[Gaźnik] Tempra 1,6 dziwna usterka |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-02-2011, 20:25 [Gaźnik] Tempra 1,6 dziwna usterka
|
|
|
Witam, wiem wiem, pisaliście mi żebym pojechał do gaźnikowca ale uważam że nie ma takiej potrzeby. Mam nadzieję że mi pomożecie ponieważ chcę sam naprawić. A więc tak. Kupiłem Temprę na gaźniku z LPG. Autem szarpało, dławiło się. Zauważyłem że przewody podciśnienia z tyłu gaźnika są dziurawe. Pojechałem do sklpeu kupiłem wężyki i je wymieniłem. Podłączyłem wg instrukcji. W kolektorze dolotowym siedzi taki czujnik z czarnymi rureczkami z plastiku od którego idą przewody podciśnienia do gaźnika. Był ułamany więc go wymieniłem na drugi który miałem po rozbiórce Tipo. Zauważyłem też że od zaworka cut-off jest urwany kabelek ale on podobno nic nie wskóra. Odkręciłem zaworek i go wyczyściłem. Przy zaworku były dwie podkładki o grubości 1 mm, zostawiłem je jak były. Po zapaleniu silnika zimnego mam objaw taki że zalewa się i gaśnie. Z rury niebieski dym i resztki benzyny. Gdy przełączę na gaz to auto chodzi równo ale ma obroty 2500 bez ssania. Po nagrzaniu się płynu chłodniczego powyżej 50 stopni problem ustaje momentalnie, spadają obroty i auto i na gazie i na benzynie chodzi super równiutko. Co to może być za przyczyna ? zepsułem coś ? moim zdaniem to wina jakiegoś czujnika. Nawet z powrotem wkręciłem ten urwany i problem był ten sam. Odpinałem też z kostki ten czarny kabelek od gaźnika który jest wkręcony przy śrubki regulacji obrotów. Czekam na Wasze sugestie. Jestem przekonany że to pierdóła którą można szybko wyeliminować. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2011, 21:41
|
|
|
Tak jak już inni pisali, z analizatorem spalin byłoby najszybciej Nie wiem jaki masz dokladnie gaźnik, ale skoro go zalewa to są 2 opcje:
- całkiem rozregulowany
-pływak sie rozregulował, zawiesza się albo jest dziurawy i już "nie pływa" |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-02-2011, 21:53
|
|
|
lynx, Mam gaźnik Weber TLDE 32/34. Problem w tym że po nagrzaniu auta do temp ok 70 stopni problem nagle zanika i jest wszystko oki. Tak jakby jakiś czujnik źle chodził do temp ok 70 stopni a potem działał dobrze. Auto nawet na postoju bez dodwania gazu jeśli osiagnie temp wspomnianą to obroty nagle spadają jakbyś puścił pedał gazu. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2011, 22:16
|
|
|
To zrób tak : Odpal go, nagrzej i troche pojeździj na benzynie. Potem sprawdzasz świece jak wyglądają. Będziesz wiedział mniej więcej jaka jest mieszanka jak się nagrzeje. Jeżeli mieszanka jest za bogata to albo pływak/iglica lub całkiem rozregulowany (nagrzany silnik na zbyt bogatej mieszance też może chodzic w miare normalnie). Jeżeli mieszanka jest ok, to zznaczy że problem leży w układzie ssania. Ja bym wytargał gaźnik i dokładnie go posprawdzał - pod warunkiem że wiesz jak go rozebrac tzn. czego nie rusza żeby go nie rozregulowac. Na początek iglica i pływak, czy dobrze działa, potem obejrzec wszystkie membrany. Możesz jeszcze sprawdzic jak będzie się zachowywał jak go odpalisz i odepniesz przewód od zaworu termostatycznego na kolektorze ( między zaworem a gażnikiem. jak będzie pracował jak będzie swobodnie zasysał i jak go zatkasz. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-02-2011, 22:18
|
|
|
pokaż mi na fotce który to zawór jak możesz |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2011, 23:04
|
|
|
Lasgo07, za gaźnikiem jest pompka podtrzymania sterowana przez termo-zaworek w kolektorze, ta właśnie pompeczka działa dopóki nie osiągnie temp 50 pare st. Można ją regulować śrubką Odpal fure, weź sobie płaski mały śrubokręt niech przepali ten nadmiar Pb i wskoczy na 2500obr, wykręcaj śrubkę i badaj czy obroty spadają
A co do elektro-zaworka cut-off jak jest bez kabla będzie gasł z miejsca chyba, że masz mocno podkręcony wkręt reg. obrotów biegu jałowego i wywal tą 2 podkładkę bo jest zbędna |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2011, 23:06
