Podciśnienia |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 20:44
|
|
|
Cytat: | szkoda ze nie mam juz tej starej pompy, bo bym ja rozebral. | a to ciekawe bo ja się pokusiłem o jej rozebranie i nie widzę takiej możliwości zresztą przy jej zakładaniu musiałeś widzieć taką rynienkę/wpust wystający z niej, jak ruch obrotowy wałka miałby napędzać ten mechanizm.
** Dodano: 14-01-2009, 20:45 **
Hmmmm....No chyba że wałek byłby poziomo i była by na nim krzywka wtedy ten mechanizm miałby rację bytu czego nie wykluczam może i tak jest.
** Dodano: 14-01-2009, 20:49 **
Zaraz lookne do książeczki WKŁ na schemat silnika może tam się dopatrzę tego mechanizmu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 20:54
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Hmmmm....No chyba że wałek byłby poziomo i była by na nim krzywka wtedy ten mechanizm miałby rację bytu czego nie wykluczam może i tak jest. | no właśnie tak to działa łapka jest wykrzywiona pod górę na końcu, dzięki czemu nie ma problemu z montażem pompy, bo wałeczek przychodzi pod tą łapkę. A ma ona kształt rynienki chyba po to żeby łatwiej wprowadzić olej w pompę |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 20:59
|
|
|
Rzeczywiście na schemacie wałek jest poziomy, niestety nie widać krzywki. No ale skoro tak pisze biorę to jako pewnik Po prostu wysnułem taki wniosek po rozebraniu (brak elementów obrotowych współgrających z wałkiem) i po tym że po demontażu pompy sporo oleju z niej wyleciało.
** Dodano: 14-01-2009, 21:01 **
o 1100 post to jakaś okazja żeby napić się piwa |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 21:01
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | i po tym że po demontażu pompy sporo oleju z niej wyleciało. | bo olejem jest smarowana |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 21:07
|
|
|
W sumie to dość nieciekawy mechanizm gdyby szczeniła membrana to paliwo zacznie się lać do komory korbowej w kótej sobie pływa nagrzany olej a nad nim sobie wesoło strzela w tłokach aż się prosi o bum hehehe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 21:20
|
|
|
Cytat: | Ciechu78, niewiem czy jest taki zaworek, ale jak masz membranke w pompie zuzytą to tez ci paliwo bedzie schodzic |
Można sprawdzić czy paliwo schodzi, zaglądając do komory pływakowej, po dłuższym postoju.
Cytat: | W sumie to dość nieciekawy mechanizm gdyby szczeniła membrana to paliwo zacznie się lać do komory korbowej w kótej sobie pływa nagrzany olej a nad nim sobie wesoło strzela w tłokach aż się prosi o bum hehehe |
Nie wiem jak tutaj jest to rozwiązane ale w poldkach w przypadku pęknięcia membramki paliwo wylewało się na zewnątrz pompy a nie do bloku. |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 21:31
|
|
|
mi kiedy strzeliła membrana paliwo w ogóle się nie lało, ale pompa olejem rzygała przez taki malutki otwór pod pompą |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 23:01
|
|
|
jacek0772, no to pewnie tu też tak jest |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 14:28
|
|
|
jacek0772 napisał/a: | Można sprawdzić czy paliwo schodzi, zaglądając do komory pływakowej, po dłuższym postoju. |
Czyli jest taka możliwość, że paliwo się cofa w wyniku niesprawnej pompy lub podciśnienia wytwarzającego sie w baku? |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 14:53
|
|
|
krzys80, jak otwierasz korek paliwa to słyszysz mocne sykniecie? krzys80 napisał/a: | niesprawnej pompy | ta pompa działa albo nie jak 1/0 skoro mówisz ze na zagrzanym silniku jedzie poprawnie a na wyższych obrotach nie brakuje paliwa to nie wina pompy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 15:50
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | krzys80, jak otwierasz korek paliwa to słyszysz mocne sykniecie? |
Własnie jak otwieram korek to jakbym przyłożył np. chusteczke to pewne, że ją wciągnie. |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-01-2009, 18:57
|
|
|
JAM_BELFEGOR, pompa działa w zależności od jej stanu technicznego i nie jest to 1/0.Pompa może podawać paliwo ale np. ze zmniejszoną o połowę wydajnością.Zależy to od stanu zaworków i membrany.No i oczywiście pompa jest napędzana przez krzywkę na wałku pośrednim.
