Żarząca się dioda akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07


Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:23
|
|
|
Jelcyn, Napisz mi jeszcze czy poradzę sobie samemu z wymianą ? To jest gdzieś na wierzchu jak odkręcę tylną obudowę altka ? trzeba ściągać koło zębate z niego ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
 |
Jelcyn


Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:31
|
|
|
Z tyłu jest, ale raczej będziesz musiał cały altek wyjąć. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
 |
Lasgo07


Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:33
|
|
|
Jelcyn, że wyjąć z auta to wiem. Zreszto to nie problem. Pytam tylko czy trzeba na części pierwsze go rozbierać ? czy wystarczy zdjąć tylną obudowę ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
 |
Jelcyn


Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:41
|
|
|
W tylnej części cały taki moduł masz praktycznie na wierzchu. Tylko pod tą czarną osłoną. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
 |
Lasgo07


Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:44
|
|
|
Jelcyn, Ok, dzięki. Będę musiał zamówić i wymienić bo to dziwne ale rano nie mogę odpalić czasami auta jak jest mały mrozek a aku prawie nowy mam.
** Dodano: 23-11-2011, 20:52 **
Czy takie coś może być ?
http://moto.allegro.pl/re...1914103530.html |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
 |
Raul


Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 21:06
|
|
|
Nie pytasz się mnie ale powiem Ci,najlepiej najpierw popatrz jaki masz regulator napięcia a potem kupuj bo na 100% są różne regulatory,kupisz a okaże się może nie pasować. |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 21:38
|
|
|
a nie lepiej dołożyć kilka złoty i kupić oryginalny MM tylko jakaś chińszczyzna bez nazwy |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
Danio


Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 22:06
|
|
|
rozkrecasz 3 srubki z aczrnej obudowy i tyle kupujesz to "MAGNETI MARELLI AMP 0119"(regulator napiecia) i jezdzisz dalej |
|
|
|
 |
Lasgo07


Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2011, 22:33
|
|
|
W sumie racja. Faktycznie oryginał kosztuje 25 zł. Znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/re...1936070694.html
** Dodano: 23-11-2011, 22:34 **
Danio, dzięki za wskazówkę. Zamówię i wymienię. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 22:42
|
|
|
Lasgo07, dalej masz podróbę jak ktoś pisze że coś jest typu MM to nie jest to MM tak właśnie oszukuje się ludzie gra słów. Oryginalny MM kosztuje trochę ponad 30zł i ma swoje logo na korpusie.
** Dodano: 23-11-2011, 22:43 **
P.S ta sama chińszczyzna co wcześniej tylko inny sprzedawca i oczywiscie inna cena bo jest jak MM |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
 |
Lasgo07


Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2011, 22:43
|
|
|
JAM_BELFEGOR, a widzisz więc na allegro takowego nie widzę. Będzie chyba trzeba popytać w motoryzacyjnym. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 22:44
|
|
|
Lasgo07, ja kupiłem od reki, zero problemów. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
Leśniczy


Pomógł: 65 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 22:53
|
|
|
regulator MM dostanie się w każdym szanującym się sklepie motoryzacyjnym, jak nie od ręki to ściągną na zamówienie, za nie więcej jak 35zł oryginał ... regulator wymieniamy jeśli napięcie ładowania przekracza 14,4V. jeśli napięcie jest niższe niż 13,5 to do wymiany szczotki w altku .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
 |
Lasgo07


Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2011, 22:57
|
|
|
Leśniczy, nie no u mnie jest czasami ponad 15V, a na wolnych pokazuje 14,5V |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
 |
Leśniczy


Pomógł: 65 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 23:11
|
|
|
Lasgo07, jeśli takie napięcie pokazuje ci kondzior od CA to ok , jeśli takie napięcie pojawia ci się na akumulatorze i sprawdziłeś miernikiem to "gotujesz akumulator" jeśli ma korki to kontroluj poziom elektrolitu, jeśli jest bezobsługowy to z takim napięciem ładowania skracasz mu żywotność o połowę ..... fabryczny regulator ( stabilizator ) napięcie nie pozwala na przekroczenie 14,4V w pełnym zakresie obrotowym |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
 |
Lasgo07


Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2011, 23:47
|
|
|
Leśniczy, akumulator mam z korkami ale elektrolitu nie sprawdzałem w nim jeszcze. Jutro się za to wezmę i poproszę sąsiada aby mi dokładnie zmierzył napięcie ładowania. Ale klemy zachodzą u mnie i to strasznie. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
 |
lynx

Pomógł: 10 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-11-2011, 00:33
|
|
|
Lasgo07,
klemy Ci śniedzieją, bo masz za wysokie napięcie ładowania. Elektrolit się gotuje, a jego opary są mocno żrące. |
|
|
|
 |
Leśniczy


