 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Opony zimowe używane vs. bieżnikowane |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn


Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-05-2010, 19:10
|
|
|
Obie wersje są prawidłowe, przód- wiadomo, napęd i hamowanie, ale z tyłu zapobiega się uślizgom tylnej osi. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-05-2010, 19:18
|
|
|
uślizg tylnej osi można kontrolować, jeśli przednia ma wciąż przyczepność. Ale jeśli przód traci przyczepność to jest dupa! Poza tym, kiedy ma się kiepskie opony nie przesadza się z prędkościami, co też zapobiegnie uślizgom tyłka, jednak czasami nawierzchnia jest śliska z powodu deszczu i nie potrzeba wielkich prędkości, żeby stracić panowanie nad autem. Najgorsze co może przytrafić się kierowcy to brak reakcji na ruchy kierownicą.
Poza tym pierwsze zawsze blokują się hamulce na przedniej osi, lepiej żeby zablokowały się jak najpóźniej! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
Luczu


Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5217 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 19-05-2010, 20:29
|
|
|
w tej chwili mam zamienione koła tzn te lepsze co były na tyle poszły na przód. |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
 |
tipacz


Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-05-2010, 21:59
|
|
|
Czyli widze ze macie to samo zdanie co ja... tez jakos nie jestem przekonany do takich wynalazków wiec wolałem sie w tym utrwalic. Co do zimówek to w moich okolicach musza byc dobre oponki wiec bieznikowane na zime tez odpadaja. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
 |
|
|
|
 |
maidun

Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2010, 00:12
|
|
|
ciechu napisał/a: | nie chciałbym widzieć jak wygląda 13-letnia opona. |
Ja swojego czasu, jak miałem Jawkę 50 produkcji Czechosłowackiej rocznik 1975, to jeździłem nią na oryginalnych, fabrycznych Barumkach z 1975 roku Więc opona 13 lat, to nie jest jeszcze tragedia Co innego ponad 30
Pomijam oczywiście fakt, że motorower to nie auto
tipacz napisał/a: | Czyli widze ze macie to samo zdanie co ja... tez jakos nie jestem przekonany do takich wynalazków wiec wolałem sie w tym utrwalic. Co do zimówek to w moich okolicach musza byc dobre oponki wiec bieznikowane na zime tez odpadaja. |
tipacz, zdziwiłbyś sie... Ja kupiłem Sedici na oponach bieżnikowanych (sam bym nie kupił pewnie takich, bo miałem takie samo zdanie jak Ty) i tak przejeździłem całą zimę i sprawowały się o dziwo naprawdę dobrze, także na zimę jak nie ma nieraz kasy na nówki to warto się nad tym zastanowić |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-05-2010, 06:44
|
|
|
tipacz, na zimę bieżnikowane są lepsze od używek z prostej przyczyny. Na śniegu bardzo ważna jest głębokość bieżnika. Używkę kupisz z bieżnikiem 5-6mm. A "wynalazki" mają około 10 i więcej. Wiadomo, zawsze lepsza nowa markowa opona, ale skoro chodzi o kasę to tutaj stosunek ceny do jakości ma podstawowe znaczenie. Albo wydasz około 350-400zł na komplet bieżnikowanych, albo 800-1000zł na markowe nówki. A zimą na jednych i drugich jeździ się porównywalnie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-05-2010, 11:40
|
|
|
ciechu, nie będę się kłócił, ale tez długo myślałem, ze lepiej mieć z przodu lepsze opony, ale kiedyś pokazywali w TVN Turbo oraz w jakiejś gazecie o tematyce motoryzacyjnej oglądałem test na ten temat i wszystko wskazywało na to, ze jeśli mamy dwie lepsze opony to lepiej zakładać je na tył. Chodzi o to, ze przy hamowaniu (np. awaryjnym) jeśli będziesz miał lepsze opony na przodzie (większa przyczepność kół przednich) to tył zacznie ci uciekać na bok, a jeśli masz leprze na tyle, to spokojnie auto hamuje po prostej linii
No, ale nikogo do tej tezy przekonywał nie będę, bo jak wiadomo, każdy ma swoje przekonania co do bezpieczeństwa i nawyki jakie ma |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-05-2010, 14:32
|
|
|
egon., ciekawe, bo ja kiedyś myślałem odwrotnie (za czasów tylnonapędowego poldka), że warto mieć lepsze opony z tyłu. Ale po kilku incydentach oraz lekturze w Auto Świecie zmieniłem zdanie. Nawet dla tylnonapędowego auta, jeśli chodzi o kwestię bezpieczeństwa to najważniejsza jest przyczepność przedniej osi, czyli tej, która ma zasadnicze znaczenie w omijaniu przeszkód.
egon. napisał/a: | Chodzi o to, ze przy hamowaniu (np. awaryjnym) jesli bedziesz miał leprze opny na przodzie (większa przyczepność kól przednich) to tył zacznie ci uciekać na bok | rozumiem, że piszesz o hamowaniu w zakręcie? Nie zgodzę się z Tobą, nigdy mi nie uciekał na bok, a zawsze lepsze opony mam na przodzie. Za to gdybym tak hamował z lepszym tyłem, to kierownicą mogę sobie kręcić do usranej śmierci, a i tak pójdzie prosto.
egon. napisał/a: | a jeśli masz leprze na tyle, to spokojnie auto hamuje po prostej linii | ? w wodzie zerwiesz przyczepność na przodzie i jest po Tobie. Auto nagle sunie jak bez hamulców i na dodatek nie masz możliwości ominięcia przeszkody. Czysta fizyka! Sprawdzone na MOJEJ skórze i nie życzę nikomu takich doznań, choć adrenalina podskakuje bardzo wysoko |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
mrk69