Jeżeli pompka jest nieszczelna,to paliwo w przewodach cofa się do najniższego punktu,ale nie z komory pływakowej.Komora pływakowa to jak by taka mini wanna i paliwo wlewa się do niej tak jak by z kranu,więc nie ma możliwości żeby paliwo się cofnęło,bo jest ono już nalane.
IMO nie powinno być podciśnienia w zbiorniku paliwa z mechaniczną pompą paliwa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 19:15
|
|
|
ZielonyTBG, to może doradzisz co może być powodem tego, że rano (mimo gaszenia na benzynie) jak odpalam na Pb to muszę się trochę nakręcić, żeby załapał (nieważne czy zima czy lato) i do tego jest zalany na (chyba) 2 świecach. Bo pyrkocze jak Syrena. Jak się rozgrzeje do około 60-70'c to objawy ustępują. Chyba, że przełączę go na gaz zaraz po odpaleniu, to jak tylko wypali Pb - na gazie chodzi jak złoto. Dodam, że na LPG z rana odpala na dotyk i od razu równo pracuje. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-01-2009, 19:54
|
|
|
Ciechu78, nie będę ukrywał że nie wiem co Ci doradzić.Z gaźnikiem nie miałem do czynienia ponad 5 lat i dużo z głowy wyleciało.Co prawda wcześniej miałem FSO 1500 ale nigdy nie jeździłem nim na benzynie.Palił na gazie nawet przy -25° więc nie używałem beny.
A jeżeli masz problem z benzyną to pasowało by się przyglądnąć całemu układowi zasilania (przy silniku).A przede wszystkim rozebrać gaźnik na kawałki,dobrze go wymyć i przedmuchać (zwłaszcza te maleńkie kanałki obok przepustnicy),ustawić poziom paliwa i cięgna od ssania.Nie miałem nigdy do czynienia z tymi gaźnikami i nawet ich nie miałem w ręce,więc trudno mi cokolwiek powiedzieć.
Dobrze by było sprawdzić wszystkie dysze wzrokowo czy nie są uszkodzone,sprawdzić pływak czy jest sprawny,oglądnąć zaworek iglicowy czy nie jest wytarty(nie wiem czy w tych gaźnikach mają powlekany stożek) i przyglądnąć się uszczelce łączącą górną część gaźnika z dolną,a zwłaszcza czy są w niej wycięte wszystkie potrzebne otworki.Miałem parę takich sytuacji i dużo problemów.Trzeba też sprawdzić czy mębrany w pompkach podciśnieniowych (chyba jest ich 3) nie są dziurawe.
Na koniec dodam że przedmuchanie gaźnika nie jest takie proste jak się może wydawać.
Tak że musisz dokładnie przyglądnąć się każdej części gaźnika.
W downloadzie jest książka PL i jest tam prę ciekawych rzeczy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 20:04
|
|
|
ZielonyTBG, mam książkę WKŁ i jest tam gaźnik dość dokładnie opisany (wraz z dokładnymi rysunkami) więc jak będę miał trochę czasu (autko dzień w dzień potrzebne narazie) to się wezmę za regenerację i czyszczenie
To paliwo co z komory pływakowej ucieka po dłuższym postoju pewnie ucieka w cylindry i świece zalewa. Może to jest powód zalanych świec i trudnego odpalenia. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 20:23
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | JAM_BELFEGOR, pompa działa w zależności od jej stanu technicznego i nie jest to 1/0.Pompa może podawać paliwo ale np. ze zmniejszoną o połowę wydajnością.Zależy to od stanu zaworków i membrany | Jeśli pojawi się pękniecie na membranie to możesz być pewien że najbliższym czasie przedrze się cała. Pompa mechaniczna póki ma swoją membranę pracuje w miarę zbliżonych parametrach, wiadomo z czasem się naciąga, ale nie jest tak jak piszesz połowę wydajności. To nie jest pompa elektryczna w baku. ZielonyTBG napisał/a: | ale nie z komory pływakowej.Komora pływakowa to jak by taka mini wanna i paliwo wlewa się do niej tak jak by z kranu,więc nie ma możliwości żeby paliwo się cofnęło,bo jest ono już nalane. | a po co to piszesz przecież tego nie neguje wręcz pisałem o tym wcześniej, iż gaźnik ma własny zasobnik paliwa i nie zależnie od stanu pompy (o ile jest pełny) samochód zapali i jeszcze chwile popracuje, widać nie czytasz uważnie . ZielonyTBG napisał/a: | IMO nie powinno być podciśnienia w zbiorniku paliwa z mechaniczną pompą paliwa. | a jednak jest, mnie tez się czasem zdarza przy otwieraniu że mocno zassie powietrze, ten efekt występuje jak jeżdżę na niewielkiej ilości paliwa z tego co zaobserwowałem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-01-2009, 22:00
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | a po co to piszesz przecież tego nie neguje |
Jak masz coś do mnie to napisz na PW.Przecież nie pisałem tego do Ciebie więc wyluzuj i zachowaj dla siebie.Nie może napisać normalnie?
