Problemy z akumulatorem? Warto przeczytać! |
Autor |
Wiadomość |
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-01-2006, 21:11 Problemy z akumulatorem? Warto przeczytać!
|
|
|
Jeżeli męczy Was problem akumulatora, który siada podczas postoju auta przez kilka dni to ta porada jest dla Was.
Zanim ktos wpadnie na pomysł wymiany akumulatora radzę się dobrze zastanowić. Niektórzy niestety popełnili ten błąd, wymienili akumulator bez sprawdzania czegokolwiek i w niedługim czasie po wymianie akumulatora objawy powróciły, a ich przyczyna leżała po stronie instalacji elektrycznej auta. Przed wymianą akumulatora należy najpierw sprawdzić jaki prąd jest pobierany, gdy auto nie pracuje, a odbbiorniki w nim są powyłączane. Aby to zrobic należy wpiąć amperomierz między którąś z klem, a akumulator. Prąd pobierany w tym przypadku nawet, gdy auto ma autoalarm nie powinien przekraczać kilkudziesięciu mA. Jeżeli jednak przekracza, można sprawdzić, poprzez zastępowanie kolejno bezpieczników amperomierzem, które urządzenie pobiera zbyt dużo prądu. Przykladowo pobór 50mA to 1,2A w ciągu doby. Taki prąd w idealnych warunkach (które w rzeczywistości nie istnieją) rozładuje akumulator 55Ah w ciągu 45dni. Ale już prąd 250mA to w ciągu doby ok 6A. W tym przypadku akumulator powinien wytrzymać 9 dni. jednak po uwzględnieniu różnych czynników (np. niskie temperatury) okazuje się, że po 4-6 dniach akumulator jest kompletnie wyczerpany. Jeżeli pobór prądu jednak jest mały to należy jeszcze sprawdzić ładowanie poprzez sprawdzenie napięcia w instalacji po uruchomieniu silnika. Powinno wynosić około 14,4V. Uwaga!!! Zbyt duże napiecie może spowodować powyginanie cel w akumulatorze, a co za tym idzie jego zniszczenie. Przyczyna zbyt wysokiego napięcia zazwyczaj jest uszkodzony regulator napiecia.
A więc panie i panowie, jeżeli macie problemy z akumulatorem, to zanim kupicie nowy, sprawdźcie co jest tego powodem!!! |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 21:37
|
|
|
Dobrze mówi.
W moim aucie (Tempra jest od mojego ojca) w zimie akku wyładowywał mi się mniej więcej raz na miesiąc (niemal codziennie robię min. 100 km).
Po użyciu amperomierza wyszło mi, że pobór prądu na postoju wynosi 0,3 A. Dużo za dużo.
Sposób sprawdzenia jest prosty - wystarczy wyciągac kolejno bezpieczniki i zerkać na amperomierz stale podpięty do akku i klemy.
U mnie odpowiedzialny był obwód zabezpieczony 3 bezp. - oświetlenie wnętrza i podłaczenie radia. Po wyjęciu żarówek oświetlenia - nadal tak samo. Odłączyłem zatem radio - pobór prądu - 0. . No i zapadła decyzja, że radio zostanie podłączone po stacyjce (pamięć na stałym plusie, zasilanie po stacyjce). Efekt - auto może stać dwa tygodnie a akku ma dość prądu, żeby ruszyć starego diesla:D. |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
mitsubishit
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 45 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 21:51
|
|
|
Grześko napisał/a: | Powinno wynosić około 14,4V. |
Podana przez Ciebie wartość to maksymalne napięcie. Norma 13,9 - 14,4V Oczywiście pod obciążeniem czyli silnik odpalony i wlączone max odbiorników. |
_________________ Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046) |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-01-2006, 21:56
|
|
|
mitsubishit1 napisał/a: | Norma 13,9 - 14,4V Oczywiście pod obciążeniem czyli silnik odpalony i wlączone max odbiorników. |
Dla uściślenia - przy innych parametrach do wymiany regulator napięcia, bo to on jest najczęstszą przyczyną. |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-01-2006, 15:47
|
|
|
kurcze jestem laikiem... ale jak tylko dorwe amteromierz to posprawdzam i podam wam pomiatry powiecie mi co i jak ... czy cos jest zle czy cos jest dobrze.
