Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwany gwint od korka spustowego oleju skrzyni biegów.
Autor Wiadomość
Putin 



Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2011, 18:49   Zerwany gwint od korka spustowego oleju skrzyni biegów.

Witam, przekładam w swoim aucie skrzynie biegów (Delta 1.6ie) i odkręciłem w "nowej" skrzyni korek od spuszczania oleju. Podczas wkręcania go z powrotem wchodził z bardzo dużym oporem, okazało się że wszedł krzywo i zniszczył gwint. Trzyma się i wkręca na "nowym" gwincie, ale nie ufam takiemu połączeniu. Mam starą skrzynię, i zastanawiałem się nad przemontowaniem samego dzwonu z jednej skrzyni do drugiej. Z moich poszukiwań na forum i wiedzy z pdfu-serwisówki wynika że nie da się odkręcić obudowy sprzęgła bez rozbierania skrzyni od drugiej strony.
Czy ktoś ma pomysł jak to naprawić? A może da się jednak jakoś zdemontować sam dzwon? i Zastanawiam się jeszcze co z naciągiem łożysk w mechanizmie różnicowym, gdybym rozebrał skrzynie to musiałbym potem to jakoś wyregulować. Jak?
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-11-2011, 19:04   

Towarzyszu, chyba czeka was jednak demontaż skrzyni.
Na upartego można byłoby rozwiercić otwór i nagwintować go na nowo pod jakiś nowy korek/śrubkę.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2011, 19:26   

Jelcyn napisał/a:

Na upartego można byłoby rozwiercić otwór i nagwintować go na nowo pod jakiś nowy korek/śrubkę.


Ta wersja jest najlepsza, otwór jest na spodzie skrzyni. Używając pasty do gwintowania wióry z nowego gwintu nie zostaną w skrzyni.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-11-2011, 20:05   

bob96 napisał/a:
Używając pasty do gwintowania

Oraz magnetycznego wiertła bezopiłkowego.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-11-2011, 21:32   

http://allegro.pl/sprezyn...1911586767.html
Tylko musiałbyś bardzo uparcie szukać pożądanego wymiaru, gościu pisze że ma też nietypowe rozmiary. Polega to na tym, że uszkodzony otwór gwintuje się na większy rozmiar, następnie wkręca sprężynkę i można zamontować starą śrubę, w tym wypadku korek spustowy
Tu masz więcej podobnych
http://allegro.pl/listing...ng=napraw+gwint
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-11-2011, 22:16   

wydać 23zł+przesyłka, żeby oszczędzić 30gr na nową śrubę? Moim zdaniem to bezsensu.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Putin 



Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 19:48   

meter30 napisał/a:
http://allegro.pl/sprezynka-8-x-1-25-zestaw-10-szt-napraw-gwint-i1911586767.html
Tylko musiałbyś bardzo uparcie szukać pożądanego wymiaru, gościu pisze że ma też nietypowe rozmiary. Polega to na tym, że uszkodzony otwór gwintuje się na większy rozmiar, następnie wkręca sprężynkę i można zamontować starą śrubę, w tym wypadku korek spustowy
Tu masz więcej podobnych
http://allegro.pl/listing...ng=napraw+gwint

Nie wiem czy da się naprawić takie duże gwinty, o ile się nie mylę to jest tam gwint M22. Dziś oglądałem to w lepszym świetle, gwint jest uszkodzony nie cały (śruba weszła prosto, jakiś paproch/opiłek musiał go uszkodzić). Nie umiem słowami opisać uszkodzenia gwintu, zrobię zdjęcie i podeślę, jak to wygląda, planuje go rozwiercić delikatnie starym korkiem ( korek ma kształt stożka, więc powinien się jeszcze wgryźć) i zamontować korek z kołnierzem z fiata ductao, lub VW takim jak ten plus podkładka miedziana.

Jelcyn napisał/a:

Towarzyszu, chyba czeka was jednak demontaż skrzyni.
Na upartego można byłoby rozwiercić otwór i nagwintować go na nowo pod jakiś nowy korek/śrubkę.

Towarzyszu, myśl o rozebraniu skrzyni poszła w niepamięć, dowiedziałem się dziś (nie wiem ile w tym prawdy) że elementy skrzyni mogą być parowane, czyli nie koniecznie będą idealnie pasować z elementami skrzyni innej (mowa o obudowach). Po za tym nie chce stracić "naciągu łożysk" w mechanizmie różnicowym ( o ile jakiś naciąg jeszcze jest po tylu latach), z resztą na pewno zostałyby mi jakieś śrubki i kulki i pewnie miałbym pięć biegów do tyłu i jeden w przód albo coś w tym guście :)
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-11-2011, 19:50   

Putin, a co z gwintowaniem na nowo?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Putin 



Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:09   

Jelcyn napisał/a:
Putin, a co z gwintowaniem na nowo?

skąd wezmę taki gwintownik?(Tzn, bez samochodu jestem trochę inwalidą, wszelkie wycieczki do sklepów robię autem służbowym w trakcie pracy...) nie wiem czy otwór w skrzyni jest też stożkowy, wątpię więc pewnie wystarczyłoby nagwintować go na nowo..
myślę że natnę boki starego korka tak aby materiał ze skrzyni miał się którędy przecisnąć i spróbuję.
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:26   

Putin napisał/a:
skąd wezmę taki gwintownik?
Z każdego dobrego sklepu ślusarskiego. Nawet w OBI są. Macie tam w Krakowie OBI?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:44   

