Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Gaźnik] Tempra 1,6 dziwna usterka
Autor Wiadomość
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2011, 22:32   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
lynx napisał/a:
Dysz nie wolno niczym przetykac
a to ciekawe, ja przetykałem specjalnym płynem do czyszczenia gaźników oraz podmuchiwałem wszystkie kanały sprężonym powietrzem i zgadnij co? nic złego się nie stało a wręcz odwrotnie.


I zrobiłeś to prawidłowo :D chodzi mi o to że nie wolno do nich pchac żadnych drucików, igieł itp. Właśnie powinno się używac jedynie rozpuszczalników i sprężonego powietrza (ale to się nazywa przedmuchiwanie :lalala: )

Jako bonus dodam że większośc zmywaczy do gaźników to mieszanina toluen:aceton w stosunku mniej więcej 2:1
     Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2011, 22:49   

OT Przemku ja ci podrzucę gaźnik a nawet całe auto z kratą zielonego w bagażniku i pucujesz tak swojego Tipka :lalala:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
zuku19 
witamy nowego


Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2011, 23:05   

Jeśli mogę kilka słów , dysze czyści się sprężonym powietrzem nic się nie wtyka bo można rozkalibrować, jeśli chodzi o śrubę regulacyjną skład mieszanki , reguluje się na słuch (jak ktoś ma trochę pojęcia) , na rozgrzanym silniku wkręcamy ją aż będzie odczuwalny spadek obrotów , następnie zaczynamy wykręcać , jeśli n.p. silnik powinien mieć 900 obr. a wzrosło do 1000 to obniżamy śrubą od obrotów i dalej wykręcamy od składu , jeśli znowu wzrosną zmniejszamy od obrotów, bawimy się tak długo aż śruba regulacji składu uzyska moment tak zwany szczytowy po prostu więcej już nie wzrosną obroty , a wręcz przeciwnie usłyszy się spadek obrotów, po tych czynnościach cofamy pół obrotu . Regulację robimy powoli z wyczuciem. Jest to najlepsze ustawienie składu mieszanki .
Pozdrawiam.
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-02-2011, 09:42   

zuku19, Dzięki za informację skoro będę regenerował gaźnik to moge przy okazji się pobawić regulacją. A może się uda :)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-02-2011, 09:45   

Lasgo07 napisał/a:
A może się uda


haha dobre :D na 99 % sie nie uda :) tylko pogorszysz :P jedz ztym do kogos to nie maluszek ze sam srubka pokrecisz :P
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
zuku19 
witamy nowego


Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-02-2011, 10:49   

albert1991 napisał/a:


haha dobre :D na 99 % sie nie uda :) tylko pogorszysz :P jedz ztym do kogos to nie maluszek ze sam srubka pokrecisz :P

Jak ktoś ma troszkę pojęcia to na 99% mu się uda :P chyba że ma dwie lewe ręce i jest głuchy
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-02-2011, 20:04   

No więc gaźniczek zregenerowany. Zeszło mi się 6 godzin ale dokładnie wszystko zrobione i złożone. Zeszło mi się sporo nad jego myciem ponieważ był bardzo brudny. I tak nie byłem w stanie doszorować wszystkiego. Po pierwszej przejażdzce zaglądając pod maskę gaźniczek jest suchy, nic z niego nie cieknie. Mam tylko jeden problem. Po zamontowaniu gaźnika w aucie odpaliłem auto i obroty były 1500 na ssaniu i zalewał się, po chwli zgasł. Po schowaniu ssania auto miało 3000 obrotów i chodziło ładnie. Przykręciłem obroty śrubką do regulacji. Auto ładnie pracuję, zapala bez gazu i ładnie wkręca się na obroty na benzynie i na gazie. Problem jest tylko z tym ssaniem, po wyciągnięciu dźwigni auto gaśnie, momentalnie się zalewa. Proszę o pomoc w jaki sposób wyregulować ssanie. Dzięki

P.S. Nie wiedziałem że zdołam zrobić ten gaźnik :D od razu chciałbym podziękować Przemkowi za świetny manual ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2011, 22:23   

