Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Gaźnik] Tempra 1,6 dziwna usterka
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-02-2011, 20:25   [Gaźnik] Tempra 1,6 dziwna usterka

Witam, wiem wiem, pisaliście mi żebym pojechał do gaźnikowca ale uważam że nie ma takiej potrzeby. Mam nadzieję że mi pomożecie ponieważ chcę sam naprawić. A więc tak. Kupiłem Temprę na gaźniku z LPG. Autem szarpało, dławiło się. Zauważyłem że przewody podciśnienia z tyłu gaźnika są dziurawe. Pojechałem do sklpeu kupiłem wężyki i je wymieniłem. Podłączyłem wg instrukcji. W kolektorze dolotowym siedzi taki czujnik z czarnymi rureczkami z plastiku od którego idą przewody podciśnienia do gaźnika. Był ułamany więc go wymieniłem na drugi który miałem po rozbiórce Tipo. Zauważyłem też że od zaworka cut-off jest urwany kabelek ale on podobno nic nie wskóra. Odkręciłem zaworek i go wyczyściłem. Przy zaworku były dwie podkładki o grubości 1 mm, zostawiłem je jak były. Po zapaleniu silnika zimnego mam objaw taki że zalewa się i gaśnie. Z rury niebieski dym i resztki benzyny. Gdy przełączę na gaz to auto chodzi równo ale ma obroty 2500 bez ssania. Po nagrzaniu się płynu chłodniczego powyżej 50 stopni problem ustaje momentalnie, spadają obroty i auto i na gazie i na benzynie chodzi super równiutko. Co to może być za przyczyna ? zepsułem coś ? moim zdaniem to wina jakiegoś czujnika. Nawet z powrotem wkręciłem ten urwany i problem był ten sam. Odpinałem też z kostki ten czarny kabelek od gaźnika który jest wkręcony przy śrubki regulacji obrotów. Czekam na Wasze sugestie. Jestem przekonany że to pierdóła którą można szybko wyeliminować.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2011, 21:41   

Tak jak już inni pisali, z analizatorem spalin byłoby najszybciej :lalala: Nie wiem jaki masz dokladnie gaźnik, ale skoro go zalewa to są 2 opcje:
- całkiem rozregulowany
-pływak sie rozregulował, zawiesza się albo jest dziurawy i już "nie pływa"
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-02-2011, 21:53   

lynx, Mam gaźnik Weber TLDE 32/34. Problem w tym że po nagrzaniu auta do temp ok 70 stopni problem nagle zanika i jest wszystko oki. Tak jakby jakiś czujnik źle chodził do temp ok 70 stopni a potem działał dobrze. Auto nawet na postoju bez dodwania gazu jeśli osiagnie temp wspomnianą to obroty nagle spadają jakbyś puścił pedał gazu.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2011, 22:16   

To zrób tak : Odpal go, nagrzej i troche pojeździj na benzynie. Potem sprawdzasz świece jak wyglądają. Będziesz wiedział mniej więcej jaka jest mieszanka jak się nagrzeje. Jeżeli mieszanka jest za bogata to albo pływak/iglica lub całkiem rozregulowany (nagrzany silnik na zbyt bogatej mieszance też może chodzic w miare normalnie). Jeżeli mieszanka jest ok, to zznaczy że problem leży w układzie ssania. Ja bym wytargał gaźnik i dokładnie go posprawdzał - pod warunkiem że wiesz jak go rozebrac tzn. czego nie rusza żeby go nie rozregulowac. Na początek iglica i pływak, czy dobrze działa, potem obejrzec wszystkie membrany. Możesz jeszcze sprawdzic jak będzie się zachowywał jak go odpalisz i odepniesz przewód od zaworu termostatycznego na kolektorze ( między zaworem a gażnikiem. jak będzie pracował jak będzie swobodnie zasysał i jak go zatkasz.
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-02-2011, 22:18   

pokaż mi na fotce który to zawór jak możesz
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2011, 23:04   

Lasgo07, za gaźnikiem jest pompka podtrzymania sterowana przez termo-zaworek w kolektorze, ta właśnie pompeczka działa dopóki nie osiągnie temp 50 pare st. Można ją regulować śrubką :!: Odpal fure, weź sobie płaski mały śrubokręt niech przepali ten nadmiar Pb i wskoczy na 2500obr, wykręcaj śrubkę i badaj czy obroty spadają 8)

A co do elektro-zaworka cut-off jak jest bez kabla będzie gasł z miejsca chyba, że masz mocno podkręcony wkręt reg. obrotów biegu jałowego i wywal tą 2 podkładkę bo jest zbędna :?
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2011, 23:06   

