Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podciśnienia
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2009, 20:44   

Cytat:
szkoda ze nie mam juz tej starej pompy, bo bym ja rozebral.
a to ciekawe bo ja się pokusiłem o jej rozebranie i nie widzę takiej możliwości zresztą przy jej zakładaniu musiałeś widzieć taką rynienkę/wpust wystający z niej, jak ruch obrotowy wałka miałby napędzać ten mechanizm.

** Dodano: 14-01-2009, 20:45 **
Hmmmm....No chyba że wałek byłby poziomo i była by na nim krzywka wtedy ten mechanizm miałby rację bytu :doubt: czego nie wykluczam może i tak jest.

** Dodano: 14-01-2009, 20:49 **
Zaraz lookne do książeczki WKŁ na schemat silnika może tam się dopatrzę tego mechanizmu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-01-2009, 20:54   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Hmmmm....No chyba że wałek byłby poziomo i była by na nim krzywka wtedy ten mechanizm miałby rację bytu :doubt: czego nie wykluczam może i tak jest.
no właśnie tak to działa :) łapka jest wykrzywiona pod górę na końcu, dzięki czemu nie ma problemu z montażem pompy, bo wałeczek przychodzi pod tą łapkę. A ma ona kształt rynienki chyba po to żeby łatwiej wprowadzić olej w pompę :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2009, 20:59   

Rzeczywiście na schemacie wałek jest poziomy, niestety nie widać krzywki. No ale skoro tak pisze biorę to jako pewnik :lalala: Po prostu wysnułem taki wniosek po rozebraniu (brak elementów obrotowych współgrających z wałkiem) i po tym że po demontażu pompy sporo oleju z niej wyleciało. :lalala:

** Dodano: 14-01-2009, 21:01 **
o 1100 post :badgrin: to jakaś okazja żeby napić się piwa :lol:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-01-2009, 21:01   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
i po tym że po demontażu pompy sporo oleju z niej wyleciało. :lalala:
bo olejem jest smarowana :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2009, 21:07   

W sumie to dość nieciekawy mechanizm gdyby szczeniła membrana to paliwo zacznie się lać do komory korbowej w kótej sobie pływa nagrzany olej a nad nim sobie wesoło strzela w tłokach :lalala: aż się prosi o bum hehehe ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-01-2009, 21:20   

Cytat:
Ciechu78, niewiem czy jest taki zaworek, ale jak masz membranke w pompie zuzytą to tez ci paliwo bedzie schodzic ;)


Można sprawdzić czy paliwo schodzi, zaglądając do komory pływakowej, po dłuższym postoju.

Cytat:
W sumie to dość nieciekawy mechanizm gdyby szczeniła membrana to paliwo zacznie się lać do komory korbowej w kótej sobie pływa nagrzany olej a nad nim sobie wesoło strzela w tłokach :lalala: aż się prosi o bum hehehe ;D


Nie wiem jak tutaj jest to rozwiązane ale w poldkach w przypadku pęknięcia membramki paliwo wylewało się na zewnątrz pompy a nie do bloku.
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-01-2009, 21:31   

mi kiedy strzeliła membrana paliwo w ogóle się nie lało, ale pompa olejem rzygała przez taki malutki otwór pod pompą
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2009, 23:01   

jacek0772, no to pewnie tu też tak jest :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2009, 14:28   

jacek0772 napisał/a:
Można sprawdzić czy paliwo schodzi, zaglądając do komory pływakowej, po dłuższym postoju.


Czyli jest taka możliwość, że paliwo się cofa w wyniku niesprawnej pompy lub podciśnienia wytwarzającego sie w baku?
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2009, 14:53   

krzys80, jak otwierasz korek paliwa to słyszysz mocne sykniecie?
krzys80 napisał/a:
niesprawnej pompy
ta pompa działa albo nie jak 1/0 :lalala: skoro mówisz ze na zagrzanym silniku jedzie poprawnie a na wyższych obrotach nie brakuje paliwa to nie wina pompy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2009, 15:50   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
krzys80, jak otwierasz korek paliwa to słyszysz mocne sykniecie?


