Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwany gwint od korka spustowego oleju skrzyni biegów.
Autor Wiadomość
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2011, 12:34   

Teflon jest mało odporny mechanicznie, i moim zdaniem w tym wypadku silikon będzie lepszym rozwiazaniem.
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2011, 16:36   

Putin alejka 30 ale w Obi na Bora Komorowskiego :)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Putin 



Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2011, 18:38   

konikks napisał/a:
Putin alejka 30 ale w Obi na Bora Komorowskiego :)

Na Bora, mam kawał drogi :P
JAM_BELFEGOR napisał/a:
Putin, ałaaa... aleś przedarł gwint. Jak masz tą masę możesz spróbować w skrzyni nie panują drakońskie ciśnienia
Putin napisał/a:
Mam taką czerwoną żywicę, chyba mastykę, ona uszczelniła świetnie dekielek zaworów ( kto ma silnik 1.4 lub 1.6 zna patent "nóżek" które nie pozwalają docisnąć dobrze uszczelki)
Nie popieram takich rozwiązań, ty bardziej że można zrobić to uczciwie na fabrycznej uszczelce, bez wycieków.

Kupowałem w Motorino na Wielickiej, chyba fabryczną.

Zrobiłem gwintownik ze starego korka, naciąłem go w poprzek szlifierką i powoli wkręcałem i wykręcałem (w rowku naciętym szlifierką zostawało sporo wytartego aluminium). Mógłbym w ten sposób odzyskać cały gwint, ale korek zaczął już wchodzić głęboko w obudowę, a chcę zostawić możliwość klinowania się korka. Mam taśmę teflonową i użyję jej, może dołożę jeszcze tej czerwonej mazi, na gwint do obudowy. Jak to nie zda egzaminu to będę musiał kupić korek z kołnierzem i wsadzę tam podkładkę miedzianą.


Myślę że będzie dobrze :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2011, 19:36   

No wygląda już zdecydowanie lepiej, może nawet daruj sobie taśmy i sylikony. Jak masz możliwość kupienia takiego korka z kołnierzem to będzie nawet lepiej. Tak poza tematem to dla mnie ten patent z imbusem jest słabym pomysłem przy wyciąganiu silnika chciałem spuścić olej z miski i ktoś tak dopierdzielił korek że z tego nimbusa zrobiłem okrąg teraz tylko mogę rozwiercić ten korek i dać nowy albo zaspawać coś do niego. Tak to jest jak bezmózgi mechanik po wymianie oleju dopierdzieli to kluczem pneumatycznym :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Putin 



Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2011, 21:50   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
No wygląda już zdecydowanie lepiej, może nawet daruj sobie taśmy i sylikony. Jak masz możliwość kupienia takiego korka z kołnierzem to będzie nawet lepiej. Tak poza tematem to dla mnie ten patent z imbusem jest słabym pomysłem przy wyciąganiu silnika chciałem spuścić olej z miski i ktoś tak dopierdzielił korek że z tego nimbusa zrobiłem okrąg teraz tylko mogę rozwiercić ten korek i dać nowy albo zaspawać coś do niego. Tak to jest jak bezmózgi mechanik po wymianie oleju dopierdzieli to kluczem pneumatycznym :doubt:

Ja sobie kupiłem w sklepie z narzędziami jakiś całkiem porządny imbus do nasadki. Odkręcałem tym już korki od misek, i od obu skrzyń, i działa to dobrze, jak na początku nie chce puścić, to delikatnie przedłużam rureczką :D .
Te korki można dokupić wysyłkowo, w google tego trochę jest, bo w eperze nie ma (szukaliśmy w sklepie razem ze sprzedawcą), więc w motoryzacyjnym sklepie może być ciężko.
Nie wiem jak w skrzyni 2.0 (bo chyba w tej ci się ukręcił?), ale w tej mojej tuż za korkiem jest jakieś koło zębate od mech. różnicowego. Widać z resztą na fotce. Próbowałeś przecinakiem przekonać korek do współpracy?

Wkręciłem korek na taśmie teflonowej, jak będzie, to się okaże za parę dni jak zamontuje skrzynie. Jednak wystąpił kolejny problem :D . Mianowicie postanowiłem zdjąć krzyżak, z półosi żeby go wyczyścić z piachu (dotknął brudnych sanek podczas wysuwania półosi), wszedłem pod auto, wziąłem ścigacz do pierścieni segera, przystawiam się, a tu pierścień ułamany w 3/4 :D . Jego reszta pewnie już dawno krążyła w starej skrzyni.

Gdzie kupić pierścień segera w Krakowie?
konikks , czy w OBI są takie cuda ? :D
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2011, 22:56   

Putin napisał/a:
Nie wiem jak w skrzyni 2.0 (bo chyba w tej ci się ukręcił?)
w misce olejowej się ukręcił
Putin napisał/a:
Próbowałeś przecinakiem przekonać korek do współpracy?
e no co ty pogiąłbym całą miskę olejową :lalala:
Putin napisał/a:
Ja sobie kupiłem w sklepie z narzędziami jakiś całkiem porządny imbus do nasadki.
klucz mam dobry tylko chodzi o to że było tak dopierniczane że korek się poddał :doubt:
Putin napisał/a:
konikks , czy w OBI są takie cuda ? :D
ja tam w marketach nie widziałem takich cudeniek, spróbuj w autowandzie albo motorino ewentualnie poszukaj w alledrogo
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2011, 17:42   

Pierscieni segera brak
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Putin 



Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2011, 18:41   

Kupiłem pierścienie w Behamocie na Wodnej. 30 gr sztuka.
Jutro czeka mnie wsadzenie skrzyni. Najbardziej obawiam się trafienia wałkiem skrzyni w tarcze sprzęgła. Robię to sam, nie mam podnośnika typu żaba... zastanawiam się czy nie iść do obi (tego na wielickiej :D mam tam 10 minut na piechotę) i nie kupić na tą okoliczność. Ktoś się w to bawił w pojedynkę i ma dla mnie jakieś sugestie?

JAM_BELFEGOR, gdzie jest autowanda? Czyżby w Hucie?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2011, 19:33   

W Hucie i nie tylko ale największy odział jest w hucie. Masz garaż?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Putin 



Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-12-2011, 16:59   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
W Hucie i nie tylko ale największy odział jest w hucie. Masz garaż?

Tak, blaszak, bez dostępu prądu. Skrzynia już siedzi w aucie, póki co nie zauważyłem wycieków, auto jeździ.
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie, wykorzystałem wasze porady, oraz te które zebrałem od kolegów i finalnie wszystko działa.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load