Przetwornica zakluca CB radio |
Autor |
Wiadomość |
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:30
|
|
|
lazik666 wreszcie ktos mnie rozumie.. |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:30
|
|
|
Psotnik, a co to z nazwy? |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:31
|
|
|
lazik666 napisał/a: | tylko ciekawe czy CB je zbiera przez napięcie czy antenę |
Przez napiecie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:32
|
|
|
lazik666 filtr koncowy egon. samo radio nie ma basu. |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:35
|
|
|
Psotnik napisał/a: | samo radio nie ma basu. |
Radio nie, ale głosnik juz tak, powiedzmy, ze ten ala woofer z tych głosników co masz ma max 20W, a radio pociągnie ci normalny woofer 100Wattowy, wiec jest róznica, poza tym co za bas masz z głosników komputerowych
Ale to twoja sprawa.
Zakłucenia masz napewno od zasilania |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:35
|
|
|
egon., pewnie też ale CB działa na falach długich z modulacją amplitudy zdaje się a 50Hz to b.długie fale
** Dodano: 18-10-2009, 14:38 **
egon., musiał byś zobaczyć co Psotnik ma w aucie bo spisuje się super |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:38
|
|
|
egon. gra dobrze wierz mi na slowo jesli zaklucenia sa z zasilania to potrzebny filtr tylko jaki??
** Dodano: 18-10-2009, 14:40 **
lazik666 czyli zaklucenia sa na poziomie 50Hz?? |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:40
|
|
|
lazik666, fale długie to powyzej 100 Mhz, a CB pracuje od 26,960 (kanał 1) do 27,400 Mhz (kanał 40) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:42
|
|
|
egon. napisał/a: | radio pociągnie ci normalny woofer 100Wattowy |
mocy maksymalnej.. radio jak wiemy ma ok 20w RMS na kanał, ale montowanie przetwornicy i glosnikow z komputera mija sie z celem, owe glośniki mają calkowicie inne przeznaczenie. Tanim kosztem polecam dobre radio + 4 badz 6 glosnikow, wyjdzie praktycznie jedna cena jakbys kupowal przetwornice i glosniki komputerowe.. ale widac juz po fakcie wiec kombinuj ale na przyszlosc odradzam.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:43
|
|
|
Zakłucenia wg mnie są z zasilania, mozesz próbowac filtry jakies, ale dobry filtr chyba bedzie w cenie wzmacniacz, albo i drozszy, a na te tanie z allegro bym nie liczył Moge sie oczywiscie mylic, ale bedziesz miał ciezko to wyeliminowac (obym sie mylił) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:46
|
|
|
No ale ktos pewnie musi wiedziec jak zrobic taki filtr... egon patrzylem na allegro te filtry i mysle ze sa nic nie warte te filtry |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:47
|
|
|
5 oporników, 1 cewka, 3 kondensatory, 1 dioda prostownicza, 2 diody Zenera, 2 tranzystory npn, 1 tranzystor pnp, 1 tranzystor unipolowy bezzłączowy |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:49
|
|
|
Ha ha ha a jakies parametry??? lazik666 |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-10-2009, 13:53
|
|
|
egon., to mój błąd ale
egon. napisał/a: | fale długie to powyzej 100 Mhz |
nie, 30-300kHz
** Dodano: 18-10-2009, 14:54 **
Psotnik, chwila
** Dodano: 18-10-2009, 14:55 **
egon. napisał/a: | bedziesz miał ciezko to wyeliminowac |
bądźmy dobrej myśli i w sumie popieram egon.'a po analizie pasm radiowych, to będzie raczej na napięciu |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-10-2009, 14:03
|
|
|
Z tego co wiem powinno sie udac to wyeliminowac chociaz do polowy ale to juz cos. |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-10-2009, 14:08
|
|
|
5 oporników: R1 i R2 i chyba R5 -1kOhm, R7 i R10 - 10Ohm,
1 cewka: L1 - 19uH(mikro henrów),
3 kondensatory: C1 - 1000uF(mikro faradów), C2 i C3 - 100nF(nano faradów),
1 dioda prostownicza D4,
2 diody Zenera D2 i D3,
2 tranzystory npn Q1 i Q2,
1 tranzystor pnp Q3,
1 tranzystor unipolowy bezzłączowy X1 |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-10-2009, 14:10
|
|
|
lazik666 napisał/a: | po analizie pasm radiowych, to będzie raczej na napięciu |
raczej napewno.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-10-2009, 14:11
|
|
|
lazik666 spoko kupie to wszystko ale jeszcze potrzebny schemat. Zreszta niedlugo bede u ciebie to pogadamy konkretnie
** Dodano: 18-10-2009, 15:14 **
lazik666 napisał/a: |
1 cewka: L1 - 19uH(mikro henrów),
|
Ta cewke mozna chyba samemu zwinac... |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-10-2009, 14:20
|
|
|
Psotnik, jak się policzy to można, ale lepiej kupić, grosze |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-10-2009, 17:31
|
|
|
Czegos nie rozumie.... Moim zdaniem włączanie obu urządzeń na raz delikatnie mija sie z celem... U mnie tez wzmacniacz wywołuje spore zakłócenia, ale sie tym wcale nie przejmuje bo w końcu albo słucham muzyki albo CB - takie moje zdanie. Są różnego rodzaju filtry itp do CB ale z doswiadczenia wiem ze niewiele one dają a niektóre sporo kosztuja... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2009, 18:04
|
|
|
Psotnik, a napiszesz jak podłączyłeś cb? samo zasilanie. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-10-2009, 19:21
|
|
|
lazik666 napisał/a: | nie, 30-300kHz |
Masz racje mój błąd ale to i tak duuuzo dłuzsze fale niz CB |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2009, 23:26
|
|
|
alternator bardziej sieje, większe masz skoki w instalacji bo raz - mogą się kończyć szczotki, dwa - regulator napięcia jest już "taki se" , mimo, że nie padł jeszcze;
na nowym alternatorku dobrym zakłócenia wielokrotnie mniejsze będziesz miał, ale do tego czsau podepnij _grubymi_ kablami CB Radio bezpośrednio do akumulatora, zarówno +12V jak i masę, to już Ci dużo pomoże; dopiero potem _ewentualnie_ możesz się zastanowić nad dołączeniem _przy samym już CB Radiu_ filtra przeciwzakłóceniowego zwykłego za 10 zeta, w którym masz parę kondensatorów i cewkę; to troszkę też jeszcze wygładzi zakłócenia;
jeśli oczywiście chodzi ci o alternator a zakłócenia coraz bardziej 'piszczące' (coraz wyższa częstotliwość ich) są w miarę przyspieszania; jeśli chodzi Ci np o przetwornice prawdziwe np od xenonów jeśli byś takowe miał jakieś kupione na targu za 5zł to prócz w/w rad o kablach + filterku ich przetwornice ze wzgl. na jakość szumiące można jeszcze zaekranować blachą metalową połączoną do masy auta, bo takie przetwornice do xenonków niskiej jakości nie tylko sieją w instalacji ale też w polu elektromagnet. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-10-2009, 11:24
|
|
|
unknown, slicznie to napisałes ale tu nie chodzi o altka, ani o przetwornice ksenonów tylko o zwykłą przetwornice na 230V (ostatnio w Tesco za 70zł widziałem takie) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2009, 11:34
|
|
|
egon., unk napisał też o ekranowaniu co może pomóc kol Psotnikowi. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|