/F/I/A/T/ Tipo 1.8ie - PASJA - czyli Tipo po raz trzeci :) |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2014, 20:23
|
|
|
KrzychuB,fajnie ze do swojego motorka mogles zalozyc sekwencje Ja niestety mam jednopunkta wiec sekwencja nie podejdzie tylko zwykly gaz.Trudno-pozostaje Pb Jakos wytrzymuje |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-02-2014, 06:24
|
|
|
101km
http://tempra.org/dane_techniczne.php |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 03-03-2014, 16:02
|
|
|
Dziś byłem u mechanika i uwalony był przewód od czujnika temperatury w kolektorze oraz padnięte obie cewki Jako ciekawostka to się okazało że cewki pasują od CC i seja |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-03-2014, 18:16
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | okazało że cewki pasują od CC i seja |
no i juz Ci pare złociszy w kieszeni zostało, powodzonka |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 02-04-2014, 12:38
|
|
|
palidzojnt221, no dokładnie a mnie zatkało jak mi mechanik o tym powiedział
** Dodano: 02-04-2014, 13:38 **
kiepskie wieści, tipo było dziś na pomiarze ciśnienia w związku z ostatnimi problemami. Niestety......... cisnienie 5 atmosfer na każdym cylindrze Jutro będzie zdjęta głowica i zobaczymy co dalej. Na 99% na 3-cim nie pracuje w ogóle (co tak mi się wydawało jak słuchałem pracy silnika).
Szlag.... |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-04-2014, 12:45
|
|
|
Ajjj niedobrze... Oby to nic wielkiego, informuj na bierząco. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-04-2014, 13:42
|
|
|
KrzychuB, Nie dobrze, ale ja obstawiam tylko głowicę do regeneracji skoro nie złopie oleju i panewek nie słychac.
Za to głowicę, czyli wałki oraz szklanki było słychać dosyć dobrze. Prawie jak w Dieslu. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 02-04-2014, 16:57
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | a tu szok jaki stan |
chyba nie do konca, ja bym juz dawno zwatpil w sens kupowania za starych aut. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-04-2014, 17:12
|
|
|
moje zdanie to wypalone gniazda i grzybki . pierścienie też zapewne grubości żyletki remont - drogi . Ratunek drugie serduszko w dobrym stanie a tak na marginesie pytanie ? - czy luz zaworowy był sprawdzony ? może tu "pies pogrzebany" - spróbuj zmniejszyć luz zatorowy o 0,1 na dolocie i wylocie (poniżej książki ) ja tak miałem - jada bez luzu |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2014, 17:34
|
|
|
Cytat: | chyba nie do konca, ja bym juz dawno zwatpil w sens kupowania za starych aut. |
ubek, Ty nie bądź taki do przodu, bo masz prawie nowe auto i już silnik był zmieniany |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-04-2014, 18:06
|
|
|
pit14 napisał/a: | czy luz zaworowy był sprawdzony ? może tu "pies pogrzebany" - spróbuj zmniejszyć luz zatorowy o 0,1 na dolocie i wylocie (poniżej książki ) ja tak miałem - jada bez luzu |
Raczej mało prawdopodobne, by miał tu miejsce luz na zaworach. Co innego spadek kompresji na jednym cylindrze, a z sytuacji wynika, iż mamy tutaj pełen komplet. Bardzo możliwe, że gniazdo już dokonało żywota.
KrzychuB, rada na przyszłość przed zakupem - manometr ( ewentualnie pomiar kompresji u mechanika ) do rączek i już masz odpowiedź. Groszowa sprawa a zaoszczędzisz nie potrzebnych nerwów.
ubek napisał/a: | chyba nie do konca, ja bym juz dawno zwatpil w sens kupowania za starych aut. |
Jak dbasz tak masz |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-04-2014, 18:30
|
|
|
Raczej mało prawdopodobne, by miał tu miejsce luz na zaworach. Co innego spadek kompresji na jednym cylindrze, a z sytuacji wynika, iż mamy tutaj pełen komplet. Bardzo możliwe, że gniazdo już dokonało żywota. kompresja może uciekać przez dolot-wylot KrzychuB, miał problemy z paleniem |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 02-04-2014, 18:58
|
|
|
Maciek napisał/a: | ubek, Ty nie bądź taki do przodu, bo masz prawie nowe auto i już silnik był zmieniany |
Alfa jest deko stara
Mondeo bylo duzzzo mlodsze... Nowla sztuka byla |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-04-2014, 20:21
|
|
|
ubek napisał/a: | KrzychuB napisał/a: | a tu szok jaki stan |
chyba nie do konca, ja bym juz dawno zwatpil w sens kupowania za starych aut. | Myslisz ze forum nadal zylo by tylko sentymentem? |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-04-2014, 20:40
|
|
|
przykry temat bo kolega KRZYCHU ma na pewno wiele innych problemów.Ma sie sentyment do TIPKA ale jak widać na przykładzie KRZYCHa ciezko jest kupić auto z poczatku lat 90tych w stanie bardzo dobrym.Każdego z nas to mogło spotkać bo cena była kusząca!Na poczatku KRZYCHU był zadowolony fajnie jeździło,nie było objawow tragicznych.Szkoda tylko,ze sie pospieszył i wje...ał kase w sekwencjie.Wierze,że KRZYCHU doprowadzi to auto do stanu perfekcji tylko by trafił na mechanika z powołania. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-04-2014, 21:08
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | Wierze,że KRZYCHU doprowadzi to auto do stanu perfekcji tylko by trafił na mechanika z powołania. |
Mam nadzieję, że da radę i nie zbańczy, bo.. no cóż, co by nie mówić Tipo to nie jest zakup dla księgowego.
