falowanie obrotów, wysokie spalanie, wysokie obroty jałowe |
Autor |
Wiadomość |
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-03-2012, 22:25 falowanie obrotów, wysokie spalanie, wysokie obroty jałowe
|
|
|
Witajcie! Od jakiegoś czasu(ok miesiąca max 1.5) w moim Tipciu 1.4 B+LPG '92 rok (160A1.046-wg tabliczki spod maski) falują obroty na benzynie i jest dość wysokie spalanie sięgające ponad 15l przy jeździe do 2.5 tys (co do gazu nie wiem, chce ogarnąć zasilanie benzyną-mam odcięty gaz(uszkodzony parownik), więc nawet nie mam jak przerzucić go na LPG). Byłem dzisiaj u znajomego w warsztacie i doszliśmy do tego, że nie jest podawany sygnał na silnik krokowy(silnik działa-wysuwa się i wsuwa po dostarczeniu napięcia z obcego źródła 12v). Sprawdziłem, więc kable idące od kostki silniczka do digiplexa(na zapłonie) i na każdym styku kostki silnika pojawiało się przejście na kilku stykach kostki od digiplexa, więc przewody są całe. Według mojego rozumowania komp(ten przy schowku) jest dobry-jak się mylę poprawcie mnie proszę. Sondę lambda mam 3 przewodową i jest sprawna(w teorii 3 przewodowe nie ulegają awarii-wg znajomego mechanika). Dodatkowo na jałowych obrotach rzadko kiedy schodzi poniżej 1 tys obr. Może reset kompa pomoże bo tego jeszcze nie robiłem...? Pomóżcie mi proszę to ogarnąć, bo ja już nie wiem co jest z tym autem... Ps. wszystkie przewody ciśnieniowe są podłączone i szczelne. |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 11-03-2012, 10:50
|
|
|
Ja mialem w swoim podobnie. okazalo sie ze to byla wina Sonda lambda i tez byla 3-przewodowa. Po zresetowaniu kompa ( zdjeciu klamry z aku na 15min) i odpaleniu chodzil normalnie do zgaszenia silnika. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2012, 11:15
|
|
|
Ja po zakupie tipka 1.6 i.e mialem podobny problem z obrotami choc spalanie bylo w normie.Poprzedni wlasciciel z tym walczyl razem z mechanikiem.Wymienili,komputer,cewke,przewody,czujniki i nic nie pomoglo.Nie byl to staly objaw ale zdarzal sie dosc czesto np co drugie uruchomienie.Ja w temat nie wnikalem.Popsikalem jedynie silnik krokowy wd40 po wierzchu.Od listopada ani razu nie mial falujacych obrotow.Ale skoro masz wysokie spalanie sprawdz sobie sonde.Obwod grzalki czy sprawny,czy prad dochodzi i czy na wyjsciu w czarnym przewodzie sa sygnaly z sondy.
W poprzednim tipku z gazem sonda ciagle sie psula i mam wrazenie ze to od jazdy na gazie.Ile w tym prawdy to nie wiem.Dlatego w obecnym 1.6 gazu raczej nie bedzie.A skad teoria mechanika ze 3 przewodowe sie nie psuja to naprawde nie wiem |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-03-2012, 13:08
|
|
|
Właśnie też nie wiem skąd ta teoria. Dzisiaj rano go odpaliłem i było wszystko ok dopóki się nie rozgrzał, a potem znowu zaczął skakać a jak ze spalaniem nie wiem bo musiałem go przycisnąć, więc i tak pewnie wysokie. Jak dodajecie gazu w swoich autach to o ile wam się wysuwa trzpień z silniczka krokowego? Na grzałce sondy(białe przewody) multimetr pokazuje oporność, czyli z tego jak rozumuje grzałka jest sprawna, na czarnym przewodzie pojawia się sygnał o różnych warościach. Reset kompa nic nie pomógł |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-03-2012, 13:37
|
|
|
Horyzont2, pierwsze podejrzenia wskazują na to, iż to sonda. Proponuje sprawdzić na testerze i wszystko, będzie jak na dłoni. Przed czterema miesiąca miałem podobne objawy, na początku wykluczyłem sondę, bo była nie dawno wymieniana. Pojechałem do znajomego, podpięliśmy tester i wszystko było jasne, po szybkiej wymianie i regulacji wtrysku problem ustał. Nie miałeś objawów 'szarpania' na wzniesieniu. Uszkodzona sonda, sugeruje podwyższone spalanie, także obadaj to dokładnie, bo mój Tipek podobnie, jak w twoim przypadku palił jak przysłowiowy smok. Kiedy ostatnio wymieniałeś CPW ? |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-03-2012, 18:08
|
|
|
mozliwe,ze masz walniety czujnik temperatury w kol.ssacym,dlatego masz wysokie obroty i duze spalanie. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-03-2012, 19:21
|
|
|
Co to CPW? Mam to auto od początku stycznia tego roku, więc jedyne co wymieniłem to to co musiałem czyli:pompa wody,rolka i pasek przy okazji, a o świecach itp nie będę pisał bo oczywista oczywistość... Co do szarpania to czasem szarpnie przy ok 2 tys obr i jak miałem dzisiaj na podjeździe pod wiadukt ok 130 na zegarku to mi przerywał ze 3 razy. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-03-2012, 19:30
|
|
|
Do sprawdzenia:
- Sonda;
- CPW ( Czujnik położenia wału );
- Pompka paliwa ( jeśli posiadasz wtrysk ) mechaniczna raczej odpada;
- Problem z masą ( choć to raczej mało prawdopodobne )
Poczekaj również na wypowiedzi innych kolegów ; ) |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-03-2012, 19:44
|
|
|
Dziękuję za wyjaśnienie skrótu. Pytanie upewniające... Czy CPW sprawdzę multimetrem? Wydaje mi się, że nie... |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-03-2012, 20:23
|
|
|
CPW, niestety tak na 100 % sprawdzisz podmieniając na nowy. Polecam MM, kolega nie dawno sprzedawał również po fajnej cenie. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 21:03
|
|
|
U mnie jak wysiadl CPW to nie bylo iskry na swiecy, a mozna sprawdzic za pomaca miernika uniwersalnego i magnesu. Gdy wymontujesz CPW przystaw sondy z miernika do pinow we wtyczce (ustawiajac na ohmy miernik) a magnes przesuwaj przy czujniku wartosc bedzie sie nieznacznie zmieniac. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 21:49
|
|
|
maxi napisał/a: | CPW, niestety tak na 100 % sprawdzisz podmieniając na nowy. | no prawie się na brałem CPW można normalnie sprawdzić multimetrem rezystancja między zaciskami ma być w granicach 680 do 920 ohm a przy obrocie silnikiem ma się okresowo zmieniać (gdy trafi na ząbek).
