Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
poduszki silniki kontra praca skrzyni
Autor Wiadomość
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-01-2006, 23:57   poduszki silniki kontra praca skrzyni

mam taki problem cos sie sypnelo i strasznie ciezko wchodza biegi 1-3-5 za to lekko 2-4-R i to naeet zeklbym ze wpadaja tak ze sie auto czesie,i zdaza sie ze podczas jazdy szczegolnie po luku 3 i 5 lubi wyskoczyc Drazek dziala tak jakby go cos blokowalo czy mozliwe jest to ze poduszki silnika maja na to wplyw?cholera mozna szajby dostac :evil:
     assistance
 
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-01-2006, 08:06   

ten temat jest przerabiany na http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=3184
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-01-2006, 09:08   

O poduszkach silnika było dużo na forum. Wejdz w "Szukaj" -> wpisz poduszka lub poduszki i znajdzie Ci napewno kilka tematów o tym.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-01-2006, 11:36   

znalezionych wynikow 291 :-k i 99% nie na temat:( ale z tego co przejzalem wychodzi ze to poduszki
     assistance
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-01-2006, 12:18   

Możliwe że zerwana jedna poduszka i silnik się przechylił - każdy mechanik ci to sprawdzi w 10 minut za 5zł.

Jeszcze może coś z sierżantem alias generałem lub z którymkolwiek z cięgien.

Jak nie to skrzynia ale nie uprawiajmy czarnowidztwa.

Zakładam że to nie sprzęgło.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-01-2006, 14:49   

nie każdy mechanik może stwierdzić że poduszka jest zerwana,
w audi cupe kolo powiedział że mamy luzy na zawieszeniu , a tu się okazało że nie było poduchy silnika tylko goła śruba :D
wtedy to się jeszcze na tym wszystkim nie znałem ale warto się nauczyć diagnozowania usterek w autku, mniej problemów na warsztatach
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-01-2006, 18:30   

Moley, święta prawda.
Mi w Uno 1,4 mechanik zdjagnozował, że wyrypane jest łożysko w skrzyni biegów i nawet przestrzegał żebym nie jeżdził bo się może skrzynia sypnąć, a okazało się, że wadliwa była poduszka zawieszenia silnika, a swoją drogą to rzeczywiście dźwięki jakie wydawała były mocno niepokojące.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Antenus 


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-01-2006, 18:30   

Co do stanu poduszki silnika niebagatelny wpływ na przełączanie biegów, nawet poduszka z uszkodzoną gumą potrafi siać zamieszanie. Wymieniłem poduszkę w Tipo koszt około 60 zł, (prawa strona) i po poroblemie ani śladu, wymiana banalna 3 śruby , silnik tylko podeprzeć najlepiej za aluminiową łapę, 30 minut i po sprawie.
     Moneta
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-01-2006, 23:12   

coz chlopaki mam na jutro zamowione wszystkie czy poduszki mam nadzieje ze po wymianie bedzie juz gitara :-k a i prosba do Miszko(tak to sie odmienia?:))polacz ten post z innym o temacie coby nie robic smietnika O:)
     assistance
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-01-2006, 00:06   

alan

Obecnie mam to samo z biegami!

Przyczyna leży w zewnętrznym mechaniźmie sterowania wybierakiem w skrzyni biegów.
Trzeba ten mechanizm co jakiś czas przesmarować lub wymienić na nowy z sprawnymi i szczelnymi przegubami

Jutro rano w mojej temprze będę to robil już trzeci raz.
W warsztacie to chcą wyjąć wybierak z skrzyni biegów!
Tobie podpowiedzieli , że wymiana poduszek jest konieczna.

Zatem aby biegi swobodnie chodziły trzeba nasmarować po dwa przeguby na każdym z trzech wodzików, dwa łożyska zamocowane na końcu drążka zmiany biegów w miejscu mocowania do przekładni kierowniczej , wybierak w przekładni (z zewnątrz osłonięty jest gumą) i pozycjoner wysokości wybierania wybieraka - czyli ustawiania biegu (jest zamocowany obok wybieraka).

