Zmiana podświetlenia zegarów na wewnętrzne |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-05-2010, 23:02
|
|
|
-sprawnej
-wyciąć ostrym nożykiem do tapet
-J.W.
-fotograficznym śliskim
-,,stara'' nie przepuszcza światła, więc musisz ją zastąpić. Dla zachowania sztywności ,,nową'' naklej na kawałem przeźroczystego plastiku (najlepiej plexi ) |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-05-2010, 11:18
|
|
|
Ok to technicznie już wiem jak to zrobić, ale wystąpił kolejny problem.... Po wydrukowaniu okazało się że skala nie jest 1:1 (wydrukowało się zbyt małe) Wątpię żebym popełnił bład podczas drukowania, bo próbowałem już dzisiaj dwa razy przy różnych ustawieniach i za każdym razem jest tak samo.... Ma ktoś może sprawdzony szablon w dobrej skali?? Mam tipo bez obrotomierza.
** Dodano: 15-05-2010, 21:00 **
Aha i mam też pytanie czy te diody będą dobre w miejsca dotychczasowych żarówek: http://allegro.pl/item100..._niebieska.html
Proszę o szybką odpowiedź bo zostało ostatnie 10 sztuk. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-05-2010, 09:52
|
|
|
Kolego tak ja kupowalem takie zarówki. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-05-2010, 15:07
|
|
|
Ok już zamówiłem, dzięki za odpowiedź:) Z tarczami też sobie już poradziłem:) Niedługo dodam foto :]
Pozdrawiam;) |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
sapeciatko
witamy nowego
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 3 Skąd: jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-08-2010, 21:44
|
|
|
witam Mam takie pytanko jakich użyles opornikow do poloczenia diod?? |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-08-2010, 23:04
|
|
|
żadnych wydaje mi się, że dioda jest na 12V czyli tyle co podswietlenie deski |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
sapeciatko
witamy nowego
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 3 Skąd: jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-08-2010, 22:24
|
|
|
ok dzieki |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-08-2010, 17:21
|
|
|
Dioda nie jest na 12V xD Po prostu są właśnie te oporniki dostosowane do danego napięcia czyli w naszym wypadku 12V Bez opornika to dioda będzie świecić i się nie spali przy max 2V |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-08-2010, 17:28
|
|
|
Stad moje zamotanie. Diody same nie sa na 12, ale ja kupowalem
http://allegro.pl/item115...tojowe_zd2.html
tyle ze niebieskie i bomba To jest od razu pod 12 przygotowane swieci dobrze i samoprzylepne |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-08-2010, 18:02
|
|
|
Tak jak mówiłem 2V na 1 diode:) Tam na listwie masz ich 24 :p A w tym wypadku nie trzeba żadnych oporników. Są tylko połączone szeregowo:)
Tyle że nie wiem o co teraz chodzi... Tą listwą podświetlasz zegary? W jaki sposób? |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-08-2010, 18:05
|
|
|
nie wiem jak ta konkretna aukcja, ale to co kupowalem obala Twoje myslenie. Kupilem pasek ktory mozna co 5cm ucinac, i kazdy fragment jest na 12V czy ma 30, czy 50 czy 5 cm. wiec musza byc rezystory, pojedynczo do kazdej diody tylko, rezystory panelowe te mniejsze, a nie typowe beczkowe pod nozke diody
** Dodano: 14-08-2010, 19:07 **
Poza tym.. na aukcji masz wyraznie napisane, MOZLIWOSC SKRACANIA co 3 cm, co zmienialoby opornosc calego ukladu.
Ja podswietlam deche od gory w miejscu gdzie byla ta zielona listewka oryginalna |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-08-2010, 18:15
|
|
|
A teraz się przyjrzałem dokładnie temu zdjęciu na aukcji i faktycznie widać te odstępy co 3 diody:) Nie koniecznie każda ma swój rezystor :p Może być jeden ale wiadomo że o innych parametrach:) Zależy jak tam producentowi odpowiada:) Ale przeważnie tak jak mówisz do każdej jest jeden:)
Ja raczej nie pokusił bym się na podświetlanie tego typu diodami.. Nie ma to jak pojedyncze z rezystorkami beczkowymi:) W razie coś zawsze można indnywidualnie wymienić a tak... Lutownica palcowa to podstawa, do tego nie wiadomo czy dało by rade wymienić ze względu na obudowę. I jest jeszcze jeden plus dla tradycyjnych diod:) Mi na przykład świeciły za mocno na zegarek to zmieniłem na większy rezystorek i było już gut:) Co prawda Ty możesz zastosować potencjometr, ale nie każdy ma w domu :p A rezystor to z byle radia czy innego gówienka dobierzesz
Ja też tak podświetlałem u siebie.. Ale dałem na całej długości tej szpary 4 diody (dwa otwory musiałem dowiercić) |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-08-2010, 18:06
|
|
|
D@wIdS, nie wprowadzaj ludzi w błąd .... diody led przystosowane sa do napięcia 3v ( na 2v również zaświeci )
aby taka dioda nie spaliła się przy 12v stosuje sie rezystory ( lub oporniki jak kto woli )
właściwy rezystor to od 600ohm do 1kohm ( czym większy tym bezpieczniej dla diody lecz może słabiej świecić )
ponadto w sprzedaży występują również diody z wbudowanym rezystorem smd ( mały, prawie nie widoczny ) od razu na 12v ...
o potencjometrach też nie źle nagadałeś ....
