Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ceramizer
Autor Wiadomość
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-02-2008, 12:39   

Zdecydowanie, ja uważam, że cząsteczki ceramizera osadzają się w miejscach w których następuje nieco mniejsze tarcie trochę na zasadzie podciśnienia w tym miejscu, w sumie razem powoduje to lepsze uszczelnienie ogólne całego układu. jeśli chodzi o skrzynię biegów to z całą pewnością może powodować wyciszenie i ogólnie lepszą pracę, co do silnika zwłaszcza z dużym przebiegiem to może faktycznie pomaga ale czas wymiany oleju napewno powinien być krótszy, a co za tym idzie kolejny ceramizer itd.
  
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-02-2008, 12:56   

Witam
Zadaniem ceramizera nie jest wygładzić idealnie powierzchni wspólpracujących, tylko wypełnic głębsze rysy powstałych na wskutek np. dostania się zanieczyszczeń, grudek nagaru, odprysków metalu itd..
Takie rysy na cylindrze czy ściance tłoka są nie do uszczelnienia dla pierscieni a więc ceramizer zmniejszy na jakiś czas (czasm nawet długi) dymienie, podobnie rysy na panewce czy czopie wału wypełnine ceramizerem poprawią smarowanie (brak spadków cisnienia), w skrzyni przekładniowej na podobenj zasadzie wyciszy pracę łożysk i par kół zebatych.
Nimniej jednak nie moża się spodziewać cudów, ceramizer nie wyremontuje nam silnika czy skrzyni biegów. Sam używałem ceramizerów do kończącego się silnika i zajechanej skrzyni biegów.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2008, 15:40   

Z ceramizerem nie miałem do czynienia, ale używałem doktorka STP i efekty były rewelacyjne: mój truck brał 4L oleju (Lubro) na miesiąc, a jeździł nie więcej ajk 20km dziennie, większość oleju wywalał przez odmę - po zalaniu doktorkiem odma zrobiła się sucha, a pobór oleju spadł do 1L/mies. więc wlałem drugiego i przestał brać w ogóle, a silnik chodził ciszej, więc do ratowania starego silnika mogę polecić...
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2008, 16:12   

Nie wnikam w szczegóły , co tak naprawde oznacza hasło "ceramizer" i co te wynalzki zawierają ! Choć tak na prawdę mnie jednoznacznie przychodzi do głowy związek z innym "cudownym" środkiem pt. magnetyzer ... :badgrin:
Ja mam generalnie wątpliwości na jakiej podstawie taki środek "wie" które dziury należy zakleić , a których nie .
Bo widziałem jak to działa w sposób niezupełnie zamierzony : wytrącajace sie pod wpływem jakiejś reakcji ( temperatury? ) drobiny takiej substancji osadzały sie pomiędzy pierścieniami tłokowymi . Efekt : rewelacyjny - kompresja wzrosła , silnik się ożywił , zużycie oleju spadło , dymienie się zmniejszyło - prawie znikło . Rewelacja !!!
Ale to był dopiero początek ... dalej już było tylko gorzej : uszczelnienie było tak skuteczne , że tłoki zaczęły pracować prawie na sucho , pojawiły się problemy z rozruchem , wzrosło zużycie paliwa , silnik się mocniej grzał . A finał : odrywajace sie od spodu pierścieni kłaczki spowodowały częściowe zatkanie smoka pompy olejowej . Ciśnienie oleju spadło , przytarła się jedna z panewek i w konsekwencji ją obróciło . Kiedy hałas tłoka tłukącego o spód głowicy uświadomił mi , że coś jest nie tak - zrzuciłem głowicę !
i tak leżała przez trzy lata , dopóki inny desperat nie odkupił ode mnie resztek silnika . Na bloku wyszedł jeszcze trzeci szlif ...

** Dodano: 06-02-2008, 16:20 **
yoyo napisał/a:
Z ceramizerem nie miałem do czynienia, ale używałem doktorka STP , więc do ratowania starego silnika mogę polecić...