Te elementy zobaczysz po podniesieniu klapy silnika.
Ja używam WD40. Dostęp jest trudny i brak dobrej widoczności.
Teraz jeszcze dochodzi mróz, a może i śnieg!
Takie smarowanie to starczy na 10 - 15 tyś km.
Najlepiej byłoby rozebrać ten cały mechanizm poczynając od drążka zmiany biegów w kabinie po wybierak w przekładni. Wymienić elementy zużyte, a pozostałe wymyć dobrze nasmarować np "Białym smarem" oraz uszczelnić przed brudem i zamontować.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-01-2006, 00:20   

no to teraz mi dales klina :-k ale widzisz u mnie to stalo sie z nienacka tak to nie milalem problemu z biegami a faktem jest ze poduszki mam zerwane #-o
     assistance
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-01-2006, 00:43   

Ja ten problem z biegami mam od tygodnia i ciągle nie ma czasu , żeby się tym zająć.
Zanim wymienisz poduszki przyjrzyj się temu układowi sterowania w komorze silnika. Wodziki muszą delikatnie bez oporów odbracać się wokół swojej osi. Jeżeli tak nie jest to musisz przesmarować przeguby, w których są zamocowane!
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 01:36   

mam sytację identyczną jak alan i też od kiku dni, mi bodajże 8-9 stycznia 'samo padło'.
Nie miałem kiedy dokładnie z kanału pooglądać (chory, grypka itp) ale - kilka dni wcześniej wodziki wszelkie itp znów dokładnie przesmarowałem, skrzynia chodzia leciutko i miodzio w ogóle, tak jak zawsze wcześniej; poduszki wszelkie oglądałem, mimo iż stare to sę trzymają OK; silnik ani skrzynia się nie przechylają, nie gonią itp.
Tak to wyglądało. Autko zostawiłem na noc przed domem, rano już skrzynia chodzia do D.... nie wiem czy mróz czemuś pomógł, czy to przypadek i coś przy parkowaniu strzeliło i nie poczuem, ale też skrzynia chodzi teraz tak do D... że wypada biegi dokładnie wkładać i najlepiej przytrzymywać by na łuku nie wyskoczyła np.3ka;
ogólnie przeskoczy między położeniem np 3 a 4 z takim nietypowym przeskokiem, jakby nie chciała po drodze przechodzić przez luz, na położenie 'luzu', znaczy środek gorzej wchodzi, a jak dam na luz zresztą to nei zostaje drążek w środku jak kiedyś tylko się do przodu bardziej trochę odchyla. Nie miałem jeszcze kiedy zajechać pooglądać co to się podziało, ale żeby tak nagle poduchy czy wodziki... hm.... z góry poduchy i silnik na ile się da wyglądają OK, wodziki co widać troszkę też, pod autko muszęwejść dopiero....

ktoś mi kiedyś mówił (nawet nie wiem), że w fiatach niektórych przy drążku jak sobie była sprężyna 'wyśrodkowująca' dźwignię zmiany biegów to ona takie jaja - efekty robia; znaczy sprężyna była prosto jak dźwignia na luz chyba a wyginała się ze zmianą drążka - biegów; jak strzelia kiedyś to drążek tak przeskakiwał....

nawet nie wiem czy takie coś jest tu w temperkach i gdzie, nie oglądałem całego drążka jeszcze, na wodzikach przy nim skończyłem.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-01-2006, 22:44   

no i dzis wymienilem wszystkie poduszki na nowe i .....kupa bylo dobrze przez pierwsze 20minut teraz dalej na lukach wyskakuje 3 ale z wypowiedzi widze ze nie tylko mnie ten problem dotyczy wiec mam pytanie czy ktos wie o co wlasciwie chodzi?bo cholera juz mnie ten fiat zaczyna draznic ](*,)
     assistance
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2006, 13:10   

Chodzi pewnie o to o czym bylo wspominane wczesniej i co poruszylk Jadodada...
...czyli o wlasnie Sierzanta alias General (o juz spojrzalem to Jabko przypomnial)

Rozebrac, przesmarowac ew. cos przypilowac, zlozyc, przetestowac...
...jak reanimacja nie przyniesie efektow pozostaje myslec nad wymiana lacznika albo i nawet wodzikow.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-01-2006, 22:40   

no wlasnie tylko jak sie do tego zabrac?od gory nie da rady od dolu ledwo co widac trzeba sciagac wydech?jak to cholerstwo sie sciaga? i pytanie z lekko innej beczki czy tipo 1.6 ma taka sama skrzynie biegow?
     assistance
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-01-2006, 22:22   

alan

Przyjrzałem się temu układowi zewnętrznego sterowania biegami.
Przesmarowalem i nic nie pomogło, ale przy drugim podejsciu zacząłem ruszać wodzikami góra - dół i odkrylem , że wodzik ktory steruje podnoszeniem wybieraka w skrzyni ma bardzo duży "luz" przy mocowaniu na wspomaganiu.
Okazuje sie że tam brakuje jakieś części która "znikła".
Jest to najprawdopodniej jakieś łożysko z gumy które utrzymywało ten wodzik w określonym położeniu pozwalającym na swobodne wybieranie biegów.
Jak będę miał czas to w katalogu znajdę i opiszę ten element.

