[Gaźnik] Tempra 1,6 dziwna usterka |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-02-2011, 12:12
|
|
|
Cytat: | Powiedz mi tylko czy da się zrobić te czynności bez ponownego wyciągania gaźnika ? | raczej nie ale zrobisz jak uważasz. Ściągniecie gaźnika to tylko 4 śruby. Lasgo07 napisał/a: | Jak mam zmierzyć tą szczelinę na jaką uchyla się przepustnica ? | użyj wyobraźni technika dowolna. Ja bym sobie zrobi z blaszki, drewnika, plastiku czy czego tam chcesz wzornik gruby na 3-4mm i do tego mierzył szczelinę. Jak przepustnica się zejdzie ze ścianka i miarką to wiesz ze będzie 3-4mm. Bo łatwiej jest coś dociąć i zmierzyć suwmiarką na stole niż pchać miarkę tam gdzie nie ma miejsca. Proste choć to tylko przykład. Równie dobrze możesz mieć szczelinomierz z grubszą podziałką i też będzie.
** Dodano: 09-02-2011, 12:17 **
A zanim zaczniesz cokolwiek ustawiać pamiętaj że musisz najpierw ustawić skład mieszanki i obroty biegu jałowego bez tego twoja regulacja nie zda się na nic. Od 30-40zł nie zbiedniejesz a tylko zyskasz choćby na spalaniu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 16:41
|
|
|
No więc tak. Wkurzyłem się i pojechałem na ustawienie mieszanki. Zapłaciłem 50 zł. Po czym auto lepiej pracuję, równiej itd. ale ssania jak ie było, tak nie ma. Po minimalnym wyciągnięciu cięgna auto gaśnie odkręciłem gaźnik, przyniosłem go do domu i postępowałem tak jak mi Przemo kazał. Efekt = bez zmian. Nie wiem już co robić. W sumie mogę tak jeździć ale rano muszę go trochę pomęczyć aby zapalił i parę razy potrafi zgasnąć dopóki pompka nie załapie. Doradźcie mi coś sensownego. A może ten czujnik czarny w kolektorze jest uszkodzony ? odłączając przewody podciśnienia było tak samo. Gdy odpiąłem od białego czujnika przewód od pompki przyspieszacza to auto zgasło. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:28
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | A może ten czujnik czarny w kolektorze jest uszkodzony ? | termo zawory tu akurat nic dorzeczy nie mają. Nie są związane z mechanicznym ssaniem, tylko służą do uruchomienia jak gdyby podtrzymania ssania gdy schowasz już ręczne cięgno. Nie wiem co ci już doradzić... a jak wyciągasz cięgno ssania to otwiera się przepustnica gazu? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR, właśnie nie otwiera się za bardzo, może 0,5mm |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Lasgo07 napisał/a: | A może ten czujnik czarny w kolektorze jest uszkodzony ? | termo zawory tu akurat nic dorzeczy nie mają. Nie są związane z mechanicznym ssaniem, tylko służą do uruchomienia jak gdyby podtrzymania ssania gdy schowasz już ręczne cięgno. Nie wiem co ci już doradzić... a jak wyciągasz cięgno ssania to otwiera się przepustnica gazu? |
Z tego co pamiętam powinna się również uchylać przepustnica powietrza |
_________________ Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:42
|
|
|
ruch jej otwarcia jest znikomy, moim zdaniem powinna się uchylić sporo. Dziwne |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
zuladaniel
witamy nowego
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: wadowice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:42
|
|
|
Sprawdż sobie elektrozawór na gżniku czy sie otwiera i zamyka steruje nim taki modł elektroniczny który znajduje sie koło akumulatora. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:44
|
|
|
zuladaniel, Zawór z tego co mi pisali koledzy nie ma nic wspólnego z mechanicznym działaniem ssania, podobnie jak termozaworki w kolektorze ssącym. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
zuladaniel
witamy nowego
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: wadowice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:48
|
|
|
Ale może to nie problem z ssaniem tylko z dysza wolnych obrotów na której jest wspomniany zawór
** Dodano: 11-02-2011, 21:50 **
ja miałem podobny problem zawór się zacinał |
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:50
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | ruch jej otwarcia jest znikomy, moim zdaniem powinna się uchylić sporo. Dziwne |
