Przetwornica zakluca CB radio |
Autor |
Wiadomość |
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 19-10-2009, 14:46
|
|
|
Witam panowie i wymyslilem pare sposobow na te zaklucenia razem z kolega lazik666.Po pierwsze kabel od anteny CB idzie za blisko przetwornicy po dwa pompka paliwa tez zakluca ale to nie jest duzy problem bo gdy jezdze na gazie pompa jest wylaczana.Rozwiazania sa proste ale nie wiemy czy w 100% beda one dzialac.Najpierw zaloze ekran na kabel od anteny CB jesli to nie pomoze to zaloze kondensator 12V 4700nF na zasilanie CB radia a jesli tez to nie pomoze to zostanie mi chyba takie wyjscie jak kolega tipacz napisal "albo muza albo CB" |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-10-2009, 22:12
|
|
|
Psotnik napisał/a: | ...kabel od anteny CB idzie za blisko przetwornicy po dwa pompka paliwa tez zakluca... |
Kabel antenowy ma byc jak najdalej przetwornicy, zaleca sie przepuszczenie kabla jak najdalej wszelkich źródeł napiecia... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-10-2009, 18:35
|
|
|
tipacz napisał/a: | Kabel antenowy ma byc jak najdalej przetwornicy, zaleca sie przepuszczenie kabla jak najdalej wszelkich źródeł napiecia... |
Dokładnie I nie dotyczy to tylko anten CB, ale wszystkich anten, nawet tych w domach (taka ciekawostka) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-10-2009, 21:16
|
|
|
Szczeze powiedziawszy to dowiedzialem sie tego dopiero u Przemka ale lepiej pozno niz wcale. |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 20-10-2009, 22:24
|
|
|
Psotnik, i co poprawiło sie cos |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-10-2009, 23:37
|
|
|
może nie doczytałem, ale antenę CB masz na stałe czy niestety na magnesie? jeśli na stałe to koniecznie zadbaj o dobry kontakt do masy auta na końcu kabla czyli przy mocowaniu anteny no i zasilanie do CB prosto z akku grubymi kablami, wiadomo;
ekran da ci coś i to konkretniej, ale musi być dobrze zmasowany;
kondensatory zaraz na wejściu zasilania CB na pewno nie zaszkodzą a mogą pomóc, ale ja bym dał jakiś ceramik lub mkt lub mkse równolegle z elektrolitycznym; tak więc jakiś minimum 1000uF albo nawet 4700 uF równolegle połączony z jakimś 100nF i takie dopiero między plus a masę zasilania cb;
a skoro już wiem, z postów wyżej że piszecie o przetwornicy DC/AC 12V->230V to ona nie tylko będzie po instalacji siała, jeśli jest 'takiej se' jakości (bez filtracji wpływów na otoczenie powiedzmy ) ale też w polu sieje, jakby nadawała więc hm, jej elektroniki nie polecę Ci przerabiać , ale gdybyś mógł przetwornicę jak najdalej od kabla anteny CB trzymać, jak najdalej od samej anteny i radia no i faktycznie, dodatkowo obłożyć przetwornicę blachą jakąś podłączoną do masy (taki ekran dodatkowy); są to wszystko rozwiązania takie 'byle załatać' ale częściowo choćby pomogą;
ł
nie doczytałem - na co Ci przetwornica 12V-230V w aucie?! chyba nie do audio czy czegoś takiego? dobre (dobrze dobrane) audio z ma dobrego wzmaka który nie potrzebuje takiej przetwornicy, stosowanie przetwornicy ->230V do muzy podczas jazdy to wg mnie pomyłka; poza tym sprawność tych przetwornic... akku jest nieźle wypijany i życzę mu by działał jak najdłużej, bo choć tyle, że mu życzyć można... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-10-2009, 22:45
|
|
|
Panowie... przetwornice przesunolem dalej od przewodu anteny i zrobilem cos jeszcze.Zalozylem w przetwornicy kondensator 4700nF 25V na pierwotnym wejsciu byl tam fabrycznie zalozony 2200nF i powiem wam ze dziala.Sianie w wiekszym stopniu zniklo powiedzialbym ze w 80% ale nie na wlaczonym silniku... nie ekranowalem jeszcze przewodu anteny i nie zakladalem kondensatora na radiu ale to jutro albo w sobote zrobie.Teraz juz jestem zadowolony bo slysze ludzi z 8km a to juz cos.Jeszcze troche pracy i przetwornice uda mi sie calkiem wyciszyc.