Pomógł: 65 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-11-2011, 11:13
|
|
|
to potwierdza wcześniejsze teorie ... gotujesz elektrolit , sprawdź jak najszybciej poziom i w razie potrzeby uzupełnij ( ołowiane płyty muszą być całe zanurzone ) pościągaj klemy wyczyść wszystko szczotką drucianą lub papierem ściernym, poskręcaj i posmaruj wazeliną techniczną, problem zniknie na zawsze .... a w przyszłości regulator do wymiany teoretycznie napięcie 15v nie ubije akumulatora, a jedynie przyspiesza odparowywanie wody, więc o ile będziesz kontrował poziom to ok ... tylko reszta elektroniki auta może tego długo znieść .... np. twój wzmacniacz, który chyba oddałeś do reklamacji ? proponuje nie zakładać nowego dopóki nie ogarniesz ładowania |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-11-2011, 11:22
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | teoretycznie napięcie 15v nie ubije akumulatora, a jedynie przyspiesza odparowywanie wody, więc o ile będziesz kontrował poziom to ok ... | a ja bym powiedział że nie, reszta układu nie bardzo jest przystosowana do pracowania na podwyższonym napięciu. Całe elektryka, żarówki, zwłaszcza elementy z opornikami mogą się buntować. 0,6V ponad normę to nie tragedia narodowa ale w dłuższym okresie czasu może wpłynąć na pojawienie się usterek w elektryce. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
Leśniczy


Pomógł: 65 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-11-2011, 11:57
|
|
|
jak już pisałem wcześniej
Cytat: | ... tylko reszta elektroniki auta może tego długo znieść .... np. twój wzmacniacz, który chyba oddałeś do reklamacji ? |
żarówki i reszta osprzętu również skraca swój żywot ... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
 |
Lasgo07


Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-11-2011, 15:06
|
|
|
Mój problem chyba się rozwiązał. Otóż sprawdzałem napięcie ładowania i na zapalonym silniku jest 14,4V. Po włączeniu świateł i dodaniu gazu jest takie samo. Na zgaszonym silniku wynosi 13,1V. Czyli wszystko jest w normie. Ale dlaczego świeci się kontrolka od ładowania ? hmm zaglądam do akumulatora a tam zero elektrolitu uzupełniłem elektrolit, podładowałem go prostownikiem przy odkręconych korkach ze 2 godziny i kontrolka już się nie tli napięcie w normie. Gamoń ze mnie |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
 |
Raul


Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-11-2011, 16:17
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Ale dlaczego świeci się kontrolka od ładowania ? hmm zaglądam do akumulatora a tam zero elektrolitu uzupełniłem elektrolit, podładowałem go prostownikiem przy odkręconych korkach ze 2 godziny i kontrolka już się nie tli napięcie w normie. Gamoń ze mnie |
Spokojnie dlaczego Gamoń,jak dla mnie jesteś normalny bo sam do czegoś doszedłeś a i potrafisz się przyznać do błędu,oby więcej takich ludzi,czasami wystarczy że masz brak styku na kabelku do kontrolki i tez żarzy żarówka a ładowanie jest prawidłowe.Sprawdziłeś jakie jest stężenie kwasu?bo z reguły odparowuje woda a nie kwas |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
 |
Leśniczy


Pomógł: 65 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-11-2011, 16:31
|
|
|
Lasgo07, bardzo były odsłonięte płyty ? nie chciałbym ci psuć radości ale jeśli płyty były "odsłonięte" przez dłuższy czas to mogły ulec nie odwracalnemu uszkodzeniu. proponuje ci wyjąć ten akumulator wziąć go do domu ( temp.20C+ ) i ładować go małym prądem np 1A całą noc .... a co z niego będzie to się dowiesz jak przyjdą mrozy |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
 |
Lasgo07


Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-11-2011, 16:38
|
|
|
Leśniczy, no w większości dziurkach było sucho, płytki na wierzchu. Kupiłem litr elektrolitu i weszło mi 0,6 litra. Teraz włączyłem go na bardzo powolne ładowanie jak napisałeś i korki są odsłonięte. Niestety nie mam warunków aby wziąść go do domu ponieważ prostownik mam w garażu taki duży. Ma się ładować tak do jutra ?
** Dodano: 24-11-2011, 16:39 **
Raul, tego nie mierzyłem bo aż takim znawcą nie jestem poprostu dolałem i tyle. Jak ubędzie to doleję wtedy wody destylowanej skoro teraz wlałem sam elektrolit. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
 |
Raul


Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-11-2011, 16:54
|
|
|
Koszt marny a przyda się nie raz ja mam swój już ponad10lat i zapewniam że używam go bardzo często jest to AEROMETR zapewniam Cię że przyda się na pewno nikt nie każe kupować hella za prawie 100zł bo nie robisz tego zawodowo,ale takie coś na pewno pomoże ci w życiu a co do płytek aku to fakt z braku elektrolitu powoduje zasiarczenie płytek a to znowu powoduje osłabienie ich mocy,bo napięcie będziesz miał 12V ale natężenie spadnie i to tak że możesz nie odpalić auta,jak zalewałeś kwasem to widziałeś na płytkach biały nalot???jak tak to kapa ale nie jest najgorzej bo kiedyś robiło się jeszcze tak w takich przypadkach że wylewało się całą mieszankę z aku płukało się woda zwykłą i wlewało się nową mieszankę kwasu i wody destylowanej,a na przyszłość dolewaj wody |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
 |
|