Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Żarząca się dioda akumulatora
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2011, 20:23   

Jelcyn, Napisz mi jeszcze czy poradzę sobie samemu z wymianą ? To jest gdzieś na wierzchu jak odkręcę tylną obudowę altka ? trzeba ściągać koło zębate z niego ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-11-2011, 20:31   

Z tyłu jest, ale raczej będziesz musiał cały altek wyjąć.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2011, 20:33   

Jelcyn, że wyjąć z auta to wiem. Zreszto to nie problem. Pytam tylko czy trzeba na części pierwsze go rozbierać ? czy wystarczy zdjąć tylną obudowę ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-11-2011, 20:41   

W tylnej części cały taki moduł masz praktycznie na wierzchu. Tylko pod tą czarną osłoną.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2011, 20:44   

Jelcyn, Ok, dzięki. Będę musiał zamówić i wymienić bo to dziwne ale rano nie mogę odpalić czasami auta jak jest mały mrozek a aku prawie nowy mam.

** Dodano: 23-11-2011, 20:52 **
Czy takie coś może być ?

http://moto.allegro.pl/re...1914103530.html
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-11-2011, 21:06   

Lasgo07 napisał/a:

Czy takie coś może być ?

http://moto.allegro.pl/re...1914103530.html

Nie pytasz się mnie ale powiem Ci,najlepiej najpierw popatrz jaki masz regulator napięcia a potem kupuj bo na 100% są różne regulatory,kupisz a okaże się może nie pasować.
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-11-2011, 21:38   

Lasgo07 napisał/a:
Czy takie coś może być ?

http://moto.allegro.pl/re...1914103530.html
a nie lepiej dołożyć kilka złoty i kupić oryginalny MM tylko jakaś chińszczyzna bez nazwy
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Danio 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-11-2011, 22:06   

rozkrecasz 3 srubki z aczrnej obudowy i tyle kupujesz to "MAGNETI MARELLI AMP 0119"(regulator napiecia) i jezdzisz dalej :D
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2011, 22:33   

W sumie racja. Faktycznie oryginał kosztuje 25 zł. Znalazłem coś takiego:

http://moto.allegro.pl/re...1936070694.html

** Dodano: 23-11-2011, 22:34 **
Danio, dzięki za wskazówkę. Zamówię i wymienię.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-11-2011, 22:42   

Lasgo07, dalej masz podróbę :lalala: jak ktoś pisze że coś jest typu MM to nie jest to MM :lalala: tak właśnie oszukuje się ludzie gra słów. Oryginalny MM kosztuje trochę ponad 30zł i ma swoje logo na korpusie.

** Dodano: 23-11-2011, 22:43 **
P.S ta sama chińszczyzna co wcześniej tylko inny sprzedawca :badgrin: i oczywiscie inna cena bo jest jak MM :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2011, 22:43   

JAM_BELFEGOR, a widzisz więc na allegro takowego nie widzę. Będzie chyba trzeba popytać w motoryzacyjnym. :doubt:
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-11-2011, 22:44   

Lasgo07, ja kupiłem od reki, zero problemów.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-11-2011, 22:53   

regulator MM dostanie się w każdym szanującym się sklepie motoryzacyjnym, jak nie od ręki to ściągną na zamówienie, za nie więcej jak 35zł oryginał ... regulator wymieniamy jeśli napięcie ładowania przekracza 14,4V. jeśli napięcie jest niższe niż 13,5 to do wymiany szczotki w altku ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2011, 22:57   

Leśniczy, nie no u mnie jest czasami ponad 15V, a na wolnych pokazuje 14,5V
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-11-2011, 23:11   

Lasgo07, jeśli takie napięcie pokazuje ci kondzior od CA to ok , jeśli takie napięcie pojawia ci się na akumulatorze i sprawdziłeś miernikiem to "gotujesz akumulator" jeśli ma korki to kontroluj poziom elektrolitu, jeśli jest bezobsługowy to z takim napięciem ładowania skracasz mu żywotność o połowę ..... fabryczny regulator ( stabilizator ) napięcie nie pozwala na przekroczenie 14,4V w pełnym zakresie obrotowym
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2011, 23:47   

Leśniczy, akumulator mam z korkami ale elektrolitu nie sprawdzałem w nim jeszcze. Jutro się za to wezmę i poproszę sąsiada aby mi dokładnie zmierzył napięcie ładowania. Ale klemy zachodzą u mnie i to strasznie.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-11-2011, 00:33   

Lasgo07,
klemy Ci śniedzieją, bo masz za wysokie napięcie ładowania. Elektrolit się gotuje, a jego opary są mocno żrące.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-11-2011, 11:13   

to potwierdza wcześniejsze teorie ... gotujesz elektrolit , sprawdź jak najszybciej poziom i w razie potrzeby uzupełnij ( ołowiane płyty muszą być całe zanurzone ) pościągaj klemy wyczyść wszystko szczotką drucianą lub papierem ściernym, poskręcaj i posmaruj wazeliną techniczną, problem zniknie na zawsze .... a w przyszłości regulator do wymiany :) teoretycznie napięcie 15v nie ubije akumulatora, a jedynie przyspiesza odparowywanie wody, więc o ile będziesz kontrował poziom to ok ... tylko reszta elektroniki auta może tego długo znieść .... np. twój wzmacniacz, który chyba oddałeś do reklamacji ? proponuje nie zakładać nowego dopóki nie ogarniesz ładowania
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-11-2011, 11:22   

