Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Żarząca się dioda akumulatora
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-11-2011, 18:47   

Raul napisał/a:
widziałeś na płytkach biały nalot???


nie, takiego czegoś nie było.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-11-2011, 18:54   

Lasgo07, mały prąd ładowania 1A, nie więcej i zostaw go na całą noc. poziom elekrolitu powinien być tak 5mm ponad płyty... rano jak go odłączysz od prostownika, sprawdź poziom i odczekaj z 15-20 minut zanim podłączysz pod auto.
. zanim odłączysz go od prostownika popatrz na amperomierz jaki jest prąd ładowania i przyłóż do akumulatora ucho czy słychać bulgotanie, jeśli prąd ładowania spadł poniżej 1A i słychać bulgot akumualtor jest w "pełni" naładowany. napisałem w pełni bo juz nie wiadomo ile pojemności mu zostało, przyjdą mrozy i wszystko się okażę.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-11-2011, 22:01   

Leśniczy, byłem właśnie sprawdzić i ładowanie zeszło poniżej 1A i słychać było wyraźne bulgotanie w aku. Więc odłączyłem prostownik i zakręciłem korki w akumulatorze. Płyn się zgadzał, było tyle ile nalałem. Pozostaje chyba tylko poczekać na mrozy ;) jutro obadam tylko tą diodę czy nadal się żarzy czy może już nie.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gru 


Wiek: 41
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-11-2011, 18:38   

Pytanie mam.

Jak wyjąć ten alternator? Krok po kroku?

Tam w altek wchodzi jakaś wsówka, której nie moge odczepić i zdaje sie kabel prądowy...co najpierw odkręcić?

Pilne pany, gdyż rano chcę się za to zabrać [-o<
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-11-2011, 19:23   

gru, patrzyłeś tu?
http://forum.tempra.org/t...cia-vt16594.htm
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
gru 


Wiek: 41
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-12-2011, 15:09   

Alternator wyjęty w niedzielę, ogólnie cały brudny ;D

Długość szczotek 4mm (wyżłobienia) / 6mm (najwyższy punkt)...

Zmierzyłem wszystkie 9 diód... każda ma przejście...od blaszki do wtyczki...

Niestety nie mogę dobrać się głębiej do alternatora, gdyż jakiś dzban wymyślił zbyt małe wyżłobienia wokół 3 długich śrub... :red_kartka:

No i kurde nie wiem co robić...
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2011, 15:22   

Do tych śrub najlepsza jest długa nasadka. Te śruby to i tak pikuś z nakrętką w kole pasowym. Diody powinny przewodzic tylko w jedną stronę.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-12-2011, 17:32   

gru, sprawdź diody czy nie mają przejścia w drugą stronę .... powinny puszczać tylko w jedna stronę, jesli puszcza w obie to jest uszkodzona
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
gru 


Wiek: 41
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 01-12-2011, 17:57   

Te 6 puszcza tylko w 1, natomiast tam gdzie te 3 są to w 2 stronę jest 0001...
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-12-2011, 21:50   

jeśli wszystkie diody są takie same a te 3 zachowują się inaczej tio mogą byc ubite, najlepiej je wyjąć i zmierzyć jeszcze raz
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
gru 


Wiek: 41
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-12-2011, 15:40   

"Jak nowy" alternator założony - na wolnych 14,10V - ze światłami 13,95V - światła,dmuchawa na max + ogrzewanie tylniej szyby ~ 12,95V. Takie samo ładowanie jest pomiędzy klemą +, a obudową altka - czyli masa dobra! Nareszcie ta cholerna kontrolka zgasła i jest ładowanie :D Jestem silnie podniecony, zwłaszcza że auto stało tydzień i odpaliło więc aku też w dobrym stanie - a miał niecałe 12V...lecz jednak zakręcił :wrednyusmiech: :drive:
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-12-2011, 13:45   

Ja niestety nie uporałem się ze swoim probleme więc proszę o pomoc. Otóż w moim aku nie było wogóle cieczy. Zalałem elektrolit i naładowałem go do oporu na odkręconych korkach. Problem z kontrolką nie znikł. Pali się ona czasami podczas jazdy i czasami na wolnych obrotach jednak słychać delikatny świzd z okolic alternatora. Diody i regulator moim zdaniem są dobre ponieważ mierzyłem ładowanie i ładuję dobrze nawet gdy tli się kontrolka. Dodatkowo strasznie śniedzieje mi klema od plusa przy akumulatorze. Akumulator jak jest -2 stopnie i auto postoi z dobę nie trzyma wogóle. Jeden obrót i zdycha.

Pomożecie ? pomysły mi się kończą już.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-12-2011, 15:26   

Akumulatora już raczej nie uratujesz. Jest nieszczelny przy klemie, dlatego Ci śniedzieje. Trzeba było dolac samej wody, a nie elektrolitu. Możesz jeszcze spróbowac go naładowac, wylac elektrolit z wszystkich cel i nalac nowego elektrolitu. Jeżeli elektrolit będzie brunatny /czarny to lepiej sobie daruj nalewanie nowego i odrazu kup nowy akumulator. Co do kontrolki, to w momencie jak się świeci, odłączasz kabel wzbudzenia (albo przecinasz 8) ) i mierzysz napięcie między alternatorem a kabelkiem. Plus miernika podłaczasz pod alternator, minus pod kabelek. Jeżeli miernik pokaże Ci dodatnie napięcie, do wymiany diody wzbudzenia, jeżeli ujemne, problem leży gdzie indziej.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-12-2011, 22:14   

Leśniczy napisał/a:
nie chciałbym ci psuć radości :) ale jeśli płyty były "odsłonięte" przez dłuższy czas to mogły ulec nie odwracalnemu uszkodzeniu.... a co z niego będzie to się dowiesz jak przyjdą mrozy :) .


Lasgo07 napisał/a:
Dodatkowo strasznie śniedzieje mi klema od plusa przy akumulatorze. Akumulator jak jest -2 stopnie i auto postoi z dobę nie trzyma wogóle. Jeden obrót i zdycha.


czarów nie ma, zbyt długo jeździłeś z odkrytymi płytami, są procedury pozwalające na teoretycznie przywrócenie mu sprawności ale wymaga to dużego zasobu czasu, odpowiedniego prostownika, warunków ładowania ( temp. 20C+) stałych pomiarów , zalewania wodą destylowaną i w końcowej fazie elektrolitem.
takie zabiegi miały sens 20 lat temu kiedy kupno nowego akumulatora graniczyło z cudem lub olbrzymim wydatkiem.... idź do sklepu kup nowy akumulator i uwolnisz się od problemów z ładowaniem :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 38 days
Network load