A co do pompki to miałem głównie na myśli zaworki które się wyrabiają i z czasem nie domykają się jak powinny i dla tego spada jej wydajność.A " połowa" miała z przodu np. więc Ty czytaj dokładniej.
Ciechu78 paliwo z komory nie może się nigdzie wylać.Jeżeli już to może tylko wyparować. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 22:10
|
|
|
ZielonyTBG, nie mam nic, spytałem tylko, ponieważ parę postów wcześniej napisałem coś podobnego. Cytuje siebie: "Weber 32/34 TLDE tego nie potrzebuje bo ma sporą komorę pływakową, i nawet chwilowy brak paliwa z pompy mu nie straszny. Kto dopala paliwo żeby przetłoczyć się na LPG to wie że to trochę trwa, no chyba że będziemy mocno przyśpieszali." Moje jedyne ale to po prostu czytaj co inni piszą, i nie denerwuj się luzzzzzzzzz |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2009, 07:58
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | co może być powodem tego, że rano (mimo gaszenia na benzynie) jak odpalam na Pb to muszę się trochę nakręcić, żeby załapał (nieważne czy zima czy lato) i do tego jest zalany na (chyba) 2 świecach. Bo pyrkocze jak Syrena. Jak się rozgrzeje do około 60-70'c to objawy ustępują. Chyba, że przełączę go na gaz zaraz po odpaleniu, to jak tylko wypali Pb - na gazie chodzi jak złoto. Dodam, że na LPG z rana odpala na dotyk i od razu równo pracuje. |
Ciechu78, a masz sprawne ssanie? Bo jeśli to się dzieje tylko na benzynie (przy LPG ssanie działa tylko na zasadzie wymuszenia wyższych obrotów) i przestaje kiedy silnik się już trochę zagrzeje to bym się ssaniu bliżej przyglądnął. Miałem coś podobnego w swojej temprze i przyczyną była pęknięta membrana w podciśnieniowym siłowniku od ssania (ta biała plastikowa grucha z przodu gaźnika) |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-01-2009, 20:41
|
|
|
polansky, Fakt, że na gazie ssanie działa (czyli obroty wzrastają). Natomiast na benzynie po wyciągnięciu ssania na maksa dławi się jeszcze bardziej. Tzn. jak jest zimny to pyrka i muszę cały czas trzymać nogę na gazie, a jak wyciągnę ssanie to muszę jeszcze głębiej wcisnąć pedał, bo jest tylko gorzej. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2009, 22:38
|
|
|
Ciechu78, a nie zastanawiałeś się że może gdzieś jakaś dysza mogła się przytkać. Ja gdy rozebrałem gaźnik wszystkie po kolei przedmuchiwałem pod ciśnieniem.
** Dodano: 17-01-2009, 13:12 **
Ciechu78, albo zastanowiłbym się czy śruba składu mieszanki nie jest za bardzo wykręcona co będzie powodować za dużą ilość paliwa na biegu jałowym, lub czy któryś z siłowników wzbogacania mieszanki nie szwankuje. Normalnie powinny być zamknięte i otwierać się przy wysokich obrotach. Siłownikami staruje czarny terno zawór, biały jest od zwiększenia obrotów na zimnym silniku. Zajrzyj do książki WKŁ strona 64 jest schemat gaźnika odnośnie biegu jałowego. Dysza 3 ,4 <--(str. wcześniej) i 23. Jeśli coś na tym odcinku się przytkało będzie problem z zapaleniem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-01-2009, 22:56
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dzięki za naprowadzenie z rana się tym zajmę. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|