Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 2.0 problem
Autor Wiadomość
malaka 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 7
Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-01-2010, 23:57   Tipo 2.0 problem

Witam,
Jestem szczęśliwym użytkownikiem fiata tipo. Jednakże ostatnio wystąpił mały problem z samochodem. A mianowicie chodzi o część zaznaczoną na zdjęciu:LINK
Podczas wymiany świec przypadkiem urwałem przewody od zaznaczonego elementu. Czy ktoś ma pojęcie co to jest i do czego służy? Dodam, że auto funkcjonuje z tą różnicą, że pojawiło się falowanie obrotów przy nagrzanym silniku. Od ok. 1000obr/min jakie trzymał na co dzień rośnie gdzieś do ok. 1700obr/min a potem spada znowu do 1000 i tak w koło(na jałowym biegu). Czy to ma związek z urwanymi przewodami?
Z góry dziękuję za pomoc.
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2010, 11:21   

malaka, to jest czujnik przy termostacie tylko już nie pamiętam od czego dokładniej, u mnie też został urwany kiedyś i były podobne objawy, wymień i powinno być ok.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
malaka 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 7
Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-01-2010, 14:28   

Jakby ktoś jednak wiedział jak się nazywa ta część to będę wdzięczny bo ostatnio w sklepie motoryzacyjnym koleś nie mógł w ogóle znaleść w katalogach co to jest.
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-01-2010, 14:43   

Na zdjeciu widac ze nie ma załozonego przewodu podciśnieniowego, jeden zalozony idzie do przepustnicy, a jak widac drugiego brak.
Wytlumacze onznacznia:
1. Masz tam zaslepione czyms chyba, a powinien isc przewod podcisnieniowy do punktu nr 2 czyli pierwszej koncowki ktora jest zasłonięta.
3. tu powinien byc załozony ten przewod o oznaczeniu 4.
Ktos tam prowizorki porobił, na początek ten przewód 4 podepnij do 3.
Chyba dasz rade, wybacz za painta ;D
http://img41.imageshack.us/i/3fb9ce6eba33cc0a.jpg/
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
malaka 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 7
Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-01-2010, 14:51   

Zdjęcie to nie jest dokładnie mojego silnika bo nie miałem aktualnie aparatu, tylko znalazłem zdjęcie silnika w necie żeby uwidocznić mój problem.
U mnie są oba przewody, a problem tkwi w tym że ułamane są wejścia do tego czujnika(od czego by on nie był), tak że nie da się tych przewodów podłączyć.
  
 
Marecky 


Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 40
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2010, 18:10   

malaka, jest to cos takiego jak czujnik temperatury załączający wentylator z tym ze ten co zalancza wentylator prtzewodzi prąd a ten ktory ulamales przewodzi podcisnienie . pewnie odpowiada za obroty na biegu jałowym . W mercedesie W124 jest taki sam tylko ze on od tzw automatycznego ssania jest . Jak najbardziej falowanie ma z tym związek to co kolega Dziąbal, zaznaczyl jako "1" to wlasnie silownik od wolnych obrotów .

** Dodano: 27-01-2010, 18:12 **
malaka, aha mozesz najpierw przykleic kropelką a potem zalac lekko poxipolem i poczekaj ok godziny i wszystko bedzie dzialalo . Pozdrawiam
  
 
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-01-2010, 19:26   

Mogles od razu powiedziec ze to nie Twoj silnik. Musisz cos wykombinowac i tak jak wyzej kolega mowi przykleic jezeli się da, nie radze odkrecac bo to zaslepia obieg plynu chłodniczego, być moze podcisnienie związane jest z temperaturą chłodziwa, ale jak to sie nazywa nie mam pojęcia.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2010, 10:23   

to jest czujnik"wlacznik" egr-u, wtornego obiegu spalin, po odpowiednim podgrzaniu puszcza podcisnienie z okolicy przepustnicy ktore "uruchamia" zawor egr-u,

jezeli egr wogole dziala jeszcze w twoim silniku to musisz dokupic ten czujnik, a narazie zaslep wezyki oba ulamane, szczegolnie ten ktory idzie w okolice przepustnicy, nie zaslepisz silnik dalej bedzie falowal-"lewe powietrze"
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2010, 11:06   

