[MPI] pali kolo 15l, bez żadnego przyspieszenia |
Autor |
Wiadomość |
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-02-2011, 09:18 [MPI] pali kolo 15l, bez żadnego przyspieszenia
|
|
|
Witam was Panowie. mam Taki problem z Tipkiem 1.4 E.I 5 drzwiowym rocznik 91 z mono-wtryskiem. spalanie ma bardzo duże, jak chcę przyspieszyć i depnę mu trochę w gaz to on słabnie na obrotach tak jak by się dławił nie ważne czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. maksymalnie z górki jedzie 100km/h. Co mogę z tym zrobić? żeby ominąć zbędne wydatki na mechanika mój budżet nie jest zbyt duży. i proszę dokładnie opisywać co gdzie się znajduje bo jestem Laikiem w sprawach mechanicznych. Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-02-2011, 11:51
|
|
|
sars31, w tytule masz dopisek MPI -dlaczego
Na próbę odepnij sondę lambda i zobacz czy coś się poprawi.Wtyczki od lambdy znajdują się na grodzi silnika z prawej strony (strona pasażera).Będą dwie styczki.Jedna pojedyncza-to ta którą masz odpiąć i druga podwójna,ale tą możesz zostawić.(od grzałki)
Dałem link do aukcji żebyś wiedział jak wygląda wtyczka.Chodzi o tą pojedynczą.Za wtyczką w instalacji samochodu ten kabel będzie zielony i dość gruby.
KLIK |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-02-2011, 12:11
|
|
|
U mnie w 1.6 wyczki są po stronie kierowcy, na prawo od przekaźników łatwo je znajdziesz, bo na grodzi nie ma dużo wtyczek. Kable idą od wtyczek do rury wydechowej.
Proponuje skorzystać z wyszukiwarki Oprócz sondy, w twoim wypadku jeszcze może być przestawiony rozrząd, uszkodzony wtrysk, uszkodzona uszczelka pod głowicą, rozregulowane zawory, a z bardziej egzotycznych przypadków uszkodzony komputer albo zatkany wydech. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-02-2011, 12:25
|
|
|
jak już sprawdzisz sondę to w nastepnej kolejności, kable WN, świece, obejrzeć palec rozdzielacza i kopułkę , może zapchany katalizator , uszkodzony czujnik temp silnika ( niebieski ) , źle ustawiony kat wyprzedzenia zapłonu ( mało prawdopodobne ), może uszkodzony czujnik położenia przepustnicy
sars31, widzisz z twoimi objawami przyczyn może być tysiąc i chodź objawy idealnie pasują pod sondę lambda to obawiam sie, że to nie ona jest uszkodzony ... ponieważ odczyty z sondy nie są brane pod uwagę dopóki nie osiągnie ona swojej roboczej temperatury czyli ok 300 C, mówiąc w prost sonda zaczyna działać dopiero kiedy silnik jest rozgrzany, a sam wspominałeś , że nie ma siły ani na ciepłym ani na zimnym.
cześć w/w pierdół sprawdzisz sam ale nie wszystkie .... najprostszą metodą wykrycia usterki jest wycieczka do jakiegoś warsztatu na diagnostyke komputerową , zapłacisz 50zł i dowiesz sie wszystkiego
** Dodano: 25-02-2011, 12:30 **
i tak jak pisze kolega lynx, może uszczelka pod głowicą ( nie ubywa ci płynu chłodniczego ? ) , przestawiony rozrząd tez pasuje ale jakoś nie wydaje mi się żeby sam sie przestawił no chyba, że przypadkiem nie dawno wymieniałeś rozrząd ? luzy na zaworach byłoby słychać, CPU uwalone tez kmoże się tak zachowywać ale jakoś mało prawdopodobne ....sars31 co możesz sprawdź sam, a później jedź na komputer |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-02-2011, 13:29
|
|
|
Więc tak bylem u mechanika i powodem zalewania silnika byl uszkodzony kabel od czujnika przepustnicy koszt naprawy wraz ze sprawdzeniem świec i kabli 50 zł. ale mam z nim dalej problem ze nie ma mocy. jedzie maksymalnie 100 km/h a jak jade pod górkę to prędkość opada i redukcja biegu nie pomaga. dzis wymienilem filtr paliwa i powietrza zobacze moze bęzie lepiej. a w przyszłym tygodniu wezmę sie za katalizator.
