[MPI] pali kolo 15l, bez żadnego przyspieszenia |
Autor |
Wiadomość |
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-03-2011, 21:21
|
|
|
zapraszam i służę pomocą!!!
** Dodano: 01-03-2011, 21:34 **
mechanikiem nie jestem ale wszystko sobie robie, sam,a w tipie sztuki niema |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-03-2011, 23:47
|
|
|
lynx, sprawdzenie kompresji w jakimkolwiek liczącym się warsztacie mechaniki nie może kosztować więcej niż 30zł , no chyba że w warszawie, tam za dokręcenie koła skasują 20zł
Jelcyn , może i da się to wyczuć ręką ale na prawdę sadzisz że jakikolwiek szanujący sie mechanik na podstawie nie właściwego spalania mieszanki wystawia opinie, że garaczek nie pali ?? powodów nie równomiernego spalania mieszanki może być tysiąc, kopułka , palec rozdzielacza, kable WN, świece , krzywka na wałku , zawory , sonda , i pare innych .... każdy szanujący sie mechanior zanim rzuci hasło "wytarta krzywka" musi obejrzeć wałek rozrządu. wogóle powalają mnie takie motywy, że mechanik mówi " może to a może tamto" przecież po to sie jedzie do takiego zawodnika żeby dokłądnie ustalić co jest nie halo.... tyle że większość mechaników w naszym kraju woli robić to co wiedzą że jest nie tak . najlepiej jak klient przyjedzie i powie co mu dolega i co chce wymienić. a jak juz mechanik musi odkryć co jest problemem to wielki kłopot. pomimo że fiat tipo i silniki w tych autach to konstrukcja prosta jak budowa cepa to sprawia problem mechanikom... wszystko wynika z tego że teraz każdy kto sam wymienił olej, świece i klocki uważa się za mechanika i otwiera zakład mechaniki, ludzie jeżdżą do takich typów i słyszą "panie może to a może tamto koszt naprawy przekroczy wartość auta" ciekawe ile całkiem sprawnych samochodów trafia na żyletki z powodu drobnej usterki
chodzi mi o to, że teraz ciut nowsze auta podłącza się pod compa i wszystko wiadomo, a jak trzeba dojść do czegoś samemu to "mechanikom" brak podstawowej wiedzy na temat budowy i sposobu działania silnika. nie twierdzę że ja jest pro w tych sprawach ale przez 3 lata z fiatem nauczyłem sie sporo i ja bym nigdy nie powiedział, że krzywka jest wytarta dopóki bym nie obejrzał wałka , większość czujników da sprawdzić najtańszym miernik cyfrowym z castorami za 9,99zł, opisy i materiały dostępne na forum "krok po kroku" pozwalają przeprowadzić największych nowicjuszy. tyle że ludzie boja się zajrzeć pod maske tak jakby była to konstrukcja i technologia obcej cywilizacji ... lepiej jechać do "znajomego" mechanika pana "stefana" który patrząc na banalna konstrukcji fiata tipo powie " może to a może tamto" |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2011, 07:37
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | sadzisz że jakikolwiek szanujący sie mechanik na podstawie nie właściwego spalania mieszanki wystawia opinie, że garaczek nie pali ? |
A to już co innego. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2011, 17:45
|
|
|
Leśniczy, z cenami różnie bywa, na wszelki wypadek dodałem "parę" złoty Co do reszty wypowiedzi w zupełności się zgadzam. Dzisiaj ktoś kupuje sobie "fejsa" i już jest super mechanikiem. Niestety nie mają wiedzy praktycznej i potem wygląda to tak jak wygląda. Coś nie działa to wymieniają po kolei co pokazuje autodata, a po wydaniu paru tyś na naprawe okazuje się że tylko przetarł się kabelek |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2011, 19:57
|
|
|
to tak wymieniłem pasek i napinacz rozrządu, wymieniłem kable WN, filtr paliwa, filtr powietrza, sonda lambda sprawdzona (działa jak należy) na komputerze 0 błędów, więc od czego takie spalanie i brak mocy??
