Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Żarząca się dioda akumulatora
Autor Wiadomość
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-08-2011, 23:12   Żarząca się dioda akumulatora

Po odpaleniu silnika kontrolka ładowania zaczyna się żarzyć, gdy dodam gazu kontrolka zanika, po czym znowu się zaczyna żarzyć - tak było do wczoraj. Dzisiaj kontrolka pali się cały czas?

Pasek od altka jest dobrze naciągnięty - sam pasek jest w dobrym stanie (pasek Gates'a).

Czego to może być wina? Alternator nie rzęzi, ani nic z tych rzeczy...

To szczotki? Regulator napięcia? Coś jeszcze?

Pilnie proszę o pomoc :( :!: :!: :!:
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2011, 23:29   

Diody zaczynają umierać. Kontroluj jaki masz prąd ładowania i stan akumulatora
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
sylwester 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Wronki
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-08-2011, 03:48   

mostek diodowy do wymiany i to szybko. bo albo nie będzie ładował albo rozwali sie aku jak go przeładuje
prondem zmiennym
_________________
sylwek
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-08-2011, 09:44   

gru, głównie dwie rzeczy padają mostek prostowniczy czyli diody albo regulator napięcia. Raczej ciężko powiedzieć co częściej. Części łatwo wymienić i ogolenie nie drogie i łatwo dostępne. Diody to koszt około 50-60zł zależny gdzie regulator 30-40zł Z doświadczenia powiem lepiej kupować oryginał MM - Magneti Marelli
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 11-08-2011, 21:44   

Jak sprawdzić co jest uszkodzone?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-08-2011, 22:16   

Niestety ciężka sprawa, zarówno diody jak i regulator dają podobny efekt wiec ciężko powiedzieć na 100% które z nich. Generalnie spadek napięcia ładowania. Prawidłowo powinno być ok 14- 14,4V bez względu na obroty. Nie powinno spadać poniżej 13,8V pod pełnym obciążeniem elektryki. Jeśli napięcie będzie rosło wraz z obrotami spróbował bym zacząć od regulatora napięcia. Z kolej z byt duże napięcie to prawie na pewno regulator. Poczytaj sobie jeszcze to: http://diaaut.home.pl/r10361c3.htm dalej masz jak sprawdzić obwód ładowania.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-08-2011, 18:13   

Jak piszą poprzednicy regulator lub diody do wymiany, u mnie panuje podobna sytuacja o tyle tylko, iż kontrolka leciutko żarzy podczas jazdy. Stawiam na regulator, który przeładowuje akumulator, a mianowicie powoduje utlenianie się klem itd.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 12-08-2011, 18:24   

Na pierwszy ogien RN do wymiany :) najprościej najtaniej i będzie wiadomo co dalej - najczęściej on pada :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-08-2011, 18:57   

maxi,
Trzeba po prostu wziąść miernik i sprawdzić napięcie ładowania. Wtedy będzie jasne. Jeżeli napięcie jest za wysokie, to albo zły styk przy RN albo padnięty RN. Utlenione klemy nie mają z tym nic wspólnego.
     Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-08-2011, 19:49   

lynx, nie zgodzę się z Tobą :P Znajomy miał uszkodzony regulator napięcia, który przeładowywał akumulator. Skutkiem były opłakane, bo w pewnym momencie aku tak się zagotował, że nadawał się już tylko na śmietnik, natomiast utleniające się klemy u niego były normą zważywszy na to, iż aku miał 3 miesiące i nie miał nieszczelności także chyba to wystarczający dowód że ma wpływ.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-08-2011, 23:41   

maxi, dobrze pisze, na przeładowanym aku bardzo szybko utleniają się klemy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 13-08-2011, 05:32   

Ładowanie 13,55V :(
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-08-2011, 13:28   

troszkę mało.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-08-2011, 18:38   

zależy, choć jak dodasz nieco gazu np do 2 tys i dalej masz tyle, nic się nie wznosi, to może byc początek końca;
fakt, najczęściej pada regulator napięcia;
inna sprawa na którą zwróć uwagę - w jakim stanie masz akumulator?
sam akumulator może powodować zwarcie (prawie); jak ma zwarcie między celami, jest stary, albo z supermarketu :D [często tam odstane miesiącami buble są] to może sam się rozładowywać, mieć zwarcie wewnątrz, co bardzo obciąża alternator, gdyż ten nie dośc, że zasila instalację auta, to jeszcze ma ładować akumulator i -jeszcze- pokonać wpierw zwarcie w akumulatorze między celami; stary akumulator/uszkodzony prędzej czy później zmęczy ci regulator napięcia;

podobnie jeśli masz w aucie coś co zżera za dużo prądu/obciąża mocno, ale jeśli nic ci prądu nie kradnie, nie przygasa zbyt wszystko jak właczasz różne odbiorniki, czyli nie masz podejrzanego, to może nie masz takiego problemu;

piszę o tym, bo czasem regulator to rzecz wtórna, efekt a nie powód, rzadko, ale może się zdarzyć;
to tak dla profilaktyki ;)