** Dodano: 28-02-2011, 13:35 **
płynu chłodniczego nie ubywa samochód się dogrzewa do 87 stopni. nic nie stuka w silniku. wlałem jeszcze jakiegoś płynu do paliwa co oczyszcza cały układ paliwowy. jak będzie rużnica to dam znać. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 13:59
|
|
|
Taki diametralny spadek mocy zazwyczaj bywa powodem przestawionego rozrządu. Nawet przeskok o 1 ząbek powoduje, że auto traci w oczach na mocy. Miałem taki kiedyś z Uno po wymianie rozrządu, nawet dobrze 100km/h nie mogłem osiągnąć. Szybko na kanał, sprawdzenie i wyszło, że jeden o jeden ząbek źle ustawiliśmy. Po poprawce jak ręką odjął.
Druga sprawa, a dymi mocno - myślę raczej o kolorze czarnym? Jeżeli tak to może zła dawka i stąd też taki muł. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-02-2011, 14:31
|
|
|
dymi ale na biało. a dawkę komputer ustawia.
** Dodano: 28-02-2011, 14:34 **
a jak mogę sprawdzić rozrząd czy jest dobrze ustawiony? i jak go ustawić? |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 14:47
|
|
|
Jak ustawić rozrząd gdzieś było na forum. Fakt że komputer ustawia dawkę, ale może ją źle ustawiać Może być uszkodzony czujnik cieczy, sonda lambda, albo wtryskiwacz. Sonde można na szybko sprawdzić odpinając ją na chwilę na rozgrzanym silniku, i obserwować czy zmienia się praca silnika. To samo czujnik cieczy. Dużo też może powiedzieć wygląd świec zapłonowych. |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-02-2011, 15:14
|
|
|
więc tak świece były czyszczone po tym jak mi silnik zalewało przez czujnik przepustnicy, pozniej je sprawdze. sprawdzałem przed chwilką sonde i praca silnika się nie zmieniła na odłączonej sondzie pojezdziłem chwile tak jak by miało ciut większego kopa, ale jak spowrotem ją podłączyłem to juz nawet zrobił zrywa na mokrym asfalcie hehe wczesniej tylko na śniegu. ale to jeszcze nie to jak mu wdepne w gaz to przerywa tak jak by się dusił.
** Dodano: 28-02-2011, 15:17 **
a czujnik cieczy to ten niebieski tak?? czy który ?? niebieski odpinałem nic się nie zmieniała praca silnika. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 15:50
|
|
|
albo niedoczytałem albo nie pisze, masz kolego LPG???? sonda jest tylko do benzyny na gazie nie ma żadnego znaczenia |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-02-2011, 15:55
|
|
|
Kolego długo masz ten samochodzik,usterka wyszła od razu,czy powoli sie nasilała?Może ktoś wcześniej pogrzebał coś przy czujniku położenia przepustnicy (TPS) u mnie tak było i auto nie chciało w ogóle jechać!
** Dodano: 28-02-2011, 15:57 **
zobacz przy jednopunkcie na ten TPS(znajduje sie z lewej strony wtrysku jak staniesz przodem do autka)zobacz czy śrubki wyglądaja na odkręcane. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 15:58
|
|
|
u mnie po odłączeniu niebieskiego czujnika znajdującego się obok termostatu silnik głupiał z obrotami.
zas odnośnie ustawienia rozrządu to wygląda to tak:
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-02-2011, 16:03
|
|
|
LPG nie mam założonego a samochód mam od tygodnia i sam powoli chcę dojść do tego co jest z nim nie tak. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 16:06
|
|
|
program diagnostyczny dla problemów ze słaba mocą wywala porady aby sprawdzić :
-pompe paliwa
-czy kolektor ssący nie ciągnie lewego powietrza
-czujnik cieczy chłodzącej ( ten niebieski )
-przepustnice
-wtryskiwacz
-regulator ciśnienia paliwa ( czy trzyma ciśnienie )
-system wydechowy ( sonda )
-kompresje silnika
-komputer
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-02-2011, 16:31
|
|
|
więc tak posprawdzałem wszystkie czujniki i sondę, wymieniłem filtr paliwa i powietrza i dolałem specyfiku czyszczącego układ paliwowy i jak by z 20koni zrobiło się jak by 50. nie wiem mozliwe ze cos jeszcze jest nie tak na zimnym silniku się dławi jak dodaje gazu jak się już rozgrzeje to jest w miare czasami mu cos odpali ale da sie jezdzić. po zrobieniu czujnika przepustnicy spadło spalanie do 8 - 10 litrów. zresetuje pozniej komputer moze cos sie poprawi. myślę jeszcze nad wyczyszczeniu krokowca.