Lasgo07 napisał/a:
W kolektorze dolotowym siedzi taki czujnik z czarnymi rureczkami z plastiku od którego idą przewody podciśnienia do gaźnika

to ten :D Zawór "przepuszcza" podciśnienie na zimnym silniku i powoli zamyka się od temperatury pynu ok 25 stopni, i całkowicie zamyka się ok 50. Odepnij przewód między nim a gaźnikiem i się pobaw :D zobacz ja k sie zachowuje silnik jak zatkasz tan przewod, kruciec od zaworu i różne inne kombinacje na ciepłym i na zimnym silniku.
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-02-2011, 23:06   

Kajlon, no własnie byłem i ta śrubka była wykręcona na pół, wkręciłem śrubkę do końca i obroty spadły. Jeszcze zobaczę rano na zimnym czy się poprawiło ale twoim zdaniem ta śrubka powinna być wkręcona na maxa ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2011, 23:18   

Co do zaworka to nie zaszkodzi jak go wykręcisz i otwór zaślepisz jakąś śróbką. w trakcie normalnej pracy silnika on jest cały czas pod napięciem.
     Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2011, 23:21   

Lasgo07, na tej pompce są w sumie to 2 regulacje :) 1 śrubką a 2 na tym pręciku, który wychodzi z pod pompki :) ja to ustawiłem na około 1300-1500obr, więc też tak możesz pokombinować :) w Download od JAM-B na końcu jest bodajże pokazane jak to ustawić :) a jak nie ma to jutro Ci podeśle instrukcje. Gaźnikowce dopóki nie osiągną temp pow. 70 st. to świruja z obrotami, przynajmniej u mnie :P zwłaszcza w zimie po wyłączeniu ssania potrafi zgasnąć i do tego właśnie ta pompka co by nie zgasł :)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-02-2011, 23:24   

Kajlon, dokładnie wkręciłem tą srubką do oporu która jest na zdjęciu poniżej i obroty jakby spadły i przestał się zalewać: powinno tak być ? jak ją odkręciłem na maxa to wcale nie mogłem zapalić :doubt:





** Dodano: 03-02-2011, 23:28 **
Kajlon, a co do obrotów to masz rację. Jeśli nie ma 70 stopni silnik to obroty są w graniach 600-650, dopiero jak jest prawie 90 stopni to są w normie czyli 900-950

** Dodano: 04-02-2011, 07:50 **
Dziś rano odpaliłem auto było troszkę lepiej. Tzn na benzynie zalewał się ale nie gasł po przełączeniu na gaz na zimnym silniku normalnie pracował na ssaniu. Po schowaniu ssania auto zgasło. Czyli objawy normalne dla zimnego silnika na gazie. Dzisiaj w pracy odkręcę trochę tej śrubki bo teraz jest całkiem zakręcona i powinno być dobrze. Tak czy siak gaźnik zregeneruje bo zakupiłem już zestaw naprawczy :D

** Dodano: 04-02-2011, 07:54 **
i ustawie tą srubkę tak aby obroty wynosiły 1300/+-50. Powiedzcie mi tylko jak ustawić śrubkę regulacji biegu jałowego. Będę wdzięczny.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2011, 09:39   

Lasgo07, po co zakładasz temat jak w ogóle nie czytasz rad które ci dajemy? Na pisałem ci co jest przyczyną takiego stanu rzeczy w twoim temacie "Niespodzianka" mało napisałem ci jakie elementy za to odpowiadają i mało tego dostałeś manual w którym na końcu wraz ze zdjęciami masz opis jak co regulować. I trzeba było założyć temat drugi no i w końcu pokręcić tym co ci pisałem i coś się zmieniło. Dalej nie przyjmujesz do wiadomości że czeka cie solidna regulacja gaźnika?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2011, 09:58   

JAM_BELFEGOR, jakoś kolega Kajlon potrafił mi wytłumaczyć na czym problem polega. Po twoim poście jakoś nie kumałem o co chodzi, bez obrazy. Dlatego założyłem temat. A jeśli chodzi o gaźnik to i tak go rozbiorę żeby mieć pewność że wszystkie podzespoły są sprawne i wtedy przystąpię do regulacji. Napisz mi tylko czy przy regeneracji jest konieczne wykręcanieśrubki która odpowiada za skład mieszanki paliwowej. Bo wolałbym tego nie ruszać.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2011, 10:03   