alternator możesz samemu wyjąć, o ile pamiętam da się samemu rozebrać tył alternatora i przełożyć regulator bez problemu
(robiłem to w Temprze, w Toyocie u siebie też :D złośliwe alternatorrrry...); diody były o ile pamiętam (czasu to minęło...) lutowane do regulatora, ale dało się odlutować na moment wyjmując regulator;

jeśli byś wyjął regulator, odlutował od diód (poprawcie mnie, moge mylić typ alternatora, ale chyba w T/T tak było),
to zostaną Ci w alternatorze same diody podłączone jednym końcem każda do uzwojeń; wtedy drugi koniec każdej z diód byłby w powietrzu więc można je sprawdzić miernikiem-multimetrem, na symbol diody dajesz " -|>|- " na mierniku i przykładasz kabelki-sondy miernika do końców diody, raz ak, raz je zamieniasz miejscami; w jednąstronę powinno wskazać np 473 czy wartość podobną a w drugą nic, przekroczenie zakresu (na mierniku cyfrowym zwykle sama 1-ka na początku z lewej wyświetlacza;

jeśli diody tak wyjdą na pomiarze to można założyć, że są ok, więc sam regulator podmieniamy; przedmuchać choć wypadałoby alternator, przeczyścić lekko z syfu, bo po latach z syfu pęcznieje, a potem w efekcie pęka mu obudowa i robi się zwarcie, a alternator znowu do naprawy, droższej...


w temprze chyba z 4 razy miałem naprawiany alternator, teraz takie rzeczy robiłbym sam, bo jakby podsumować, to przy pierwszej naprawie wypadałoby już za 150 kupić regenerowaną 'nówkę' i byłoby świetnie... ale chciało się oszczędzić, a czasem nie warto;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 19-11-2011, 15:49   

Aktualnie ładowanie to bez świateł: wolne ~ 13V, przy 4000obr. skacze do ~13,55...

Ze światłami: wolne poniżej 12V... przy 4000obr. skacze do ~ 12,5...

Efekt praktycznie BRAK ŁADOWANIA :(

Co sprawdzić, co zrobić - bo totalna załamka...aku na postoju ma ~ 12V (sam aku jest na 100% sprawny) :/
  
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-11-2011, 17:06   

Przyłącze się.Więc moim zdaniem skoro są takie objawy to kupił bym nowy regulator napięcia zamontował i sprawdził co się dzieje,a jeżeli nawet nie będzie różnicy to i tak z praktyki wiem że jak remontuje jakiś alternator to dla świętego spokoju ładuję nowy regulator ze szczotkami ,bo jak już robić to kompletnie żeby za parę miesięcy nie babrać się z podobną usterką.Zrobisz jak będziesz chciał albo zdemontujesz altka i będziesz się bawił w rozbieranie mierzenie diod,a może się okazać ze są dobre i tylko regulator padnięty.Ja przynajmniej zaczynam od regulatora.
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 19-11-2011, 17:48   

Ale napięcie nie skacze voltami...nie przeładowuje itp.
  
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-11-2011, 18:20   

Może głupio zapytam,bo to powinno być logiczne,ale sprawdzałeś przewód masowy jaki idzie na silnik i kable czy to nie jest gdzieś uszkodzone,zaśniedziałe czy w jakiś inny sposób(typu przetarcie)przewody uszkodzone,styk na regulatorze napięcia,może to być banalnie prosta usterka przecież.
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 20-11-2011, 21:09   

Będę to ogarniał w tym tyg.

Jak rozebrać alternator (MM) i na co zwrócić uwagę?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-11-2011, 21:26   

Bo ja wiem czy jest tu co opisywać, to strasznie prosta konstrukcja :lalala: Wykręcasz kable z alternatora, luzujesz jego śrubę na korpusie silnika, wyciagasz pasek, wyciagasz alternator i na stół. Ściągasz tylną czarną pokrywę, tam jest widoczny regulator napięcia i mostek. Obydwa są przykręcone śrubami, wykręcasz czyścisz oceniasz stan. Wirnik jest zakręcony śrubą na wałku przy kole pasowym. Po odkręceniu śrub z obudowy możesz go wyciągnąć. Na co uważasz? Na łożyska wirnika z przodu i z tyłu, na mostek i regulator by nie uszkodzić.
P.S:
Tu macie schematy alternatora i rozrusznika może się wam przyda na przyszłość.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2011, 20:17   

Witam, podepnę się pod temat bo u mnie jest następujący objaw:

Przy niskich obrotach kontrolka od aku się dobrze żarzy. Przy obrotach tak 2,5 tys leeko się żarzy. Czasami wcale zgaśnie i jest oki. ALe objaw mam taki że na klemie + robi mi się często nalot biały który muszę czyścić. Stawiać na regulator napięcia ?

** Dodano: 23-11-2011, 20:18 **
No i u mnie napięcie na włączonym silniku wynosi: 14,9V
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-11-2011, 20:20   

Lasgo07, popatrz jeszcze na napięcie na różnych obrotach i przy różnym obciążeniu.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2011, 20:21   

Jelcyn, Jest zmienne, skaczę. Czasami wynosi ponad 15V
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-11-2011, 20:22   

to regulator.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-11-2011, 20:23   

Jelcyn napisał/a:
to regulator.

Też bym to obstawiał
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load