falowanie obrotów, wysokie spalanie, wysokie obroty jałowe |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2012, 13:04
|
|
|
JAM_BELFEGOR,no wlasnie w pore nie wyczulem piwnego zapachu ale info moze komus sie przyda. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-03-2012, 12:30
|
|
|
No więc chyba ustrzeliłem powód dziwnego zachowywania się silnika.... Dziś rano po odpaleniu silnik wskoczył mi na 4tys obr na dzień dobry-tak na powitanie nowego pięknego dnia, więc stwierdziłem, że k... dosyć tego... Zacząłem odłączać wszystkie kostki po kolei i po odłączeniu tego sinik wrócił do normy, więc pojechałem z odłączonym tym czymś... nagrzał się i zniknęło falowanie obrotów, przerywanie i wszystko wróciło do należytego porządku tylko obroty jałowe po nagrzaniu się silnika schodzą ok 800-900(ok bo mam digitale i ciężko mi dokładnie określić, ale na słuch były w normie) a potem wskakują na ok 1300 i na benzynie i na gazie. Po podłączeniu nic się nie zmienia-trzyma to 1300 i dopiero po ponownym odłączeniu silnik wraca do normy. Pytanie mam takie: co to jest co przedstawia zdjęcie? znajduje się przy kolektorze ssącym,od prawej strony silnika pod obudową filtra powietrza. |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-03-2012, 14:37
|
|
|
z tego co widze jest to czujnik położenia przepustnicy |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-03-2012, 16:13
|
|
|
Muszę wiedzieć na 100% co to jest ;] żebym wiedział co kupić |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-03-2012, 19:30
|
|
|
jezeli to jest po lewej sronie ( od strony paska rozrzaadu, alternatora itp) to na 100% jest to czujnik polozenia przepustnicy. |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-03-2012, 20:18
|
|
|
Ok dzięki . Dziękuję wszystkim zaangażowanym w pomoc . Jeżeli wymiana czujnika położenia przepustnicy nie pomoże napiszę znów z prośbą o pomoc |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-03-2012, 22:20
|
|
|
Horyzont2 napisał/a: | Jeżeli wymiana czujnika położenia przepustnicy nie pomoże | radze kupic caly uzywany jednopunkt i zalozyc |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-03-2012, 22:20
|
|
|
Horyzont2, a popatrz jeszcze czy aby na pewno cały układ paliwowy jest szczelny. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-03-2012, 23:06
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | radze kupic caly uzywany jednopunkt i zalozyc |
Tak tylko z tego co się orientuje z częściami(nawet używanymi) do mojego silnika jest problem, bo ich po prostu nie ma... |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-03-2012, 23:01
|
|
|
Przepustnica została wymieniona-razem z czujnikiem. Problem wysokich obrotów jałowych(teraz między ok 2-3 tys) po odpaleniu pozostał... Po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy na zimnym silniku gaśnie(z tego za zauważyłem silniczek krokowy się cofa wyłączając ssanie). Po podgrzaniu się silnika i podłączeniu spowrotem czujnika położenia przepustnicy wszystko wraca prawie do normy. Prawie bo silnik utrzymuje ok 1000 obr... co mam teraz wymienić? Czujnik temperatury w kolektorze zmienia rezystancję od ok(badane w warunkach domowych na wrzątku)2kΩ przy temp pokojowej do ok 550Ω przy wrzątku. Poradźcie coś proszę bo mi się już pomysły kończą... |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 17-04-2012, 23:03
|
|
|
a mieżyłeś rezytor wtrysku? Dokładnie jego rezystancję, znajduje się na lewym kieluchu stojąć przodem do auta. I dlaczego nie wymienisz parownika, albo membram? Przecież to Ci sie szybko zwróci? Będziesz miał po problemie, najprawdopodobniej na gazie będzie chodził dobrze. |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-04-2012, 17:45
|
|
|
Kupiłem zestaw naprawczy do tego parownika i jest już zrobiony autko chodzi dobrze tylko irytują mnie te obroty dopóki nie odłączę tego czujnika :/ wymieniłem silniczek krokowy-było ok, ale przez 2 dni... Rezystor wtrysku? Na prawym kielichu auta jest jakaś czarna plastikowa puszeczka idzie do niej czerwony gruby kabel z aku... to to jest ten rezystor ? Nie rozbierałem bo nie miałem za bardzo czasu na to... |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 25-04-2012, 22:05
|
|
|
to jest złącze przewodów + idących z alternatora do akumulatora. Pisałem na lewym. O którym czujniku piszesz bo nie czaję?jak widzę jesteś z Miasta Łodzi, jak coś to możemy się spiknąć. Co dwie głowy to nie jedna! |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-05-2012, 17:30
|
|
|
Mówię o czujniku położenia przepustnicy... Na lewym kielichu nic nie mam. Ok możemy się spotkać, jestem za! Napisz kiedy Ci pasuje tylko pamiętaj, że ja pracuje 8-16 pn-pt ;] |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|