No i w tymże manulau masz na końcu jak regulować. Szkoda robić kopiuj wklej :D choć naprawdę lepiej było by to zrobić u mechanika.
zuku19 napisał/a:
eguluje się na słuch (jak ktoś ma trochę pojęcia) , na rozgrzanym silniku wkręcamy ją aż będzie odczuwalny spadek obrotów , następnie zaczynamy wykręcać , jeśli n.p. silnik powinien mieć 900 obr. a wzrosło do 1000 to obniżamy śrubą od obrotów i dalej wykręcamy od składu , jeśli znowu wzrosną zmniejszamy od obrotów, bawimy się tak długo aż śruba regulacji składu uzyska moment tak zwany szczytowy po prostu więcej już nie wzrosną obroty , a wręcz przeciwnie usłyszy się spadek obrotów, po tych czynnościach cofamy pół obrotu . Regulację robimy powoli z wyczuciem. Jest to najlepsze ustawienie składu mieszanki .
Pozdrawiam.
pozwolę się z tym nie zgodzić bawiłem się w regulowanie "na ucho" podparte literatura o gaźnikach i efekt był co najwyżej dostateczny (choć mnie się wydało że chodzi równo i dobrze przyspiesza) jak się potem okazało na analizatorze. Pewien jegomość w Kraku był go wstanie tak wyregulować że jeździł jak burza i mimo znacznego stażu w tej branży (gość ma grubo ponad 60'tke) również używał analizatora spalin. Oczywiście są tacy cudotwórcy którzy robią to bez sprzętu, ale po pierwsze dobrze się na tym znają, a po drugie dobrze znają dany silnik i wiedza jak ma to wszystko grać. Nie wierze w "dobre ustawienia" dokonane przez kogoś kto nigdy nie robił. Oczywiście możecie się z tym zgadzać lub nie ale takie jest moje zdanie.
OT
Kajlon napisał/a:
OT Przemku ja ci podrzucę gaźnik a nawet całe auto z kratą zielonego w bagażniku i pucujesz tak swojego Tipka :lalala:
bardzo chętnie ci pomogę przy jednym i drugim :D zwłaszcza że ci wiszę przysługę.
END OT
P.S: nie polecam również regulacje gaźnika w ASO Fiata mimo sprzętu brak wiedzy efekt był zbliżony do mojego, za ubogo skracają by trzymać się sztywno norm spalania.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2011, 22:30   

Lasgo07, od frontu gaźnika masz pompke od ssania, regulowaną śrubką :) ustaw tak żeby po odpaleniu wchodził na 3tys.obr oraz sprawdź czy dobrze ustawiłeś linkę od ssania... przy max wyciągnięciu dźwigni, przepustnica ssania powinna się domknąć.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
zuku19 
witamy nowego


Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-02-2011, 23:23   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
pozwolę się z tym nie zgodzić bawiłem się w regulowanie "na ucho" podparte literatura o gaźnikach i efekt był co najwyżej dostateczny (choć mnie się wydało że chodzi równo i dobrze przyspiesza) jak się potem okazało na analizatorze. Pewien jegomość w Kraku był go wstanie tak wyregulować że jeździł jak burza i mimo znacznego stażu w tej branży (gość ma grubo ponad 60'tke) również używał analizatora spalin. Oczywiście są tacy cudotwórcy którzy robią to bez sprzętu, ale po pierwsze dobrze się na tym znają, a po drugie dobrze znają dany silnik i wiedza jak ma to wszystko grać. Nie wierze w "dobre ustawienia" dokonane przez kogoś kto nigdy nie robił. Oczywiście możecie się z tym zgadzać lub nie ale takie jest moje zdanie.

Masz sporo racji , ale są ludzie co mają dryg do tych rzeczy, ja akurat siedzę w regulacjach i naprawach gaźnikowców , można powiedzieć ze od dziecka. Za moich czasów nie było mono ani wielo punktów . Nawet w latach chyba już dziewięćdziesiątych kupiłem takie śmieszne ustrojstwo od ruskich , świeca z okienkiem było widać spalanie wewnątrz komory,było to bardzo użyteczne ponieważ jak się nie udało ustawić odpowiedniego koloru płomienia to na 100% był do regeneracji gaźnik.Gaźnik ustawiam na słuch i na węch z tłumika. Zwykły zapłon ustawiam też na słuch.Pochwalę się że w swoim życiu miałem takie auta że teraz ze świeczką szukać . W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych nie miałem kaszlaków ani kwadratów. Nie miałem aut z demoludów.
W każdym bądź razie sorki że się wcinam więcej nie będę, zauważyłem że dzisiejsza młodzież jest bardzo mądra , w dobie internetu , kiedyś tego nie było człowiek był zmuszony uczyć się na własnych błędach i zdobywać praktykę.
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-02-2011, 23:29   

Kajlon, problem jest w tym że kręciłem tą srubką i nic nie pomaga. Auto jak jest zimne na ssaniu zapala i gaśnie. A jak achowasz ssanie to ładnie zapala tylko że obroty są prawie 3 tysiące. Po nagrzaniu płynu do około 70 stopni obroty robią się nagle normalne 900 :( co to może być ? przed rozberaniem gaźnik miałem identyko problem.