Pomógł: 31 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-05-2010, 18:19
|
|
|
egon. napisał/a: | szystko wskazywało na to, ze jeśli mamy dwie lepsze opony to lepiej zakładać je na tył. | ciechu mi ostatnio to samo powiedział oponiarz. Zawsze myślałem, że na przód, bo ciągnie napęd, ale od kiedy pokazał mi na kompie różne filmy testowe to uwierzyłem. W sumie najlepiej jest mieć przód i tył taki sam i jest kompromis |
_________________
 |
|
|
|
 |
Luczu


Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5217 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-05-2010, 18:26
|
|
|
ciechu napisał/a: | ? w wodzie zerwiesz przyczepność na przodzie i jest po Tobie. Auto nagle sunie jak bez hamulców i na dodatek nie masz możliwości ominięcia przeszkody. |
rok temu jak gorsze miałem na przodzie podczas deszczu ( 30 km/h ) bo ruszaliśmy ze świateł nagle autra zaczęły się zatrzymywać bo eLka wpuszczała kogoś :/ i nacisnąłem hamulec mocniej i dupa. Przednie koła jak deski surfingowe i płyniemy. Kierownicą można było kręcić na prawo i lewo i zero oporu - koła płynęły dosłownie. Na metr za dupą AUDI a4 poczułem jak łapię przyczepność i zatrzymałem się coś koło 30 cm za audi |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-05-2010, 21:21
|
|
|
mrk69 napisał/a: | ciechu mi ostatnio to samo powiedział oponiarz. | ja już nie patrzę na to co kto mówi, zdążyłem się nauczyć na własnych błędach. Polonezem miałem 3 stłuczki, jedną z własnej winy (zerwanie przyczepności przedniej osi), dwie pozostałe spowodowała inna osoba, ale mogłem ich uniknąć gdybym miał dobrą przyczepność przednich kół. Przekona się ten, kto musiał się ratować. Ja nikogo już nie będę przekonywać. Róbta co chceta
Luczu jak widzę już poczuł |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-05-2010, 12:28
|
|
|
ciechu napisał/a: | rozumiem, że piszesz o hamowaniu w zakręcie? |
W tym przypadku pisze o prostej linii A na wodze jak zerwiesz przyczepność to już na lepsze opony nie pomogą (zresztą na sucym tez). Poza tym pisze my o "gorszej przyczepności przodu, a nie jego braku. Poza tym, bez ABS, jesli zerwiesz przyczepnosc, dzieje sie tak zawsze nawet na suchym. Tak jak napisałem, nikogo przekonywał nie będę, każdy ma jakieś argumenty i za i przeciw, poza tym to nie temat o tym
P.S.
ciechu, jak sie kiedyś tam spotkamy, to przypomnij mi, zebym pokazał ci ten test, jest bardzo prosty do zrobienia Pokazywali kiedys w programie "Jazda Polska" |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
Luczu


Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5217 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-05-2010, 13:18
|
|
|
egon. napisał/a: | ciechu, jak sie kiedyś tam spotkamy, to przypomnij mi, zebym pokazał ci ten test, jest bardzo prosty do zrobienia Pokazywali kiedys w programie "Jazda Polska" |
jak go się robi ? |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-05-2010, 15:01
|
|
|
egon. napisał/a: | W tym przypadku pisze o prostej linii | To wiesz co? Trzeba być naprawdę zdolnym, żeby na suchej nawierzchni jadąc w prostej linii wpaść w poślizg tyłem. Ja jeżdżę bez korektora siły hamowania i w zakrętach nie mam problemów. A co dopiero na prostej... Na razie znalazłem jeden argument na zakładanie lepszych opon na tył. Auto jest wtedy podsterowne i wymusza na kierowcy wolniejszą jazdę. No tak, ale nie każdy zwalnia, a w sytuacji awaryjnej nie może manewrować pojazdem. Ja opisuje to na podstawie własnych doświadczeń z życia. A test to test. Zwykle ma się nijak do rzeczywistości.
egon. napisał/a: | A na wodze jak zerwiesz przyczepność to już na lepsze opony nie pomogą | ale te lepsze opóźnią moment zerwania przyczepności
egon. napisał/a: | Poza tym, bez ABS, jesli zerwiesz przyczepnosc, dzieje sie tak zawsze nawet na suchym. | nie zrozumiałem o co chodzi w tym zdaniu |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-05-2010, 17:57
|
|
|
ciechu napisał/a: | nie zrozumiałem o co chodzi w tym zdaniu |
Chodziło mi o brak mozliwosci kierowania autem (zblokowane przednie koła)
ciechu napisał/a: | Trzeba być naprawdę zdolnym, żeby na suchej nawierzchni jadąc w prostej linii wpaść w poślizg tyłem. |
No niewiem, jaki zdolny był koles, który na prostej drodze przy awaryjnym hamowaniu (auto przed nim gwałtownie zahamowało)) obrócił auto o 360* na moich oczach i nie mów, ze zrobił to specjalnie, bo z tego co było widac to poprostu wcisnął hamulec, a tył i tak poszedł na bok.
Co do testów, to jeśli nijak mają sie do rzeczywistości, to po co wydaje sie na nie gruube pieniądze, po co testują zderzenia, czy materiały jak i tak mają się nijak do rzeczywistości
Ogólnie prawda jest taka, ze od niektórych, przyzwyczajeń, czy obserwacji ciebie nikt nie odwlecze, a od niektórych mnie nie odwlecze Tak jak napisałem, są za i są przeciw, a kazdy interpretuje to w swój sposób |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-05-2010, 19:43
|
|
|
egon. napisał/a: | No niewiem, jaki zdolny był koles, który na prostej drodze przy awaryjnym hamowaniu (auto przed nim gwałtownie zahamowało)) obrócił auto o 360* na moich oczach i nie mów, ze zrobił to specjalnie, bo z tego co było widac to poprostu wcisnął hamulec, a tył i tak poszedł na bok. | To bardzo proste, nieważne jakie masz opony. Jeżeli reakcją na nagłą sytuację jest jednocześnie próba wyminięcia przeszkody i gwałtowne naciśnięcie pedału hamulca. I tak zapewne zrobił ten kolo o którym piszesz. Ja hamowałem wiele razy "nagle" i jakoś po wpadce doszło do mnie, że albo będę hamował, albo omijał przeszkodę. Bo jedno z drugim może doprowadzić do poważnych problemów. Ale trzeba zatrzymać ten wywód, bo to już ma coraz mniej wspólnego z tematem. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-05-2010, 13:17
|
|
|
ciechu napisał/a: | To bardzo proste, nieważne jakie masz opony. Jeżeli reakcją na nagłą sytuację jest jednocześnie próba wyminięcia przeszkody i gwałtowne naciśnięcie pedału hamulca. |
ciechu, napisałem przeciez, ze było widac tylko jakby wcisnął hamulec, kierownicą nie ruszył (przynajmniej koła przednie były "na wprost".
ciechu napisał/a: | Ale trzeba zatrzymać ten wywód, bo to już ma coraz mniej wspólnego z tematem. |
Pisze juz o tym od dawna |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|