Aha kolega napisal ze sprawdzal wyciagajac bezpieczniki... wyciagal kolega bezpieczniki te pod kierownica? czy jakies inne ? i gdzie kolega trzymal miernik? jak podpia prosze o dokladnie opisanie bo naprawde LEWY JESTEM CO DO PRADU (a chodzilem do szkoly elektromechanika-:() ! |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 15:52
|
|
|
Napiecie mierzy sie równolegle, a szeregowo podlacza sie gdy chcemy sprawdzic ile amperów przeplywa - czyli natężenie. Robisz tak,odpinasz kleme plusowa, jedna koncowke od miernika dopinasz do plusa w aku, druga koncowke od miernika dopinasz do klemy. Wtedy na amperomierzu powinno Ci pokazac ile Amperów przeplywa.
Ustaw sobie amperomierz w widocznym miejscu i wypinaj bezpieczniki te pod kierownica.
Jesli masz alarm,jakies inne bezpieczniki w komorze silnika tez je wyponij i sprawdz. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-01-2006, 18:10
|
|
|
Wydaje mi się, że Miszko wyjaśnił wystarczająco dokładnie. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-01-2006, 21:37
|
|
|
mam alarm ale wylaczylem go kluczykiem bo piloty mi sie zepsuly... a niestety jak kupilem auto to nie dostalem instrukcji jak zostala zamontowana instalacja alarmowa |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 21:40
|
|
|
Witam!
Jeszcze moga byc "popsute" diody w alternatorze..i teoretycznie wtedy ladowanie powinno byc troszke gorsze..;) |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-01-2006, 21:50
|
|
|
a jak sprawdzic czy alternator jest sprawny ? ... i ma ladowanie ok ? ... |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 23:23
|
|
|
wez miernik(voltomierz) i zmierz jakie daje napiecie be zobciazenia na jalowym, z obciazeniem na jalowym i to samo na wyzszych obrotach bedziesz wiedzial co i jak |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 23:31
|
|
|
Jako ciekawostkę
kupiłem nowe ako i zasugerowali mi żebym oddał stare
ale zrobili gały jak im rzuciłem na lade 15 letmiego MagnetiMarelli
rekord do tej pory w sklepie to 13 lat
wymieniałem w zeszłym roku elektrolit ale przyszedł czas na nowe ako |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-01-2006, 13:09
|
|
|
ok mam voltomierz ... http://img218.imageshack....ge=obraz9is.jpg
powiedz cie mi czy dobrze ustawilem go ...
No i powiedzcie jeszcze raz ... dokladnie co mam zrobic... jak podpiac zeby posprawdzac ?
P.S. rozumiem ze mam opiac kleme + i jeden kabelek voltomierza do akumulatora a drugi do klemy? i pojawi mi sie ile mam napiecia? sprawdzam oczywiscie na zgaszonym silniku... a potem na zapalonym? i na zapalonym sprawdzam po koleji bezpieczniki tak ? |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-01-2006, 13:33
|
|
|
Nie znam sie na twoim voltowmierzu. Ale z tego co widze, to tak, jesli chcesz zmierzyc napiecie to nie musisz odpinac klem. Wystarczy czarny kabel do minusa, a czerwony do plusa w aku podpiac. Jesli natomiast chcesz zmierzyc natezenie pradu pobieranego przez uklady,to wtedy odpinasz klemy, laczysz tak jak pisalem wczesniej. ALE WTEDY NIE ODPALAJ silnika! Bo caly "prad" pojdzie przez miernik i go spali. A zeby zmierzyc natezenie, to tym pokretlem musisz dac o 180stopni (na ten znaczek 20A) i nie wiem czy nie bedziesz musial przepiac czarnego kabelka do wtyczki tam gdzie pisze 20A.
Acha jesli bedziesz mielzyl napiecie to mozesz przy zgaszonym i zapalonym silniku mierzyc. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2006, 14:13
|
|
|
Hehe no uwazaj z amperomierzem bo spalisz cewe :-) miszko wyjasnil wszystko cacy :]
Kabelek czarny musisz przepiac na 20 A bo do mierzenia pradu zupelnie inny obwod jest
Swoja droga calkiem ciekawy miernik !!! |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-01-2006, 14:15
|
|
|
booooooze ](*,) ja chyba nie dam rady nie mam pojecia... napiszcie to jakos kurde mniej fachowo ... bo ja czytam a nie rozumiem |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-01-2006, 19:06
|
|
|
gary, obawiam się, że nie da się tego prościej opisać. Koledzy bardzo dobrze ci to wyjaśnili. Może poprosisz kogoś o pomoc żeby Ci pokazał? Potem będzie Ci już dużo łatwiej i stresów będziesz miał mniej... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2006, 22:24
|
|
|
gary napisał/a: | ooooooze ja chyba nie dam rady nie mam pojecia... napiszcie to jakos kurde mniej fachowo ... bo ja czytam a nie rozumiem |
Bierzesz miernik i idzesz do samochodu następnie otwierasz maskę i odpalasz samochód. Włączasz miernik i czerwonym kabelkiem przytykasz do klemy plusowej(+) a czarnym do klemy minusowej(-) i odczytujesz wynik. Klemy to są takie dwa metalowe cycki wystające z akumulatora - bez żadnych skojarzeń, jedna ma oznaczenie "+" druga "-".