** Dodano: 05-02-2011, 23:31 **
A co do linki to jest dobrze ustawiona, przeustnica od ssania się zamyka cała.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2011, 23:33   

Lasgo07, już było wcześniej pisane na ten temat :) pompka podtrzymania za gaźnikiem... kiedy wykręcasz śrubkę obroty powinny spadać.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-02-2011, 23:36   

Kajlon, oki to ide zobaczyć. Zaraz zdam relację ;)

** Dodano: 05-02-2011, 23:46 **
No więc tak, wkręciłem do oporu tą śrubkę na siłowniku z tyłu gaźnika. Obroty spadły do 800 na zimnym silniku. Jak wyciągam ssanie to nadal zalewa i gaśnie :(
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2011, 23:51   

Lasgo07, jutro zrobię ci skany z mojej książki to obadasz mniej więcej o co chodzi :)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-02-2011, 23:54   

Kajlon, tzn wyczytałem że na nagrzanym silniku trzeba ustawić ten siłownik aby obroty wynosiły 1300 +-50 i odpiąć przeowdy podcisnienia i zaslepić korkami. Jak ustawimy obroty to spowrotem przepiąć rurki.

** Dodano: 05-02-2011, 23:54 **
Ale nie kumam co z tym ssaniem się stało.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2011, 01:01   

zuku19 napisał/a:
W każdym bądź razie sorki że się wcinam więcej nie będę, zauważyłem że dzisiejsza młodzież jest bardzo mądra , w dobie internetu , kiedyś tego nie było człowiek był zmuszony uczyć się na własnych błędach i zdobywać praktykę.
no cóż nie taka już młodzież :lalala: poza tym całą wiedzę jaką się dziele zdobyłem samemu rozbierając i składając moje byłe autko, nie zabieram głosu w temacie o którym nic nie wiem.

Lasgo07, dobra kawa na ławę prościej już tego nie napiszę

1. regulacja linki ssania. Przy schowanym "cięgnie ssania" linka musi być napięta, zaś po pełnym wyciągnięciu silnik powinien osiągać 3000obr./min oraz przepustnica rozruchowa (to jest to co widzisz na pierwszej gardzieli patrząc od frontu gaźnika patrz zdjęcie w punkcie 3 ) ma się zamknąć na full
Tu masz fotę dająca pogląd ile mniej więcej linki zostaje przy prawidłowym ustawieniu

2. regulacja obrotów zimnego silnia po schowaniu cięgna ssania.
- nagrzać silnik do temperatury normalnej pracy (odczekać do drugiego wyłączenia
wentylatora chłodnicy).
- odłączyć przewody podciśnienia od od pompki podtrzymania przepustnicy (to jest ta z tyłu za gaźnikiem) i zaślepić
- kręcąc śrubą na siłowniku ustawić obroty na 1300obr/min.
- poskładać podciśnienie do kupy jak było

3. regulacja samoczynnego uchylenia przepustnicy rozruchowej
- naciśnij do oporu dźwignię siłownika podciśnieniowego (dźwignia jest za siłownikiem 1)
- zmierz odległość między dolną krawędzią przepustnicy (2) a tylną ścianką gardzieli. Szczelina ma wynosić od 3-4mm wniosek przepustnica mam być lekko uchylona na 3-4mm gdy zadziała siłownik. Szczelinę regulujesz śruba na siłowniku (2)

Te trzy tematy dotyczą ssania. Punkt 1 i 2 nie będzie dobrze dał się wyregulować bez dobrego ustawienia składu mieszanki i obrotów (te przy prawidłowej mieszance mają być ustawione na 900bor./min.) Skład musisz ustawić na analizatorze, jeszcze raz radzę nie podejmuj się tematu regulowania na ucho bez doświadczenia, bo nigdy nie zrobisz z tym ssaniem.

Dla pewności sprawdził bym jeszcze kąt zapłonu (ma być między 10 a 12 stopni. Dla LPG możesz dać 12 ale nie tankuj złej benzyny) oraz czy kąt zapłonu się przestawia wraz ze wzrostem obrotów czyli czy działa podciśnienie i siłownik na aparacie zapłonowym. Jeśli masz digiplexa spadź tylko czy kąt zapłonu się zmienia z obrotami. Do sprawdzenia potrzebna jest lampa strobo która się oświetla koło zamachowe w skrzyni b.

No i stan świec ma duże znaczenie. Sprawdź lub wymień. Na zużytych świecach trudniej jest zapalić auto a łatwiej jest je zalać, zwłaszcza że masz ręczne ssanie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-02-2011, 01:31   

JAM_BELFEGOR, trochę nie rozumiem punktu 3. dźwignia za siłownikiem 1 to jest ta dźwignia od gazu ??

którą odłegłość mam zmierzyć ? muszę sciągać gaźnik ? kiedy działa siłownik ? i szczelinę którą konkretnie śrubą reguluję ? trochę nie moge odczytać z tych zdjęć.

