Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Gaźnik] Tempra 1,6 dziwna usterka
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-02-2011, 12:12   

Cytat:
Powiedz mi tylko czy da się zrobić te czynności bez ponownego wyciągania gaźnika ?
raczej nie ale zrobisz jak uważasz. Ściągniecie gaźnika to tylko 4 śruby.
Lasgo07 napisał/a:
Jak mam zmierzyć tą szczelinę na jaką uchyla się przepustnica ?
użyj wyobraźni :lalala: technika dowolna. Ja bym sobie zrobi z blaszki, drewnika, plastiku czy czego tam chcesz wzornik gruby na 3-4mm i do tego mierzył szczelinę. Jak przepustnica się zejdzie ze ścianka i miarką to wiesz ze będzie 3-4mm. Bo łatwiej jest coś dociąć i zmierzyć suwmiarką na stole niż pchać miarkę tam gdzie nie ma miejsca. Proste :lol: choć to tylko przykład. Równie dobrze możesz mieć szczelinomierz z grubszą podziałką i też będzie.

** Dodano: 09-02-2011, 12:17 **
A zanim zaczniesz cokolwiek ustawiać pamiętaj że musisz najpierw ustawić skład mieszanki i obroty biegu jałowego bez tego twoja regulacja nie zda się na nic. Od 30-40zł nie zbiedniejesz a tylko zyskasz choćby na spalaniu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 16:41   

No więc tak. Wkurzyłem się i pojechałem na ustawienie mieszanki. Zapłaciłem 50 zł. Po czym auto lepiej pracuję, równiej itd. ale ssania jak ie było, tak nie ma. Po minimalnym wyciągnięciu cięgna auto gaśnie :( odkręciłem gaźnik, przyniosłem go do domu i postępowałem tak jak mi Przemo kazał. Efekt = bez zmian. Nie wiem już co robić. W sumie mogę tak jeździć ale rano muszę go trochę pomęczyć aby zapalił i parę razy potrafi zgasnąć dopóki pompka nie załapie. Doradźcie mi coś sensownego. A może ten czujnik czarny w kolektorze jest uszkodzony ? odłączając przewody podciśnienia było tak samo. Gdy odpiąłem od białego czujnika przewód od pompki przyspieszacza to auto zgasło.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2011, 21:28   

Lasgo07 napisał/a:
A może ten czujnik czarny w kolektorze jest uszkodzony ?
termo zawory tu akurat nic dorzeczy nie mają. Nie są związane z mechanicznym ssaniem, tylko służą do uruchomienia jak gdyby podtrzymania ssania gdy schowasz już ręczne cięgno. Nie wiem co ci już doradzić... a jak wyciągasz cięgno ssania to otwiera się przepustnica gazu?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 21:41   

JAM_BELFEGOR, właśnie nie otwiera się za bardzo, może 0,5mm
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 21:41   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Lasgo07 napisał/a:
A może ten czujnik czarny w kolektorze jest uszkodzony ?
termo zawory tu akurat nic dorzeczy nie mają. Nie są związane z mechanicznym ssaniem, tylko służą do uruchomienia jak gdyby podtrzymania ssania gdy schowasz już ręczne cięgno. Nie wiem co ci już doradzić... a jak wyciągasz cięgno ssania to otwiera się przepustnica gazu?


Z tego co pamiętam powinna się również uchylać przepustnica powietrza
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 21:42   

ruch jej otwarcia jest znikomy, moim zdaniem powinna się uchylić sporo. Dziwne
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
zuladaniel 
witamy nowego



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: wadowice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2011, 21:42   

Sprawdż sobie elektrozawór na gżniku czy sie otwiera i zamyka steruje nim taki modł elektroniczny który znajduje sie koło akumulatora.
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 21:44   

zuladaniel, Zawór z tego co mi pisali koledzy nie ma nic wspólnego z mechanicznym działaniem ssania, podobnie jak termozaworki w kolektorze ssącym.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
zuladaniel 
witamy nowego



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: wadowice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2011, 21:48   

Ale może to nie problem z ssaniem tylko z dysza wolnych obrotów na której jest wspomniany zawór

** Dodano: 11-02-2011, 21:50 **
ja miałem podobny problem zawór się zacinał
  
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 21:50   

Lasgo07 napisał/a:
ruch jej otwarcia jest znikomy, moim zdaniem powinna się uchylić sporo. Dziwne