Horyzont2 napisał/a: | (w teorii 3 przewodowe nie ulegają awarii-wg znajomego mechanika) | ta chciałby, nie ma czegoś takiego jak wieczne sondy . Na domiar tego LPG doprowadza do wcześniejszego zużycia tego elementu, zwłaszcza jak się nie pilnuje regulacji parownika. Z doświadczenie widzę że ludzie przypominają sobie o tym jak już jest bardzo źle. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:30
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ok zgadzam się z Tobą Ale nieraz już tak się bawiłem, nie wiem może źle odczytywałem wskazy. Dlatego od razu doradziłem by podmienić na inny, dla mnie to bardziej bezpieczny sposób, może nie profesjonalny ale myślę pewny. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-03-2012, 18:57
|
|
|
A mnie top auto coraz bardziej osłabia XD... Chyba skończy się u mechanika bo już zaczynam mieć coraz mniej czasu na zabawę... a portfel się opróżnia ;| ehh.... |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-03-2012, 20:54
|
|
|
Horyzont2, i tu Cię muszę zmartwić. Lepiej załóż, iż jednak dasz radę. Bo uwierz z Tipkiem to tak już jest, odwiedzisz z 5 mechaników i nie licz na to że może któryś nawet załagodzi sprawę, a wręcz przeciwnie jeszcze bardziej uszczuplisz swoją kieszeń. No chyba, że trafisz na kogoś z forum, co raczej jest tak mało prawdopodobne, jak milion w przysłowiowego totka. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2012, 22:57
|
|
|
Horyzont2 napisał/a: | Chyba skończy się u mechanika bo już zaczynam mieć coraz mniej czasu na zabawę... a portfel, się opróżnia ;| ehh... | ta.... mechanik tak cie puści w tango że z portfela zostanie tylko skórka. Jak sam sobie tego nie zrobisz to nie licz że będzie tanio, nie mówiąc już jak masz wieść auto do gościa który twierdzi że sondy są wieczne to już w ogóle będzie zabawnie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-03-2012, 10:31
|
|
|
wg mnie to sonda lambda i to na 99% a czegoś takiego jak niepsująca się sonda lambda to nie ma.Zmień mechanika |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-03-2012, 17:50
|
|
|
wiki1982 to ja dzwoniłem do Ciebie w sprawie tego digiplexa w sobotę ;] . Myślę żeby wymienić silniczek krokowy(podejrzanie mało się wysuwa),CPW i tą sondę... Tak na początek...ale to dopiero w weekend bo po robocie to ciemno, a garażu nie ma XD |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-03-2012, 13:35
|
|
|
Na poczatek wymien sama sonde bo tak jak wiki1982 sadze ze jest to sonda na 99% |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-03-2012, 17:52
|
|
|
Ok. Na pierwszy rzut sonda tylko... Mam 3 przewodową... Pytanie mam następujące: czy nie powinna być 4 przewodowa? Pytam ponieważ w pobliżu kostki od grzałki sondy wisi niepodłączona kostka instalacji samochodu(od której odchodzą 2 przewody niebieskie, a styki-męskie widać że są dawno nie używane), a 3 kabel połączony jest ze sterownikiem gazu(na skrętkę ;|) i tak to u mnie wygląda... |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2012, 06:21
|
|
|
Wydawało mi się że w 1.6 i.e jest 4 przewodowa sonda z dwiema dwu pianowymi wtyczkami Lepiej jednak by wypowiedział się jakiś właściciel 1.6stki |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Horyzont2
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 18 Skąd: Wioska Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-03-2012, 09:36
|
|
|
Robiąc dzisiaj zdjęcia znalazłem 3 wtyczkę(tym razem podłączoną-mam na myśli tą owalną).
Przeglądając wczoraj allegro znalazłem sondę niby pasującą według opisu i zdjęć wykonanych dzisiaj(wrzucam jedno-więcej mam na kompie, więc jak by były potrzebne to żaden problem tu link
JAM_BELFEGOR ja mam 1.4 (dla przypomnienia 160 A1.046). |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2012, 10:09
|
|
|
JAM_BELFEGOR, w 1.6 i.e rzeczywiscie 4 przewody a sonda na 2 prostokatne wtyczki...sonda ma dwa biale,czarny i dodatkowo szary przewod ktory ponoc jest tylko dodatkowa masa... |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-03-2012, 10:11
|
|
|
Horyzont2 napisał/a: | JAM_BELFEGOR ja mam 1.4 (dla przypomnienia 160 A1.046). | o sorry coś mi się system zwiesił chyba za dużo piwa |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|