Naprawa przekładni kierowniczej |
Autor |
Wiadomość |
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-06-2008, 20:14 Naprawa przekładni kierowniczej
|
|
|
Witam.Od dłuższego czasu mam luz w układzie kierowniczym a dokładniej w miejscu gdzie drążek opuszcza obudowę przekładni kierowniczej.Zaznaczyłem to miejsce na fotce.
(na fotce przekładnia bez wspomagania)
Poprzedni właściciel nie wymienił osłony gumowej która się rozpadła,no i piach swoje zrobił.Niestety ale luz powiększa się coraz bardziej i jazda samochodem za jakiś czas może być nie bezpieczna.(może i już jest)
Pytanie brzmi czy jest w ogóle możliwość naprawy tego łączenia,bo jest to przekładnia ze wspomaganiem,a przy nich podobno nic się nie da zrobić. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-06-2008, 20:35
|
|
|
na tej fotce niewiele widać, a nie miałem tego w rękach
chodzi o to, że łączenie się wytarło ?
jeśli tak to już trzeba by w jakimś zakładzie obróbki metalu poszukać, może da się to napawać, a później przywrócić, wymiary nominalne - nic innego mi do głowy nie przychodzi |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-06-2008, 21:13
|
|
|
Dokładnie.Ta osłona gumowa była w kawałkach i dostawał się tam piach.Luz jest coraz większy,a wiadomo że czym większy tym szybciej będzie się powiększał hehe To jest przegub kulowy dzięki któremu drążek boczny może wychylać się razem z kołem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-06-2008, 21:19
|
|
|
doświadczenie uczy nas, że słowo nierozbieralne nie istnieje aczkolwiek przekładnia ze wspomaganiem musi być szczelna, a po demontażu może z tym być różnie (nie wiem jakie tam są gwinty (mogą być jakieś jendorazowe itp),
tak jak pisałem, jakiś zakład ślusarski mógłby to napawać, ale później trzeba by to wyrzeźbić do oryginalnego stanu - takie rozwiązanie powinno być dosyć trwałe |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-06-2008, 21:40
|
|
|
ZielonyTBG, to nie jest luz czasami na takim przegubie - łaczniku nie wiem jak to nazwać ... ? bo te łączniki wystepują np w przekładni w marysce i się je wymienia. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-06-2008, 00:10
|
|
|
Znalazłem jeszcze jakieś dwie fotki i zaznaczyłem o co mi chodzi.
Hipo znalazłem jakiś sklep internetowy i był tam drążek do maryśki,ale do tempry ani do tipo nie było.Może pojadę w sobotę na garaż i zaglądnę pod tą gumę czy jest możliwość wymiany samego drążka.
Yoyo tego się nie da rozebrać.(chodzi mi o ten sworzeń a nie przekładnie)
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-06-2008, 06:48
|
|
|
ZielonyTBG, miałem na mysli dokładnie to co znalazłeś |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 14:09
|
|
|
i tego się nie da poprostu wykręcić ? wymienić ? dziwne |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 14:47
|
|
|
Ludzie, przecież to jest drażek kierowniczy jako jedn element z tym łożyskiem kulowym!
To się całe kupuje i wkręca w maglownicę normalnie specjalnym kluczem. Jest różnica w drążku do wspomagania i bez bo jeden ma gwin wewnątrz a drugi na zewnątrz i do wspomagania ma nafrezowane miejsce na gumę z opaską. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 14:50
|
|
|
właśnie też mi się tak wydaje, czyli ZielonyTBG masz po prostu zużyty drążek kierowniczy... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 15:10
|
|
|
a już się zastanawiałem czy nie wczołgać się pod mojego i to obadać, bo nic takiego mi do maglownicy nie pasowało, w końcu z niej tylko łapa wychodzi |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-06-2008, 17:05
|
|
|
yoyo napisał/a: | bo nic takiego mi do maglownicy nie pasowało, w końcu z niej tylko łapa wychodzi |
Bo ten przegub siedzi schowany pod gumą i go normalnie nie widać. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
szymon18a
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 98 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-06-2008, 18:19
|
|
|
Witam,u siebie mam podobny problem z tym że u mnie obydwa drążki są już wymienione.Niestety przy szybkich ruchach kierownica lewo-prawo słychać stuki,pukanie.Auto nadal sprawia wrażenie jakby miało luzy w układzie,szczególnie wyczuwalne na 195/50.Macie jakiś inny pomysł co to może być?? |
_________________ Tipo 1.8 ie(835c2.000) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-06-2008, 19:16
|
|
|
Konikks tak, dokładnie chodzi o numer 3.
Kurde Panowie o to mi właśnie chodzi i jeżeli to prawda no to zajedwabiście Bo jak pomyślałem o wymianie całej przekładni kierowniczej,to odchodziła mi ochota na wszystko.Jutro popytam po sklepach czy da się to kupić bo wiecie jak to jest ze sprzedawcami.Jak coś będę wiedział to dam wam oczywiście znać.
