Altek problem |
Autor |
Wiadomość |
adrsow
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 19 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 09:33 Altek problem
|
|
|
Witam mam problem z altkiem dzisiaj rano jadę autkiem a tu nagle zapala sie kontrolka ładowanie myślę sobie pasek spadł może, bo ostatnio wymieniałem wiec na pobocze macha do góry patrzę pasek jest. Jakoś dojechałem do domu wyciągam altka rozbieram a tu nagle cos wypada: / Dobrałem się do mostka prostowniczego i patrzę a ten element stamtąd jest i teraz pytanie da rade to jakoś zamocować czy kupować nowy mostek
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 12:13
|
|
|
Nowy mostek |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-10-2011, 21:43
|
|
|
Nowy mostek do TT kosztuje, pewnie w granicach 30zł. kupisz. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 22:26
|
|
|
adrsow, dobrałeś się już do alternatora, to najlepiej będzie jak wymienisz na nówkę ; ) |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-11-2011, 09:52
|
|
|
adrsow pozwolisz że podepne sie pod Twój temacik bo w sumie masz juz odpowiedz a ja mam kolejny problem.
Otóż od jakiegos czasu dogorewa mi altek... wymieniłem regulator napiecia (jakis rok temu) ale problem nie ustał. Podejżewam własnie mostek prostowniczy i powiedzcie mi czy sytuacja na poniższych filmikach wskazuje na własnie mostek bo ja juz nic nie wiem... osłabia mnie ten temat. Pierwszy filmik bez swiateł "na sucho" a drugi ze światłami.
http://www.youtube.com/watch?v=k6VxsFMbXUc
http://www.youtube.com/wa...1&v=0p-99rd0ehs |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 10:53
|
|
|
tipacz, No to padł ci regulator napięcia. Nie ma się co zastanawiać. Jak by ci pompował za niski woltaż to można spekulować czy mostek czy regulator, a tak sprawa jest jasna. Możesz sobie zadać pytanie dlaczego prawie nowy regulator się upalił pasowało by rozebrać i przejrzeć alternator może profilaktycznie wymienić tez mostek, być może to on wykończył regulator. Jest też opcja że wsadziłeś chińszczyznę i szybko się poddała w końcu rok dla zółtych wyrobów to aż za dużo lub masz źle dobrany regulator i się wykończył.
P.S: 16V pęknę ładowanie, sprawdź lepiej czy masz jeszcze w aku elektrolit bo przy 15V już się buzy a przy 16V to pewnie można sobie w nim kluski gotować. 1l elektrolitu kosztuje 10-15zł i wystarczy ci do końca świata |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 10:57
|
|
|
tipacz,
Wygląda na to, że mostek jest raczej ok. Napewno masz do wymiany znowu regulator napięcia. Jak wyglądały pierścienie slizgowe jak wymieniałeś regulator? Przewody od pierścieni na wirniku nie odkleiły się? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-11-2011, 10:58
|
|
|
tipacz, ja stawiam na regulator, ja w 1,6 zmieniałem go regularnie raz w roku, dlaczego nie wiem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-11-2011, 11:18
|
|
|
JAM_BELFEGOR, elektrolitu mam jeszcz cały litr regulator był MM
Tylko nasuwa sie jeszcze pytanie dlaczego sie kontrolka żarzy... a ostatnio wcale nie swieciła nawet po przekreceniu zaplonu, teraz żarzy. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 11:32
|
|
|
Jak kontrolka nie świeciła to możliwe że była gdzieś przerwa na wzbudzeniu nie stykało na wsuwce w altku lub na żaróweczce w blacie licznika.
Ps. kontrolka robi za wzbudzenie o ile dobrze pamiętam. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-11-2011, 11:34
|
|
|
Kajlon, no wlasnie kontrolka ma cos wspoólnego ze wzbudzeniem ale dokładnie nie pamietam o co tam chodzi. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 11:36
|
|
|
Żarówka kontrolki robi za wzbudzenie, jak ją wypniesz nie będzie ładowania, tak to sobie wmawiam
Warto też sprawdzić masę od skrzyni do podłużnicy. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
adrsow
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 19 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 11:41
|
|
|
U mnie naprawy nic nie dały prawdopodobnie oberwał altek jak oberwało to dziadostwo, bo wymiana mostka nic nie dala kupiłem inny używany i teraz mam lądowanie dobre |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 11:49
|
|
|
Przez kontrolkę jest podawane napięcie wzbudzenia. Przy nie pracującym altku prąd płynie z aku do altka przez kontrolkę i ta się świeci. Po rozpoczęciu pracy altek ma wyższe napięcie niż aku i prąd z aku już nie płynie do altka, a diody wzbudzenia zapobiegają przepływowi z altka do aku przez kontrolkę.
Jeżeli wcześniej kontrolka wogóle się nie świeciła, a teraz sa takie kwiatki to potwierdza problem z połączeniem pierścienie-szczotki ( przy braku kontaktu szczotek z pierścieniami prąd nie płynie, kontrolka nie świeci i nie ma ładowania) |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-11-2011, 11:53
|
|
|
no nic - kupie regulator i rozbiore/wyczyszcze alternator i zobaczymy co bedzie.... z tego co pamietam to bieżnie były w dobrym stanie. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 12:39
|
|
|
Zrób kilka fotek altka i szczotek jak go rozbierzesz |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 13:44
|
|
|
ile masz mm szczotek? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 15:05
|
|
|
gru, a co to ma do rzeczy? Obejrzyj sobie filmik wyżej co mu pokazuje miernik. To nie jest kwestia braku ładowania a nie ustabilizowanego napięcia. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 15:25
|
|
|
Pytam, bo u mnie jest 4-6mm i nie ładuje...chciałem z ciekawości podpytać |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 17:20
|
|
|
gru, a swój temat alternatora porzuciłeś? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-11-2011, 22:37
|
|
|
Jutro z rańca lece po regulator i biore sie do dzieła.
JAM_BELFEGOR czym czysciłes całość mysle kupic benzyne ekstrakcyjną... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 22:56
|
|
|
WD ładnie czyści benzyna ekstr. też będzie. byle nie wodą |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-11-2011, 23:02
|
|
|
Podobno w TT były wsadzane altki Boscha i MM.
Jak ktoś miał ten pierwszy to nie miał problemów.
Te drugie to badziewie, że ręce opadają.
Ja niestety miałem MM i słowo "alternator" wywoływało u mnie gęsią skórkę podobną do słowa "zawieszenie"
I jedno i drugie naprawiałem dwa razy do roku |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-11-2011, 23:03
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ale WD 40 jest tłuste... a tak sobie teraz mysle ze ja mam jeszcze 1,5 spraya do czyszczenia stykuw typu "kontakt" wiec chyba tym potraktuje
** Dodano: 30-11-2011, 23:04 **
Emf, ja mam wlasnie MM a co do zawieszenia to jestem tego samego zdania. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2011, 23:05
|
|
|
tipacz, tłuste ale wszystko ładnie ściereczka trza powycierać |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|