|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zerwany gwint od korka spustowego oleju skrzyni biegów. |
Autor |
Wiadomość |
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 12:34
|
|
|
Teflon jest mało odporny mechanicznie, i moim zdaniem w tym wypadku silikon będzie lepszym rozwiazaniem. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 16:36
|
|
|
Putin alejka 30 ale w Obi na Bora Komorowskiego |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Putin
Wiek: 41 Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 18:38
|
|
|
konikks napisał/a: | Putin alejka 30 ale w Obi na Bora Komorowskiego |
Na Bora, mam kawał drogi
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Putin, ałaaa... aleś przedarł gwint. Jak masz tą masę możesz spróbować w skrzyni nie panują drakońskie ciśnienia Putin napisał/a: | Mam taką czerwoną żywicę, chyba mastykę, ona uszczelniła świetnie dekielek zaworów ( kto ma silnik 1.4 lub 1.6 zna patent "nóżek" które nie pozwalają docisnąć dobrze uszczelki) | Nie popieram takich rozwiązań, ty bardziej że można zrobić to uczciwie na fabrycznej uszczelce, bez wycieków. |
Kupowałem w Motorino na Wielickiej, chyba fabryczną.
Zrobiłem gwintownik ze starego korka, naciąłem go w poprzek szlifierką i powoli wkręcałem i wykręcałem (w rowku naciętym szlifierką zostawało sporo wytartego aluminium). Mógłbym w ten sposób odzyskać cały gwint, ale korek zaczął już wchodzić głęboko w obudowę, a chcę zostawić możliwość klinowania się korka. Mam taśmę teflonową i użyję jej, może dołożę jeszcze tej czerwonej mazi, na gwint do obudowy. Jak to nie zda egzaminu to będę musiał kupić korek z kołnierzem i wsadzę tam podkładkę miedzianą.
Myślę że będzie dobrze |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 19:36
|
|
|
No wygląda już zdecydowanie lepiej, może nawet daruj sobie taśmy i sylikony. Jak masz możliwość kupienia takiego korka z kołnierzem to będzie nawet lepiej. Tak poza tematem to dla mnie ten patent z imbusem jest słabym pomysłem przy wyciąganiu silnika chciałem spuścić olej z miski i ktoś tak dopierdzielił korek że z tego nimbusa zrobiłem okrąg teraz tylko mogę rozwiercić ten korek i dać nowy albo zaspawać coś do niego. Tak to jest jak bezmózgi mechanik po wymianie oleju dopierdzieli to kluczem pneumatycznym |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Putin
Wiek: 41 Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 21:50
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | No wygląda już zdecydowanie lepiej, może nawet daruj sobie taśmy i sylikony. Jak masz możliwość kupienia takiego korka z kołnierzem to będzie nawet lepiej. Tak poza tematem to dla mnie ten patent z imbusem jest słabym pomysłem przy wyciąganiu silnika chciałem spuścić olej z miski i ktoś tak dopierdzielił korek że z tego nimbusa zrobiłem okrąg teraz tylko mogę rozwiercić ten korek i dać nowy albo zaspawać coś do niego. Tak to jest jak bezmózgi mechanik po wymianie oleju dopierdzieli to kluczem pneumatycznym |
Ja sobie kupiłem w sklepie z narzędziami jakiś całkiem porządny imbus do nasadki. Odkręcałem tym już korki od misek, i od obu skrzyń, i działa to dobrze, jak na początku nie chce puścić, to delikatnie przedłużam rureczką .
Te korki można dokupić wysyłkowo, w google tego trochę jest, bo w eperze nie ma (szukaliśmy w sklepie razem ze sprzedawcą), więc w motoryzacyjnym sklepie może być ciężko.
Nie wiem jak w skrzyni 2.0 (bo chyba w tej ci się ukręcił?), ale w tej mojej tuż za korkiem jest jakieś koło zębate od mech. różnicowego. Widać z resztą na fotce. Próbowałeś przecinakiem przekonać korek do współpracy?
Wkręciłem korek na taśmie teflonowej, jak będzie, to się okaże za parę dni jak zamontuje skrzynie. Jednak wystąpił kolejny problem . Mianowicie postanowiłem zdjąć krzyżak, z półosi żeby go wyczyścić z piachu (dotknął brudnych sanek podczas wysuwania półosi), wszedłem pod auto, wziąłem ścigacz do pierścieni segera, przystawiam się, a tu pierścień ułamany w 3/4 . Jego reszta pewnie już dawno krążyła w starej skrzyni.
Gdzie kupić pierścień segera w Krakowie?
konikks , czy w OBI są takie cuda ? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 22:56
|
|
|
Putin napisał/a: | Nie wiem jak w skrzyni 2.0 (bo chyba w tej ci się ukręcił?) | w misce olejowej się ukręcił
Putin napisał/a: | Próbowałeś przecinakiem przekonać korek do współpracy? | e no co ty pogiąłbym całą miskę olejową Putin napisał/a: | Ja sobie kupiłem w sklepie z narzędziami jakiś całkiem porządny imbus do nasadki. | klucz mam dobry tylko chodzi o to że było tak dopierniczane że korek się poddał Putin napisał/a: | konikks , czy w OBI są takie cuda ? | ja tam w marketach nie widziałem takich cudeniek, spróbuj w autowandzie albo motorino ewentualnie poszukaj w alledrogo |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 17:42
|
|
|
Pierscieni segera brak |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Putin
Wiek: 41 Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 18:41
|
|
|
Kupiłem pierścienie w Behamocie na Wodnej. 30 gr sztuka.
Jutro czeka mnie wsadzenie skrzyni. Najbardziej obawiam się trafienia wałkiem skrzyni w tarcze sprzęgła. Robię to sam, nie mam podnośnika typu żaba... zastanawiam się czy nie iść do obi (tego na wielickiej mam tam 10 minut na piechotę) i nie kupić na tą okoliczność. Ktoś się w to bawił w pojedynkę i ma dla mnie jakieś sugestie?
JAM_BELFEGOR, gdzie jest autowanda? Czyżby w Hucie? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 19:33
|
|
|
W Hucie i nie tylko ale największy odział jest w hucie. Masz garaż? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Putin
Wiek: 41 Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-12-2011, 16:59
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | W Hucie i nie tylko ale największy odział jest w hucie. Masz garaż? |
Tak, blaszak, bez dostępu prądu. Skrzynia już siedzi w aucie, póki co nie zauważyłem wycieków, auto jeździ.
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie, wykorzystałem wasze porady, oraz te które zebrałem od kolegów i finalnie wszystko działa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|