Leśniczy napisał/a:
teoretycznie napięcie 15v nie ubije akumulatora, a jedynie przyspiesza odparowywanie wody, więc o ile będziesz kontrował poziom to ok ...
a ja bym powiedział że nie, reszta układu nie bardzo jest przystosowana do pracowania na podwyższonym napięciu. Całe elektryka, żarówki, zwłaszcza elementy z opornikami mogą się buntować. 0,6V ponad normę to nie tragedia narodowa ale w dłuższym okresie czasu może wpłynąć na pojawienie się usterek w elektryce.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-11-2011, 11:57   

jak już pisałem wcześniej
Cytat:
... tylko reszta elektroniki auta może tego długo znieść .... np. twój wzmacniacz, który chyba oddałeś do reklamacji ?

żarówki i reszta osprzętu również skraca swój żywot ...
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-11-2011, 15:06   

Mój problem chyba się rozwiązał. Otóż sprawdzałem napięcie ładowania i na zapalonym silniku jest 14,4V. Po włączeniu świateł i dodaniu gazu jest takie samo. Na zgaszonym silniku wynosi 13,1V. Czyli wszystko jest w normie. Ale dlaczego świeci się kontrolka od ładowania ? hmm zaglądam do akumulatora a tam zero elektrolitu :( uzupełniłem elektrolit, podładowałem go prostownikiem przy odkręconych korkach ze 2 godziny i kontrolka już się nie tli :D napięcie w normie. Gamoń ze mnie :sciana:
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-11-2011, 16:17   

Lasgo07 napisał/a:
Ale dlaczego świeci się kontrolka od ładowania ? hmm zaglądam do akumulatora a tam zero elektrolitu :( uzupełniłem elektrolit, podładowałem go prostownikiem przy odkręconych korkach ze 2 godziny i kontrolka już się nie tli :D napięcie w normie. Gamoń ze mnie :sciana:

Spokojnie dlaczego Gamoń,jak dla mnie jesteś normalny bo sam do czegoś doszedłeś a i potrafisz się przyznać do błędu,oby więcej takich ludzi,czasami wystarczy że masz brak styku na kabelku do kontrolki i tez żarzy żarówka a ładowanie jest prawidłowe.Sprawdziłeś jakie jest stężenie kwasu?bo z reguły odparowuje woda a nie kwas ;)
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-11-2011, 16:31   

Lasgo07, bardzo były odsłonięte płyty ? nie chciałbym ci psuć radości :) ale jeśli płyty były "odsłonięte" przez dłuższy czas to mogły ulec nie odwracalnemu uszkodzeniu. proponuje ci wyjąć ten akumulator wziąć go do domu ( temp.20C+ ) i ładować go małym prądem np 1A całą noc .... a co z niego będzie to się dowiesz jak przyjdą mrozy :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-11-2011, 16:38   

Leśniczy, no w większości dziurkach było sucho, płytki na wierzchu. Kupiłem litr elektrolitu i weszło mi 0,6 litra. Teraz włączyłem go na bardzo powolne ładowanie jak napisałeś i korki są odsłonięte. Niestety nie mam warunków aby wziąść go do domu ponieważ prostownik mam w garażu taki duży. Ma się ładować tak do jutra ?

** Dodano: 24-11-2011, 16:39 **
Raul, tego nie mierzyłem bo aż takim znawcą nie jestem :) poprostu dolałem i tyle. Jak ubędzie to doleję wtedy wody destylowanej skoro teraz wlałem sam elektrolit.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raul 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-11-2011, 16:54   

Koszt marny a przyda się nie raz ja mam swój już ponad10lat i zapewniam że używam go bardzo często jest to AEROMETR zapewniam Cię że przyda się na pewno nikt nie każe kupować hella za prawie 100zł bo nie robisz tego zawodowo,ale takie coś na pewno pomoże ci w życiu a co do płytek aku to fakt z braku elektrolitu powoduje zasiarczenie płytek a to znowu powoduje osłabienie ich mocy,bo napięcie będziesz miał 12V ale natężenie spadnie i to tak że możesz nie odpalić auta,jak zalewałeś kwasem to widziałeś na płytkach biały nalot???jak tak to kapa :sciana: ale nie jest najgorzej bo kiedyś robiło się jeszcze tak w takich przypadkach że wylewało się całą mieszankę z aku płukało się woda zwykłą i wlewało się nową mieszankę kwasu i wody destylowanej,a na przyszłość dolewaj wody
_________________
Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 47 days
Network load