JAK ODPOWIETRZYĆ HAMULCE? |
Autor |
Wiadomość |
rochaz
Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 45 Skąd: Dublin
Województwo: Other
|
Wysłany: 08-07-2006, 22:25 JAK ODPOWIETRZYĆ HAMULCE?
|
|
|
Aby zachamowac musze pompowac pedal.
Odpowietrzyc? Jakies zdjecia co, gdzie i jak. Wyczytalem na forum, ze tarcze musza miec min 9,2. Maja.
Czy moze ktos moglby udzielic mi info na temat jakiegos sklepu internetowego gdzie moglbym kupowac czesci. Siedze w Dublinie a tu generalnie zwykla srobka jest dwa razy drozsza niz w Polandzie...
Z gory dziekuje...
Pozdrawiam. |
_________________ ...a ja miałem kierownice po stronie pasażera...
...1,6 ie...
Sprzedałem.Żałuje.Mam zdjęcia... |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2006, 22:51
|
|
|
Potrzebujesz druga osobe zeby siedziala w samochodzie i pompowala ,wezyk przezroczysty ,słoik,i płyn.podlaczasz wezyk do odpowietrznikai zanuzasz w sloiku z plynem.Druga osoba pompuje pedalem hamulca pare razy i przytrzymuje w tym czasie popuszczasz odpowietrznik i sprawdzasz czy leci powietrze w wezyku,zakrecasz odpowietrznik ,pompowanie i znowu popuszczasz..Czynnosc powtarzasz do mometu gdy w wezyku nie bedzie powietrza w wezyku. Zaczynasz od kola najbardziej oddalonego od pompy czyli prawy tyl nastepnie lewy tyl,prawy przod lewy przod.Nie zapomnij o uzupelnianiu plynu w zbiorniczku. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-07-2006, 00:30
|
|
|
Na upartego zrobisz to samemu, najpierw zakładasz rurkę na odpowietrznik odkręcasz i pompujesz parę razy potem zakręcasz ten odpowietrznik i dolewasz płynu czynność musi być przerobiona po 2 razy na każdym hamulcu. (robisz sam bo jak podpompujesz a w rurce masz płyn a rurkę masz w słoiku w którym też jest płyn - więc powietrze się nie dostanie z powrotem do hamulca) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
rochaz
Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 45 Skąd: Dublin
Województwo: Other
|
Wysłany: 09-07-2006, 00:49
|
|
|
lordabarth piszesz na dole, ze jezdzi sie po zlej stronie, ja wlasnie kupilem temperowke z kierownica po zlej stronie, siedze w Dublinie...
Pozdrawiam i dziekuje, bede odpowietrzal... hamulce. |
_________________ ...a ja miałem kierownice po stronie pasażera...
...1,6 ie...
Sprzedałem.Żałuje.Mam zdjęcia... |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-07-2006, 05:56
|
|
|
Najlepsze odpowietrzanie jest bez żadnego pedałowania-deptania itp.Podstaw jakieś korytko pod miejsce odpowietrzane-odkręć odpowietrznik i zlej z zacisku troszkę płynu{50g}.Nie dość że wycieknie z nagromadzonym powietrzem to jeszcze usuniesz z układu stary przegrzany płyn.Sam tak robię i nie ma nic lepszego. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-07-2006, 12:55
|
|
|
picek napisał/a: | Najlepsze odpowietrzanie jest bez żadnego pedałowania-deptania itp.Podstaw jakieś korytko pod miejsce odpowietrzane-odkręć odpowietrznik i zlej z zacisku troszkę płynu{50g}.Nie dość że wycieknie z nagromadzonym powietrzem to jeszcze usuniesz z układu stary przegrzany płyn.Sam tak robię i nie ma nic lepszego. |
i masz sumienie innym tą metodę polecać?
|
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-07-2006, 13:56
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Na upartego zrobisz to samemu, najpierw zakładasz rurkę na odpowietrznik odkręcasz i pompujesz parę razy potem zakręcasz ten odpowietrznik i dolewasz płynu czynność musi być przerobiona po 2 razy na każdym hamulcu. (robisz sam bo jak podpompujesz a w rurce masz płyn a rurkę masz w słoiku w którym też jest płyn - więc powietrze się nie dostanie z powrotem do hamulca) |
picek napisał/a: | Najlepsze odpowietrzanie jest bez żadnego pedałowania-deptania itp.Podstaw jakieś korytko pod miejsce odpowietrzane-odkręć odpowietrznik i zlej z zacisku troszkę płynu{50g}.Nie dość że wycieknie z nagromadzonym powietrzem to jeszcze usuniesz z układu stary przegrzany płyn.Sam tak robię i nie ma nic lepszego. |
Ale wtedy nie ma cisnienia w ukladzie hamulcowym i nie wypchnie calego powietrza szczegolnie jak zrobisz to tylko dwa razy.
rochaz napisał/a: | lordabarth piszesz na dole, ze jezdzi sie po zlej stronie, ja wlasnie kupilem temperowke z kierownica po zlej stronie, siedze w Dublinie... |
Ja mieszkam ok.30 km na polnocny-zachod od Londynu.Pare dni temu omalo nie kupilem Tipo 1.4 95r w dobrej cenie,ale koles sie rozmyslil. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-07-2006, 17:56
|
|
|
lordabarth napisał/a: | ...Czynnosc powtarzasz do mometu gdy w wezyku nie bedzie powietrza w wezyku.... |
Jeśi masz kolektor z tyłu to nawet jak jużnie ma powietrza powtórz czynnosć jeszcze kilka razy.
