![Tempra Tipo Team Strona Główna](../images/logoforum/logo.jpg) |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Żarząca się dioda akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/1676408011587b836d29509.jpg)
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-11-2011, 18:47
|
|
|
Raul napisał/a: | widziałeś na płytkach biały nalot??? |
nie, takiego czegoś nie było. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Leśniczy
![::1100::](../templates/subSilver/images/ranks/100.gif)
![](../images/avatars/4391492664cdf34102cb80.jpg)
Pomógł: 65 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-11-2011, 18:54
|
|
|
Lasgo07, mały prąd ładowania 1A, nie więcej i zostaw go na całą noc. poziom elekrolitu powinien być tak 5mm ponad płyty... rano jak go odłączysz od prostownika, sprawdź poziom i odczekaj z 15-20 minut zanim podłączysz pod auto.
. zanim odłączysz go od prostownika popatrz na amperomierz jaki jest prąd ładowania i przyłóż do akumulatora ucho czy słychać bulgotanie, jeśli prąd ładowania spadł poniżej 1A i słychać bulgot akumualtor jest w "pełni" naładowany. napisałem w pełni bo juz nie wiadomo ile pojemności mu zostało, przyjdą mrozy i wszystko się okażę. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Lasgo07
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/1676408011587b836d29509.jpg)
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-11-2011, 22:01
|
|
|
Leśniczy, byłem właśnie sprawdzić i ładowanie zeszło poniżej 1A i słychać było wyraźne bulgotanie w aku. Więc odłączyłem prostownik i zakręciłem korki w akumulatorze. Płyn się zgadzał, było tyle ile nalałem. Pozostaje chyba tylko poczekać na mrozy jutro obadam tylko tą diodę czy nadal się żarzy czy może już nie. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
gru
![.::czesty bywalec::.](../templates/subSilver/images/ranks/40.gif)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-11-2011, 18:38
|
|
|
Pytanie mam.
Jak wyjąć ten alternator? Krok po kroku?
Tam w altek wchodzi jakaś wsówka, której nie moge odczepić i zdaje sie kabel prądowy...co najpierw odkręcić?
Pilne pany, gdyż rano chcę się za to zabrać |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jelcyn
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/1787359563500c01e609a05.jpg)
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
gru
![.::czesty bywalec::.](../templates/subSilver/images/ranks/40.gif)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 15:09
|
|
|
Alternator wyjęty w niedzielę, ogólnie cały brudny
Długość szczotek 4mm (wyżłobienia) / 6mm (najwyższy punkt)...
Zmierzyłem wszystkie 9 diód... każda ma przejście...od blaszki do wtyczki...
Niestety nie mogę dobrać się głębiej do alternatora, gdyż jakiś dzban wymyślił zbyt małe wyżłobienia wokół 3 długich śrub...
