Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
/F/I/A/T/ Tipo 1.8ie - PASJA - czyli Tipo po raz trzeci :)
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-04-2014, 19:32   

Grześko, możliwe że po części bedziesz miał racje ale tylko dla tego że tipo miało wcześniej instalacje lpg zwykłą założoną przez poprzednika na lewo...
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-04-2014, 19:57   

Niestety typ instalacji nie zawsze ma największe znaczenie w tym czy silnik wytrzyma takie zasilanie.
Przede wszystkim ważne jest to czy konstrukcja silnika (materiały użyte do jego budowy) toleruje zasilanie gazem. W starszych silnikach bywa z tym niestety różnie :roll: .
Dobrze byłoby sprawdzić czy ten model silnika ma zawory i gniazda zaworowe przystosowane do współpracy z gazem.
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-04-2014, 19:58   

Grześko, no ale mam nadzieje że o ile tam nie poszło za daleko to jak teraz się zrobi to będzie już dobrze :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-04-2014, 22:50   

Grześko napisał/a:
Dobrze byłoby sprawdzić czy ten model silnika ma zawory i gniazda zaworowe przystosowane do współpracy z gazem.

Takich bzdur już dawno nie czytałem :lol:
_________________
"Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami"
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-04-2014, 01:00   

Grześko napisał/a:
Dobrze byłoby sprawdzić czy ten model silnika ma zawory i gniazda zaworowe przystosowane do współpracy z gazem.



RACJA ! Krzychu sprawdź jeszcze czy masz opony przystosowane do jazdy do tyłu. Jak nie to wystrzał murowany.

Gaz szkodzi najbardziej tym, którzy nigdy na nim nie jeździli.

KrzychuB,

Znowu zmieniłeś auto, znowu władowałeś kasę. Weź zrób to raz a porządnie i już go nie wymieniaj póki nie będziesz miał zamiarów na jakieś w miarę nowe auto.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-04-2014, 08:19   

Z gazem to glupota już w latach 50 w literaturze fachowej pisane było o paliwie gazowym jako alternatywie dla benzyny i ON...bardziej glowice w starszych typach aut wykańcza brak dodatku ołowiu bo on poprawiał współprace zaworu z gniazdem zaworowym....co do gazu jak ktoś ma dobrze wyregulowany ze mieszanka nie jest zbyt uboga i temperatura spalania nie jest wyższa niż na PB uważam że wcale to nie szkodzi...Jakby benzyna była w takiej cenie jak np na ukrainie,albo u nas bylyby zarobki jak w niemczech nikt o gazie by nie pomyslał nawet

co do naprawy mam cały motor 2,0....ale z wywaloną jedną panewka głowica jest zdrowa i szczelna tloki też w porządku...jakbyś chciał tanio mogę oddać...
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-04-2014, 08:49   

Tak ciekawostka, bo może nie każdy się z takim rozwiązaniem spotkał:
http://www.skoda-auto.pl/oferta/auto-z-lpg
Auto jeżdzi na gazie do 3100rpm, a powyżej bierze dodatkowo benzynę 7%, powyżej 4000rpm bierze tylko benzynę.
Właśnie mam od dwóch miesięcy skodę z lpg i do spalania gazu dochodzi średnio 0,5l benzyny/100km (po 4tys km dotankowałem 20l).
     Moneta
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-04-2014, 09:15   

manieek133 napisał/a:
Takich bzdur już dawno nie czytałem

Luczu napisał/a:
RACJA !

Oj synkowie, najpierw sobie trochę poczytajcie, poduczcie się, a później krytykujcie innych.
Renegat... napisał/a:
..bardziej głowice w starszych typach aut wykańcza brak dodatku ołowiu, bo on poprawiał współprace zaworu z gniazdem zaworowym...

O widzicie, jednak jak się chce to można trochę myśleć i to nie boli! A wystarczyłaby odrobina chęci.
Renegat... napisał/a:
...co do gazu jak ktoś ma dobrze wyregulowany, że mieszanka nie jest zbyt uboga i temperatura spalania nie jest wyższa niż na PB uważam że wcale to nie szkodzi..

Nie do końca. Gaz jako paliwo jest zbyt "suchym" paliwem i dlatego gniazda zaworowe i zawory muszą być wykonane z odpowiedniego materiału. W większości silników po roku 90 już takich materiałów używano, ale... sprawdzić nie zawadzi.
Zresztą nie będę tu teraz robił wykładu z budowy silników i materiałoznawstwa. Ciekawi tematu sami mogą znaleźć odpowiednie materiały.