Proszę abyś odnalazł to miejce napisał co tak wsadziłeś aby biegi były dobrze wybierane.
Czekam na rezultat.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-01-2006, 23:08   

coz jako ze pogoda jest.....zimowa #-o zabiore sie dopiero jutro za to ustrojstwo,cholera u mnie jest co wyciagac zanim sie do tego dostane :-k od gory pelna zabudowa od dolu wydech....mam co jutro krecic.Ale opiszemy temata dla potomnych:)
     assistance
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-01-2006, 23:06   

alan

Przejrzałem katalog i nie ma tam porównania z tym co zobaczyłem w moim samochodzie.

Jutro będę w warsztacie wymieniał plyn w chłodnicy na nowy bo minęły dwa lata i mam temperaturę zamarzania minus 20 stopni.
Doświadczeni samochodziarze sugerują koncentrat BPI lub Schella , gdyż nie działa na uszczelniacze popychaczy.
Podobno stosowanie Petrygo to uszkodzenie uszczelniaczy i płyn będzie w cylindrach!
Aktualnie mam zalany GlikoShella i "padł" po dwóch latach.

Zajrzę od dołu w te mocowanie na układzie kierowniczym z wspomaganiem i również opiszę.
Poproszę o zdiagnozowanie specjalistów z warsztatu, którzy na codzień z tymi problemami się spotykają. Mam nadzieję , że wskażą rozsądne rozwiązanie problemu.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 24-01-2006, 23:40   

siedzialem pol dnia pod fiatem smarowalem piescilem i wyszlo.....kupa biegi jak wyskakuja tak wyskakuja ale co smieszne tylko wtedy jak skrecam w prawo cholera wie co to ma byc :-k
     assistance
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-01-2006, 01:51   

Witam !!

Moze obejrzyj prace zew. mech. zmiany biegow podczas gdy ktos bedzie siedzial w aucie i zmienial biegi ( mam na mysli ciezkie chodzenie biegow ) i np. reka docisnac, pociagnac drazek i zobaczyc czy jest jakas roznica ( mzoe cos sie zgielo ? )
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 01-02-2006, 13:31   

cholera wie o co chodzi w tym aucie :sciana: bylem zapytac w serwisie fiata i robili wielkie oczy,najlepiej zostawic im na miesiac auto i moze znajda bo nie maja pojecia co to moze byc a przeciez z tego co widze problem jest dosyc spotykany :doubt: najsmieszniejsze jest to ze kilka dni temu wszystko sie udpokoilo i jest puki co ok :sciana: cholera nie auto :doubt:
     assistance
 
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2006, 07:43   

[ Dodano: 02-02-2006, 07:49 ]
alan napisał/a:
cholera wie o co chodzi w tym aucie :sciana: bylem zapytac w serwisie fiata i robili wielkie oczy,najlepiej zostawic im na miesiac auto i moze znajda bo nie maja pojecia co to moze byc a przeciez z tego co widze problem jest dosyc spotykany :doubt: najsmieszniejsze jest to ze kilka dni temu wszystko sie udpokoilo i jest puki co ok :sciana: cholera nie auto :doubt:


No.... No....to masz jak w małżeństwie .Czysta miłość :wrrrr:
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-02-2006, 09:07   

alan napisał/a:
siedzialem pol dnia pod fiatem smarowalem piescilem i wyszlo.....kupa biegi jak wyskakuja tak wyskakuja ale co smieszne tylko wtedy jak skrecam w prawo cholera wie co to ma byc :-k

Do przekładni kierowniczej przymocowane jest takie ustrojstwo(sierżant ?) i kiedyś czytałem opinie, że przez to właśnie wypadają biegi.
Składa on się z jakiś blaszek tulejek i innych pierdół można to popsikać jakimś smarowidłem albo powymieniać na nowe.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-03-2006, 14:17   

No więc stwierdzam że ta zima chyba daje w kość naszym autkom bo mi też się coś porobiło z drążkiem. PRzy skręcie w prawo (najczęściej na slimakach) wyskakuje mi trójeczka poza ty biegi 1-3-5 jakoś opornie wchodzą. No i żeby tego było mało to odnoszę wrażenie jak by sięsilnik troche przesunął. Całą zime przejeździła bnez problemu i ani razu nie musiałem wchodzić do kanału żeby grzebać a teraz coś czuje że sie zacznie sypać :/ Niech moc będzie z nami :)

Pozdrawiam.
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load