Przeważnie problem z zapowietrzeniem dotyczy tylnych kół.
picek napisał/a: | Najlepsze odpowietrzanie jest bez żadnego pedałowania-deptania itp.Podstaw jakieś korytko pod miejsce odpowietrzane-odkręć odpowietrznik i zlej z zacisku troszkę płynu{50g}.Nie dość że wycieknie z nagromadzonym powietrzem to jeszcze usuniesz z układu stary przegrzany płyn... |
Po takiej operacji i tak trzeba podeptać.
Ale jest ona jak najbardziej poprawna na wstęp. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
rochaz
Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 45 Skąd: Dublin
Województwo: Other
|
Wysłany: 09-07-2006, 23:15
|
|
|
No to odpowierzylem. Jutro testuje...
Jezeli nadal dupa z hamowaniem to pompe zmieniac czy kombinowac cos? |
_________________ ...a ja miałem kierownice po stronie pasażera...
...1,6 ie...
Sprzedałem.Żałuje.Mam zdjęcia... |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-07-2006, 05:35
|
|
|
JAk wczesniej bylo ok
Tzn ze zle odpowietrzona
Sproboj pozyczyc ssak i wtedy odpowietrzaj:-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 10-07-2006, 06:30
|
|
|
EASYKATO, Otóż kochany mam sumienie bo sam robię tak 5 rok i jeżdżę.Nigdy nie miałem problemów z hamowaniem.Szczęki wymieniałem raz a klocki 4 razy i zawsze w ten sam sposób. Na przeglądach jeszcze nikt się nie przyczepił do złych hamulców. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-07-2006, 06:41
|
|
|
picek napisał/a: | EASYKATO, Otóż kochany mam sumienie bo sam robię tak 5 rok i jeżdżę.Nigdy nie miałem problemów z hamowaniem.Szczęki wymieniałem raz a klocki 4 razy i zawsze w ten sam sposób. Na przeglądach jeszcze nikt się nie przyczepił do złych hamulców. |
cóż, życzę ci żebyś nadal jeździł bez problemów
jeżeli w twoim aucie żeby odpowietrzyć układ hamulcowy wystarczy spuścić trochę płynu i już
a powietrze samo zejdzie
to gratuluję cudownego auta |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-07-2006, 10:42
|
|
|
picek napisał/a: | ...Na przeglądach jeszcze nikt się nie przyczepił do złych hamulców. |
Mi na zapowietrzonym tyle na przeglądzie wychodziły dobre wyniki.
Więc przegląd to zaden argument. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-07-2006, 13:40
|
|
|
picek@
Podczas wymiany szczęk i klocków nie zapowietrza się układ chyba że ty wymianę zaczynasz od odpięcia przewodu hamulcowego. |
_________________
|
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-07-2006, 15:03
|
|
|
ja nie moglem odpowietrzyc hamulcow po wymianie plynu... bo przepuszczal jeden cylinderek z tylu |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 10-07-2006, 16:03
|
|
|
Róbcie sobie jak chcecie-tylko niech mi nikt nie powie że powietrze poddane ciśnieniu samo popłynie w dół przewodów.A takie pompowanie to tylko rozbija pęcheżyki powietrza i powoduje większe jego rozrzedzenie. Ilość wymienionych klocków świadczy o stylu mojej jazdy który z reguły jest bardziej agresywny-do tego jest potrzebny hamulec brzytwa-i ja go mam.To tyle.Sprawdzcie to sami zobaczycie. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-07-2006, 16:55
|
|
|
picek napisał/a: | Najlepsze odpowietrzanie jest bez żadnego pedałowania-deptania itp.Podstaw jakieś korytko pod miejsce odpowietrzane-odkręć odpowietrznik i zlej z zacisku troszkę płynu{50g}.Nie dość że wycieknie z nagromadzonym powietrzem to jeszcze usuniesz z układu stary przegrzany płyn.Sam tak robię i nie ma nic lepszego. |
picek napisał/a: | Róbcie sobie jak chcecie-tylko niech mi nikt nie powie że powietrze poddane ciśnieniu samo popłynie w dół przewodów.A takie pompowanie to tylko rozbija pęcheżyki powietrza i powoduje większe jego rozrzedzenie. Ilość wymienionych klocków świadczy o stylu mojej jazdy który z reguły jest bardziej agresywny-do tego jest potrzebny hamulec brzytwa-i ja go mam.To tyle.Sprawdzcie to sami zobaczycie. |
to w końcu wycieknie ci to powietrze czy nie wycieknie?
pomyślałeś że ktoś może zasugerować się twoim "sposobem"
i może przypłacić to zdrowiem?