po pierwsze musi to być potencjometr o charakterystyce liniowej czyli z oznaczeniem A ( B to potencjometry logarytmiczne zaś C to antylogarytmiczna i służą do czego innego ) po 2 drugie musi mieć właściwą wartość aby regulacja wogóle była i działała płynnie . a w przypadku większej ilośc diód musi też być odpowiedniej mocy aby się nie spalił .....
szanse na "wygrzebanie z jakiegoś gówienka" potencjometru o właściwej charakterystyce, mocy i wartości to czysta loteria
** Dodano: 27-08-2010, 19:20 **
a i co to jest lutownica palcowa ?????
słyszałem o transformatorowych, oporowych ( grzałkowych ) , gazowych i paru innych ale o "palcowej" nigdy ) |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-08-2010, 13:02
|
|
|
Lutownica palcowa w sensie że cieniutkim grotem, tak się u nas mówi, ale fakt że lepiej posługiwać się odpowiednimi nazwami:)
Co do potencjometru to właśnie napisałem że prędzej można znaleźć odpowiedni rezystor niż potencjometr, z resztą tego chyba nie trzeba mówić. A co do diod to nie wszystkie są na 3V. Miałem kiedyś na 230V nawet i była ona pozbawiona jakiegokolwiek rezystora. Mam też kilka na 1,5V więc nie jest powiedziane że 3V to optymalne napięcie dla każdej. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-08-2010, 15:16
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | A co do diod to nie wszystkie są na 3V. Miałem kiedyś na 230V nawet i była ona pozbawiona jakiegokolwiek rezystora. |
bardzo proszę nie pisz takich bzdur ... na 220-230v bez żadnych dodatkowych elementów to mogłeś mieć żarówkę neonową lub zwykłą. diody LED do właściwego działania wymagają prądu stałego(DC), a nie zmiennego (AC) i aby LED zaświecił na 220-230vAC konieczne jest zastosowanie transformatora i diody prostowniczej lub rezystora i diody prostowniczej.... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-08-2010, 15:35
|
|
|
Szkoda że już jej nie mam bo bym zrobił zdjęcie... Nie widziałem żeby coś przy niej było, ale jak standardowa dioda to nie wyglądała. Była z 3 razy większa, ale kształt i strumień światła ten sam. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 19:50
|
|
|
Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się tutaj.
Jakiś czas temu kupiłem na Allegro tarcze do swojej Tempry.
Pierwsze podejście zrobiłem w poprzednią sobotę ale okazało się że kupiłem nie te diody co trzeba i zegary musiały poczekać kolejny tydzień ale w końcu się udało.
Wziąłem się za to z samego rana i zeszło około 5 godzin.
Tarcze kupiłem białe z niebieskim podświetleniem bo nie miałem innego wyboru
Dzięki koledze Alan było o wiele łatwiej.
A oto efekt w dzień
i w nocy
Tak jak u kolegi oświetlenie nie jest tak mocne jak na zdjęciu.
Jest kilka rzeczy do poprawienia ale musi to poczekać jak będzie chwila czasu |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 20:49
|
|
|
Młody, Bardzo ładnie to się prezentuje:) Do tipo też idzie dostać?? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 20:54
|
|
|
D@wIdS, Dzięki
W ogóle ciężko coś do TT znaleźć |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 21:41
|
|
|
Młody, dlatego pytam, bo co się dowiadywałem to nie da rady. Tobie się udało jednak |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-02-2011, 11:23
|
|
|
Młody, No tak super to wygląda w Twojej Temprze
Szkoda tylko, że do Tipo nic nie ma :(:(
Bardzo dużo szukałem w necie na temat tych tarcz podświetlanych wewnątrz ale jednak nic nie ma jedynie wszystko na zamówienie a koszt to jest masakra |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2011, 18:09
|
|
|
D@wIdS, te tarcze które kupiłem były dosyć długo wystawione na Allegro i czekałem aż sprzedający zjedzie z ceną i się udało
kamyk0077, dzięki.
Trzeba było wziąć te zegary z Trzebini
MoMan powiedział mi za indiglo do Sedici 300zł |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-02-2011, 22:48
|
|
|
Młody, No chciałem od niego brać ale jak mi powiedział cenę to masakra normalnie hehe |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-02-2011, 18:28
|
|
|
kamyk0077, powiedział Ci 130zł? |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-03-2011, 18:26
|
|
|
Witam
Mam tarcze do Tipo przystosowane do wewnetrznego podświetlenia- zimno ostatnio i jakoś nie chce mi sie grzebać
Mam dylemat nie wiem czy zainstalowac wersje z delikatnym zarysem zegarów-widoczne w dzien tylko po włączniu podświetlenia czy też zrobić to tradycyjnie. Może ktoś doradzi?
Drugie pytanie chyba banalne ale jednak nie chce mi sie szukac-skąd można pociagnąć prąd z aku ale tylko taki który załącza sie po przekręceniu kluczyka??
Niżej fotki słabej jakościhttp://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0011623.jpg
** Dodano: 03-03-2011, 18:30 **
A i jeszcze jedno pytanie- czy dla licznika nie ma rożnicy jaką mu się wskazówke przyłączy? Mam wskazówki od Audi A6 typowe dla grupy VW- zastanawiam sie tylko czy nie są zbyt nasywne do tych oryginalnych. Problem może być też z miejscem dla wskazówki od poziomu paliwa-tam jest mało miejsca i nie wiem czy kołnierz nowej wskazówki nie bedzie wadził o spód deski
** Dodano: 03-03-2011, 18:32 **
Jeszcze jedno- zarąbista dokładność jeśli chodzi o wykonanie tablic no ale co sie dziwić laser to laser. Wszystko pasuje idealnie. |
|
|
|
|
|