unknown Do muzy jest ta przetwornica pisalem pare postow wczesniej ze moze i to pomylka ale juz nie ma sensu kupowac teraz zmaka za ta sama kase. I nie jest duza ledwie 300W maxymalnej wiec aku daje rade spokojnie.aPropos anteny na magnes jest. |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-10-2009, 19:19
|
|
|
antena magnes nie ma 'prawdziwego' dobrego masowania, tylko 'udawaną' w podstawce masę, może być tak gdybam bardziej wrażliwa na to , że ci przetwornica sieje; pozostaje ci j/w zadbać o kabel , jego ekranowanie i zmasowanie dobre;
kondensator na wejściu przetwornicy raczej 2200uF miałeś
nie zaszkodzi ten 4700 uF a nawet możesz dać dwa równolegle i do tego też jeszcze równolegle jakiś ceramiczny daj albo nawet MKT np 470nF pomoże też; (mam nadzieję, nie mylisz uF z nF jeśli o wielokrotność jednostki chodzi )
przetwornicę mógłbyś w razie czego spróbować też podłączać przez filtr jakiś już gotowy za 10zł, w którym masz nawinięte cewki (nawijać samemu się nie opłaca), to dodać do tych kondensatorów jakie już masz;
przetwornicę też dodatkowo blachą podczepioną do masy możesz zaekranować, zmniejszysz te zakłócenia które lecą jako pole a nie po instalacji; ta część co zaś idzie po instalacji to załatwiasz kondensatorami i cewkami, do CB też je daj;
tak czy siak nie zwalczysz tego w 100%; albo zrezygnować z przetwornicy albo musiałbyś jakąś lepsiejszą dorwać, która już tak nie sieje; może z używanego jakiegoś mądrzejszego UPS'a, np APC starszych. ale jak dla mnie i tak sugeruję ci koniec końców myśleć kiedyś o normalnym wzmaku.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 23-10-2009, 14:43
|
|
|
unknown racja pomylilem nF z uF ale wiesz o co szło.Przetwornica jest juz przykrecona do masy auta.
wiem ze tego nie zwalcze calkowicie ale juz jest o wiele lepiej po dodaniu jednego kondesatora.Jaki ten ceramiczny kondensator dodac?? |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2009, 21:49
|
|
|
równolegle do elektrolitycznego np 2200uF czy 4700uF wręcz jaki masz (będziesz mieć) na CB i taki przy przetwornicy też, to do nich dodaj np 100nF albo 470nF...
czyli równolegle masz 4700uF i 470nF, taki zestaw dajesz na zasilanie przetwornicy i na zasilanie CB drugi...
ten ceramiczny, a może lepiej nawet zamiast ceramicznego MKT dać taki 470 nF, zawsze ciut jeszcze dopomoże w pozostałym zakresie zakłóceń...
tych idących po zasilaniu; to co sieje w powietrze to jak w w/w postach nie zmęczysz tak łatwo, jedynie ekranować przetwornicę jeszcze... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Psotnik
Wiek: 42 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 451 Skąd: Eindhoven Holland
Województwo: Other
|
Wysłany: 26-10-2009, 23:10
|
|
|
Witam.Problem siania z przetwornicy rozwiazany!
Pomogl w tym kondensator 4700uF ale w 80%
Calkowicie udalo sie zwykla folia aluminiowa.Owinolem kabel antenowy i kabel zasilajacy te glosniki komp.
