Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa przekładni kierowniczej
Autor Wiadomość
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-06-2008, 20:14   Naprawa przekładni kierowniczej

Witam.Od dłuższego czasu mam luz w układzie kierowniczym a dokładniej w miejscu gdzie drążek opuszcza obudowę przekładni kierowniczej.Zaznaczyłem to miejsce na fotce.
(na fotce przekładnia bez wspomagania)

Poprzedni właściciel nie wymienił osłony gumowej która się rozpadła,no i piach swoje zrobił.Niestety ale luz powiększa się coraz bardziej i jazda samochodem za jakiś czas może być nie bezpieczna.(może i już jest) :(
Pytanie brzmi czy jest w ogóle możliwość naprawy tego łączenia,bo jest to przekładnia ze wspomaganiem,a przy nich podobno nic się nie da zrobić. :-k
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2008, 20:35   

na tej fotce niewiele widać, a nie miałem tego w rękach :?
chodzi o to, że łączenie się wytarło ?
jeśli tak to już trzeba by w jakimś zakładzie obróbki metalu poszukać, może da się to napawać, a później przywrócić, wymiary nominalne - nic innego mi do głowy nie przychodzi
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-06-2008, 21:13   

Dokładnie.Ta osłona gumowa była w kawałkach i dostawał się tam piach.Luz jest coraz większy,a wiadomo że czym większy tym szybciej będzie się powiększał hehe ;D To jest przegub kulowy dzięki któremu drążek boczny może wychylać się razem z kołem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2008, 21:19   

doświadczenie uczy nas, że słowo nierozbieralne nie istnieje :) aczkolwiek przekładnia ze wspomaganiem musi być szczelna, a po demontażu może z tym być różnie (nie wiem jakie tam są gwinty (mogą być jakieś jendorazowe itp),
tak jak pisałem, jakiś zakład ślusarski mógłby to napawać, ale później trzeba by to wyrzeźbić do oryginalnego stanu - takie rozwiązanie powinno być dosyć trwałe
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-06-2008, 21:40   

ZielonyTBG, to nie jest luz czasami na takim przegubie - łaczniku nie wiem jak to nazwać ... ? bo te łączniki wystepują np w przekładni w marysce i się je wymienia.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-06-2008, 00:10   

Znalazłem jeszcze jakieś dwie fotki i zaznaczyłem o co mi chodzi.
Hipo znalazłem jakiś sklep internetowy i był tam drążek do maryśki,ale do tempry ani do tipo nie było.Może pojadę w sobotę na garaż i zaglądnę pod tą gumę czy jest możliwość wymiany samego drążka.
Yoyo tego się nie da rozebrać.(chodzi mi o ten sworzeń a nie przekładnie)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-06-2008, 06:48   

ZielonyTBG, miałem na mysli dokładnie to co znalazłeś :)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2008, 14:09   

i tego się nie da poprostu wykręcić ? wymienić ? dziwne :?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2008, 14:46   

ZielonyTBG, a to nie nr 3 na rysunku?



strona http://www.celkar.pl/Katalog/zawieszenie/f.html
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 06-06-2008, 14:47   

Ludzie, przecież to jest drażek kierowniczy jako jedn element z tym łożyskiem kulowym! :zolta:

To się całe kupuje i wkręca w maglownicę normalnie specjalnym kluczem. Jest różnica w drążku do wspomagania i bez bo jeden ma gwin wewnątrz a drugi na zewnątrz i do wspomagania ma nafrezowane miejsce na gumę z opaską.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2008, 14:50   

właśnie też mi się tak wydaje, czyli ZielonyTBG masz po prostu zużyty drążek kierowniczy...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2008, 15:10   

a już się zastanawiałem czy nie wczołgać się pod mojego i to obadać, bo nic takiego mi do maglownicy nie pasowało, w końcu z niej tylko łapa wychodzi
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-06-2008, 17:05   

yoyo napisał/a:
bo nic takiego mi do maglownicy nie pasowało, w końcu z niej tylko łapa wychodzi


Bo ten przegub siedzi schowany pod gumą i go normalnie nie widać.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
szymon18a 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 98
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-06-2008, 18:19   

Witam,u siebie mam podobny problem z tym że u mnie obydwa drążki są już wymienione.Niestety przy szybkich ruchach kierownica lewo-prawo słychać stuki,pukanie.Auto nadal sprawia wrażenie jakby miało luzy w układzie,szczególnie wyczuwalne na 195/50.Macie jakiś inny pomysł co to może być??
_________________
Tipo 1.8 ie(835c2.000)
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-06-2008, 19:16   

Konikks tak, dokładnie chodzi o numer 3.
Kurde Panowie o to mi właśnie chodzi i jeżeli to prawda no to zajedwabiście :!: :!: :uklony: :uklony: Bo jak pomyślałem o wymianie całej przekładni kierowniczej,to odchodziła mi ochota na wszystko.Jutro popytam po sklepach czy da się to kupić bo wiecie jak to jest ze sprzedawcami.Jak coś będę wiedział to dam wam oczywiście znać.
Na razie wam dziękuje bardzo za naprowadzenie na trop. :partyman: :kawka:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2008, 19:20   