Jelcyn, aleś podpadł teraz :lalala: konikks jako pracownik tej zacnej instytucji by cię wzrokiem spalił :lol:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:45   

JAM_BELFEGOR, A bo ja wiem? nie byłem nigdy w Krk
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 20:47   

Jelcyn napisał/a:
JAM_BELFEGOR, A bo ja wiem? nie byłem nigdy w Krk
czas najwyższy :lalala: Putin, powiedz gdzie mieszkasz to ci polecę jakiś narzędziowy bo narzynek nie kupuj w marketach :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 21:35   

Cos sie z gwintownikow znajdzie. Alejka nr 30 :)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Putin 



Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 22:07   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Jelcyn napisał/a:
JAM_BELFEGOR, A bo ja wiem? nie byłem nigdy w Krk
czas najwyższy :lalala: Putin, powiedz gdzie mieszkasz to ci polecę jakiś narzędziowy bo narzynek nie kupuj w marketach :lalala:

Jestem z Prokocimia, do OBI zajdę na butach, tyle że dziś było już za późno. Z resztą obawiam się że gwintownikiem mogę sobie narobić dziadostwa, boje się spierniczyć... i pewnie trzeba by rozwiercić na coś więcej niż m22

A może nie trzeba gwintować, zrobiłem zdjęcie.


Mam taką czerwoną żywicę, chyba mastykę, ona uszczelniła świetnie dekielek zaworów ( kto ma silnik 1.4 lub 1.6 zna patent "nóżek" które nie pozwalają docisnąć dobrze uszczelki)
A w razie czego już wiem gdzie szukać w OBI
konikks napisał/a:

Cos sie z gwintownikow znajdzie. Alejka nr 30 :)
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-11-2011, 22:10   

Putin, szczerze? ja bym się tego sam nie podejmował. Głównie ze względu na opiłki, których bym pewnie nawpuszczał sporo.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 22:17   

Putin, ałaaa... aleś przedarł gwint. Jak masz tą masę możesz spróbować w skrzyni nie panują drakońskie ciśnienia
Putin napisał/a:
Mam taką czerwoną żywicę, chyba mastykę, ona uszczelniła świetnie dekielek zaworów ( kto ma silnik 1.4 lub 1.6 zna patent "nóżek" które nie pozwalają docisnąć dobrze uszczelki)
Nie popieram takich rozwiązań, ty bardziej że można zrobić to uczciwie na fabrycznej uszczelce, bez wycieków.
Jelcyn napisał/a:
Putin, szczerze? ja bym się tego sam nie podejmował. Głównie ze względu na opiłki, których bym pewnie nawpuszczał sporo.
Jak to jest korek spustowy to spokojnie może to zrobić bez obawy że napcha opiłków. Wystarczy magnes neodymowy tuż pod korek i delikatne gwintowanie. Na sam koniec przelanie przez skrzynię odrobiny oleju (może być spracowany) by resztę wypłukało.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2011, 23:43   

Czy obudowa skrzyni nie jest z aluminium (w takim wypadku żaden magnes ani wiertło bezopiłkowe nie ma sensu). Ja bym spróbował to jeszcze raz wkręcic, żeby gwint się "naprostował". Dopiero jak to nie da rady, to myślec co dalej.
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-11-2011, 23:45   

lynx napisał/a:
ani wiertło bezopiłkowe

Wiertła bezopiłkowe są inaczej wyprofilowane, magnes tylko pomaga.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 23:49   

lynx, nie wiem z czego ale mój magnesik teleskopowy przykleja się do niej jak szalony :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 30-11-2011, 23:54   

a aj bym korek wkrecił na teflonie. Takie gomopodobne do uszczelniania właśnie gwintów na rurach na od wody pitnej lub CO. To jest takie jakby plaster "viscoplast" i sie nawija na gwint, w Twoim przypadku na korek.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2011, 00:00   

Pytałem z czego jest zrobiona, bo naprawdę nie wiem :lalala: .Najlepiej zacząc od najprostszych rozwiazań. Teflon sobie odpuśc, juz lepiej czerwony silikon. Jeżeli po wkręceniu korek nie bedzie sam wypadał, to uszczelnienie tego to już nie problem. Nie ma tam ani dużych temperatur, ani ciśnień. Jeżeli nawet jakimś cudem po drodze straciłbyś cały olej ze skrzyni, to da sie to zauważyc i bezpiecznie dojechac do domu.
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 01-12-2011, 00:03   

lynx napisał/a:
Teflon sobie odpuśc


Tak skromnie zapytam "dlaczego"
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-12-2011, 07:57   

Pany, a przypomniało mi się jeszcze jedno rozwiązanie - jest taka taśma, coś w rodzaju izolacji do uszczelniania połączeń hydraulicznych. U mojej ciotki w instalacji wodnej wszystko jest tym uszczelnione i jest git. A instalacje CO uszczelniało się kiedyś na włókno lniane ze smarem - okręcić gwint tym włóknem, zakręcić korek, z wierzchu ładnie oczyścić, odtłuścić i zasmarować silikonem czy tą żywicą. często się tego nie odkręca, więc jeśli np raz do roku sprawdzasz poziom oleju w skrzyni, to możnaby zabieg powtarzać. Myślę, że bankowo pomogłoby, a nie pchałbyś się w koszta typu gwintowniki, redukcje, warsztat, nowy korek itp
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2011, 11:02   

meter30, no to już tipacz, o tym napisał to się właśnie nazywa taśma teflonowa :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load