Wlaczylem sobie radio przetwornice i zaczolem owijac antenowy przewod ta folia, powiem ze w miare owijania zaklucenia cichly.Ucieszylo mnie to i zaczolem owijac przewod zasilajacy te glosniki.... zaklucenia ucichly.Teraz slysze tak jak powinno byc.Bez zaklucen.Nic nie brzeczy i spoko. Dzieki chlopaki za zainteresowanie wszelka pomoc i mam nadzieje ze problemik w tym temacie sie komus przyda (choc pewnie nie we wszystkich autach akurat to moze poskutkowac..) ale warto probowac.Jeszcze raz wielkie TKHNS! |
_________________ Life To Ride
Gość wisisz mi piwo! |
|
|
|
|
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 23:55
|
|
|
kolega postnik mial problem z przetwornica 12/230.
Ja mam troche inny problem z cb mianowicie mam zarowki xenonowe a co za tym idzie 2 przetwornice i do momentu gdy ich nie wlacze to cb zbiera super.na wlaczonych swiatlach musze je skrecic do ponad polowy azeby zaklucenia zanikly mam antene 1,50 na magnesie i radyjko midlanda.bylem u fachowcoe od cb i kazali zrobic otwor w dachu i zamocowac na sztywno na to ja im ze maja sobie w czole zrobic otwor.
pomocy co robic(oprocz dziury w dachu)zeby cb zbieralo jak nalezy i mial xenon????? |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-03-2010, 15:27
|
|
|
wywal te ksenony to przynajmniej nie będziesz innych kierowców wkur*** i cb będziesz miał... Jak ogólnie wiadomo montowanie anteny na sztywno daje duuuużo lepszy efekt niż magnes... Poczytaj na forum, jest pełno postów jak wyeliminować zakłócenia cb przez inne urządzenie... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-03-2010, 15:48
|
|
|
a w miejscu oryginalnej anteny nie da się założyć? (tam już jest dziura) |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 28-03-2010, 16:05
|
|
|
Jelcyn, pewnie, ze sie da |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2010, 18:46
|
|
|
ale wygląda to jak kupa.
paluch231186, posłuchaj speca od cb. albo lepiej posłuchaj Bdm będziesz miał mniej wrogów w śród kierowców |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2010, 17:55
|
|
|
kolego bdm mam ksenony juz 2 lata i nigdy mi sie nie zdarzylo zeby ktokolwiek mi zwrocil uwage ze go oslepiam a tak poza tym to co daje wieksze bezpieczenstwo cb czy dobre swiatlo???
jelcyn wyobraz sobie tipo z antena ok 160cm!!!!ciekawe czy na swoim aucie bys to zamontowal???
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2010, 18:13
|
|
|
paluch231186 napisał/a: | bylem u fachowcoe od cb i kazali zrobic otwor w dachu i zamocowac na sztywno | to Ci dobrze radzili
paluch231186 napisał/a: | elcyn wyobraz sobie tipo z antena ok 160cm!!!!ciekawe czy na swoim aucie bys to zamontowal??? | nie potrafisz sobie wyobrazić? egon., czy ty przypadkiem nie miałeś takiej na dachu? "Czy może 180?
paluch231186, w sumie nic nowego się nie dowiesz bo jak już konikks napisał
konikks napisał/a: | posłuchaj speca od cb. albo lepiej posłuchaj Bdm będziesz miał mniej wrogów w śród kierowców | i ja to zdanie podzielam |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-03-2010, 18:31
|
|
|
paluch231186 napisał/a: | jelcyn wyobraz sobie tipo z antena ok 160cm!!!!ciekawe czy na swoim aucie bys to zamontowal??? | czemu nie? tylko ja mam tempre |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2010, 18:52
|
|
|
tempra ma kufer a tipo nie do tego klapa jest z tworzywa a po drugie nigdy nie bylem zwolennikiem jakichkolwiek otworow dodatkowych poza fabrycznymi!