No i kurde nie wiem co robić... |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
lynx
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
Pomógł: 10 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 15:22
|
|
|
Do tych śrub najlepsza jest długa nasadka. Te śruby to i tak pikuś z nakrętką w kole pasowym. Diody powinny przewodzic tylko w jedną stronę. |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Leśniczy
![::1100::](../templates/subSilver/images/ranks/100.gif)
![](../images/avatars/4391492664cdf34102cb80.jpg)
Pomógł: 65 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 17:32
|
|
|
gru, sprawdź diody czy nie mają przejścia w drugą stronę .... powinny puszczać tylko w jedna stronę, jesli puszcza w obie to jest uszkodzona |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
gru
![.::czesty bywalec::.](../templates/subSilver/images/ranks/40.gif)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 17:57
|
|
|
Te 6 puszcza tylko w 1, natomiast tam gdzie te 3 są to w 2 stronę jest 0001... |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Leśniczy
![::1100::](../templates/subSilver/images/ranks/100.gif)
![](../images/avatars/4391492664cdf34102cb80.jpg)
Pomógł: 65 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 21:50
|
|
|
jeśli wszystkie diody są takie same a te 3 zachowują się inaczej tio mogą byc ubite, najlepiej je wyjąć i zmierzyć jeszcze raz |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
gru
![.::czesty bywalec::.](../templates/subSilver/images/ranks/40.gif)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 03-12-2011, 15:40
|
|
|
"Jak nowy" alternator założony - na wolnych 14,10V - ze światłami 13,95V - światła,dmuchawa na max + ogrzewanie tylniej szyby ~ 12,95V. Takie samo ładowanie jest pomiędzy klemą +, a obudową altka - czyli masa dobra! Nareszcie ta cholerna kontrolka zgasła i jest ładowanie Jestem silnie podniecony, zwłaszcza że auto stało tydzień i odpaliło więc aku też w dobrym stanie - a miał niecałe 12V...lecz jednak zakręcił |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Lasgo07
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/1676408011587b836d29509.jpg)
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-12-2011, 13:45
|
|
|
Ja niestety nie uporałem się ze swoim probleme więc proszę o pomoc. Otóż w moim aku nie było wogóle cieczy. Zalałem elektrolit i naładowałem go do oporu na odkręconych korkach. Problem z kontrolką nie znikł. Pali się ona czasami podczas jazdy i czasami na wolnych obrotach jednak słychać delikatny świzd z okolic alternatora. Diody i regulator moim zdaniem są dobre ponieważ mierzyłem ładowanie i ładuję dobrze nawet gdy tli się kontrolka. Dodatkowo strasznie śniedzieje mi klema od plusa przy akumulatorze. Akumulator jak jest -2 stopnie i auto postoi z dobę nie trzyma wogóle. Jeden obrót i zdycha.
Pomożecie ? pomysły mi się kończą już. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
lynx
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
Pomógł: 10 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-12-2011, 15:26
|
|
|
Akumulatora już raczej nie uratujesz. Jest nieszczelny przy klemie, dlatego Ci śniedzieje. Trzeba było dolac samej wody, a nie elektrolitu. Możesz jeszcze spróbowac go naładowac, wylac elektrolit z wszystkich cel i nalac nowego elektrolitu. Jeżeli elektrolit będzie brunatny /czarny to lepiej sobie daruj nalewanie nowego i odrazu kup nowy akumulator. Co do kontrolki, to w momencie jak się świeci, odłączasz kabel wzbudzenia (albo przecinasz ) i mierzysz napięcie między alternatorem a kabelkiem. Plus miernika podłaczasz pod alternator, minus pod kabelek. Jeżeli miernik pokaże Ci dodatnie napięcie, do wymiany diody wzbudzenia, jeżeli ujemne, problem leży gdzie indziej. |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Leśniczy
![::1100::](../templates/subSilver/images/ranks/100.gif)
![](../images/avatars/4391492664cdf34102cb80.jpg)
Pomógł: 65 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-12-2011, 22:14
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | nie chciałbym ci psuć radości ale jeśli płyty były "odsłonięte" przez dłuższy czas to mogły ulec nie odwracalnemu uszkodzeniu.... a co z niego będzie to się dowiesz jak przyjdą mrozy . |
Lasgo07 napisał/a: | Dodatkowo strasznie śniedzieje mi klema od plusa przy akumulatorze. Akumulator jak jest -2 stopnie i auto postoi z dobę nie trzyma wogóle. Jeden obrót i zdycha.
|
czarów nie ma, zbyt długo jeździłeś z odkrytymi płytami, są procedury pozwalające na teoretycznie przywrócenie mu sprawności ale wymaga to dużego zasobu czasu, odpowiedniego prostownika, warunków ładowania ( temp. 20C+) stałych pomiarów , zalewania wodą destylowaną i w końcowej fazie elektrolitem.
takie zabiegi miały sens 20 lat temu kiedy kupno nowego akumulatora graniczyło z cudem lub olbrzymim wydatkiem.... idź do sklepu kup nowy akumulator i uwolnisz się od problemów z ładowaniem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|