** Dodano: 06-02-2011, 09:07 **
Ok, porobiłem zdjęcia gaźnika.

1. Zdjęcie z wyłączonym ssaniem.



2. Zdjęcie z załączonym ssaniem



3. Zdjęcie bez włączonego ssania. Nurtuje mnie ten plastikowy element na śrubkę. Jaja powinna być szczelina z wyłączonym ssaniem ? powinien on dotykać mechanizmu przepustnicy ? u mnie jest przerwa jakieś 4mm, na ssaniu dotyka i cofa się o 1mm co powoduję minimalny ruch mechanizmu linki gazu do przodu.


** Dodano: 06-02-2011, 09:10 **
Tutaj oznaczyłem dokładnie:

_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2011, 14:30   

No i dobrze ma się tak zamykać. To co masz na ostatnim zdjęciu służy właśnie do regulacji obrotów po wyciągnięciu ssania i na pewno musi dolegać do krzywki, nawet po zaciągnięciu ssania musi wychylić przepustnice od gazu, o ile tego ci nie powiem w każdym bądź razie o tyle by silnik wkręcił się na 3000 po pełnym wyciągnięciu ssania (a do tego wpierw musi być mieszanka ustawiona by nie zalewało silnika lub odwrotnie).

Punkt 3

siłownik zaznaczony strzałką zaś szczelina to B
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-02-2011, 23:14   

Hmmm mam dylemat ponieważ wg Ciebie JAM_BELFEGOR, rurki podciśnienia powinny być podłączone tak:


A według ksiązki "Sam naprawiam" powinno być tak:


Więc które podłączenie jest prawidłowe ?

Na zdjęciu z książki jest zupełnie inaczej niż wg Twojego schematu.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-02-2011, 07:04   

Lasgo07, jedno i drugie w zależności od modelu silnika były takie co miały tylko jeden termo zawór w dolocie i to się łączy jak w książce, ale ta sama książka już nie pokazuje co zrobić jak masz dwa termo zawory czarny i biały. Na szczęście jestem ja :lalala: heheh

** Dodano: 08-02-2011, 07:14 **
P.S: W tej książce naprawdę nie ma wszystkiego, wiele rzeczy mi w niej brakowało.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-02-2011, 09:12   

JAM_BELFEGOR, aha spoko. Ale u mnie jest dziwnie bo po przepięciu tych rurek wg twojego schematu zawór podtrzymujący przepustnicę zamyka się w okolicach 70 stopni, a przy podłączeniu z ksiązki zamyka się przy 50 stopniach całkowicie :doubt:
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-02-2011, 09:55   

Na rysunku z książki jeden termo-zawór steruje dwoma pompkami (pompką przyspieszenia i pompką podtrzymania przepustnicy)zamykając je przy danej temp... W naszym przypadku mamy 2 termo-zaworki z czego 1 steruje (pompką przyspieszenia) a 2 (pompką podtrzymania przepustnicy).. Więc czarny termo-zaworek powinien zamykać pompkę podtrzymania przy pow. 45*C a biały zamykać pompkę przyspieszenia przy 70*C 8) poprawić mnie jak się mylę :?


Ja mam u siebie podłączone według schematu od JAM-B i wszystko grało do dzisiaj :sciana: coś się zdu...ło, nie trzyma obrotów, gaśnie, szarpie, da się jechać tylko z gazem w podłodze i na ssaniu :?
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-02-2011, 20:04   

Lasgo07, i ma się zamykać przy 70. U mnie się nawet później auto ssanie zamykało. Jeśli zejdzie przy 50ciu to będą spadały bardzo obroty. Gaźnik nie lubi zimnego silnika :D jest bardzo kapryśny zanim się rozgrzeje. Kajlon, a ten remont głowicy nie miał czasem z tym nic w spólnego? :roll:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-02-2011, 22:01   

JAM_BELFEGOR, Dobra skoro tak ma być to z wężykami nie bede kombinował więcej. Jutro zabieram się za regulację wg twoich instrukcji powyżej bo już mnie szlak trafia jak go odpalam zimnego. Dzisiaj nawet nie bardzo ten zaworek łapał, pozatym obroty falowały. Jak się rozgrzeje jest lux a jak zimny to nie dość że ssanie nie działa to jeszcze nie da się jechać. Chyba że wrzucę na LPG.

Powiedz mi tylko czy da się zrobić te czynności bez ponownego wyciągania gaźnika ? Jak mam zmierzyć tą szczelinę na jaką uchyla się przepustnica ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-02-2011, 22:52   

JAM_BELFEGOR, godzinkę zajęło mi rozebranie gaźnika na części pierwsze i poskładanie 1 z 2 :) Dół założyłem zregenerowany o uszczelnienia osiek przepustnic a góra solidnie przedmuchana i oczyszczona:) tylko środkowa część została nie tknięta. Podejrzewam, że coś się gdzieś przytkało lub pływak albo iglicowy się przyciął :> teraz jest GIT 8)

Sorr za OT
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load