Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Altek problem
Autor Wiadomość
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 30-11-2011, 23:10   

JAM_BELFEGOR, ok to na poczatek WD a później kontakt ;)
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2011, 23:31   

Porób fotki może się coś w oczy rzuci :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 01-12-2011, 12:28   

Panowie noi :dupa: regulator wymieniony wszystko poczyszczone i efekt ten sam dochodzi do 16V :sciana: najciekawsze jest to że kontrolka sie nei swieci w ogóle.... podmieniłem żaróweczki w desce i brak zmian. Orientuje sie ktos któredy ten kabelek od wzbudzenia idzi i czy ma po drodze jakies łączenia, kostki itp. :?: Na kabelku od wzbudzenia przy alternatorze pojawia sie ok 12,45V
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2011, 12:45   

Kontrolka powinna sie świecic po zwarciu kabelka wzbudzenia do masy. Ten drugi kabelek od alternatora do regulatora dobrze podłączyłęś? wsuwka nie była zasniedziała? Może uzwojenia (wirnika lub stojana) mają przebicie do masy (obudowy). Sprawdź jeszcze napięcie pomiędzy obudową alternatora a klemą +
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 01-12-2011, 12:53   

lynx, ale na kabelku jest +12 i jak go do masy podepne to zrobi sie zwarcie... no chyba ze na odpietym kabelku wszystkie styki potraktowałem srodkiem typu "kontakt"

** Dodano: 01-12-2011, 13:00 **
Miedzy obudowa a + na aku jest takie same napiecie jak na aku czyli masa chyba jest dobra, ale ładowanie tak samo rośnie do 16V
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2011, 13:11   

Własnie jak zrobisz zwarcie na tym kabelku, to powinna zapalic sie kontrolka ładowania, nic więcej się nie stanie. Przy włączonym zapłonie ten przewód jest zwierany do masy na drodze: regulator, szczotka, wirnik, szczotka, regulator, masa regulatora, masa alternatora. Jeżeli po bezpośrednim zwarciu do masy się zapali kontrolka, a po normalnym podłączeniu nie, to problem jest gdzieś w wymienionym wyżej miejscu.
     Moneta
 
 
gru 


Wiek: 41
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-12-2011, 13:48   

A jak wsadzisz stary regulator to kontrolka się zapala? Może coś za bardzo "wyczyścileś"
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 01-12-2011, 22:31   

lynx, czyli odpiac od alternatora i na mase :?: tylko dziwi mnie dlaczego nowy regulator daje tez 16V :roll: chyba ze jest uwalony a słyszałem ze to sie czesto zdaża.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2011, 23:05   

Dokładnie tak. Odpinasz kabelek wzbudzenia od alternatora i przykladasz go do masy, np do silnika. Wtedy powinna się zapali kontrolka akumulatora. Bardzo mozliwe że regulator jest walnięty, albo spalił się w momencie pierwszego uruchomienia. mi się tak stało jak szczotki nie miały dobrego kontaktu z pierścieniami.
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 01-12-2011, 23:09   

lynx, musze spróbowac reklamowac regulator.

** Dodano: 02-12-2011, 11:59 **
Poprawiłem dzis jeszcze kabelek wzbudzenia - tzn wymieniłem wsuwkę i skróciłem troszke kabelek bo był kruchy przy wsuwce. Teraz sytacja ma sie nastepująco praktycznie w normie:


wolne obroty




wysokie obroty



wolne obroty przy swiatłach długich, przeciwmgielnych przód i tył podgrzewaniu szyby i dmuchawie na maxa




Ale kontrolka nadal swieci :sciana: gasnie przy 3000obr (jest wtedy 14V ładowania) i zaswieca sie ponownie przy 3500obr.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2011, 23:16   

tipacz, nie chce cie martwić ze mostek tez do wymiany, podejrzewam że od początku był razem z regulatorem. O na wolnych masz za mało do tego klasyczne świecenie przed wysokimi obrotami. Szkoda że nie zrobiłeś fotek samego alternatora. Pasek masz dobrze naciągnięty? Czasem też wymiany wymaga sam kabel masowy z akumulatora. Nie jest to droga impreza a może znacząco wpłynąć na ładowanie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-12-2011, 23:18   

JAM_BELFEGOR, jakies fotki mam na telefonie, pasek dobrze nawet moze za dobrze.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2011, 23:31   

tipacz, pasek w połowie miedzy kołami ma się dać obrócić o 90 stopni
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-12-2011, 23:40   

JAM_BELFEGOR, nie no, za mocno nie bedzie tak tylko napisałem... tylko pytanie czy napewno wymiana mostka wystarczy :?:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2011, 23:43   

tipacz, u ciebie to już nic nie jest pewne :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-12-2011, 11:55   

Chwyc za wentylator alternatora i spróbuj nim pokręcic w jedna i druga stronę. Jeżeli Ci się nie uda, albo przy okazji pokręcisz wałem silnika, to znaczy że pasek się nie ślizga, i jest dobrze naciągnięty.
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 03-12-2011, 12:05   

Dzis kontrolka gasnie juz przy ok 1700 obr i zaczyna sie żarzyć przy ponad 4000 obt - może musi sie aku doładowac... zobacze jak troszke jeszcze pojeżdżę.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-12-2011, 12:17   

Zanim weźmiesz sie za wymiane całego mostka, wymień diody wzbudzenia. Jak nie dostaniesz ich w sklepie, to mozesz sam je sobie polutowac - koszt ok 2 zeta.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 38 days
Network load