Już rozumiecie dlaczego starszym silnikom może szkodzić zasilanie gazem?
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2014, 16:09   

Grześko, ile miałeś aut z zasilaniem lpg?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-04-2014, 20:36   

KolegaGrześko, ma sporo racji.Sa silniki ktore lepiej lub gorzej znosza zasilanie gazem.Niemniej jednak z pewnoscia kazdy jakis czas wytrzyma bez wiekszego uszczerbku na trwalosci.Sa tez takie silniki w ktorych montazu gazu nie powinno sie robic a przynajmniej porzadny gazownik powinien odradzic.Przykladem moze byc ford focus 1.6 w ktorym w jakiejs czesci egzemplarzy zastosowano ceramiczne prowadnice zaworow.Jezdzac na gazie wczesniej czy pozniej prowadnica peka i wpada jej jakas czesc do cylindra co konczy sie smiercia samego motoru.

W silnikach toyoty stosuje sie dodatkowy system smarowania prowadnic zaworowych.Tu tez jest konkretny powod czemu tak sie robi.

Moim bylym tipo 2.0 zrobilem prawie 100 tys na gazie majac uboga mieszanke bo palil do 10-11 lpg.Zaworom nic nie bylo ale nie upierajcie sie ze gaz nie szkodzi.Odpowiedzcie sobie na pytanie co lepiej smaruje i chlodzi zawory,tloki,gorna czesc cylindra i gorny pierscien tlokowy.PB czy LPG?

LPG nie sluzy zadnemu silnikowi.Sluzy tylko temu by bylo jak zaoszczedzic na paliwie.Ale jak wiecie cos kosztem czegos.Wystarczy zeby cena gazu wyrownala sie z pb i wszyscy zrezygnujecie z tego paliwa i przestaniecie go chwalic :)

Podsumowujac:Wiemy wszyscy rownie dobrze ze silniki TT akurat dobrze znosza zasilanie lpg :) Wiec akurat tutaj nie ma co sprawdzac i kombinowac :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-04-2014, 21:48   

To jeszcze taka ciekawostka w temacie jakie paliwo dla Tipo..
Kolega pojechał Peugeotem Partnerem HDI na stację i zatankował do pełna benzynę - taki damski numer he he he. W baku miał jeszcze około 10l ropy i doszło do tego jakieś 40l beny.
Ogarnął się i na szczęście nie odpalił. Auto pojechało do warsztatu i do tego daliśmy 2 kanistry 20l do spuszczenia z baku.
No i taki bonus w postaci 2 kanistrów/ 40 litrów paliwa: ropa 20% +benzyna 80% wlałem do swojego Tipo i łyknął bez jakichkolwiek zastrzeżeń :) Oczywiście zrobiłem wcześnie dwa telefony do znajomych mechaników i powiedzieli że gaźnikowiec bierze takie mieszanki bez zastrzeżeń :)
Gdybym robił Tipkiem więcej niż 7tys/rok to zamontowałbym gaz - wszyscy mówią, że do gazu to są idealne silniki.
     Moneta
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-04-2014, 21:53   

shagger78 napisał/a:
Moim bylym tipo 2.0 zrobilem prawie 100 tys na gazie


Zaoszczędziwszy przy tym kilka ładnych tysięcy złotych na paliwie, które musiałbyś tankować nie mając LPG. Nawet gdybyś po tych 100tys. musiał zrobić kapitalny remont silnika (ewentualnie wrzucić drugi - sprawny silnik, co często się praktykuje bo jest tańsze i szybsze) to i tak jeszcze kupa kasy zostaje w kieszeni. No ale gaz to ZŁO :lalala:
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-04-2014, 22:07   

temat zszedł na manowce.Wiadomo,ze po to jest LPG aby zaoszcedzić,sam mam 406 i wiem,że na pb nie było by mnie stać nim jeździć.a gaz jest w nim od 2001 roku i (IIgen ale jest) i jestem zadowolony.Spali 13LPgx2.60,a pb spali 10x5.60!Róznica chyba jest.

** Dodano: 05-04-2014, 23:20 **
czekamy na dobre wieści autora tematu !
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-04-2014, 22:46   

kamilsitek1983 napisał/a:
temat zszedł na manowce


to jeszcze OT na gazowy deser :) zakupioną skodą z lpg planuję zrobić około 100tys km w 3 lata, zaoszczędzając na paliwie około 20tys zł. Zakup auta teraz niecałe 60 tys zł, sprzedaż za 3 lata za około 30 tys zł. Rachunek jest bardzo prosty (tym bardziej, że auto zarabia na siebie) bo taką 3-letnią skodę sprzedaje się jak ciepłą bułeczkę. Lekko koloryzując byłbym w stanie udowodnić, że jeżdżenie takim autkiem kosztuje tyle co nic :)
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-04-2014, 23:39   

shwax, Silniki na gazie jeżdzą więcej niż 100 000 km. Przykładem jest Tempra naszego prezesa Miszka.

ponad 400 000 km przelatane i bez żadnego remontu. Gaz oczywiście w niej jest.