** Dodano: 29-03-2010, 19:53 **
w temprze zamontowal bym to na klapie bagaznika ale z wielkim bolem serca |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2010, 19:15
|
|
|
paluch231186, tobie to CB do informacji na drodze jest potrzebne? Czy dla wyglądu je zakładasz? Chcesz żeby Ci działało jak należy to Ci podpowiadamy co zrobić. Najlepszym miejscem na zamontowanie anteny CB jest środek dachu i oczywiście montaż stały, a nie magnes (kurcze, i ja to piszę? )
paluch231186 napisał/a: | po drugie nigdy nie bylem zwolennikiem jakichkolwiek otworow dodatkowych poza fabrycznymi! | to zostaw też tylko fabryczną antenę, a CB zdemontuj, bo zapewne też musiałeś na niefabryczne otwory mocować. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-03-2010, 19:37
|
|
|
Napisał bym ci coś o tych ksenonach i co myślę o tobie, ale jeszcze chcę trochę na tym forum posiedzieć... A co do anteny to ja mam sedana i tez waliłem na środek dachu, jeśli miałby częściej korzystać z cb, to bez wahania wywiercił bym dziurę, przekonałem się sam że warto... Miałem najpierw magnes 1m potem bodajże było 1,50... przejechałem się tipo ze stałą anteną 1,5m i korzystanie z cb miało sens... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-03-2010, 19:52
|
|
|
Bdm napisał/a: | Napisał bym ci coś o tych ksenonach | jak ty nie chcesz, to ja napiszę, że są nielegalne i trącają wieś tuningiem. brak homologacji i innych wymaganych przepisami elementów, czyli spryskiwaczy i gładkich kloszy dyskwalifikują samochód na przeglądzie technicznym i w razie kolizji możesz być uznany za sprawcę kiedy osoba jadąca z naprzeciwka uderzy w ciebie tłumacząc, że został oślepiony. To chyba wszystko, ale wracając do tematu, posłuchaj się osób które się znają w temacie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2010, 22:07
|
|
|
kazdy ma swoje teorie dla jednego to wies dla drugiego jeszcze co innego
wiem ze normalnie zamontowane sa nielegalne ale niewiem jak w waszych stronach ale w poznaniu jest wiele firm ktore zajmuja sie przerabianiem reflektorow na ksenonowe.polerowanie kloszy u nas kosztuje 100zl.a przerobienie z zainstalowaniem soczewki i zarowki bi 500.
do tego wszystkiego kupilem system oczyszczania reflektorow z fiata croma tylko nie mam czasu tego zamontowac ale w niedlugim czasie to zrobie.
chcialem kupic juz gotowe lampy ale niestety nie sa dostepne do takich aut wiec jeszcze troche i skusze sie je przerobic bo efekt jest i to za......y!ale o tym mozemy pogadac w innym temacie.
A jeszcze zapomnialem dodac ze nie wiem jak wy ale ja jeszcze nie spotkalem fiata T/T z tak zrobionymi reflektorami.Kazdy chce sie wyroznic z tlumu jeden zaklada bamberskie spojlery drogi lampki itp.
mnie to w ogole nie bawi no chyba ze orginaly abartha bo tylko takie bym zalozyl ale pewnie sami wiecie jak ciezko o takie akcesoria ja od prawie dwoch lat szukam spojlera na klape bagaznika ze stopem i znalezc nie moge
poza tym znam juz wasze zdanie na temat ksenonu cb itd.wiec dzieki za wasze komentarze ale jak juz pisalem kazdy ma swoje teorie!a napewno jezeli byscie je sami zamontowli to pewnie juz byscie ich nie zdjeli to pewne na 100% |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 31-03-2010, 14:43
|
|
|
OT ON
paluch231186, moze zapodasz jakis temacik z fotkami tej instalacji bo jesli jest tak fachowo zrobiona to chetnie bym to zobaczył, przede wszystkim interesuje mnie wygląd spolerowanych kloszów.
OT OFF |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|