** Dodano: 03-03-2011, 19:59 **
Dodam jeszcze ze jak odepnę kabel od jednej ze świec i przyłoże samą koncówkę do niego to dopiero zaczyna palić ta świeca, a jak go nałoże normalnie to nie pali. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-03-2011, 20:02
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | krzywka na wałku |
czyli jednak istnieje możliwośc ze jedna z krzywek sie wyciera bardziej od pozostałych?????? |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2011, 20:03
|
|
|
jaki byłby koszt naprawy opłaca się?? |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-03-2011, 20:11
|
|
|
http://allegro.pl/fiat-un...1449534216.html
mniej więcej taki |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2011, 20:15
|
|
|
Żeby wyeliminować całkowicie kable i świece, zamień na tym niepalącym z innym garem. |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2011, 20:23
|
|
|
a jezeli to jednak ta świeca to czy to mozliwe zeby palił aż 16 litrów przez jedna świecę?? to jest co najmniej 2 razy tyle ile powinien. |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2011, 23:36
|
|
|
Tak. Co za różnica z jakiego powodu nie pali na jeden cylinder. Czy jest to wytarty wałek, czy walnięta świeca to nie ma żadnego znaczenia. |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2011, 14:40
|
|
|
a mozecie mi powiedzieć jak się sprawdza czujniki na oscyloskopie?? chodzi mi o czujnik temperatury płynu i powietrza.
** Dodano: 04-03-2011, 17:01 **
mi wyszło po zmieżeniu czujników tego niebiskiego zasilania nie całe 5v dokładnie 4,67 i oporu 220 omów, a ten czarny pod 3 świecą skacze od 0 do 11 omów. a jak powinno być??
** Dodano: 04-03-2011, 17:03 **
dodam że przy temperaturze 90 stopni mierzone wszystko |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2011, 19:47
|
|
|
Tych czujników nie sprawdza się na oscyloskopie, wystarczy sam pomiar oporu. To są termistory NTC tzn. zmniejszają swój opór przy wzroście temperatury. Pomiar musisz zrobić w min. 2 różnych temperaturach i porównać z tabelą. tabele znajdziesz na forum i w dziale download, w książkach (sam naprawiam albo hayne's - nie pamiętam czy jest haynes, ale sam naprawiam chyba wystarczy). Ten pod świecą nie ma wpływu na spalanie - wysyła tylko sygnał do wskaźnika temp. na desce. Jeszcze możesz sobie pomierzyć czujnik temp. powietrza, ale on aż takiego wpływu nie powinien mieć. Oscyloskop przydaje się do sprawdzenia sondy lambda, CPW i alternatora, ale wtedy trzeba dodatkowo zmontować sobie stanowisko do pomiarów ( wystarczy imadło, wiertarka i zasilacz )
O ile dobrze pamiętam to ten niebieski czujnik powinien mieć opór w tych granicach przy tej temp. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-03-2011, 23:17
|
|
|
sars31, czujnik temperatury cieczy sprawdziswz najprostszym miernikiem za 10zł
powinien wykazywać takie oporności mniej więcej
20C - 2000-4500 ohm
50C - 600-900 ohm
90C - 100-300ohm
jesli chodzi o czujnik zasysanego powietrza tpo sprawa ma sie identycznie
** Dodano: 04-03-2011, 23:27 **
sars31, jak przy 90C wypluło 220ohm to znaczy że jest dobry
zresztą raczej oczywiste jest że twoje problemu nie są spowodowane tymi czujnikami , sprawdź czujnik położenia wału i mapsensor |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-03-2011, 08:51
|
|
|
a gdzie te czujniki znajdę?