PS
superagresywny ten twój styl jazdy skoro przez pięć lat
aż 4 razy wymieniłeś klocki |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 10-07-2006, 19:19
|
|
|
Tak robiłem robię i będę robił. Mnie ten sposób nie zawiódł.Nie jest to jedyne auto gdzie tak robiłem i nikt nie przypłacił tego zdrowiem. Wymieniałem już przewód giętki koła z prawej stronu i tylny najdłuższy z likwidacją regulatora hamowania i odpowietrzałem tylko w ten sposób-przelaniem.
EASYKATO, Mój ojciec w faworytce klocki wymienił dopiero po 7 latach-bo jeżdzi spokojnie.Ja nie. Oby tylko ktoś z ciekawości tak zrobił i powiedział "picek miał rację". |
_________________ Audi |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-07-2006, 19:30
|
|
|
picek napisał/a: | Tak robiłem robię i będę robił. Mnie ten sposób nie zawiódł.Nie jest to jedyne auto gdzie tak robiłem i nikt nie przypłacił tego zdrowiem. Wymieniałem już przewód giętki koła z prawej stronu i tylny najdłuższy z likwidacją regulatora hamowania i odpowietrzałem tylko w ten sposób-przelaniem.
EASYKATO, Mój ojciec w faworytce klocki wymienił dopiero po 7 latach-bo jeżdzi spokojnie.Ja nie. Oby tylko ktoś z ciekawości tak zrobił i powiedział "picek miał rację". |
więc oby się nigdy nie zdarzyło że jedziesz za mną
tego życzę ci ja
EASYKATO
|
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 10-07-2006, 20:36
|
|
|
Temat zakończę tymi słowy-strzeżcie się mnie i mojego auta. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-07-2006, 15:24
|
|
|
EASYKATO napisał/a: | i masz sumienie innym tą metodę polecać? | a niby czemu nie?miales fizyke w szkole?plyn zawsze wypchnie powietrze i nie trzeba wcale cisnienia ,swobodne przelewanie daje o wiele lepszy efekt niz odpowietrzanie z pompowaniem:) |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
rkriss
witamy nowego
Wiek: 51 Dołączył: 04 Cze 2006 Posty: 8 Skąd: Mieszkowice
|
Wysłany: 13-07-2006, 20:44
|
|
|
Mała zmiana tematu! (bo tylko noże wam dać )
Niech mi ktoś powie jak mają być podłączone przewody hamulcowe
do pompy,chodzi o to który przewód (z którego koła) w które miejsce w pompie.
Wydaje mi się że gość od którego kupiłem temprę pozamieniał końcówki.
Tempra 1.6 gażnik(91r.)
Pozdro! |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-07-2006, 22:05
|
|
|
alan napisał/a: | a niby czemu nie?miales fizyke w szkole?plyn zawsze wypchnie powietrze i nie trzeba wcale cisnienia ,swobodne przelewanie daje o wiele lepszy efekt niz odpowietrzanie z pompowaniem:) |
zawsze wypchnie?
kolego , problemy z czytaniem?
....................................................................................................................
picek napisał/a: | Najlepsze odpowietrzanie jest bez żadnego pedałowania-deptania itp.Podstaw jakieś korytko pod miejsce odpowietrzane-odkręć odpowietrznik i zlej z zacisku troszkę płynu{50g}.Nie dość że wycieknie z nagromadzonym powietrzem to jeszcze usuniesz z układu stary przegrzany płyn.Sam tak robię i nie ma nic lepszego. |
..........................................................................................................................
zawsze wypchnie?
kup butelkę wody mineralnej
połóż ją na boku
i odkręć korek
jak zleci co ma zleciec
zakręć korek
i postaw butelkę
temat dotyczył odpowietrzania układu a nie wypychania powietrza
..........................
I jeszcze jedno ,
jeżeli ktoś nie wie jak to zrobić poprawnie
to bezpieczniej zlecić usługę i się dobrze przypatrzyć
a w wolnej chwili poczytać jak jest zbudowany układ hamulcowy,
jak zbudowana jest pompa |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-07-2006, 22:17
|
|
|
alan napisał/a: | miales fizyke w szkole?plyn zawsze wypchnie powietrze i nie trzeba wcale cisnienia ,swobodne przelewanie daje o wiele lepszy efekt niz odpowietrzanie z pompowaniem:) | Powietrz zawsze wedruje do gory.Jezeli ktorys przewod jest wyzej od odpowitrznika to nie pojdzie bez pompowania.Szczegolnie jezeli jet zapowietrzony przy pompie.
A co do przewodow to patrzac od przodu samochodu to chyba pierwsze powinny byc wezyki od tylnych a nastepnie przednich kol. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-07-2006, 22:23
|
|
|
.........Powietrz zawsze wedruje do gory.Jezeli ktorys przewod jest wyzej od odpowitrznika to nie pojdzie bez pompowania.Szczegolnie jezeli jet zapowietrzony przy pompie.........
ale kolega Alan o tym zapomniał
albo nie uważał na fizyce
albo jeszcze nie przerabiał tego |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
|