Tez tego używałem klilkanaście lat temu . Sprzedawany był pod nazwą STP Oil Treatment . I jest to po prostu zagęszczacz do oleju .
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2008, 16:35   

to chyba to samo - taki gęsty przezroczysty jak płynne szkło, dodam jeszcze, że jeździłem na tym 2 lata (oleju już nie wymieniałem) a w końcu autko sprzedałem na żyletki (silnik nadal chodził)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-02-2008, 17:41   

Witam
schab napisał/a:

.......Ja mam generalnie wątpliwości na jakiej podstawie taki środek "wie" które dziury należy zakleić , a których nie .

Nie wie :badgrin:
Kanału olejowego nie zatka, cisnienie oleju nie pozwoli, na ściance cylindra zostanie tylko tam gdzie nie zgarnie go pierścień, a więc zostanie wewnątrz wgłębienia (rysy), podobnie na czopie wału czy panewce zostanie w takim miejscu gdzie ruch elementów nie "wygarnie" uszczelniacza.
Zresztą wiadomo że remontu nie zastąpi, tylko go odwlecze, czasem do końca auta :)
A ze wpadki się zdarzają, trudno czasem i mechanik w czasie remontu coś spieprzy :badgrin:
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-02-2008, 08:15   

Tak sobie czytam i juz miałem nadzieję że wleje ceramizer i odrazu mi sie naprawią synchronizatory, wycieki ustaną a skrzynia zacznie działać bezgłośnie :lol: ale szybko zostałem sprowadzony na ziemie :roll: a tak fajnie było pomarzyć :(


:badgrin: :badgrin: :badgrin:

Te wynalazki to są dla naiwnych po prostu, tak samo jak uszczelniacze do chłodnic i inne wynalazki robiące coś z niczego via magnetyzery itp.


Jak chcecie żeby skrzynia dobrze chodziła to zamiast tego szajsu kupcie i wlejcie do przekładni dobry olej. To dopiero zagwarantuje poprawe.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2008, 11:33   

no ale co do uszczelniacza do chłodnic to bym się kłócił :D
jak kupisz nie byle jaki najtańszy a masz malutki wyciek gdzieś/rozszczelnienie to działa...
ja miałem, wlałem go trochę by się dokładnie rozrobił z płynem (by nie uszczelni termostatu :D potem czy czegoś) i się zaklajstorwała dziurka, bo tam akurat się z powietrzem mógł łączyć a wtedy się klei bodajże...
potem układ przepłukałem i nowy płyn i tak już ponad pł roku, prawie rok jest , nic nie cieknie i chodzi, termostat też. a termostat nigdy nie ruszany (odpukać) więc jakby coś go przyłapało to pewno chętnie by się zawiesił...
inna sprawa-jak wlejesz uszczelniacz tak od razu do nierozgrzanego i bez obiegu by się czop zrobił tylko :D to wiadomo, albo jak masz dziurę, że rękę włożyć można... wtedy to już by musiał być uszczelniacz z allegro :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2008, 11:54   

unknown, wystarczy jajko wbić :) nawet na discovery kiedyś to testowali i działa ;D
ja stosowałem kiedyś uszczelniacz do dyfra w polonezie i faktycznie zadziałał a lało się z niego jak kaczej d....
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-02-2008, 12:06   

Witam
Hipo napisał/a:
Tak sobie czytam i juz miałem nadzieję że wleje ceramizer i odrazu mi sie naprawią synchronizatory, wycieki ustaną a skrzynia zacznie działać bezgłośnie :lol: ale szybko zostałem sprowadzony na ziemie :roll: a tak fajnie było pomarzyć :(
:badgrin: :badgrin: :badgrin:
Te wynalazki to są dla naiwnych po prostu, tak samo jak uszczelniacze do chłodnic i inne wynalazki robiące coś z niczego via magnetyzery itp..