Na razie wam dziękuje bardzo za naprowadzenie na trop. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 19:20
|
|
|
ZielonyTBG, jak coś to motorino ma to na składzie i też prowadzi wysyłki. tylko że poczta strajkuje... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-06-2008, 20:06
|
|
|
ZielonyTBG, do maryśki około 60zł z Febi kosztuje |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-06-2008, 22:00
|
|
|
Dzięki Panowie że naprowadziliście mnie na dobry trop.
Ale nie było to proste.Okazało się bowiem że oryginalny drążek nie ma ścięć na klucz i nie ma go jak odkręcić.Muszę dodać że przestrzeń w miejscu wkręcenia drążka do przekładni kierowniczej jest mocno ograniczona.Nawet przy maksymalnie skręconych kołach.
Aby odkręcić stary drążek zaspawałem stary przegub,co umożliwiło jego odkręcenie.
Po odkręceniu okazało się że w przekładni kierowniczej jest zrobione nacięcie aby zaklepać i uniemożliwić drążkowi wykręcenie się,więc konieczne było zaklepanie nowego drążka.Jak widać na fotce,nacięcie jest od strony gdzie nie ma żadnego dostępu.
A tak wyglądał stary drążek z zagnieceniem uniemożliwiającym samoczynne odkręcenie się i bez ścięć na klucz.
A tak prezentuje się nowy drążek posiadający wycięcia na klucz z nową końcówką.
Jedynym sposobem na zaklepanie nowego drążka (oprócz demontażu całej przekładni) było zrobienie nowego nacięcia od strony alternatora,co umożliwiło zabezpieczenie drążka.
Co do samego drążka to dostałem go w pudełku z napisem Brava Bravo i prawdopodobnie trzeba będzie go uciąć aby ustawić zbieżność bo jest już wkręcony na maxa,a czując lekkie ściąganie trzeba go jeszcze wkręcić.
A tak to wygląda w całości.
Jeszcze raz dziękuje wam BARDZO za pomoc.
Sorki za jakość fotek,ale były robione fonem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-06-2008, 08:13
|
|
|
Wyszedł z tego w sumie prawie manual mnie się przyda napewno bo mnie w maryśce czeka też wymiana ino że z lewej strony |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 15:06
|
|
|
zastanawiam się po co drążek się zasklepia? przecież w czasie np skrętu kołem nie obraca się wokół własnej osi. jak może się odkręcić? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 15:16
|
|
|
ZielonyTBG, ciesze się, że mogłem pomóc
konikks, nie może, bo po ustawieniu zbieżności jak skontrujesz nakrętką przy końcówce to jest to na sztywno. Ale jak dokręcisz słabo albo ta kula będzie miała duzy opór to kręcąc drążkiem możesz sobie go odkręcić przypadkowo, pewnie po to jest ta blokada. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-06-2008, 23:05
|
|
|
konikks, pod czas jazdy wszystko się może odkręcić.Niestety.
Drążek jest skontrowany razem z końcówką i nie ma jak się odkręcić,ale może ta obudowa przegubu wkręcona w przekładnie bo nic nie blokuje jej obrotu,oprócz właśnie tego zaklepania.A nie chciał bym żeby to koło podczas jazdy nagle ustawiło się w pozycji skrętu w prawo. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
lisvegas
Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 55 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2008, 13:37
|
|
|
Boże ZielonyTBG czemu taka partyzantka z tym spawaniem to normalnie się wykręca żabką trzeba mieć trochę pary w rękach i oczywiście na kanale da się zrobić bo wczoraj sam sobie zmieniałem a nie było łatwo bo mam motorek 1.8 i jest ciasno a od strony kierowcy to już armagedon bo skrzynia mi wadzi a dokładnie jej łapa ale i z tym dałem rade a propos jest też specjalistyczny klucz którym można to wykręcić potocznie mówiąc gruszkę lub jabłko ten przegub na drążku nie wchodząc pod auto z pozycji nadkola trzeba dobrze w chwycić bo w oryginale tam nie ma wcięć tak jak np. w drążku Delphi na klucz nr 32 przy w wspomaganiu, w większości aut tak jest że owych wcięć brak !!!! |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-06-2008, 23:19
|
|
|
lisvegas napisał/a: | Boże ZielonyTBG | Nie no bez przesady.Chyba mnie z kimś pomyliłeś.
Co do pary to na pewno jej nie mam,a siłę widocznie miałem za małą.Mój Tato też miał jej za mało.A kanału nie mam ani ja ani mój Tata.A została pospawana część która po opuszczeniu samochodu poszła na złom,więc nie widzę żadnego problemu.Fajnie że Tobie to nie stwarzało żadnych trudności. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
lisvegas
Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 55 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 10:09
|
|
|
rozumiem niestety bez kanału ani rusz każdy ma swoje sposoby |
|
|
|
|
|