Tak jest,kolega bart128 dobrze pisze,to jest czujinik od egr-u. Poszukaj na forum,było kilka tematów na ten tamat i ogólnie o wywaleniu całego układu egr.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
malaka 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 7
Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-02-2010, 15:42   

Witam ponownie!
Moich przygód z Tipo ciąg dalszy...
Mianowicie póki co nie udało mi się zdobyć tego czujnika, który jest zaznaczony kółkiem na zdjęciu nr 1. Udało mi się jedynie ustalić dzięki ePer, że jest to prawdopodobnie "Zawór nr prod. 5939615".
Zgodnie z radami forumowiczów zaślepiłem przewód 1 i 2(zdjęcie 1) jednakże na benzynie obroty dalej falują a na gazie trzyma lekko podwyższone obroty, ale nie występuje falowanie. Dodam, że wcześniej na gazie na niskich obrotach gasł i wydawało mi się, że to winna instalacji i miałem z tym w najbliższym czasie jechać do gaziarza, a teraz poza podwyższonymi obrotami działa bez problemu nawet, gdy obroty zejdą do ok. 1000obr/min.
Ma ktoś pomysł o co tu chodzi? Możliwe, że przewody były nie dość szczelnie zaślepione? Czemu nagle przestał gasnąć na gazie? Czyżby uszkodzeniu uległo coś jeszcze?

Zdjęcia tym razem już przedstawiają dokładnie mój silnik, żeby było widać jak to wygląda.

Zdjęcie numer 1.


Zdjęcie numer 2.


Pozdrawiam!
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-02-2010, 16:18   

malaka, to co próbujesz zrobić to odłączyć zawór EGR. owy zaznaczony przez ciebie czujnik jest zaworkiem, który otwiera się przy temp. właściwej silnika czyli ok 90C. sterowanie zaworem EGR odbywa się przez podciśnienie idące tymi własnie przewodami z kolektora ssącego. możliwe jest że zaślepienie tych rurek nie pomoże gdyż zawór EGR może być zacięty w pozycji otwartej i ciągle puszczać nie dopalone syfy z kolektora wydechowego z powrotem do ssącego. a w takim przypadku jest tylko jeden w 100% pewny sposób na odłączenie EGR-a. tym sposobem jest jego zaślepnie poprzez wsadzenie kawałka blaszki pomiędzy zawór a kolektor ssący. miejsce gdzie należy to zrobić zaznaczyłem ci na fotce oraz dorzucam drugą jak to powinno wyglądać po zabiegu


tyle jeśli chodzi o EGR-a :)

zaś mam jeszcze jedną dla ciebie rade odnośnie falujących obrotów. możesz mieć uszkodzony/zaciety zawór VAE czyli zawór odpowiedzialny za obroty biegu jałowego. w mniejszych silnikach zamiast VAE występuje silniczek krokowy. radzę sie tym zainteresować + tu masz opis krok po kroku jak rozebrać i wyczyścić zawór VAE ( instrukcja dotyczy fiata copue ale w naszych maszynach procedura wygląda identycznie )

http://www.fiatcoupe.pl/serwis/porady/porady1.htm
  
 
malaka 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 7
Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-02-2010, 17:03   

Cytat:
tym sposobem jest jego zaślepnie poprzez wsadzenie kawałka blaszki pomiędzy zawór a kolektor ssący.


Czy ta blaszka powinna spełniać jakieś wymagania np. co do materiału wykonania? Jakiej wielkości orientacyjnie ma być?
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-02-2010, 17:11   

:D yhmm
większość osób używa kawałka puszki po piwie :)
ja dałem kawałek miedzianej blachy chyba 1mm.tyle że okazało sie mój zawór działa prawidłowo i wystarczyło zaślepić przewody więc z czasem blache wywaliłem.
puszka może być nawet lepsza bo nie będzie tak widać szczeliny

otwór w kolektorze ma średnicę ok 1cm więc wystaczy ci taki kawałek powiedzmy 2x2cm lub 3x3cm, byle żeby wszedł pomiędzy śruby
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 02-02-2010, 19:06   

Dokladnie, dzis u siebie zaslepiłem to, przy kolektorze tez wypada zaslepic.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
malaka 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 7
Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-02-2010, 14:06   