Ja w swojego włożyłem w dwa lata.. tak strzelam jakieś 7-8tys zł w m.in.: naprawę zawieszenia przód i tył, układu hamulcowego przód i tył, wymianę sprzęgła, rozrządu, regenerację gaźnika, nową tapicerkę wnętrza, alu felgi i opony, a ostatnio również w lakierowanie. Dodam że wszystko robione u znajomych za dosyć sensowne kwoty.. Tipek pije jak wściekły.. żeby zrobić 15tys km, potrzebowałem pewnie 1500 litrów paliwa czyli kolejne 8tys zł.. Czyli 15tys zł za 15tys km zrobione w dwa lata he he he - 1zł/1km..
Jak doliczyć OC i inne koszty, to taksówki są chyba niewiele droższe
A cały czas jest coś do zrobienia he he he.. więc stwierdzam, że Tipo to nie jest wózek dla biednych.
No ale w auto za 20tys włożyłbym pewnie jeszcze więcej, bo tylko w nowy wózek nie trzeba ładować kasy (dopóki jest na gwarancji..).
Krzychu nie poddawaj się! |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2014, 21:50
|
|
|
ubek, ale z tego co wiem, to Mondeo nie twoje |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 02-04-2014, 22:18
|
|
|
ubek napisał/a: | ja bym już dawno zwątpił w sens kupowania za starych aut. |
To po co jesteś tu na forum ?! Zastanów się co piszesz bo jakby nie było to forum TT a nie innych marek. A poza tym jakby każdy miał takie podejście to nie było by dziś zadbanych klasyków na których widok serce z radości napierdziela
Dzięki za słowa wsparcia. Najpierw myślałem że może gaziarz się źle wpiął więc żeby wykluczyć usterkę auta zrobiłem te kompresje. I okazało się że cewki po wymianie działają bez zarzutu. No to wtedy odłączyliśmy gaz na stałe ( na razie) i okazało się że tipek zapierd*ala jak głupi, no ale kompresja słaba bardzo, podciśnienia prawie nic, słabe przez to hamulce. Na wstępie mechanik mówił dziś o robocie zaworów, głowicy itp. Jutro jak ściągnie głowice to zobaczy się co tam jest za kaszanka, mam nadzieje że pierścienie są całe, bo jak pisałem nie bierze ani krzty oleju, ani nie ubywa płynu (oprócz tego co nakapie przez dziurkę w chłodnicy u góry), ani też nie kopci w żaden sposób. Co do dalszych losów tipka to się okaże, bo jednak tipo jak dla mnie to super autko i mam cholerny sentyment, dostało przez to też nowy gaz sekwencyjny. |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-04-2014, 23:04
|
|
|
KrzychuB, Zrobisz remont głowicy i polatasz jeszcze głowa do góry |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-04-2014, 23:23
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | KrzychuB, Zrobisz remont głowicy i polatasz jeszcze głowa do góry | Tak jest |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-04-2014, 23:57
|
|
|
KrzychuB, mam nadzieje ze sam remont glowicy pomoze.5 atm na cylinder to naprawde malo.Nie dziwnwe ze zapalac nie chcial.
Mechanik zrobil test olejowy cisnienia sprezania.To by dalo odpowiedz bez rozbierania czy glowica czy cylindry do remontu. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-04-2014, 08:39
|
|
|
shagger78, Jakby dół miał do roboty to by mu olej chlał wiadrami przy tak niskim ciśnieniu.
A z tego co pisał to oleju ani kropli nie bierze.
Ja obstawiam wydmuchane zawory wydechowe. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 03-04-2014, 12:12
|
|
|
A więc wersja już trochę lepsza. Jako że nie wierzyłem że auto które ma tylko 5 atmosfer tak zapier*ala na benzynie dałem auto mechanikowi który robił remont w samochodzie ojca bo jest zaufany i nie basz drogi. Po dokładniejszym zbadaniu wyszło tak 4 cyl 10, 3 cyl (nie pracuje) 8, najsłabszy jest chyba drugi bo ma 6 a na 1 to zapomniałem, i tak jak mówicie obstawia wypalone gniazda zaworowe. Niestety nie da rady dziś zdjąć głowicy bo kończy jedno auto jeszcze więc zacznie się jutro reperacja..... |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-04-2014, 12:21
|
|
|
Dla świętego spokoju zrób kapitalkę sprawdź pierścienie jak mało zostało to wymień , będziesz pewny na czym jeździsz i przede wszystkim pojeździsz , no ale to koszty :-( pozdrawiam i powodzenia |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-04-2014, 19:30
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | ...tak jak mówicie obstawia wypalone gniazda zaworowe. |
Może się czepiam, ale jeżeli to będą rzeczywiście wypalone gniazda zaworowe to czy jednym z głównych winowajców nie jest zasilanie silnika gazem?
Moje zdanie na temat instalacji gazowych w autach jest chyba znane od lat (Gaz jest dobry do kuchenek i zapalniczek, a nie do zasilania silnika samochodu.) i niestety potwierdzał się wielokrotnie fakt wypalania gniazd zaworowych w wyniku jazdy "na gazie".
I wcale nie mam na myśli jazdy po spożyciu .
Może wyszło małe OT, ale...
KrzychuB - będzie dobrze. Wierze w Ciebie i Twoją pasję do Tipo. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
|