Mylisz się drogi Hipo, magnetyzery sa dla naiwnych, którzy sądzą że ich zastosowanie wraz kilkoma bajeraqmi zrobi z ich auta sportowa maszynę, a ceramizery dla naiwnych co myslę że można zarżnąc auto a potem ceramizer zastąpi remont :badgrin:

Cytat:

Jak chcecie żeby skrzynia dobrze chodziła to zamiast tego szajsu kupcie i wlejcie do przekładni dobry olej. To dopiero zagwarantuje poprawe.


Swięta racja, o autko trzeba dbać i tyle :) [/quote]
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2008, 12:12   

ehh tylko oleje, ceramizery, doktorki, a przemysł stolarski upada, bo nikt już trocin nie kupuje :P :roll:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-02-2008, 12:19   

yoyo napisał/a:
ehh tylko oleje, ceramizery, doktorki, a przemysł stolarski upada, bo nikt już trocin nie kupuje
haha haha
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-02-2008, 08:27   

Możliwe ze ceramizery znacznie poprawią kiepskie parametry starego silnika lub skrzyni biegów ale też wydaje mi się że chemia rządzi sie swoimi niezmiennymi prawami. Większość olei i smarów składa się z podobych "części" składowych i uszlachetniaczy, procentowy udział komponentów w oleju decyduje o jego jakości i naturalnie cenie. jeżeli używamy dobrego oleju to dodanie ceramizera zdecydowanie może podkreślić jego wartość ale z reguły do starego silnika większość uzywa najtańczych olei jak również gęstych olei do skrzyni - tyle na ten temat postów na forum. co się dzieje kiedy do takiego oleju dodamy ceramizera to już zagadka na która ja nie znam odpowiedzi. moim zdaniem podzielam wypowiedź że nie należy oszczedzać na olejach a nawet używać nieco lepszych do silników z wiekszym przebiegiem tylko dlatego żeby nie żyłować zmęczonego materiału.
  
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 08-02-2008, 13:31   

sheriffnt napisał/a:

a ceramizery dla naiwnych co myslę że można zarżnąc auto a potem ceramizer zastąpi remont :badgrin:


producent ceramizerów dokładnie opisuję do czego one służą a że ktoś tego nie rozumie to inna kwestia ...

ja dolałem ceramizer do całkowicie sprawnej skrzyni i pomimo wszystko moja ręka poczuła poprawę i zanim zaczniecie gdybać i dociekać że ceramizer to szajs bo nazwa brzmi podobnie co magnetyzer polecam wlać to do sprawnej skrzyni przejechać 1000km i wtedy pogadamy ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-02-2008, 14:15   

Prawie robi wielką różnicę
  
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-02-2008, 14:33   

Witam
avenger85 napisał/a:


producent ceramizerów dokładnie opisuję do czego one służą a że ktoś tego nie rozumie to inna kwestia ...

ja dolałem ceramizer do całkowicie sprawnej skrzyni i pomimo wszystko moja ręka poczuła poprawę i zanim zaczniecie gdybać i dociekać że ceramizer to szajs bo nazwa brzmi podobnie co magnetyzer polecam wlać to do sprawnej skrzyni przejechać 1000km i wtedy pogadamy ...


Własnie w tym rzecz, myśleć przy stosowaniu, pisałem wcześniej jak to działa i że sam stosowałem, smieszy mnie jedynie jak ludzie wierzą że wleją toto do silnika czy skrzyni i dziwią się że nie naprawiły np. uszczelnień.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-02-2008, 12:49   

Dla mnie to troszkę tak jak z kosmetykami samochodowymi - zastosowanie plka nie nie powoduje, że plastik jest nowy tylko go odswierza, a czy ma on wpływ na szybsze póxniejsze jego starzenie - nie wiem? A ceramizer? Większość z nas opiera się na opinii producenta - więc po to pytania do praktyków. niech wypowiedzą się ci którzy testowali ten specyfik w swoich samochodach. ciekawi mnie na ile poprawiła się kultura pracy, spadł hałas, zużycie paliwa, na ile wydłużył się okres bezawaryjnej pracy itp. Spór o własności fizykochemiczne możemy prowadzić bardzo długo i nie będzie jasnej odpowiedzi bo prawdziwe badania jakie prowadził producent z oczywistych względów są utajnione
  