Własnie jak otwieram korek to jakbym przyłożył np. chusteczke to pewne, że ją wciągnie.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-01-2009, 18:57   

JAM_BELFEGOR, pompa działa w zależności od jej stanu technicznego i nie jest to 1/0.Pompa może podawać paliwo ale np. ze zmniejszoną o połowę wydajnością.Zależy to od stanu zaworków i membrany.No i oczywiście pompa jest napędzana przez krzywkę na wałku pośrednim.
Jeżeli pompka jest nieszczelna,to paliwo w przewodach cofa się do najniższego punktu,ale nie z komory pływakowej.Komora pływakowa to jak by taka mini wanna i paliwo wlewa się do niej tak jak by z kranu,więc nie ma możliwości żeby paliwo się cofnęło,bo jest ono już nalane.
IMO nie powinno być podciśnienia w zbiorniku paliwa z mechaniczną pompą paliwa. :)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-01-2009, 19:15   

ZielonyTBG, to może doradzisz co może być powodem tego, że rano (mimo gaszenia na benzynie) jak odpalam na Pb to muszę się trochę nakręcić, żeby załapał (nieważne czy zima czy lato) i do tego jest zalany na (chyba) 2 świecach. Bo pyrkocze jak Syrena. Jak się rozgrzeje do około 60-70'c to objawy ustępują. Chyba, że przełączę go na gaz zaraz po odpaleniu, to jak tylko wypali Pb - na gazie chodzi jak złoto. Dodam, że na LPG z rana odpala na dotyk i od razu równo pracuje.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-01-2009, 19:54   

Ciechu78, nie będę ukrywał że nie wiem co Ci doradzić.Z gaźnikiem nie miałem do czynienia ponad 5 lat i dużo z głowy wyleciało.Co prawda wcześniej miałem FSO 1500 ale nigdy nie jeździłem nim na benzynie.Palił na gazie nawet przy -25° więc nie używałem beny.
A jeżeli masz problem z benzyną to pasowało by się przyglądnąć całemu układowi zasilania (przy silniku).A przede wszystkim rozebrać gaźnik na kawałki,dobrze go wymyć i przedmuchać (zwłaszcza te maleńkie kanałki obok przepustnicy),ustawić poziom paliwa i cięgna od ssania.Nie miałem nigdy do czynienia z tymi gaźnikami i nawet ich nie miałem w ręce,więc trudno mi cokolwiek powiedzieć.
Dobrze by było sprawdzić wszystkie dysze wzrokowo czy nie są uszkodzone,sprawdzić pływak czy jest sprawny,oglądnąć zaworek iglicowy czy nie jest wytarty(nie wiem czy w tych gaźnikach mają powlekany stożek) i przyglądnąć się uszczelce łączącą górną część gaźnika z dolną,a zwłaszcza czy są w niej wycięte wszystkie potrzebne otworki.Miałem parę takich sytuacji i dużo problemów.Trzeba też sprawdzić czy mębrany w pompkach podciśnieniowych (chyba jest ich 3) nie są dziurawe.

Na koniec dodam że przedmuchanie gaźnika nie jest takie proste jak się może wydawać. :)
Tak że musisz dokładnie przyglądnąć się każdej części gaźnika.
W downloadzie jest książka PL i jest tam prę ciekawych rzeczy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-01-2009, 20:04   

ZielonyTBG, mam książkę WKŁ i jest tam gaźnik dość dokładnie opisany (wraz z dokładnymi rysunkami) więc jak będę miał trochę czasu (autko dzień w dzień potrzebne narazie) to się wezmę za regenerację i czyszczenie :)

To paliwo co z komory pływakowej ucieka po dłuższym postoju pewnie ucieka w cylindry i świece zalewa. Może to jest powód zalanych świec i trudnego odpalenia.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2009, 20:23   

ZielonyTBG napisał/a:
JAM_BELFEGOR, pompa działa w zależności od jej stanu technicznego i nie jest to 1/0.Pompa może podawać paliwo ale np. ze zmniejszoną o połowę wydajnością.Zależy to od stanu zaworków i membrany
Jeśli pojawi się pękniecie na membranie to możesz być pewien że najbliższym czasie przedrze się cała. Pompa mechaniczna póki ma swoją membranę pracuje w miarę zbliżonych parametrach, wiadomo z czasem się naciąga, ale nie jest tak jak piszesz połowę wydajności. To nie jest pompa elektryczna w baku.
ZielonyTBG napisał/a:
ale nie z komory pływakowej.Komora pływakowa to jak by taka mini wanna i paliwo wlewa się do niej tak jak by z kranu,więc nie ma możliwości żeby paliwo się cofnęło,bo jest ono już nalane.
a po co to piszesz przecież tego nie neguje wręcz pisałem o tym wcześniej, iż gaźnik ma własny zasobnik paliwa i nie zależnie od stanu pompy (o ile jest pełny) samochód zapali i jeszcze chwile popracuje, widać nie czytasz uważnie :lalala: .
ZielonyTBG napisał/a:
IMO nie powinno być podciśnienia w zbiorniku paliwa z mechaniczną pompą paliwa. :)
a jednak jest, mnie tez się czasem zdarza przy otwieraniu że mocno zassie powietrze, ten efekt występuje jak jeżdżę na niewielkiej ilości paliwa z tego co zaobserwowałem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-01-2009, 22:00   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
a po co to piszesz przecież tego nie neguje


