Altek problem |
Autor |
Wiadomość |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-11-2011, 23:10
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ok to na poczatek WD a później kontakt |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JAM_BELFEGOR
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/5933611684f0ca20ed2d4c.jpg)
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 23:31
|
|
|
Porób fotki może się coś w oczy rzuci |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 01-12-2011, 12:28
|
|
|
Panowie noi regulator wymieniony wszystko poczyszczone i efekt ten sam dochodzi do 16V najciekawsze jest to że kontrolka sie nei swieci w ogóle.... podmieniłem żaróweczki w desce i brak zmian. Orientuje sie ktos któredy ten kabelek od wzbudzenia idzi i czy ma po drodze jakies łączenia, kostki itp. Na kabelku od wzbudzenia przy alternatorze pojawia sie ok 12,45V |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
lynx
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
Pomógł: 10 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 12:45
|
|
|
Kontrolka powinna sie świecic po zwarciu kabelka wzbudzenia do masy. Ten drugi kabelek od alternatora do regulatora dobrze podłączyłęś? wsuwka nie była zasniedziała? Może uzwojenia (wirnika lub stojana) mają przebicie do masy (obudowy). Sprawdź jeszcze napięcie pomiędzy obudową alternatora a klemą + |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 01-12-2011, 12:53
|
|
|
lynx, ale na kabelku jest +12 i jak go do masy podepne to zrobi sie zwarcie... no chyba ze na odpietym kabelku wszystkie styki potraktowałem srodkiem typu "kontakt"
** Dodano: 01-12-2011, 13:00 **
Miedzy obudowa a + na aku jest takie same napiecie jak na aku czyli masa chyba jest dobra, ale ładowanie tak samo rośnie do 16V |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
lynx
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
Pomógł: 10 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 13:11
|
|
|
Własnie jak zrobisz zwarcie na tym kabelku, to powinna zapalic sie kontrolka ładowania, nic więcej się nie stanie. Przy włączonym zapłonie ten przewód jest zwierany do masy na drodze: regulator, szczotka, wirnik, szczotka, regulator, masa regulatora, masa alternatora. Jeżeli po bezpośrednim zwarciu do masy się zapali kontrolka, a po normalnym podłączeniu nie, to problem jest gdzieś w wymienionym wyżej miejscu. |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
gru
![.::czesty bywalec::.](../templates/subSilver/images/ranks/40.gif)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 13:48
|
|
|
A jak wsadzisz stary regulator to kontrolka się zapala? Może coś za bardzo "wyczyścileś" |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 01-12-2011, 22:31
|
|
|
lynx, czyli odpiac od alternatora i na mase tylko dziwi mnie dlaczego nowy regulator daje tez 16V chyba ze jest uwalony a słyszałem ze to sie czesto zdaża. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
lynx
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
Pomógł: 10 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 23:05
|
|
|
Dokładnie tak. Odpinasz kabelek wzbudzenia od alternatora i przykladasz go do masy, np do silnika. Wtedy powinna się zapali kontrolka akumulatora. Bardzo mozliwe że regulator jest walnięty, albo spalił się w momencie pierwszego uruchomienia. mi się tak stało jak szczotki nie miały dobrego kontaktu z pierścieniami. |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 01-12-2011, 23:09
|
|
|
lynx, musze spróbowac reklamowac regulator.
** Dodano: 02-12-2011, 11:59 **
Poprawiłem dzis jeszcze kabelek wzbudzenia - tzn wymieniłem wsuwkę i skróciłem troszke kabelek bo był kruchy przy wsuwce. Teraz sytacja ma sie nastepująco praktycznie w normie:
wolne obroty
wysokie obroty
wolne obroty przy swiatłach długich, przeciwmgielnych przód i tył podgrzewaniu szyby i dmuchawie na maxa
Ale kontrolka nadal swieci gasnie przy 3000obr (jest wtedy 14V ładowania) i zaswieca sie ponownie przy 3500obr. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JAM_BELFEGOR
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/5933611684f0ca20ed2d4c.jpg)
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 23:16
|
|
|
tipacz, nie chce cie martwić ze mostek tez do wymiany, podejrzewam że od początku był razem z regulatorem. O na wolnych masz za mało do tego klasyczne świecenie przed wysokimi obrotami. Szkoda że nie zrobiłeś fotek samego alternatora. Pasek masz dobrze naciągnięty? Czasem też wymiany wymaga sam kabel masowy z akumulatora. Nie jest to droga impreza a może znacząco wpłynąć na ładowanie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-12-2011, 23:18
|
|
|
JAM_BELFEGOR, jakies fotki mam na telefonie, pasek dobrze nawet moze za dobrze. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JAM_BELFEGOR
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/5933611684f0ca20ed2d4c.jpg)
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 23:31
|
|
|
tipacz, pasek w połowie miedzy kołami ma się dać obrócić o 90 stopni |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-12-2011, 23:40
|
|
|
JAM_BELFEGOR, nie no, za mocno nie bedzie tak tylko napisałem... tylko pytanie czy napewno wymiana mostka wystarczy |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JAM_BELFEGOR
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/5933611684f0ca20ed2d4c.jpg)
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 23:43
|
|
|
tipacz, u ciebie to już nic nie jest pewne |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
lynx
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
Pomógł: 10 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-12-2011, 11:55
|
|
|
Chwyc za wentylator alternatora i spróbuj nim pokręcic w jedna i druga stronę. Jeżeli Ci się nie uda, albo przy okazji pokręcisz wałem silnika, to znaczy że pasek się nie ślizga, i jest dobrze naciągnięty. |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 03-12-2011, 12:05
|
|
|
Dzis kontrolka gasnie juz przy ok 1700 obr i zaczyna sie żarzyć przy ponad 4000 obt - może musi sie aku doładowac... zobacze jak troszke jeszcze pojeżdżę. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
lynx
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
Pomógł: 10 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-12-2011, 12:17
|
|
|
Zanim weźmiesz sie za wymiane całego mostka, wymień diody wzbudzenia. Jak nie dostaniesz ich w sklepie, to mozesz sam je sobie polutowac - koszt ok 2 zeta. |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|