Tipo 2.0 problem |
Autor |
Wiadomość |
malaka
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-01-2010, 23:57 Tipo 2.0 problem
|
|
|
Witam,
Jestem szczęśliwym użytkownikiem fiata tipo. Jednakże ostatnio wystąpił mały problem z samochodem. A mianowicie chodzi o część zaznaczoną na zdjęciu:LINK
Podczas wymiany świec przypadkiem urwałem przewody od zaznaczonego elementu. Czy ktoś ma pojęcie co to jest i do czego służy? Dodam, że auto funkcjonuje z tą różnicą, że pojawiło się falowanie obrotów przy nagrzanym silniku. Od ok. 1000obr/min jakie trzymał na co dzień rośnie gdzieś do ok. 1700obr/min a potem spada znowu do 1000 i tak w koło(na jałowym biegu). Czy to ma związek z urwanymi przewodami?
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2010, 11:21
|
|
|
malaka, to jest czujnik przy termostacie tylko już nie pamiętam od czego dokładniej, u mnie też został urwany kiedyś i były podobne objawy, wymień i powinno być ok. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
malaka
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 14:28
|
|
|
Jakby ktoś jednak wiedział jak się nazywa ta część to będę wdzięczny bo ostatnio w sklepie motoryzacyjnym koleś nie mógł w ogóle znaleść w katalogach co to jest. |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 14:43
|
|
|
Na zdjeciu widac ze nie ma załozonego przewodu podciśnieniowego, jeden zalozony idzie do przepustnicy, a jak widac drugiego brak.
Wytlumacze onznacznia:
1. Masz tam zaslepione czyms chyba, a powinien isc przewod podcisnieniowy do punktu nr 2 czyli pierwszej koncowki ktora jest zasłonięta.
3. tu powinien byc załozony ten przewod o oznaczeniu 4.
Ktos tam prowizorki porobił, na początek ten przewód 4 podepnij do 3.
Chyba dasz rade, wybacz za painta
http://img41.imageshack.us/i/3fb9ce6eba33cc0a.jpg/ |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
malaka
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 14:51
|
|
|
Zdjęcie to nie jest dokładnie mojego silnika bo nie miałem aktualnie aparatu, tylko znalazłem zdjęcie silnika w necie żeby uwidocznić mój problem.
U mnie są oba przewody, a problem tkwi w tym że ułamane są wejścia do tego czujnika(od czego by on nie był), tak że nie da się tych przewodów podłączyć. |
|
|
|
|
Marecky
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 40 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 18:10
|
|
|
malaka, jest to cos takiego jak czujnik temperatury załączający wentylator z tym ze ten co zalancza wentylator prtzewodzi prąd a ten ktory ulamales przewodzi podcisnienie . pewnie odpowiada za obroty na biegu jałowym . W mercedesie W124 jest taki sam tylko ze on od tzw automatycznego ssania jest . Jak najbardziej falowanie ma z tym związek to co kolega Dziąbal, zaznaczyl jako "1" to wlasnie silownik od wolnych obrotów .
** Dodano: 27-01-2010, 18:12 **
malaka, aha mozesz najpierw przykleic kropelką a potem zalac lekko poxipolem i poczekaj ok godziny i wszystko bedzie dzialalo . Pozdrawiam |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 19:26
|
|
|
Mogles od razu powiedziec ze to nie Twoj silnik. Musisz cos wykombinowac i tak jak wyzej kolega mowi przykleic jezeli się da, nie radze odkrecac bo to zaslepia obieg plynu chłodniczego, być moze podcisnienie związane jest z temperaturą chłodziwa, ale jak to sie nazywa nie mam pojęcia. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2010, 10:23
|
|
|
to jest czujnik"wlacznik" egr-u, wtornego obiegu spalin, po odpowiednim podgrzaniu puszcza podcisnienie z okolicy przepustnicy ktore "uruchamia" zawor egr-u,
jezeli egr wogole dziala jeszcze w twoim silniku to musisz dokupic ten czujnik, a narazie zaslep wezyki oba ulamane, szczegolnie ten ktory idzie w okolice przepustnicy, nie zaslepisz silnik dalej bedzie falowal-"lewe powietrze" |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2010, 11:06
|
|
|
Tak jest,kolega bart128 dobrze pisze,to jest czujinik od egr-u. Poszukaj na forum,było kilka tematów na ten tamat i ogólnie o wywaleniu całego układu egr. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
malaka
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-02-2010, 15:42
|
|
|
Witam ponownie!