Jak masz coś do mnie to napisz na PW.Przecież nie pisałem tego do Ciebie więc wyluzuj i zachowaj :lalala: dla siebie.Nie może napisać normalnie?

A co do pompki to miałem głównie na myśli zaworki które się wyrabiają i z czasem nie domykają się jak powinny i dla tego spada jej wydajność.A " połowa" miała z przodu np. więc Ty czytaj dokładniej.

Ciechu78 paliwo z komory nie może się nigdzie wylać.Jeżeli już to może tylko wyparować.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2009, 22:10   

ZielonyTBG, nie mam nic, spytałem tylko, ponieważ parę postów wcześniej napisałem coś podobnego. Cytuje siebie: "Weber 32/34 TLDE tego nie potrzebuje bo ma sporą komorę pływakową, i nawet chwilowy brak paliwa z pompy mu nie straszny. Kto dopala paliwo żeby przetłoczyć się na LPG to wie że to trochę trwa, no chyba że będziemy mocno przyśpieszali." Moje jedyne ale to po prostu czytaj co inni piszą, i nie denerwuj się :lol: luzzzzzzzzz ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2009, 07:58   

Ciechu78 napisał/a:
co może być powodem tego, że rano (mimo gaszenia na benzynie) jak odpalam na Pb to muszę się trochę nakręcić, żeby załapał (nieważne czy zima czy lato) i do tego jest zalany na (chyba) 2 świecach. Bo pyrkocze jak Syrena. Jak się rozgrzeje do około 60-70'c to objawy ustępują. Chyba, że przełączę go na gaz zaraz po odpaleniu, to jak tylko wypali Pb - na gazie chodzi jak złoto. Dodam, że na LPG z rana odpala na dotyk i od razu równo pracuje.


Ciechu78, a masz sprawne ssanie? Bo jeśli to się dzieje tylko na benzynie (przy LPG ssanie działa tylko na zasadzie wymuszenia wyższych obrotów) i przestaje kiedy silnik się już trochę zagrzeje to bym się ssaniu bliżej przyglądnął. Miałem coś podobnego w swojej temprze i przyczyną była pęknięta membrana w podciśnieniowym siłowniku od ssania (ta biała plastikowa grucha z przodu gaźnika)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-01-2009, 20:41   

polansky, Fakt, że na gazie ssanie działa (czyli obroty wzrastają). Natomiast na benzynie po wyciągnięciu ssania na maksa dławi się jeszcze bardziej. Tzn. jak jest zimny to pyrka i muszę cały czas trzymać nogę na gazie, a jak wyciągnę ssanie to muszę jeszcze głębiej wcisnąć pedał, bo jest tylko gorzej.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2009, 22:38   

Ciechu78, a nie zastanawiałeś się że może gdzieś jakaś dysza mogła się przytkać. Ja gdy rozebrałem gaźnik wszystkie po kolei przedmuchiwałem pod ciśnieniem.

** Dodano: 17-01-2009, 13:12 **
Ciechu78, albo zastanowiłbym się czy śruba składu mieszanki nie jest za bardzo wykręcona co będzie powodować za dużą ilość paliwa na biegu jałowym, lub czy któryś z siłowników wzbogacania mieszanki nie szwankuje. Normalnie powinny być zamknięte i otwierać się przy wysokich obrotach. Siłownikami staruje czarny terno zawór, biały jest od zwiększenia obrotów na zimnym silniku. Zajrzyj do książki WKŁ strona 64 jest schemat gaźnika odnośnie biegu jałowego. Dysza 3 ,4 <--(str. wcześniej) i 23. Jeśli coś na tym odcinku się przytkało będzie problem z zapaleniem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-01-2009, 22:56   

JAM_BELFEGOR, dzięki za naprowadzenie :) z rana się tym zajmę.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load