** Dodano: 05-03-2011, 09:01 **
a i dodam ze moc wróciła do auta. tylko dalej sporo pali. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-03-2011, 09:54
|
|
|
jesli chodzi o 1.4 to tak dokładnie nie kojarzę ale czujnik położenia wału powinien znajdować się gdzieś pod osłoną paska rozrządu , z kolei mapsensor w przypadku mojego 2.0 znajdował sie na przedniej grodzi obok przekaźnika od pompy paliwa.... tylko że w 1.4 to nie wiem czy wogóle występuje map sensor .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2011, 11:38
|
|
|
W 1.4 i 1.6 nie ma MAP sensora. CPW w 1.4 znajduje się chyba przy kole zamachowym. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-03-2011, 13:18
|
|
|
w 1.4 na bank jest czujnik przy kole zamachowym, demontowałem to wiem na 100% |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-03-2011, 11:30
|
|
|
robiłem wczoraj test i w trasie spalanie mi wyszlo 10/100km jeszcze za duze tym bardziej ze przy ekonomicznej jezdzie. i dodam ze mam opkopconą rurę wydechową. czyli jeszcze jest za duza dawka. w czym tkwi problem nie sprawdzałem jeszcze katalizatora. A i mechanik mi mowil ze dostaje się olej do zapłonu. i ze wymienić trzeba uszczelniacz ze zrobi mi to za 50 zł. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 14:23
|
|
|
okopcona rura to nie za bogata mieszanka tylko spalony olej .... 50zł (sama robocizna bez części oczywiście ) za wymianę pierścieni uszczelniających na tłokach to ciut za mało, bo podejrzewam że to o uszczelniacze tłoków mu chodziło, wymiany jakichkolwiek innych uszczelniaczy w silniku to znaczy grubszy koszt , podejrzana sprawa z tym twoim mechanikiem no chyba że planuje wlać ci puszkę doktora do silnika i skasować za to 50zł, to wtedy wszystko się zgadza
aha zapomniałbym spytać bo jakoś mi to umknęło w całym tym wątku , 10L w trasie to spalanie benzyny czy podtlenku LPG ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 15:39
|
|
|
kolega sars napisal o "oleju w zaplonie" ja bym pierscieni z tego pwodu nie wymienial pomaga na to wymiana uszczelniacza na rozdzielaczu zaplonu, 50zl to normalna cena u mechanika za cos co samemu mozna zrobic za jakies 3zl:) koszt oringa i 15 minut roboty. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-03-2011, 16:23
|
|
|
samochód nie posiada tejże zacnej instalacji LPG
** Dodano: 07-03-2011, 16:28 **
a moze sam pogrzebie i sam wymienie jak to 15 min to jakiejs wielkiej mechaniki w ty nie ma |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-03-2011, 00:04
|
|
|
jeśli to faktycznie olej w zapłonie to ściągasz kopułkę z aparatu zapłonowego ( trzymają ja 3 zaczepy z blaszek ) i będziesz widział czy jest tam olej , jeśli tak to to odkręcasz aparat od bloku silnika wkładasz nowego oringa ( jesli dobrze pamiętam 20x1,5mm ) i skręcasz z powrotem , aczkolwiek ciężko mi uwierzyć, że wyciekający olej przez aparat zapłonowy wpływa na wyższe spalanie ... bo akurat jak miałem tipo to lało mi się z aparatu ale na zużycie paliwa to nie wpływało i po wymianie owego oringu nic sie nie zmieniło .... bardziej zainteresuj się samą kopułką i placem rozdzielacza |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
sars31
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2011, 11:05
|
|
|
dzis wszystko rozkręciłem i palec czysty i kopółka też prawie nowa. i trzymają ja 2 blaszki. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-03-2011, 11:31
|
|
|
sars31 napisał/a: | dzis wszystko rozkręciłem i palec czysty i kopółka też prawie nowa. i trzymają ja 2 blaszki. | pozostają do sprawdzenia kable i świece
skoro aparat suchy to ciekawe jaką inną uszczelkę za 50zł mechanik chciał wymienić ... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|