 
 
POPEY 


Wiek: 50
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 33
Skąd: busko zdroj
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-04-2008, 12:46   

http://www.ceramizer.pl/


Stary watek ale moze sa juz nowi producenci i moze ktos juz zastosowal i nie boi sie przyznac :lol:
Napiszcie cos bo ja sie wacham
_________________
tipo popeya 2.0 16v stare dobre sedici
     Moneta
 
salus1973 



Wiek: 51
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 110
Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-04-2008, 11:33   

Niedawno na tvn turbo chłopaki ze scorpio team testowali ceramizer.Kupili do tego celu skode favorit udali się nią na przegląd i dokonali pomiaru mocy silnika.Wlali ceramizer i jeździli nie pamiętam ile kilometrów w każdym razie udowodnili że to wielkie g... i nie ma co sobie głowy zawracać wynalazkami.
_________________
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>TIPO 1,4>>jest OPEL ASTRA CARAVAN
     Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 22-04-2008, 13:11   

salus1973 napisał/a:
Niedawno na tvn turbo chłopaki ze scorpio team testowali ceramizer ... i udowodnili że to wielkie g... i nie ma co sobie głowy zawra.


opinie chłopaków z tvn można sobie wsadzić w dupę ...

proponuję kupić ceramizer ( napewno nie zbiedniejesz po zakupie ) i samemu sprawdzić co to jest warte ...
znam kilka osób ( łącznie ze mną ) które użyły ceramizera i KAŻDY zauważył pozytywne działanie warte tych kilkudziesięciu złotych...
znam też dużo osób które twierdzą że ceramizer to badziewie .... różnica jest taka że nikt z nich go nie używał a ma z góry wyrobioną opinie ....
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2008, 16:34   

avenger85, to jest tak jak z LPG - najbardziej szkodzi tym którzy go nie mają
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
salus1973 



Wiek: 51
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 110
Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 23-04-2008, 06:19   

avenger85 napisał/a:
opinie chłopaków z tvn można sobie wsadzić w dupę ...

proponuję kupić ceramizer ( napewno nie zbiedniejesz po zakupie ) i samemu sprawdzić co to jest warte ...
znam kilka osób ( łącznie ze mną ) które użyły ceramizera i KAŻDY zauważył pozytywne działanie warte tych kilkudziesięciu złotych...
znam też dużo osób które twierdzą że ceramizer to badziewie .... różnica jest taka że nikt z nich go nie używał a ma z góry wyrobioną opinie ....
_________________

Faktem jest nie używałem a jedynie oparłem się na programie w tvn
_________________
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>TIPO 1,4>>jest OPEL ASTRA CARAVAN
     Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-04-2008, 22:43   

Ooo-widzę temacik dalej aktualny.Więc w zasadzie wyszło tak że-na 10tyś.km po zakupie autka dolewałem praktycznie NIC.Po przejechaniu 8 tyś.km na ceramizerze już dolewałem 1,5l oleju na 10tyś.km.Przed sprzedażą autka trzeba było już dolewać 2l.
Miałem-opisałem.Jedyne dobre to MOTODOCTOR-bynajmniej trochę mniej oleju szło-hehe.
Jeszcze było o magnesach-prosta sprawa.Robimy pomiar spalin przed montażem i pomiar po montażu.Efekt widać od razu.jeśli spaliny są lepsze to znaczy że mieszanka lepiej się dopala.Czyli zdrowsze dla silnika.Teraz mam audi C4 i na gazie w dalszym ciągu magnesik wisi.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-04-2008, 06:18   

picek napisał/a:
audi C4

OT chyba A4 :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 26-04-2008, 08:13   

OT

oj egon11 :zolta:

Audi 100 C4 (1991-1994)

EOT
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load