|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ceramizer |
Autor |
Wiadomość |
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:05
|
|
|
Troszkę odkopię temat
Zalałem ostatnio ceramizer do skrzyni, jak do tej pory zrobiłem ok 600km, pierwsze objawy działania pokazały się już po ok 50km.
Potwierdzam wcześniejsze opinie - coś tam działa, wcześniej zgrzytała mi sporadycznie "trójka" teraz mam to z głowy - wprawdzie czuje zgrzyt pod ręką, ale już go nie słychać.
Za 4 tys. wymieniam olej w silniku to wtedy przy okazji to spuszczę i zaleję skrzynie jakimś dobrym olejkiem, bo teraz chyba na hipolu jeździ. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pawel76
Pomógł: 4 razy Wiek: 48 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 855 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-03-2009, 15:49
|
|
|
yoyo, ja mam przykre doświadczenia z takimi specyfikami wlałem do silnika cera.....cośtam zaznaczam że zgodnie z instrukcją i....wypłukało mi uszczeki wszystkie jakie były tak że a oleju lałem litr na tydzień |
_________________ Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2009, 19:11
|
|
|
pawel76, do silnika bym tego nie zalał, ale do przekładni wiele osób chwaliło, podejrzewam jeśli skrzynia padnę to poprostu poszukam innej, ale na razie efekt jest fajny
do silnika który zre olej to tylko regenerator STP, używałem tego w polonezie i jest naprawdę bezpieczny i skuteczny, nie jest to doktor tylko mieszanka która co najwazniejsze nie zawiera teflonu tylko delikatnie zagęszcza olej i zawiera te same składniki co oleje z wyzszej półki
** Dodano: 29-03-2009, 20:12 **
P.S. pawel76, masz literówkę w podpisie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Sony
Wiek: 39 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 11 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 10:24
|
|
|
ja wlewałem kiedyś ceramizera do skrzyni i dobrze to wspominam ... pełna poprawa kultury pracy skrzyni była odczuwalna po ok 1000 km ... dodam że ceramizer wlałem do w pełni sprawnej skrzyni ... wsteczny czasami lubił "zgrzytnąć" po dodaniu ceramizera już nie zgrzytał ...zaś skrzynia chodziła jakby lżej ( szczególnie odczuwalne w zimę na zimnej skrzyni) |
_________________ Fiat Tipo 2.0 GranTurismo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 14:46
|
|
|
Sony, wsteczny nie jest synrchornizowanym biegiem. Zgrzytanie dla tego biegu może występować. Nie wiem czy można łączyć te dwa fakty to znaczy - wlałem ceramizer to mi wsteczny przestał zgrzytać. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 15:51
|
|
|
ale moją "trójke" jak najbardziej moge powiązać |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 16:40
|
|
|
Mnie dwójka wchodzi ze zgrzytem zanim się nie rozgrzeje silnik nie wiem czemu (potem wszystkie biegi wchodzą jak po maśle), możne sobie takie zaaplikować cudo. Tylko nie mam kanału |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 18:36
|
|
|
JAM_BELFEGOR, a po co kanał? ja się położyłem pod autem i siegnąłem bez problemu do korka od skrzyni, ceramizer jest w takiej małej strzykawce więc dużo pracy z tym nie ma
i zeszło ze 40 minut bo 35 walczyłem z korkiem w skrzyni |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 19:01
|
|
|
W skrzyni są 2 korki. Jeden do wlewu, drugi do spuszczania Ten do wlewu jest koło czujnika wstecznego biegu. Zaś ten od spuszczania oleju jest po prawej stronie. U mnie był on zabrudzony i kiedyś przypadkowo go odkryłem |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
pawel76
Pomógł: 4 razy Wiek: 48 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 855 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-03-2009, 19:06
|
|
|
yoyo napisał/a: | pawel76, do silnika bym tego nie zalał, ale do przekładni wiele osób chwaliło, podejrzewam jeśli skrzynia padnę to poprostu poszukam innej, ale na razie efekt jest fajny
do silnika który zre olej to tylko regenerator STP, używałem tego w polonezie i jest naprawdę bezpieczny i skuteczny, nie jest to doktor tylko mieszanka która co najwazniejsze nie zawiera teflonu tylko delikatnie zagęszcza olej i zawiera te same składniki co oleje z wyzszej półki