Kiedyś radziłem sobie ze sprawdzeniem za pomocą wkrętaczka oczywiście mając wszystko na wierzchu a nie ma tam zaworka? ,który ową przepustnicę uchyla. |
_________________ Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:52
|
|
|
TipTem, Wiesz co nie wiem. Może poczekajmy aż nasz specjalista Przemek się wypowie. On będzie wiedział jak to wyregulować i czekam z niecierpliwością na wskazówki |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:52
|
|
|
zuladaniel napisał/a: | Ale może to nie problem z ssaniem tylko z dysza wolnych obrotów na której jest wspomniany zawór
** Dodano: 11-02-2011, 21:50 **
ja miałem podobny problem zawór się zacinał |
Układ rozruchu to inne zagadnienie niż wolne obroty |
_________________ Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:53
|
|
|
TipTem napisał/a: | Układ rozruchu to inne zagadnienie niż wolne obroty |
też tak sądzę |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:54
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | TipTem, Wiesz co nie wiem. Może poczekajmy aż nasz specjalista Przemek się wypowie. On będzie wiedział jak to wyregulować i czekam z niecierpliwością na wskazówki |
Nie jestem co prawda zwolennikiem napraw na odległość ale jasne każda wskazówka i rada jest cenna |
_________________ Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:55
|
|
|
TipTem, Jak te ssanie zrobię to będę wielce zadowolony że sam gaźnik naprawiłem w sensie fizycznym |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 21:59
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | TipTem, Jak te ssanie zrobię to będę wielce zadowolony że sam gaźnik naprawiłem w sensie fizycznym |
Wiadomo satysfakcja gwarantowana. Dobra dobra już się nie wcinam |
_________________ Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 22:00
|
|
|
TipTem, spoko, zdrówko |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2011, 22:41
|
|
|
Czegoś mi tu brakuje albo już ślepnę na starość
Masz tam sprężynkę ? w miejscu zaznaczonym strzałką ?
jak dla mnie to ten czarny plastik jest za bardzo schowany i nie uchyla przepustnicy kiedy pociągniesz wajchę ssania. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 22:42
|
|
|
Kajlon, ooo fu..k nie mam tam sprężynki |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2011, 22:46
|
|
|
Lasgo07, to można powiedzieć, że problem ssania masz rozwiązany ale ręki sobie uciąć nie dam
skombinuj sprężynkę a jak nie znajdziesz to mogę ci wysłać taką bo mam chyba ze 2 szt wykręć sobie tą śrubeczkę tak co by ten czarny plastik wystawał z 2mm za jego mocowanie. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 22:49
|
|
|
Kajlon, kurde, jak rozkręcałem gaźnik to wydawało mi się że coś strzeliło bo ten plastik aż poleciał na drugi koniec pokoju, plastik znalazłem ale o sprężynce nie pomyślałem, ale parówa ze mnie Później znalazłem ją na podłodze i nie wiedziałem od czego to
No jestem ciekaw czy po włożeniu tego ssanie ożyje. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2011, 22:53
|
|
|
Jak zamontujesz tą sprężynkę to wysuń wkrętem ten plastik tak jak pisałem wyżej... pociągnij wajchę od ssania przy gaźniku na max, zobaczysz wtedy jak ten plastikowy, że tak powiem popychacz uchyli troszkę przepustnicę na 1 gardzielu. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2011, 22:55
|
|
|
Kajlon, kurde dzięki, wiszę ci porządną flaszkę na zlocie jutro podziałam po pracy. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2011, 22:58
|
|
|
Lasgo07, daj cynk jak będzie działać wtedy wyreguluj sobie śrubką przy pompce ssania przy max otwarciu na 3000obr (biała grucha z przodu). |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2011, 12:29
|
|
|
Kajlon, kurde ale ty masz oko ,rzeczywiście nie ma sprężynki na prowadzącej krzywkę dlatego mu nie uchyla przepustnicy jak należy. Lasgo07 śrubą na tym czarnym cynglu właśnie regulujesz uchylenie przepustnicy gazu na wyciągniętym ssaniu. Jak będzie się wychylała mało wykręć jeszcze śrubę (oczywiście już ze sprężyną ).
P.S: najlepiej ja byś znalazł oryginalną sprężynkę, z tego co pamiętam była dość gruba i stawiała duży opór. Ciężko ci będzie zastąpić jakąkolwiek inną, a już na pewno nie taka ala z długopisu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
|