Kiedyś radziłem sobie ze sprawdzeniem za pomocą wkrętaczka oczywiście mając wszystko na wierzchu a nie ma tam zaworka? ,który ową przepustnicę uchyla.
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 21:52   

TipTem, Wiesz co nie wiem. Może poczekajmy aż nasz specjalista Przemek się wypowie. On będzie wiedział jak to wyregulować i czekam z niecierpliwością na wskazówki ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 21:52   

zuladaniel napisał/a:
Ale może to nie problem z ssaniem tylko z dysza wolnych obrotów na której jest wspomniany zawór

** Dodano: 11-02-2011, 21:50 **
ja miałem podobny problem zawór się zacinał


Układ rozruchu to inne zagadnienie niż wolne obroty
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 21:53   

TipTem napisał/a:
Układ rozruchu to inne zagadnienie niż wolne obroty


też tak sądzę
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 21:54   

Lasgo07 napisał/a:
TipTem, Wiesz co nie wiem. Może poczekajmy aż nasz specjalista Przemek się wypowie. On będzie wiedział jak to wyregulować i czekam z niecierpliwością na wskazówki ;)


Nie jestem co prawda zwolennikiem napraw na odległość ale jasne każda wskazówka i rada jest cenna ;>
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 21:55   

TipTem, Jak te ssanie zrobię to będę wielce zadowolony że sam gaźnik naprawiłem ;) w sensie fizycznym
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 21:59   

Lasgo07 napisał/a:
TipTem, Jak te ssanie zrobię to będę wielce zadowolony że sam gaźnik naprawiłem ;) w sensie fizycznym


Wiadomo satysfakcja gwarantowana. Dobra dobra już się nie wcinam :drinkers:
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 22:00   

TipTem, spoko, zdrówko :piwko:
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2011, 22:41   

Czegoś mi tu brakuje albo już ślepnę na starość :roll:
Masz tam sprężynkę ? w miejscu zaznaczonym strzałką ?



jak dla mnie to ten czarny plastik jest za bardzo schowany i nie uchyla przepustnicy kiedy pociągniesz wajchę ssania.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 22:42   

Kajlon, ooo fu..k nie mam tam sprężynki :(
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2011, 22:46   

Lasgo07, to można powiedzieć, że problem ssania masz rozwiązany :) ale ręki sobie uciąć nie dam 8)
skombinuj sprężynkę a jak nie znajdziesz to mogę ci wysłać taką bo mam chyba ze 2 szt ;) wykręć sobie tą śrubeczkę tak co by ten czarny plastik wystawał z 2mm za jego mocowanie.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 22:49   

Kajlon, kurde, jak rozkręcałem gaźnik to wydawało mi się że coś strzeliło bo ten plastik aż poleciał na drugi koniec pokoju, plastik znalazłem ale o sprężynce nie pomyślałem, ale parówa ze mnie :sciana: Później znalazłem ją na podłodze i nie wiedziałem od czego to :sciana:

No jestem ciekaw czy po włożeniu tego ssanie ożyje.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2011, 22:53   

Jak zamontujesz tą sprężynkę to wysuń wkrętem ten plastik tak jak pisałem wyżej... pociągnij wajchę od ssania przy gaźniku na max, zobaczysz wtedy jak ten plastikowy, że tak powiem popychacz uchyli troszkę przepustnicę na 1 gardzielu.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2011, 22:55   

Kajlon, kurde dzięki, wiszę ci porządną flaszkę na zlocie ;) jutro podziałam po pracy.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2011, 22:58   

Lasgo07, daj cynk jak będzie działać ;) wtedy wyreguluj sobie śrubką przy pompce ssania przy max otwarciu na 3000obr (biała grucha z przodu).
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2011, 12:29   

Kajlon, kurde ale ty masz oko ;D ,rzeczywiście nie ma sprężynki na prowadzącej krzywkę :lalala: dlatego mu nie uchyla przepustnicy jak należy. Lasgo07 śrubą na tym czarnym cynglu właśnie regulujesz uchylenie przepustnicy gazu na wyciągniętym ssaniu. Jak będzie się wychylała mało wykręć jeszcze śrubę (oczywiście już ze sprężyną :D ).
P.S: najlepiej ja byś znalazł oryginalną sprężynkę, z tego co pamiętam była dość gruba i stawiała duży opór. Ciężko ci będzie zastąpić jakąkolwiek inną, a już na pewno nie taka ala z długopisu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load