** Dodano: 29-03-2009, 20:12 **
P.S. pawel76, masz literówkę w podpisie |
yoyo tipek na szczeście aż tyle nie bierze zużycie można zaakceptowac
chodziło mi o poprzednie auto |
_________________ Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2009, 21:11
|
|
|
yoyo, u mnie to nie przejdzie kiedyś próbowałem ale nie sięgnę tak samo od góry. Cytat: | W skrzyni są 2 korki. Jeden do wlewu, drugi do spuszczania Ten do wlewu jest koło czujnika wstecznego biegu. Zaś ten od spuszczania oleju jest po prawej stronie. U mnie był on zabrudzony i kiedyś przypadkowo go odkryłem | to wiem bo wymieniałem olej poza tym te korki są tak zakręcone że trzeba wejść pod auto i użyć naprawdę dużego klucza, albo pneumatyka szkoda że takowego nie mam a do miszko, daleko
** Dodano: 30-03-2009, 22:13 **
A zapomniałem dodać że muszę ściągnąć osłonę silnika, bo mam tylko klapkę do wymiany filtra oleju i oleju |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 09:36
|
|
|
ja nie mam osłon, więc wystarczyło się położyć, długą rurą założyć i po dłuższej walce poszło |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 10:32
|
|
|
yoyo napisał/a: | ja nie mam osłon, więc wystarczyło się położyć, długą rurą założyć i po dłuższej walce poszło | Tempra ma inny zderzak, mój mnie nie puści nawet jak bym osłony nie miał, albo jestem za gruby heheh tak czy siak znowu wraca temat kanału, a ja nie chce Marka znowu naciągać. Możne jako klub sobie ufundujemy w miastach wojewódzkich nasze własne kanały łopatę mam parę cięgieł też się znajdzie. Szkoda że minęły czasy gdzie prawie każdy większy CPN miał swój najazd. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 31-03-2009, 12:39
|
|
|
Ostatnio na woli duchackiej widzialem najazd - przy nowosadeckiej. A co do klubowego kanalu, to mamy u Marka |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Sony
Wiek: 39 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 11 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 12:57
|
|
|
miszko napisał/a: | Sony, wsteczny nie jest synrchornizowanym biegiem. Zgrzytanie dla tego biegu może występować. Nie wiem czy można łączyć te dwa fakty to znaczy - wlałem ceramizer to mi wsteczny przestał zgrzytać. |
jasne rozumiem ... dlatego lepiej przed wrzucaniem wstecznego dobrze jest zapiąć jedynkę ( znaczy bez puszczania sprzęgła ) a potem wsteczny i wchodzi jak po maśle ... ale mi chodziło bardziej o to że pomimo tego wsteczny lubił mi nie wejść do końca i wtedy przy puszcaniu sprzęgła zgrzytało ... po wlaniu ceramizera nie mam juz problemów z "dobijaniem" wstecznego
wracając do tematu jak go wlać ... to dobrze by było przód auta lekko podnieść do góry przed odkręceniem korka wyrównawczego dlatego że wtedy mamy pewność że nic oleju sie nie wyleje ze skrzyni ... w każdym razie ja np jak wymieniałem olej w skrzyni to na lekko pochylonym aucie żeby weszło ciut więcej gdybym teraz na równej nawierzchni okręciłem korka to by się trochę wylało ... wiem że nie które zakłady mechaniki tez nalewają trochę więcej więc warto uważać |
_________________ Fiat Tipo 2.0 GranTurismo |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 16:52
|
|
|
ubek napisał/a: | A co do klubowego kanalu, to mamy u Marka | tylko jak ostatnio widziałem Marka to mówił coś że ta przybudówkę będzie zamieniał na pomieszczenia mieszkalne Musimy z rekrutować kogoś z kanałem |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2009, 17:08
|
|
|
Na bieżanowie jest tani najazd (chyba 3zł/h), jest fajnie usytuowany bo jest dość niski i nie za stromy, za to jest podkopany, żeby wygodniej się pracowało.
minus jest taki, że dziadek który pilnuje parkingu nie za bardzo chce pomagać przy zjeżdżaniu (boi się że będzie na niego) więc dobrze jeździć we 2 osoby, nie zgadzają się także na spuszczanie oleju, ale wszelkie prace przy podwoziu mozna smiało robić. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|