Miernik masz mieć ustawiony tak jak pokazałeś w linku.
Pomocna może być druga osoba, która włączy światła, ogrzewanie i przegazuje samochód na wyższych obrotach.
Powodzenia |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-01-2006, 23:07
|
|
|
romano napisał/a: | gary napisał/a: | ooooooze ja chyba nie dam rady nie mam pojecia... napiszcie to jakos kurde mniej fachowo ... bo ja czytam a nie rozumiem |
Bierzesz miernik i idzesz do samochodu następnie otwierasz maskę i odpalasz samochód. Włączasz miernik i czerwonym kabelkiem przytykasz do klemy plusowej(+) a czarnym do klemy minusowej(-) i odczytujesz wynik. Klemy to są takie dwa metalowe cycki wystające z akumulatora - bez żadnych skojarzeń, jedna ma oznaczenie "+" druga "-".
Miernik masz mieć ustawiony tak jak pokazałeś w linku.
Pomocna może być druga osoba, która włączy światła, ogrzewanie i przegazuje samochód na wyższych obrotach.
Powodzenia |
No i kurna o to chodzi ... no wreszcie czaje o co biega ... ale ok ... a jak sprawdzic jaki jest prad pobierany podczas gdy auto stoi bo najczesniej mam problemy wlasnie rano gdy auto odstalo swoje w nocy...jak zobaczyc czy pobor czegos tam jedt dobry czy czasem nie zabiera za duzo pradu gdzies np. w nocy? i jak okaze sie ze jednak zabiera jak sprawdzic co to moze byc ?
I jeszcze cos ... kieruje to pytanie co cytatu ... w tym czasie kiedy sprawdzam ... jaki prad jest podczas gdy silnik chodzi ... i w miedzy czasie bede wypinal bezpieczniki moge dojsc dotego ze cos jednak za duzo pradu pobiera (po wyjeciu bezpiecznika) ? wlsciwie skad wiadomo czy dana rzecz za duzo pradu pobiera ?
Aha ... jest moze jakas tabela pradow ? na ktora bym sobie mogl popatrzec i zobaczyc ze np. radio zaiera mi za duzo pradu albo swiatelko albo alarm
P.S. Kurna sory chlopaki ale naprawde... duzo sie nauczylem na tym forum a duzo nie umiem a prad to dlmnie MAGIA !!!!! jak ktos ma czas i nerwy prosze odpisz |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 00:17
|
|
|
Raczej zadnej tabelki nie znajdziesz. Kazdy uklad pobiera okreslna "porcje" pradu zalezenie od tego co to za uklad. I tak radio w stanie spoczynku i czuwania (np. palaca sie jakas lampa czuwania w radiu) moze pobierac natezenie rzedu 0,1A, a przy juz wlaczonym nawet do max. 10 A (jak bys mocno podglosil). Mi np. centralka szyb w stanie czuwania pobiera okolo 0,01-0,03A, wiec to bardzo malo.
Ogolnie powiedzmy, ale wartosc zmierzona na wylaczonym silniku przy wpietych wszystkich bezpiecznikach raczej nie powinna byc wyzsza niz powiedzmy chmm 0,2-0,5A - choci to i tak juz duzo. Te wartosci "strzelam" z glowy. Choc mowie pol ampera to juz duzo jesli ma caly czas pobierany taki prad w stanie spoczynku..
A jak zmierzyc ile pobiera amperow, to bylo juz wyzej napisane z 2 razy
Wylaczasz silnik, odpinasz kleme plusowa od akumulatora. Teraz na mierniku obracasz pokretlem o 180stopni oraz czarny kabelek przepinasz do lewego skranego wtyku (tam gdzie pisze 20A). Nastepnie czarny kabel dajesz do PLUSA w aku, a czerwony kabel laczysz z odpieta klemą plusowa. Wtedy na wyswietlaczu pojawi Ci sie jakas wartosc. Wlasnie ta wartosc to bedzie natezenie pradu pobieranego przez urzadzenia.