Cytat:

zaś mam jeszcze jedną dla ciebie rade odnośnie falujących obrotów. możesz mieć uszkodzony/zaciety zawór VAE czyli zawór odpowiedzialny za obroty biegu jałowego. w mniejszych silnikach zamiast VAE występuje silniczek krokowy. radzę sie tym zainteresować + tu masz opis krok po kroku jak rozebrać i wyczyścić zawór VAE ( instrukcja dotyczy fiata copue ale w naszych maszynach procedura wygląda identycznie )

http://www.fiatcoupe.pl/serwis/porady/porady1.htm


Odświeżam temat. Podana rada niestety u mnie nie pomogła, chociaż przyznam, że zawór VAE był naprawdę nieźle przybrudzony. Chyba się nie obejdzie bez wizyty u mechanika...
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2010, 20:23   

Panowie gdzie dokładniej w 2.0 8v znajduje się zawór VAE? Jutro zaprowadzam wóz do mechanika i chciałbym żeby go wyczyścił przy okazji.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
malaka 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 7
Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-02-2010, 21:11   

Zaznaczyłem ci na zdjęciu. Nie widać go całego, ale jak zajrzysz u siebie pod maskę to na pewno go dojrzysz. Znajduję się na lewo od akumulatora.

  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-02-2010, 19:19   

Bdm napisał/a:
Panowie gdzie dokładniej w 2.0 8v znajduje się zawór VAE? Jutro zaprowadzam wóz do mechanika i chciałbym żeby go wyczyścił przy okazji.


Tylko powiedz mechanikowi niech to robi z głową,albo suwmiarka w dłoń albo niech liczy zwoje, jak nie wie do czego przy tym zaworze suwmiarka albo które zwoje ma liczyć lepiej niech się go nie dotyka ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-02-2010, 18:35   

Bdm napisał/a:
Panowie gdzie dokładniej w 2.0 8v znajduje się zawór VAE? Jutro zaprowadzam wóz do mechanika i chciałbym żeby go wyczyścił przy okazji.


popatrz tu
http://www.fiatcoupe.pl/serwis/porady/porady1.htm

zawór w tipo znajduje się w tym samym miejscu co w coupe i wygląda podobnie. samodzielne wyjęcie go i wyczyszczenie nie powinno zając dłużej niż godzinę nawet mało doświadczonemu osobnikowi :)
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-02-2010, 22:42   

GrzesiekK. napisał/a:
Tylko powiedz mechanikowi niech to robi z głową,albo suwmiarka w dłoń albo niech liczy zwoje, jak nie wie do czego przy tym zaworze suwmiarka albo które zwoje ma liczyć lepiej niech się go nie dotyka ;]

rozwiń wypowiedź ?
Chciałbym sobie go wyczyścić, bo obecnie jest odpięty, a na podpiętym ma zbyt wysokie obroty
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-02-2010, 23:40   

przeczytaj link
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2010, 23:48   

Guzik napisał/a:
a na podpiętym ma zbyt wysokie obroty
to musisz odkrecic/dokrecic ( nie pamietam juz) taka malutką nakretke w środku.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-02-2010, 00:12   

dokręcić pewnie, za wysoko skacze tłoczek dając za dużo powietrza? :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-02-2010, 11:44   

Koledzy, wyczyściłem VAE, co prawda po wykręceniu śrubki wyszła tylko jedna sprężynka, ale nalałem sporo wd 40 i ta druga razem z tłoczkiem chodzi bez przeszkód, wszystko złożyłem wyczyszczone, EGR również zaślepiłem kawałkiem blaszki, mimo to nadal nie ma obrotów na biegu jałowym, co dalej próbować robić, czyścić CPP CPW? Dodam tylko że prawdopodobnie spalanie PB jest wyższe niż normalnie, innych objawów raczej nie zauważyłem.

I jeszcze takie pytanie do od czego jest ten przewód zaznaczony na czerwono i dokąd on prowadzi? U mnie go brakuje i wystaje sam ten "cycek", zakładam że to coś z doprowadzaniem powietrza, bo po zatkaniu go palcem silnik się dławi i zdycha, może to tak luzem leżeć czy ten przewód trzeba podpiąć?
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-02-2010, 14:40   

może regulacja zapłonu ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load