Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przetwornica zakluca CB radio
Autor Wiadomość
Psotnik 



Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 451
Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
Wysłany: 18-10-2009, 13:30   

lazik666 wreszcie ktos mnie rozumie.. :lol:
_________________
Life To Ride

Gość wisisz mi piwo!
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2009, 13:30   

Psotnik, a co to z nazwy?
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-10-2009, 13:31   

lazik666 napisał/a:
tylko ciekawe czy CB je zbiera przez napięcie czy antenę

Przez napiecie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Psotnik 



Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 451
Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
Wysłany: 18-10-2009, 13:32   

lazik666 filtr koncowy egon. samo radio nie ma basu.
_________________
Life To Ride

Gość wisisz mi piwo!
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-10-2009, 13:35   

Psotnik napisał/a:
samo radio nie ma basu.

Radio nie, ale głosnik juz tak, powiedzmy, ze ten ala woofer z tych głosników co masz ma max 20W, a radio pociągnie ci normalny woofer 100Wattowy, wiec jest róznica, poza tym co za bas masz z głosników komputerowych :roll:
Ale to twoja sprawa.

Zakłucenia masz napewno od zasilania ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2009, 13:35   

egon., pewnie też ale CB działa na falach długich z modulacją amplitudy zdaje się a 50Hz to b.długie fale

** Dodano: 18-10-2009, 14:38 **
egon., musiał byś zobaczyć co Psotnik ma w aucie bo spisuje się super
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Psotnik 



Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 451
Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
Wysłany: 18-10-2009, 13:38   

egon. gra dobrze wierz mi na slowo ;) jesli zaklucenia sa z zasilania to potrzebny filtr tylko jaki??

** Dodano: 18-10-2009, 14:40 **
lazik666 czyli zaklucenia sa na poziomie 50Hz??
_________________
Life To Ride

Gość wisisz mi piwo!
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-10-2009, 13:40   

lazik666, fale długie to powyzej 100 Mhz, a CB pracuje od 26,960 (kanał 1) do 27,400 Mhz (kanał 40) :lalala:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-10-2009, 13:42   

egon. napisał/a:
radio pociągnie ci normalny woofer 100Wattowy


mocy maksymalnej.. radio jak wiemy ma ok 20w RMS na kanał, ale montowanie przetwornicy i glosnikow z komputera mija sie z celem, owe glośniki mają calkowicie inne przeznaczenie. Tanim kosztem polecam dobre radio + 4 badz 6 glosnikow, wyjdzie praktycznie jedna cena jakbys kupowal przetwornice i glosniki komputerowe.. ale widac juz po fakcie wiec kombinuj ale na przyszlosc odradzam..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-10-2009, 13:43   

Zakłucenia wg mnie są z zasilania, mozesz próbowac filtry jakies, ale dobry filtr chyba bedzie w cenie wzmacniacz, albo i drozszy, a na te tanie z allegro bym nie liczył ;) Moge sie oczywiscie mylic, ale bedziesz miał ciezko to wyeliminowac (obym sie mylił)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Psotnik 



Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 451
Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
Wysłany: 18-10-2009, 13:46   

No ale ktos pewnie musi wiedziec jak zrobic taki filtr... egon patrzylem na allegro te filtry i mysle ze sa nic nie warte te filtry
_________________
Life To Ride

Gość wisisz mi piwo!
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2009, 13:47   

5 oporników, 1 cewka, 3 kondensatory, 1 dioda prostownicza, 2 diody Zenera, 2 tranzystory npn, 1 tranzystor pnp, 1 tranzystor unipolowy bezzłączowy
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Psotnik 



Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 451
Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
Wysłany: 18-10-2009, 13:49   

Ha ha ha a jakies parametry??? lazik666 :doubt:
_________________
Life To Ride

Gość wisisz mi piwo!
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2009, 13:53   

egon., to mój błąd ale
egon. napisał/a:
fale długie to powyzej 100 Mhz

nie, 30-300kHz

** Dodano: 18-10-2009, 14:54 **
Psotnik, chwila

** Dodano: 18-10-2009, 14:55 **
egon. napisał/a:
bedziesz miał ciezko to wyeliminowac

bądźmy dobrej myśli :D i w sumie popieram egon.'a po analizie pasm radiowych, to będzie raczej na napięciu
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Psotnik 



Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 451
Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
Wysłany: 18-10-2009, 14:03   

Z tego co wiem powinno sie udac to wyeliminowac chociaz do polowy ale to juz cos.
_________________
Life To Ride

Gość wisisz mi piwo!
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2009, 14:08   

5 oporników: R1 i R2 i chyba R5 -1kOhm, R7 i R10 - 10Ohm,
1 cewka: L1 - 19uH(mikro henrów),
3 kondensatory: C1 - 1000uF(mikro faradów), C2 i C3 - 100nF(nano faradów),
1 dioda prostownicza D4,
2 diody Zenera D2 i D3,
2 tranzystory npn Q1 i Q2,
1 tranzystor pnp Q3,
1 tranzystor unipolowy bezzłączowy X1
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-10-2009, 14:10   

lazik666 napisał/a:
po analizie pasm radiowych, to będzie raczej na napięciu


raczej napewno..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Psotnik 



Wiek: 42
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 451
Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
Wysłany: 18-10-2009, 14:11   

lazik666 spoko kupie to wszystko ale jeszcze potrzebny schemat. Zreszta niedlugo bede u ciebie to pogadamy konkretnie :badgrin:

** Dodano: 18-10-2009, 15:14 **
lazik666 napisał/a:

1 cewka: L1 - 19uH(mikro henrów),


Ta cewke mozna chyba samemu zwinac...
_________________
Life To Ride

Gość wisisz mi piwo!
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2009, 14:20   

Psotnik, jak się policzy to można, ale lepiej kupić, grosze
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 18-10-2009, 17:31   

Czegos nie rozumie.... Moim zdaniem włączanie obu urządzeń na raz delikatnie mija sie z celem... U mnie tez wzmacniacz wywołuje spore zakłócenia, ale sie tym wcale nie przejmuje bo w końcu albo słucham muzyki albo CB - takie moje zdanie. Są różnego rodzaju filtry itp do CB ale z doswiadczenia wiem ze niewiele one dają a niektóre sporo kosztuja...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-10-2009, 18:04   

Psotnik, a napiszesz jak podłączyłeś cb? samo zasilanie.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-10-2009, 19:21   

lazik666 napisał/a:
nie, 30-300kHz

Masz racje mój błąd :D ale to i tak duuuzo dłuzsze fale niz CB ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-10-2009, 23:26   

alternator bardziej sieje, większe masz skoki w instalacji bo raz - mogą się kończyć szczotki, dwa - regulator napięcia jest już "taki se" , mimo, że nie padł jeszcze;

na nowym alternatorku dobrym zakłócenia wielokrotnie mniejsze będziesz miał, ale do tego czsau podepnij _grubymi_ kablami CB Radio bezpośrednio do akumulatora, zarówno +12V jak i masę, to już Ci dużo pomoże; dopiero potem _ewentualnie_ możesz się zastanowić nad dołączeniem _przy samym już CB Radiu_ filtra przeciwzakłóceniowego zwykłego za 10 zeta, w którym masz parę kondensatorów i cewkę; to troszkę też jeszcze wygładzi zakłócenia;

jeśli oczywiście chodzi ci o alternator a zakłócenia coraz bardziej 'piszczące' (coraz wyższa częstotliwość ich) są w miarę przyspieszania; jeśli chodzi Ci np o przetwornice prawdziwe np od xenonów jeśli byś takowe miał jakieś kupione na targu za 5zł :D to prócz w/w rad o kablach + filterku ich przetwornice ze wzgl. na jakość szumiące można jeszcze zaekranować blachą metalową połączoną do masy auta, bo takie przetwornice do xenonków niskiej jakości nie tylko sieją w instalacji ale też w polu elektromagnet.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 19-10-2009, 11:24   

unknown, slicznie to napisałes ;) ale tu nie chodzi o altka, ani o przetwornice ksenonów tylko o zwykłą przetwornice na 230V (ostatnio w Tesco za 70zł widziałem takie) ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-10-2009, 11:34   

egon., unk napisał też o ekranowaniu co może pomóc kol Psotnikowi.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load