Lasgo07, jeśli kupisz zestaw naprawczy to trzeba wykręcić całkowicie wkręt regulacji mieszanki i wymienić na nim o-ring :) Wszystko jest doskonale pokazane i opisane przez Przemka :) Gaźnik możesz zregenerować sam a jechać tylko wyregulować na analizatorze spalin :) U nas w KRK koszt reg. gaźnika to 50zł + drugie 50zł za reg. LPG :) Jak będziesz miał gaźnik rozebrany dobrze jest przedmuchać wszystkie kanaliki sprężonym powietrzem.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2011, 10:12   

Nie czytałem tego manuala, więc nie wiem czy tam jest to napisane. Jak wykręcasz śruby odpowiedzialne za skład mieszanki, dobrze jest je najpierw wkręcic do oporu licząc ilośc obrotów. składając spowrotem wkręcasz do oporu i odkręcasz policzoną ilośc obrotów. Dysz nie wolno niczym przetykac :!: :!:
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2011, 10:17   

Kajlon, lynx, Aha to super że udzielacie mi dobrych rad. Myślę że jutro zabiore się z rana za ten gaźnik bo denerwuje mnie poranne odpalanie ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2011, 21:01   

lynx napisał/a:
Dysz nie wolno niczym przetykac :!: :!:
a to ciekawe, ja przetykałem specjalnym płynem do czyszczenia gaźników oraz podmuchiwałem wszystkie kanały sprężonym powietrzem i zgadnij co? nic złego się nie stało a wręcz odwrotnie.

** Dodano: 04-02-2011, 21:05 **
Lasgo07 napisał/a:
Po twoim poście jakoś nie kumałem o co chodzi, bez obraz
nie obrażam się :lalala: jak coś jest nie jasne to pytaj. Mój punkt widzenia nie musi się pokrywać z innymi :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2011, 21:06   

JAM_BELFEGOR, Mam pytanko. Czy rozebrany gaźnik można normalnie spłukać wodą ? czy to nie wpłynie źle na dysze ? bo czytałem kilka razy twojego manuala że ty myłeś mleczkiem i płukałeś wodą.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2011, 21:11   

Lasgo07 napisał/a:
Napisz mi tylko czy przy regeneracji jest konieczne wykręcanieśrubki która odpowiada za skład mieszanki paliwowej.
kolega Kajlon, ci odpowiedział. Zlicz sobie ilość obrotów albo np zapałką zaznacz głębokość na którą jest ona obecnie wkręcona to ci pozwoli na dojechanie do warsztatu ale po rozbieraniu i regeneracji rekomenduje i tu z całą stanowczością oraz !!! regulacje gaźnika na analizatorze jak pisał kolega Kajlon, u speca w Kraku taka przyjemność to wydatek 50zł gdzie indziej ponoć taniej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2011, 21:14   

JAM_BELFEGOR, Nie no spoko, mam 40 km od domu mechanika który posiada analizator spalin i raczej nic nie weźmie ode mnie za to ;) wydam 20 zł na paliwko w to i z powrotem.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2011, 21:14   

Lasgo07, wszystkie gaźniki myłem normalnie wodą i detergentami, potem dysze i kanały czyściłem benzyną ekstrakcyjną a w drugim przypadku miałem już specjalny płyn do tego. Dodatkowo korpus polerowałem miękką szczotką drucianą na wiertce żeby wyglądał jak nowy.
Przed

Po

Drugi zregenerowany gaźnik
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2011, 21:16   

JAM_BELFEGOR, a jak dysze można wyczyścić benzyną ? wsadzałeś coś w nie ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2011, 21:19   

Lasgo07 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, a jak dysze można wyczyścić benzyną ? wsadzałeś coś w nie ?
Strzykawka lub jak masz kompresor i pistolet. Trochę wyobraźni i wymyślisz jeszcze 100 innych sposobów :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2011, 21:21   

JAM_BELFEGOR, nie no spoko, pytam bo jak się tego nie widzi na żywo to pomysły łatwo nie przychodzą :P
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2011, 21:22   

albo
http://allegro.pl/zmywacz...1442666397.html
http://allegro.pl/zmywacz...1424378246.html taki kupiłem u nas w motoryzacyjnym za dyszkę :lalala:

** Dodano: 04-02-2011, 21:30 **
Lasgo07, jak byś mieszkał bliżej to bym ci za browar no może dwa .... no dobrze za cztery zrobił :lalala: dostarczył byś tylko gaźniki piwko i zestaw naprawczy i na jutro miał byś zrobione. Szkoda że kawał drogi mieszkasz, bo pomógł bym ci przy powozie... brakuje mi trochę tego dłubania :(
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load