Moich przygód z Tipo ciąg dalszy...
Mianowicie póki co nie udało mi się zdobyć tego czujnika, który jest zaznaczony kółkiem na zdjęciu nr 1. Udało mi się jedynie ustalić dzięki ePer, że jest to prawdopodobnie "Zawór nr prod. 5939615".
Zgodnie z radami forumowiczów zaślepiłem przewód 1 i 2(zdjęcie 1) jednakże na benzynie obroty dalej falują a na gazie trzyma lekko podwyższone obroty, ale nie występuje falowanie. Dodam, że wcześniej na gazie na niskich obrotach gasł i wydawało mi się, że to winna instalacji i miałem z tym w najbliższym czasie jechać do gaziarza, a teraz poza podwyższonymi obrotami działa bez problemu nawet, gdy obroty zejdą do ok. 1000obr/min.
Ma ktoś pomysł o co tu chodzi? Możliwe, że przewody były nie dość szczelnie zaślepione? Czemu nagle przestał gasnąć na gazie? Czyżby uszkodzeniu uległo coś jeszcze?
Zdjęcia tym razem już przedstawiają dokładnie mój silnik, żeby było widać jak to wygląda.
Zdjęcie numer 1.
Zdjęcie numer 2.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-02-2010, 16:18
|
|
|
malaka, to co próbujesz zrobić to odłączyć zawór EGR. owy zaznaczony przez ciebie czujnik jest zaworkiem, który otwiera się przy temp. właściwej silnika czyli ok 90C. sterowanie zaworem EGR odbywa się przez podciśnienie idące tymi własnie przewodami z kolektora ssącego. możliwe jest że zaślepienie tych rurek nie pomoże gdyż zawór EGR może być zacięty w pozycji otwartej i ciągle puszczać nie dopalone syfy z kolektora wydechowego z powrotem do ssącego. a w takim przypadku jest tylko jeden w 100% pewny sposób na odłączenie EGR-a. tym sposobem jest jego zaślepnie poprzez wsadzenie kawałka blaszki pomiędzy zawór a kolektor ssący. miejsce gdzie należy to zrobić zaznaczyłem ci na fotce oraz dorzucam drugą jak to powinno wyglądać po zabiegu
tyle jeśli chodzi o EGR-a
zaś mam jeszcze jedną dla ciebie rade odnośnie falujących obrotów. możesz mieć uszkodzony/zaciety zawór VAE czyli zawór odpowiedzialny za obroty biegu jałowego. w mniejszych silnikach zamiast VAE występuje silniczek krokowy. radzę sie tym zainteresować + tu masz opis krok po kroku jak rozebrać i wyczyścić zawór VAE ( instrukcja dotyczy fiata copue ale w naszych maszynach procedura wygląda identycznie )
http://www.fiatcoupe.pl/serwis/porady/porady1.htm |
|
|
|
|
malaka
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-02-2010, 17:03
|
|
|
Cytat: | tym sposobem jest jego zaślepnie poprzez wsadzenie kawałka blaszki pomiędzy zawór a kolektor ssący. |
Czy ta blaszka powinna spełniać jakieś wymagania np. co do materiału wykonania? Jakiej wielkości orientacyjnie ma być? |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-02-2010, 17:11
|
|
|
yhmm
większość osób używa kawałka puszki po piwie
ja dałem kawałek miedzianej blachy chyba 1mm.tyle że okazało sie mój zawór działa prawidłowo i wystarczyło zaślepić przewody więc z czasem blache wywaliłem.
