[Gaźnik] Tempra 1,6 dziwna usterka |
Autor |
Wiadomość |
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2011, 12:33
|
|
|
JAM_BELFEGOR, po zielonym się wzrok wyostrza |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2011, 12:35
|
|
|
Kajlon napisał/a: | JAM_BELFEGOR, po zielonym się wzrok wyostrza | kurde no to muszę sobie zaaplikować |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2011, 12:41
|
|
|
Koniecznie
Obadamy czy zadziała i odbierzemy po flakonie od kolegi Lasgo07 |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-02-2011, 13:16
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Mam oryginalną sprężynkę. Później znalazłem ją na dywanie i nie wiedziałem do czego ona mi została |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2011, 14:26
|
|
|
Lasgo07, nie mogłeś od razu napisać że ci coś zostało i nie wiesz co to jest. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-02-2011, 15:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Nie wiadomo czy Cię jeszcze nie pomęczę bo ssanie napewno będzie działać ale czy silnik się nie będzie zalewał i przerywał na tym ssaniu to nie wiem. Możliwe że tak będzie. Przed tą awarią tak było, że na ssaniu lało w gaźnik i chmura niebieskiego dymu za autem. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2011, 23:11
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | i chmura niebieskiego dymu za autem. | a to nie wróży dobrze. Niebieski dymek to efekt zbyt dużej ilości oleju w komorze cylindra. Biały dym efekt zbyt dużej ilości wody w układnie (może pochodzić z paliwa, wycieki płynu chłodniczego, zalany tłumik bądź po prostu duża wilgotność powietrza i do tego mała temp.) Mój np ostro dymił na biało w zimne dni zwłaszcza na gazie i wiem że to był efekt wilgotnego powietrza, który zresztą potęguje się w autach bez katalizatora. Gdy się zagrzał przestawał dymić. Zresztą w zimę dymił odkąd pamiętam, a auto mieliśmy od początku. Wiosna-lato takie coś nie miało miejsca.
P.S z czystej ciekawości zrobił bym ci pomiar kompresji ale za daleko mieszkasz no i od razu załapał byś się na lampę strobo bo też mam ;p |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 01:21
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | od razu załapał byś się na lampę strobo bo też mam ;p |
na digiplex-ie strobo nic nie pomoże zapłonu nie przestawi |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-02-2011, 09:26
|
|
|
JAM_BELFEGOR, nie nie. Oleju mi nie ubywa, płynu chłodniczego też. Dzieję się tak tylko jak zalewa benzyną. Po odpaleniu bez ssania tak nie ma, tylko chmura białego dymu ze względu jak napisałeś na dużą wilgotność powietrza. Jak się nagrzeje to jest super, nic nie dymi. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-02-2011, 11:26
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Oleju mi nie ubywa |
Może to być znikoma ilość, ale jednak niebieski dym nie bierze się bez powodu. Tak jak napisał JAM_BELFEGOR, gromada białego dymu oznacza spalanie płynu chłodniczego (uszczelka pod głowicą). Jeśli jest go mniej to zwyczajny efekt zimowej pory, jazdy na gazie (choć nie koniecznie) i brak katalizatora (był już napisane wyżej), zaś niebieski przeważnie spalanie oleju (uszczelniacze), bo nic innego (??) nie dymi na niebiesko. Zbyt bogata mieszanka benzyny z powietrzem daje czarny, smolisty dym. Coś jak w dieslu (przerabiałem taką sytuacje u siebie. Zbyt duża dawka paliwa przez przytkany przepływomierz dała efekt spalanie 30L/100km i sadze z tłumika). |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 11:50
|
|
|
Lasgo07, po prostu biały dymek z niebieskim pomieszał Cytat: | na digiplex-ie strobo nic nie pomoże zapłonu nie przestawi | wiem, ale można zobaczyć czy mu ten digiplex działa. Powinien wraz ze wzrostem obrotów płynnie przestawiać ką t zapłonu co zaobserwujesz na kole od paska rozrządu lub kole zamachowym w skrzyni b.
Kajlon, pytanie za 100 punktów, czy przy digiplexie nie da się manipulować kątem ręcznie? np. kręcąc kopułką lub czymś przy aparacie, może samym aparatem (nigdy się nie przyglądałem aparacikowi w głowicy). Pytam bo człowiek nigdy nie jest za mądry
P.S: Lasgo07, elektem nie spalonego w 100% paliwa jest sadza o czym ci napisał n-e-o, choć w skrajnych wypadkach jak ciurkiem się leje w cylinder to resztę wypluje w wydech w postaci takiej jaka trafiła do niego. Może i rzeczywiście wtedy więcej kopci.
Małe OT: Teraz jest taka moda na ogień z rury a uzyskuje się to właśnie tak: kręci się silnik na wysokie obroty na chwile odcina zapłon jak wydech (maksymalnie uproszczony pozbawiony katalizatora) najdzie paliwem to zapala się specjalna elektroda zapłonowa w tłumiku i jest ogień z du...y Oczywiście to tylko jeden ze sposobów, których jest wiele. hehe http://www.youtube.com/wa...feature=related End OT |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-02-2011, 13:35
|
|
|
\ JAM_BELFEGOR napisał/a: | eraz jest taka moda na ogień z rury |
nie no tak aż nie będę kombinował
A co do ssania to w końcu problem rozwiązany. Włożyłem dzisiaj tą sprężynkę i zapalił bardzo dobrze. Obrotki 3 tys przy max wyciągniętym cięgnie. Zmniejszam do 2500 tys i wyjeżdzam z garażu. Potem chowam ssanie i działa wtedy siłownik podtrzymania i obrotki są 1500 |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 13:43
|
|
|
No to pozwolę sobie zacytować kolegę Kajlon'a i po flakonie ktoś tu powinien postawić hehe Lasgo07 napisał/a: | Potem chowam ssanie i działa wtedy siłownik podtrzymania i obrotki są 1500 | możesz sobie nawet na 1300 obr./min. skręcić (to fabryczne ustawienie) . Szkoda paliwa. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-02-2011, 13:46
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Oczywiście flakony się Wam należą bo nie dość że pomogliście mi rozwiązać problem to dzięki Wam sporo się nauczyłem o gaźniku i teraz nie będę z nim miał problemów
Dziękuję wszystkim. Temat można zamknąć. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 18:29
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | pytanie za 100 punktów, czy przy digiplexie nie da się manipulować kątem ręcznie? |
jest możliwość obrotu obudową aparatu zapłonowego... testowałem już i żadnych zmian, jakby nie ustawił |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-02-2011, 21:07
|
|
|
Wiedziałem że coś będzie nie halo Ssanie działa, to najważniejsze. Ale powiedzcie mi jak zubożyć mieszkankę gdy ssanie jest wyciągnięte. Bo auto przez 3 sekundy pochodzi normalnie a potem się zalewa. Obajwy mam takie tylko na ssaniu i nie bardzo wiem czym to wyregulować. Dzięki z góry za odpowiedź. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
|