** Dodano: 28-02-2011, 17:16 **
a jak moge katalizator sprawdzic bez wycinania ?? a i mam jeszcze pytania zaraz koło zegarka na desce rozdzielczej jest jakiś wskaźnik jest on od paliwa?? i jak wam wskazuje u mnie na postoju stoi pionowo do góry , a jak jadę to często wchodzi na czerwoną strefę wręcz się kładzie. tak powinno byc czy nie?? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-02-2011, 17:29
|
|
|
sars31 napisał/a: | wskazuje u mnie na postoju stoi pionowo do góry , a jak jadę to często wchodzi na czerwoną strefę wręcz się kładzie. tak powinno byc czy nie?? |
jest ok |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-02-2011, 17:50
|
|
|
Leśniczy, jak mogę to wszystko sprawdzić? oprócz sondy i czujnika. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 19:49
|
|
|
Ten wskaźnik to ekonometr. Wskazuje mniej więcej spalanie. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 21:01
|
|
|
Katalizator można sprawdzić "na czuja" czyli spróbować stwierdzić czy spaliny wylatują normalnie z rury wydechowej. Najlepiej byłoby go wyjąc i sprawdzić czy są duże opory przy przepływie powietrza przez niego. Można też poprostu go wykręcić. Jeżeli dobrze pamiętam to jest chyba jeszcze w rurze wydechowej zaślepka przed katalizatorem, którą można wykręcić, żey nie targać całego katalizatora. Jednak jest jedno ALE : wykręcić cokolwiek przy wydechu nie jest łatwo |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 22:02
|
|
|
niestety aby sprawdzić katalizator trzeba go wyjąć , a najprostszą metodą jest z jednej strony przyłożyć latarkę i z drugiej popatrzeć czy światła sie przedostaje , jeśli tak to jest ok ....
sars31, wszystkie te usterki wyjdą na diagnostyce komputerowej, która bedzię cię kosztowała ok 50-100zl i przy okazji , pokasuja ci błędy , ponieważ w fiatach błedy zapisują się na stałe i reset compa ich nie usuwa, a po paru latach na pewno tych błędów się tam nazbierało .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-03-2011, 18:22
|
|
|
niestety się pomylilem i samochód pali 16l/100 w miescie poprzednie obliczenia były błędne. i byłem na diagnostyce komputerowej i wykazało zero błędów. i jak pan przyłożył ręke do rury wydechowej to powiedział że cylinder jeden nie dopala, i że coś się gnie w tipach nie pamietam co, albo rozrząd przeskoczył o jeden ząbek. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-03-2011, 18:26
|
|
|
mi tez nie palił nma jeden garczek, wymiana uszczelki pod głowica i dotarcie zaworów nie pomogło, mówili mi że na wałku rozrządu jedna z krzywek bardziej sie wyciera i wtedy przestaje palić na jeden cylinder, i spalanie miałem dużo większe rzędu 25-30l/100km |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-03-2011, 18:53
|
|
|
sars31, silnik tipo to w miare dobre jednostki bez wad konstrukcyjnych ( no może z wyjątkiem 2.0 16v, który ma tendencje nie dobijania do 200k przebiegu )
i pan mechanik np ściągając po kolei kapturek ze świecy nie ustalił , który cylinder nie pracuje ??? .... wogóle to bardzo konkretny mechanik ... albo cylinder albo rozrząd albo coś tam co w tipach się gnie, ja pitole weź to auto do prawdziwego mechanika a nie pana "stafana" z warsztatem w stodole ....
palidzojnt221, jesli wyciera sie krzywka na wałku to dlatego, że nie ma smarowania, a to z kolei sugeruje, że albo jeździsz bez oleju albo pompa oleju pada , albo smok jest zapchany. krzywki na wałkach w silnikach tipo same sie nie wycierają i prawdopodobnie nawciskali ci kitów bo po prostu nie wiedzą co sie dzieje. zresztą jaki jest problem ściągnąć pokrywę i obejrzeć wałki ???? coś czuje, że też pojechałaś do mechaników, którzy chyba "palądzojnty" na zmianie ... bez obrazy |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-03-2011, 19:04
|
|
|
wiem też w to nie wierze za bardzo, ale tutaj na foru mmi tak mówili i mój brat co tez miał tipo też mówił że nie palił mu na jeden gar i po wymianie wałka rozrządu było oki, nie wiem jakby to u mnie wyglądało bo urwał mi sie zawór i samochód podzedł sie pier.... na żyletki, tak sobie o tym przypomniałem i wspomniałem |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|