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | W kolektorze dolotowym siedzi taki czujnik z czarnymi rureczkami z plastiku od którego idą przewody podciśnienia do gaźnika |
to ten Zawór "przepuszcza" podciśnienie na zimnym silniku i powoli zamyka się od temperatury pynu ok 25 stopni, i całkowicie zamyka się ok 50. Odepnij przewód między nim a gaźnikiem i się pobaw zobacz ja k sie zachowuje silnik jak zatkasz tan przewod, kruciec od zaworu i różne inne kombinacje na ciepłym i na zimnym silniku. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-02-2011, 23:06
|
|
|
Kajlon, no własnie byłem i ta śrubka była wykręcona na pół, wkręciłem śrubkę do końca i obroty spadły. Jeszcze zobaczę rano na zimnym czy się poprawiło ale twoim zdaniem ta śrubka powinna być wkręcona na maxa ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2011, 23:18
|
|
|
Co do zaworka to nie zaszkodzi jak go wykręcisz i otwór zaślepisz jakąś śróbką. w trakcie normalnej pracy silnika on jest cały czas pod napięciem. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2011, 23:21
|
|
|
Lasgo07, na tej pompce są w sumie to 2 regulacje 1 śrubką a 2 na tym pręciku, który wychodzi z pod pompki ja to ustawiłem na około 1300-1500obr, więc też tak możesz pokombinować w Download od JAM-B na końcu jest bodajże pokazane jak to ustawić a jak nie ma to jutro Ci podeśle instrukcje. Gaźnikowce dopóki nie osiągną temp pow. 70 st. to świruja z obrotami, przynajmniej u mnie zwłaszcza w zimie po wyłączeniu ssania potrafi zgasnąć i do tego właśnie ta pompka co by nie zgasł |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-02-2011, 23:24
|
|
|
Kajlon, dokładnie wkręciłem tą srubką do oporu która jest na zdjęciu poniżej i obroty jakby spadły i przestał się zalewać: powinno tak być ? jak ją odkręciłem na maxa to wcale nie mogłem zapalić
** Dodano: 03-02-2011, 23:28 **
Kajlon, a co do obrotów to masz rację. Jeśli nie ma 70 stopni silnik to obroty są w graniach 600-650, dopiero jak jest prawie 90 stopni to są w normie czyli 900-950
** Dodano: 04-02-2011, 07:50 **
Dziś rano odpaliłem auto było troszkę lepiej. Tzn na benzynie zalewał się ale nie gasł po przełączeniu na gaz na zimnym silniku normalnie pracował na ssaniu. Po schowaniu ssania auto zgasło. Czyli objawy normalne dla zimnego silnika na gazie. Dzisiaj w pracy odkręcę trochę tej śrubki bo teraz jest całkiem zakręcona i powinno być dobrze. Tak czy siak gaźnik zregeneruje bo zakupiłem już zestaw naprawczy
** Dodano: 04-02-2011, 07:54 **
i ustawie tą srubkę tak aby obroty wynosiły 1300/+-50. Powiedzcie mi tylko jak ustawić śrubkę regulacji biegu jałowego. Będę wdzięczny. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2011, 09:39
|
|
|
Lasgo07, po co zakładasz temat jak w ogóle nie czytasz rad które ci dajemy? Na pisałem ci co jest przyczyną takiego stanu rzeczy w twoim temacie "Niespodzianka" mało napisałem ci jakie elementy za to odpowiadają i mało tego dostałeś manual w którym na końcu wraz ze zdjęciami masz opis jak co regulować. I trzeba było założyć temat drugi no i w końcu pokręcić tym co ci pisałem i coś się zmieniło. Dalej nie przyjmujesz do wiadomości że czeka cie solidna regulacja gaźnika? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2011, 09:58
|
|
|
JAM_BELFEGOR, jakoś kolega Kajlon potrafił mi wytłumaczyć na czym problem polega. Po twoim poście jakoś nie kumałem o co chodzi, bez obrazy. Dlatego założyłem temat. A jeśli chodzi o gaźnik to i tak go rozbiorę żeby mieć pewność że wszystkie podzespoły są sprawne i wtedy przystąpię do regulacji. Napisz mi tylko czy przy regeneracji jest konieczne wykręcanieśrubki która odpowiada za skład mieszanki paliwowej. Bo wolałbym tego nie ruszać. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2011, 10:03
|
|
|
Lasgo07, jeśli kupisz zestaw naprawczy to trzeba wykręcić całkowicie wkręt regulacji mieszanki i wymienić na nim o-ring Wszystko jest doskonale pokazane i opisane przez Przemka Gaźnik możesz zregenerować sam a jechać tylko wyregulować na analizatorze spalin U nas w KRK koszt reg. gaźnika to 50zł + drugie 50zł za reg. LPG Jak będziesz miał gaźnik rozebrany dobrze jest przedmuchać wszystkie kanaliki sprężonym powietrzem. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-02-2011, 10:12