ZielonyTBG, jak coś to motorino ma to na składzie i też prowadzi wysyłki. tylko że poczta strajkuje...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-06-2008, 20:06   

ZielonyTBG, do maryśki około 60zł z Febi kosztuje ;)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-06-2008, 22:00   

Dzięki Panowie że naprowadziliście mnie na dobry trop. :kawka:
Ale nie było to proste.Okazało się bowiem że oryginalny drążek nie ma ścięć na klucz i nie ma go jak odkręcić.Muszę dodać że przestrzeń w miejscu wkręcenia drążka do przekładni kierowniczej jest mocno ograniczona.Nawet przy maksymalnie skręconych kołach.
Aby odkręcić stary drążek zaspawałem stary przegub,co umożliwiło jego odkręcenie.


Po odkręceniu okazało się że w przekładni kierowniczej jest zrobione nacięcie aby zaklepać i uniemożliwić drążkowi wykręcenie się,więc konieczne było zaklepanie nowego drążka.Jak widać na fotce,nacięcie jest od strony gdzie nie ma żadnego dostępu.

A tak wyglądał stary drążek z zagnieceniem uniemożliwiającym samoczynne odkręcenie się i bez ścięć na klucz.

A tak prezentuje się nowy drążek posiadający wycięcia na klucz z nową końcówką.

Jedynym sposobem na zaklepanie nowego drążka (oprócz demontażu całej przekładni) było zrobienie nowego nacięcia od strony alternatora,co umożliwiło zabezpieczenie drążka.
Co do samego drążka to dostałem go w pudełku z napisem Brava Bravo i prawdopodobnie trzeba będzie go uciąć aby ustawić zbieżność bo jest już wkręcony na maxa,a czując lekkie ściąganie trzeba go jeszcze wkręcić.


A tak to wygląda w całości.


Jeszcze raz dziękuje wam BARDZO za pomoc.
Sorki za jakość fotek,ale były robione fonem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-06-2008, 08:13   

Wyszedł z tego w sumie prawie manual :D mnie się przyda napewno bo mnie w maryśce czeka też wymiana ino że z lewej strony :)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 15:06   

zastanawiam się po co drążek się zasklepia? przecież w czasie np skrętu kołem nie obraca się wokół własnej osi. jak może się odkręcić?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 17-06-2008, 15:16   

ZielonyTBG, ciesze się, że mogłem pomóc :roll:

konikks, nie może, bo po ustawieniu zbieżności jak skontrujesz nakrętką przy końcówce to jest to na sztywno. Ale jak dokręcisz słabo albo ta kula będzie miała duzy opór to kręcąc drążkiem możesz sobie go odkręcić przypadkowo, pewnie po to jest ta blokada.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-06-2008, 23:05   

konikks, pod czas jazdy wszystko się może odkręcić.Niestety.
Drążek jest skontrowany razem z końcówką i nie ma jak się odkręcić,ale może ta obudowa przegubu wkręcona w przekładnie bo nic nie blokuje jej obrotu,oprócz właśnie tego zaklepania.A nie chciał bym żeby to koło podczas jazdy nagle ustawiło się w pozycji skrętu w prawo. :roll:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 20-06-2008, 13:37   

Boże ZielonyTBG czemu taka partyzantka z tym spawaniem :lol: to normalnie się wykręca żabką trzeba mieć trochę pary w rękach i oczywiście na kanale da się zrobić bo wczoraj sam sobie zmieniałem a nie było łatwo bo mam motorek 1.8 i jest ciasno a od strony kierowcy to już armagedon bo skrzynia mi wadzi a dokładnie jej łapa ale i z tym dałem rade a propos jest też specjalistyczny klucz którym można to wykręcić potocznie mówiąc gruszkę lub jabłko ten przegub na drążku nie wchodząc pod auto z pozycji nadkola trzeba dobrze w chwycić bo w oryginale tam nie ma wcięć tak jak np. w drążku Delphi na klucz nr 32 przy w wspomaganiu, w większości aut tak jest że owych wcięć brak !!!!
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-06-2008, 23:19   

lisvegas napisał/a:
Boże ZielonyTBG
Nie no bez przesady.Chyba mnie z kimś pomyliłeś. ;D

Co do pary to na pewno jej nie mam,a siłę widocznie miałem za małą.Mój Tato też miał jej za mało.A kanału nie mam ani ja ani mój Tata.A została pospawana część która po opuszczeniu samochodu poszła na złom,więc nie widzę żadnego problemu.Fajnie że Tobie to nie stwarzało żadnych trudności.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 21-06-2008, 10:09   

rozumiem niestety bez kanału ani rusz :D każdy ma swoje sposoby :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load