Jak się dba o silnik to pojeździ dłuugo nawet na LPG.

Mój ma już prawie 100 000 km na gazie i nic się nie dzieje. Oleju nie bierze, płynu też nie. Kopa ma, i co najważniejsze mało pali ;)

Sory za O.T.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-04-2014, 08:07   

Lasgo07, ale ja dobrze wiem, że więcej :D dałem tylko taki przykład odnosząc się do wypowiedzi kolegi shagger78, który pisał, że dokulał 100tys. jeżdżąc na ubogiej mieszance co zbyt zdrowe dla silnika nie było, ale dał rade. Nawet jakby po tych 100tys silnik wyzionął ducha to i tak zaoszczędził tyle, że koszt naprawy wydaje się przy tym śmiesznie niski. Ale niech każdy sobie tankuje co chce :)

Sorry, za OT KrzychuB, powodzenia w naprawach, tylko jak już ogarniesz auto na tip-top to go nie sprzedawaj!!! :red_kartka:
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2014, 10:46   

Grześko napisał/a:

Oj synkowie, najpierw sobie trochę poczytajcie, poduczcie się, a później krytykujcie innych.

Nie życzę sobie mówienia do mnie w ten sposób.Nie masz kolego nawet pojecia jaką posiadam wiedzę,ile w praktyce spędziłem godzin przy naprawach i tym podobnych zajęciach,przy silnikach.Więc nie próbuj obrażać mojej wiedzy praktycznej i teoretycznej.Czytac sobie możesz,ale jeszcze spróbuj coś zrozumieć z tego czytanego tekstu.Podaj mi te wspomniane specyfikacje silników rzekomo przystosowanych do gazu .Materiały są inne ze względu,nie na gaz ale.....
np.z ciągłego podnoszenia mocy z tej samej pojemności,paliwa bezołowiowe które zastąpiły paliwo ołowiowe itp.
To jest ostatni mój post,ponieważ to nie temat o wywodach z działu mechaniki.
Krzychowi życzę powodzenia w naprawie wozu 8)
_________________
"Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami"
     Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-04-2014, 19:48   

Apropo gazu
Cytat z mądrej książki:Jan Werner Silniki Spalinowe Małej i średniej mocy
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-04-2014, 09:15   

A więc tak, podczas oczekiwania na otwarcie serducha wyszło że klocki i tarcze do wymiany oraz że chłodnica dziurawa w 2 miejscach i nie jest to do naprawy tylko wymiana musi być a dostać tani zamiennik tej chłodnicy nie łatwo. Po otwarciu natomiast okazało się że cylinderki są nie ruszone :D zawory do roboty, nagar z gazu spowodował przywieszenie. Czyli na dzień dzisiejszy głowica i zawory. Dziś powinienem wiedzieć jeszcze czy panewki są ok bo dół też ściągnie bo i tak uszczelka misy do wymiany. :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-04-2014, 09:20   

Oby skonczyło sie na remoncie głowicy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-04-2014, 12:12   

Kolejne wieści mniej ciekawe, wszystkie zawory pokrzywione. Do tego były właściciel został oszukany przy wymianie rozrządu. Dano tylko nowy pasek a reszta stara. Mimo że dał mechanikowi komplet....
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-04-2014, 12:50   

KrzychuB napisał/a:
Kolejne wieści mniej ciekawe, wszystkie zawory pokrzywione. Do tego były właściciel został oszukany przy wymianie rozrządu. Dano tylko nowy pasek a reszta stara. Mimo że dał mechanikowi komplet....


Współczuje, lecz wydaje mi się że spotkałeś się z nie uczciwym sprzedawcą i kolejne usterki na to niestety wskazują. Bo z igiełki o jakiej zapewniałeś wszystkich twój Tipek stacza się po równi pochyłej. Co do awarii serducha moje wcześniejsze przypuszczenia się potwierdziły, wciąż liczę na to że temat załatwisz na swoją korzyść po w miarę niskich kosztach ;)
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-04-2014, 13:15   

Ja tez mysle, ze jednak na remoncie glowicy sie zakonczy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-04-2014, 14:06   

Było nie pisać o tym nagarze z gazu bo znowu się zacznie :P
Oby na glowicy sie skończyło.
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-04-2014, 14:12   

vego21, nie zacznie bo już nie chce takich dyskusji, są od tego inne tematy :badgrin:

Ja też mam nadzieje że nie poszło niżej :(
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load