No chyba prosciej sie nie da
Ale mowie, te wartosci powinny byc skrajnie male. Masz alarm? On moze tez troche pobierac, choc nie duzo (mowie 0,5A to juz bedzie duzy pobor). Bo niech tak autko postoji dluzej na zimnie przy ciaglym obciazeniu to w koncu moze pasc). Ale jak mowilem te wartosci strzelam "prosto z glowy". |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 08:05
|
|
|
romano napisał/a: |
Bierzesz miernik i idzesz do samochodu następnie otwierasz maskę i odpalasz samochód. Włączasz miernik i czerwonym kabelkiem przytykasz do klemy plusowej(+) a czarnym do klemy minusowej(-) i odczytujesz wynik. Klemy to są takie dwa metalowe cycki wystające z akumulatora - bez żadnych skojarzeń, jedna ma oznaczenie "+" druga "-".
|
romano
dobry ten opis |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-01-2006, 13:57
|
|
|
dobra zrobilem tak jak mowiliscie... mam nadzieje ze wszystok zrozumiecie co opisze.
1.
Najpierw na zgaszonym silniku jak opisywane bylo plusowa kleme odpialem i voltomierz mi pokazywal troche skaczace paramety ale po wyzej 14.30 - 14.75 takie pomiary byly... zaczalem wyciagac bezpieczniki wyciagnalem bezpiecznik o oznaczeniu "trabki" czli klakson...co sie okazalo radio tez sie wylaczylo no i spadal pobor pradu (okolo 13 czasme ponizej 13) na wylaczonym silniku. Jedyna rzecza jaka pokzywala jakiekolwiek spadki czy zwrosty po odpinaniach bezpiecznika... bylo radio ...
2.
Kiedy zapalilem silnik... z tego co pamietam bylo 14.80 jak powlanczalem dmuchawy radio to doslownie do 14 spadlo napiecie ... czasem pokazalo ponizej 14.
1.P.s. Coz moge powiedziec? sadze ze radio mi rozladowywuje akumulator ! mam plan ze co noc bede wyciagal bezpiecznik od radia...i zobacze cos sie bedzie dzialo.
2.P.s. No dobra jak to jest radio jak zatrzymac to radio zeby mi nie rozladowywalo akumulatora ? |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 21:39
|
|
|
Heh podepnij zasilanie radia gdzies pod + jak sie poajwia dopiero po przekreceniu stacyjki... heh cos chyba nie ten teges bo jesli radio ci zbija napiecie do 13V to kurcze niewiem co ty masz w tym aucie za sprzet i jak to jest podlaczone :-)
A pobor pradu 13A jesli to faktycnzie radio to hihi patrz wyzej no chyba ze gdzies jakies zwarcie jest to masz problem :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 22:36
|
|
|
gary napisał/a: | dobra zrobilem tak jak mowiliscie... |
Chyba jednak nie do końca tak
gary napisał/a: |
1.
Najpierw na zgaszonym silniku jak opisywane bylo plusowa kleme odpialem i voltomierz mi pokazywal troche skaczace paramety ale po wyzej 14.30 - 14.75 takie pomiary byly... zaczalem wyciagac bezpieczniki wyciagnalem bezpiecznik o oznaczeniu "trabki" czli klakson...co sie okazalo radio tez sie wylaczylo no i spadal pobor pradu (okolo 13 czasme ponizej 13) na wylaczonym silniku. Jedyna rzecza jaka pokzywala jakiekolwiek spadki czy zwrosty po odpinaniach bezpiecznika... bylo radio ... |
Po wyłaczeniu silnika i wpięciu się między akku a klemę miałeś mierzyć natężenie ("I", mierzone w A - amperach) a nie napięcie ("U" w V - woltach). Jak już wcześniej była mowa, pobór prądu powinien być maksymalnie zbliżony do 0A, żeby było dobrze. U mnie pobór prądu na poziomie 0,3A powodował okresowe problemy z odpalaniem auta.
gary napisał/a: |
2.P.s. No dobra jak to jest radio jak zatrzymac to radio zeby mi nie rozladowywalo akumulatora ? |
Sprawdź jak teraz masz podłaczone radio, znajdź kabelek do podtrzymania pamięci radia i podłącz go na stałe do +12V. A ten ważniejszy, zasilający radio (gdy je włączysz) podepnij do +12V ale po stacyjce (to znaczy, do kabelka, na którym takie napięcie się pojawia dopiero w momencie przekręcenia klucza w stacyjce). U mnie to definitywnie rozwiązało problem. |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-01-2006, 22:41
|
|
|
oooooooooooo matko ... to ja jednak pojade do fachowaca ](*,) bo jednak moze cos zle zrobilem na to wyglada ale sluchajcie ... jak podepne radio pod stacyjke to np. siedzac sobie w autku z laska niebede mogl sluchac radia przy zgaszonym silniku... to jest baaaaardzo wielki minus... |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
|