Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Gaźnik] Tempra 1,6 dziwna usterka
Autor Wiadomość
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2011, 12:33   

JAM_BELFEGOR, po zielonym :piwko: się wzrok wyostrza 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2011, 12:35   

Kajlon napisał/a:
JAM_BELFEGOR, po zielonym :piwko: się wzrok wyostrza 8)
kurde no to muszę sobie zaaplikować :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2011, 12:41   

Koniecznie 8)
Obadamy czy zadziała i odbierzemy po flakonie od kolegi Lasgo07 :lalala:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-02-2011, 13:16   

JAM_BELFEGOR, Mam oryginalną sprężynkę. Później znalazłem ją na dywanie i nie wiedziałem do czego ona mi została :sciana:
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2011, 14:26   

Lasgo07, nie mogłeś od razu napisać że ci coś zostało :lalala: i nie wiesz co to jest.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-02-2011, 15:13   

JAM_BELFEGOR, Nie wiadomo czy Cię jeszcze nie pomęczę bo ssanie napewno będzie działać ale czy silnik się nie będzie zalewał i przerywał na tym ssaniu to nie wiem. Możliwe że tak będzie. Przed tą awarią tak było, że na ssaniu lało w gaźnik i chmura niebieskiego dymu za autem.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2011, 23:11   

Lasgo07 napisał/a:
i chmura niebieskiego dymu za autem.
a to nie wróży dobrze. Niebieski dymek to efekt zbyt dużej ilości oleju w komorze cylindra. Biały dym efekt zbyt dużej ilości wody w układnie (może pochodzić z paliwa, wycieki płynu chłodniczego, zalany tłumik bądź po prostu duża wilgotność powietrza i do tego mała temp.) Mój np ostro dymił na biało w zimne dni zwłaszcza na gazie i wiem że to był efekt wilgotnego powietrza, który zresztą potęguje się w autach bez katalizatora. Gdy się zagrzał przestawał dymić. Zresztą w zimę dymił odkąd pamiętam, a auto mieliśmy od początku. Wiosna-lato takie coś nie miało miejsca.
P.S z czystej ciekawości zrobił bym ci pomiar kompresji ale za daleko mieszkasz :roll: no i od razu załapał byś się na lampę strobo bo też mam ;p
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2011, 01:21   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
od razu załapał byś się na lampę strobo bo też mam ;p


na digiplex-ie strobo nic nie pomoże :lalala: zapłonu nie przestawi 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2011, 09:26   

JAM_BELFEGOR, nie nie. Oleju mi nie ubywa, płynu chłodniczego też. Dzieję się tak tylko jak zalewa benzyną. Po odpaleniu bez ssania tak nie ma, tylko chmura białego dymu ze względu jak napisałeś na dużą wilgotność powietrza. Jak się nagrzeje to jest super, nic nie dymi.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2011, 11:26   

Lasgo07 napisał/a:
Oleju mi nie ubywa

Może to być znikoma ilość, ale jednak niebieski dym nie bierze się bez powodu. Tak jak napisał JAM_BELFEGOR, gromada białego dymu oznacza spalanie płynu chłodniczego (uszczelka pod głowicą). Jeśli jest go mniej to zwyczajny efekt zimowej pory, jazdy na gazie (choć nie koniecznie) i brak katalizatora (był już napisane wyżej), zaś niebieski przeważnie spalanie oleju (uszczelniacze), bo nic innego (??) nie dymi na niebiesko. Zbyt bogata mieszanka benzyny z powietrzem daje czarny, smolisty dym. Coś jak w dieslu (przerabiałem taką sytuacje u siebie. Zbyt duża dawka paliwa przez przytkany przepływomierz dała efekt spalanie 30L/100km i sadze z tłumika).
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2011, 11:50   

Lasgo07, po prostu biały dymek z niebieskim pomieszał :lalala:
Cytat:
na digiplex-ie strobo nic nie pomoże :lalala: zapłonu nie przestawi 8)
wiem, ale można zobaczyć czy mu ten digiplex działa. Powinien wraz ze wzrostem obrotów płynnie przestawiać ką t zapłonu co zaobserwujesz na kole od paska rozrządu lub kole zamachowym w skrzyni b.
Kajlon, pytanie za 100 punktów, czy przy digiplexie nie da się manipulować kątem ręcznie? np. kręcąc kopułką lub czymś przy aparacie, może samym aparatem (nigdy się nie przyglądałem aparacikowi w głowicy). Pytam bo człowiek nigdy nie jest za mądry :D

P.S: Lasgo07, elektem nie spalonego w 100% paliwa jest sadza o czym ci napisał n-e-o, choć w skrajnych wypadkach jak ciurkiem się leje w cylinder to resztę wypluje w wydech w postaci takiej jaka trafiła do niego. Może i rzeczywiście wtedy więcej kopci.
Małe OT: Teraz jest taka moda na ogień z rury a uzyskuje się to właśnie tak: kręci się silnik na wysokie obroty na chwile odcina zapłon jak wydech (maksymalnie uproszczony pozbawiony katalizatora) najdzie paliwem to zapala się specjalna elektroda zapłonowa w tłumiku i jest ogień z du...y :lalala: Oczywiście to tylko jeden ze sposobów, których jest wiele. hehe http://www.youtube.com/wa...feature=related End OT
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2011, 13:35   

\
JAM_BELFEGOR napisał/a:
eraz jest taka moda na ogień z rury

nie no tak aż nie będę kombinował :lalala:

A co do ssania to w końcu problem rozwiązany. Włożyłem dzisiaj tą sprężynkę i zapalił bardzo dobrze. Obrotki 3 tys przy max wyciągniętym cięgnie. Zmniejszam do 2500 tys i wyjeżdzam z garażu. Potem chowam ssanie i działa wtedy siłownik podtrzymania i obrotki są 1500 ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2011, 13:43   

No to pozwolę sobie zacytować kolegę Kajlon'a i po flakonie ktoś tu powinien postawić :lalala: hehe
Lasgo07 napisał/a:
Potem chowam ssanie i działa wtedy siłownik podtrzymania i obrotki są 1500 ;)
możesz sobie nawet na 1300 obr./min. skręcić (to fabryczne ustawienie) . Szkoda paliwa.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2011, 13:46   

JAM_BELFEGOR, Oczywiście flakony się Wam należą bo nie dość że pomogliście mi rozwiązać problem to dzięki Wam sporo się nauczyłem o gaźniku i teraz nie będę z nim miał problemów ;)

Dziękuję wszystkim. Temat można zamknąć.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2011, 18:29   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
pytanie za 100 punktów, czy przy digiplexie nie da się manipulować kątem ręcznie?


jest możliwość obrotu obudową aparatu zapłonowego... testowałem już i żadnych zmian, jakby nie ustawił :?
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-02-2011, 21:07   

Wiedziałem że coś będzie nie halo :) Ssanie działa, to najważniejsze. Ale powiedzcie mi jak zubożyć mieszkankę gdy ssanie jest wyciągnięte. Bo auto przez 3 sekundy pochodzi normalnie a potem się zalewa. Obajwy mam takie tylko na ssaniu i nie bardzo wiem czym to wyregulować. Dzięki z góry za odpowiedź.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load