puszka może być nawet lepsza bo nie będzie tak widać szczeliny
otwór w kolektorze ma średnicę ok 1cm więc wystaczy ci taki kawałek powiedzmy 2x2cm lub 3x3cm, byle żeby wszedł pomiędzy śruby |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 02-02-2010, 19:06
|
|
|
Dokladnie, dzis u siebie zaslepiłem to, przy kolektorze tez wypada zaslepic. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
malaka
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-02-2010, 14:06
|
|
|
Cytat: |
zaś mam jeszcze jedną dla ciebie rade odnośnie falujących obrotów. możesz mieć uszkodzony/zaciety zawór VAE czyli zawór odpowiedzialny za obroty biegu jałowego. w mniejszych silnikach zamiast VAE występuje silniczek krokowy. radzę sie tym zainteresować + tu masz opis krok po kroku jak rozebrać i wyczyścić zawór VAE ( instrukcja dotyczy fiata copue ale w naszych maszynach procedura wygląda identycznie )
http://www.fiatcoupe.pl/serwis/porady/porady1.htm |
Odświeżam temat. Podana rada niestety u mnie nie pomogła, chociaż przyznam, że zawór VAE był naprawdę nieźle przybrudzony. Chyba się nie obejdzie bez wizyty u mechanika... |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2010, 20:23
|
|
|
Panowie gdzie dokładniej w 2.0 8v znajduje się zawór VAE? Jutro zaprowadzam wóz do mechanika i chciałbym żeby go wyczyścił przy okazji. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
malaka
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 7 Skąd: snd
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 21:11
|
|
|
Zaznaczyłem ci na zdjęciu. Nie widać go całego, ale jak zajrzysz u siebie pod maskę to na pewno go dojrzysz. Znajduję się na lewo od akumulatora.
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-02-2010, 19:19
|
|
|
Bdm napisał/a: | Panowie gdzie dokładniej w 2.0 8v znajduje się zawór VAE? Jutro zaprowadzam wóz do mechanika i chciałbym żeby go wyczyścił przy okazji. |
Tylko powiedz mechanikowi niech to robi z głową,albo suwmiarka w dłoń albo niech liczy zwoje, jak nie wie do czego przy tym zaworze suwmiarka albo które zwoje ma liczyć lepiej niech się go nie dotyka ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 18:35
|
|
|
Bdm napisał/a: | Panowie gdzie dokładniej w 2.0 8v znajduje się zawór VAE? Jutro zaprowadzam wóz do mechanika i chciałbym żeby go wyczyścił przy okazji. |
popatrz tu
http://www.fiatcoupe.pl/serwis/porady/porady1.htm
zawór w tipo znajduje się w tym samym miejscu co w coupe i wygląda podobnie. samodzielne wyjęcie go i wyczyszczenie nie powinno zając dłużej niż godzinę nawet mało doświadczonemu osobnikowi |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 22:42
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Tylko powiedz mechanikowi niech to robi z głową,albo suwmiarka w dłoń albo niech liczy zwoje, jak nie wie do czego przy tym zaworze suwmiarka albo które zwoje ma liczyć lepiej niech się go nie dotyka ;] |
rozwiń wypowiedź ?
Chciałbym sobie go wyczyścić, bo obecnie jest odpięty, a na podpiętym ma zbyt wysokie obroty |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 23:48
|
|
|
Guzik napisał/a: | a na podpiętym ma zbyt wysokie obroty | to musisz odkrecic/dokrecic ( nie pamietam juz) taka malutką nakretke w środku. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-02-2010, 11:44
|
|
|
Koledzy, wyczyściłem VAE, co prawda po wykręceniu śrubki wyszła tylko jedna sprężynka, ale nalałem sporo wd 40 i ta druga razem z tłoczkiem chodzi bez przeszkód, wszystko złożyłem wyczyszczone, EGR również zaślepiłem kawałkiem blaszki, mimo to nadal nie ma obrotów na biegu jałowym, co dalej próbować robić, czyścić CPP CPW? Dodam tylko że prawdopodobnie spalanie PB jest wyższe niż normalnie, innych objawów raczej nie zauważyłem.
I jeszcze takie pytanie do od czego jest ten przewód zaznaczony na czerwono i dokąd on prowadzi? U mnie go brakuje i wystaje sam ten "cycek", zakładam że to coś z doprowadzaniem powietrza, bo po zatkaniu go palcem silnik się dławi i zdycha, może to tak luzem leżeć czy ten przewód trzeba podpiąć?
|
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-02-2010, 14:40
|
|
|
może regulacja zapłonu ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|