luczu, tu chyba chodzi o 1.8 16v, rzadki oj rzadki w tipolcu, ale on miał coś pod 130KM więc "prawie" jak SEDI |
to co pisałem dot. 8V a 16V miały 136 koni
Bdm napisał/a: | Te fragmenty to zapewne wycinki z pismaków typu auto świat itp. gdzie "dziennikarze" wypisywali różne zabawne historie... |
no właśnie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:14
|
|
|
Luczu, no no wiem, że mówisz o 1.8 8v. Mnie chodziło o te wartości podane na portugalskiej stronce 205km/h i 9,4 do setki dla 1.8, że to pewnie dla 16v |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:22
|
|
|
polansky, mono wtrysk i.e jak nazwa wskazuje.
Bdm, "Twoja belgijska wersja na prawdę brzmi zajebi**" kolego właśnie po braku czujnika położenia wału i dodatkowym czujniku w kolektorze stwierdził to m.in serwis, dodam, że w serwisie i u mechanika został podpięty do komputera pod deską od strony pasażera i nie ma możliwości odczytu błędów z komputera bo żadne oprogramowanie nie pasuje (brak zgodności z wersją oprogramowania). Komp nie jest uwalony bo mam drugi na podmianę i na jednym jak i drugim nie problemów z autem. |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:26
|
|
|
czarek45, zrób zdjęcie tabliczki na pasie przednim pod maską, albo wpisz w eper numer win i zrób screena co wyskoczyło... Bo albo rzeczywiście masz jakiś wyjątkowy egzemplarz albo cie ktoś mocno w ch** zrobił... Ale w to 10 sek do setki i tak nie uwierze |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:37
|
|
|
czarek45, Ten film na yt 0-100 HA HA HA! Nie dosc ze ten niby pomiar zaczynasz jak juz samochod się toczy i z opóznieniem pokazuje 7 km/h do konczysz test na 96 km/h to wychodzi 16 sekund posikam sie zaraz i ten opis 1.4 LPG STOZEK nie moge |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:40
|
|
|
koleś jeździłeś kiedyś dgt? to sobie zobacz jak skacze prędkość nie równomiernie, wcale się nie toczyłem tylko złapało od 7 |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:43
|
|
|
Akurat mam DGT HAHA I dla ciebie zaden koles ;] A poza tym slychac ze nie startujesz z miejsca! A w dgt 0 to 0! 10 sekund osiagniesz jak postawisz go na kołkach.
** Dodano: 18-04-2010, 22:44 **
W dobre 18 sekund robisz 100 km objechał bym cie 20 letnim 190 z 2.0D ha ha |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:46
|
|
|
czarek45, fantazja ludzka nie zna granic ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ivanovich81
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 55 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:48
|
|
|
czarek45 napisał/a: | mono wtrysk i.e jak nazwa wskazuje. |
mhm ja mam 2.0 i.e cat to znaczy że mam mono wtrysk i kota? |
_________________ tak że tego----MOTOKOMMANDO |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:49
|
|
|
Raku napisał/a: | http://www.youtube.com/watch?v=2zLlMkAneCQ
Ja miałem tak. Auto nie wystrojone.. |
A chcesz żeby Ci licencje na latanie zabrali ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:52
|
|
|
czarek45 napisał/a: | mono wtrysk i.e jak nazwa wskazuje. |
i.e - injection electronic - elektroniczny wtrysk
SPI - single point injection - wtrysk jednopunktowy
MPI - multi point injection - wtrysk wielopunktowy
tak dla rozjaśnienia
Cytat: | mhm ja mam 2.0 i.e cat to znaczy że mam mono wtrysk i kota? |
dokładnie, nawet masz 2.0 koty - Filemona i Bonifacego |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:53
|
|
|
Raku napisał/a: | nie mam licencji.
prowadził kolega, niestety nie pamiętam który. |
A to jak sprawcy wykroczenia nie potrafisz wskazać to właściciel auta po dupie dostaje |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|