|
|
|
Nie czytałem tego manuala, więc nie wiem czy tam jest to napisane. Jak wykręcasz śruby odpowiedzialne za skład mieszanki, dobrze jest je najpierw wkręcic do oporu licząc ilośc obrotów. składając spowrotem wkręcasz do oporu i odkręcasz policzoną ilośc obrotów. Dysz nie wolno niczym przetykac |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2011, 10:17
|
|
|
Kajlon, lynx, Aha to super że udzielacie mi dobrych rad. Myślę że jutro zabiore się z rana za ten gaźnik bo denerwuje mnie poranne odpalanie |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2011, 21:01
|
|
|
lynx napisał/a: | Dysz nie wolno niczym przetykac | a to ciekawe, ja przetykałem specjalnym płynem do czyszczenia gaźników oraz podmuchiwałem wszystkie kanały sprężonym powietrzem i zgadnij co? nic złego się nie stało a wręcz odwrotnie.
** Dodano: 04-02-2011, 21:05 **
Lasgo07 napisał/a: | Po twoim poście jakoś nie kumałem o co chodzi, bez obraz | nie obrażam się jak coś jest nie jasne to pytaj. Mój punkt widzenia nie musi się pokrywać z innymi |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2011, 21:06
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Mam pytanko. Czy rozebrany gaźnik można normalnie spłukać wodą ? czy to nie wpłynie źle na dysze ? bo czytałem kilka razy twojego manuala że ty myłeś mleczkiem i płukałeś wodą. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2011, 21:11
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Napisz mi tylko czy przy regeneracji jest konieczne wykręcanieśrubki która odpowiada za skład mieszanki paliwowej. | kolega Kajlon, ci odpowiedział. Zlicz sobie ilość obrotów albo np zapałką zaznacz głębokość na którą jest ona obecnie wkręcona to ci pozwoli na dojechanie do warsztatu ale po rozbieraniu i regeneracji rekomenduje i tu z całą stanowczością oraz !!! regulacje gaźnika na analizatorze jak pisał kolega Kajlon, u speca w Kraku taka przyjemność to wydatek 50zł gdzie indziej ponoć taniej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2011, 21:14
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Nie no spoko, mam 40 km od domu mechanika który posiada analizator spalin i raczej nic nie weźmie ode mnie za to wydam 20 zł na paliwko w to i z powrotem. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2011, 21:14
|
|
|
Lasgo07, wszystkie gaźniki myłem normalnie wodą i detergentami, potem dysze i kanały czyściłem benzyną ekstrakcyjną a w drugim przypadku miałem już specjalny płyn do tego. Dodatkowo korpus polerowałem miękką szczotką drucianą na wiertce żeby wyglądał jak nowy.
Przed
Po
Drugi zregenerowany gaźnik
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2011, 21:16
|
|
|
JAM_BELFEGOR, a jak dysze można wyczyścić benzyną ? wsadzałeś coś w nie ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2011, 21:19
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, a jak dysze można wyczyścić benzyną ? wsadzałeś coś w nie ? | Strzykawka lub jak masz kompresor i pistolet. Trochę wyobraźni i wymyślisz jeszcze 100 innych sposobów |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2011, 21:21
|
|
|
JAM_BELFEGOR, nie no spoko, pytam bo jak się tego nie widzi na żywo to pomysły łatwo nie przychodzą |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2011, 21:22
|
|
|
albo
http://allegro.pl/zmywacz...1442666397.html
http://allegro.pl/zmywacz...1424378246.html taki kupiłem u nas w motoryzacyjnym za dyszkę
** Dodano: 04-02-2011, 21:30 **
Lasgo07, jak byś mieszkał bliżej to bym ci za browar no może dwa .... no dobrze za cztery zrobił dostarczył byś tylko gaźniki piwko i zestaw naprawczy i na jutro miał byś zrobione. Szkoda że kawał drogi mieszkasz, bo pomógł bym ci przy powozie... brakuje mi trochę tego dłubania |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|