Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MPI] pali kolo 15l, bez żadnego przyspieszenia
Autor Wiadomość
sars31 


Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-02-2011, 09:18   [MPI] pali kolo 15l, bez żadnego przyspieszenia

Witam was Panowie. mam Taki problem z Tipkiem 1.4 E.I 5 drzwiowym rocznik 91 z mono-wtryskiem. spalanie ma bardzo duże, jak chcę przyspieszyć i depnę mu trochę w gaz to on słabnie na obrotach tak jak by się dławił nie ważne czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. maksymalnie z górki jedzie 100km/h. Co mogę z tym zrobić? żeby ominąć zbędne wydatki na mechanika mój budżet nie jest zbyt duży. i proszę dokładnie opisywać co gdzie się znajduje bo jestem Laikiem w sprawach mechanicznych. Z góry dzięki za pomoc.
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-02-2011, 11:51   

sars31, w tytule masz dopisek MPI -dlaczego :?:
Na próbę odepnij sondę lambda i zobacz czy coś się poprawi.Wtyczki od lambdy znajdują się na grodzi silnika z prawej strony (strona pasażera).Będą dwie styczki.Jedna pojedyncza-to ta którą masz odpiąć i druga podwójna,ale tą możesz zostawić.(od grzałki)
Dałem link do aukcji żebyś wiedział jak wygląda wtyczka.Chodzi o tą pojedynczą.Za wtyczką w instalacji samochodu ten kabel będzie zielony i dość gruby.
KLIK
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-02-2011, 12:11   

U mnie w 1.6 wyczki są po stronie kierowcy, na prawo od przekaźników :lalala: łatwo je znajdziesz, bo na grodzi nie ma dużo wtyczek. Kable idą od wtyczek do rury wydechowej.

Proponuje skorzystać z wyszukiwarki :D Oprócz sondy, w twoim wypadku jeszcze może być przestawiony rozrząd, uszkodzony wtrysk, uszkodzona uszczelka pod głowicą, rozregulowane zawory, a z bardziej egzotycznych przypadków uszkodzony komputer albo zatkany wydech.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-02-2011, 12:25   

jak już sprawdzisz sondę to w nastepnej kolejności, kable WN, świece, obejrzeć palec rozdzielacza i kopułkę , może zapchany katalizator , uszkodzony czujnik temp silnika ( niebieski ) , źle ustawiony kat wyprzedzenia zapłonu ( mało prawdopodobne ), może uszkodzony czujnik położenia przepustnicy

sars31, widzisz z twoimi objawami przyczyn może być tysiąc i chodź objawy idealnie pasują pod sondę lambda to obawiam sie, że to nie ona jest uszkodzony ... ponieważ odczyty z sondy nie są brane pod uwagę dopóki nie osiągnie ona swojej roboczej temperatury czyli ok 300 C, mówiąc w prost sonda zaczyna działać dopiero kiedy silnik jest rozgrzany, a sam wspominałeś , że nie ma siły ani na ciepłym ani na zimnym.
cześć w/w pierdół sprawdzisz sam ale nie wszystkie .... najprostszą metodą wykrycia usterki jest wycieczka do jakiegoś warsztatu na diagnostyke komputerową , zapłacisz 50zł i dowiesz sie wszystkiego

** Dodano: 25-02-2011, 12:30 **
i tak jak pisze kolega lynx, może uszczelka pod głowicą ( nie ubywa ci płynu chłodniczego ? ) , przestawiony rozrząd tez pasuje ale jakoś nie wydaje mi się żeby sam sie przestawił no chyba, że przypadkiem nie dawno wymieniałeś rozrząd ? luzy na zaworach byłoby słychać, CPU uwalone tez kmoże się tak zachowywać ale jakoś mało prawdopodobne ....sars31 co możesz sprawdź sam, a później jedź na komputer
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
sars31 


Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-02-2011, 13:29   

Więc tak bylem u mechanika i powodem zalewania silnika byl uszkodzony kabel od czujnika przepustnicy koszt naprawy wraz ze sprawdzeniem świec i kabli 50 zł. ale mam z nim dalej problem ze nie ma mocy. jedzie maksymalnie 100 km/h a jak jade pod górkę to prędkość opada i redukcja biegu nie pomaga. dzis wymienilem filtr paliwa i powietrza zobacze moze bęzie lepiej. a w przyszłym tygodniu wezmę sie za katalizator.

** Dodano: 28-02-2011, 13:35 **
płynu chłodniczego nie ubywa samochód się dogrzewa do 87 stopni. nic nie stuka w silniku. wlałem jeszcze jakiegoś płynu do paliwa co oczyszcza cały układ paliwowy. jak będzie rużnica to dam znać.
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-02-2011, 13:59   

Taki diametralny spadek mocy zazwyczaj bywa powodem przestawionego rozrządu. Nawet przeskok o 1 ząbek powoduje, że auto traci w oczach na mocy. Miałem taki kiedyś z Uno po wymianie rozrządu, nawet dobrze 100km/h nie mogłem osiągnąć. Szybko na kanał, sprawdzenie i wyszło, że jeden o jeden ząbek źle ustawiliśmy. Po poprawce jak ręką odjął.

Druga sprawa, a dymi mocno - myślę raczej o kolorze czarnym? Jeżeli tak to może zła dawka i stąd też taki muł.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
sars31 


Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-02-2011, 14:31   

dymi ale na biało. a dawkę komputer ustawia.

** Dodano: 28-02-2011, 14:34 **
a jak mogę sprawdzić rozrząd czy jest dobrze ustawiony? i jak go ustawić?
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-02-2011, 14:47   

Jak ustawić rozrząd gdzieś było na forum. Fakt że komputer ustawia dawkę, ale może ją źle ustawiać :lalala: Może być uszkodzony czujnik cieczy, sonda lambda, albo wtryskiwacz. Sonde można na szybko sprawdzić odpinając ją na chwilę na rozgrzanym silniku, i obserwować czy zmienia się praca silnika. To samo czujnik cieczy. Dużo też może powiedzieć wygląd świec zapłonowych.
     Moneta
 
 
sars31 


Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-02-2011, 15:14   

więc tak świece były czyszczone po tym jak mi silnik zalewało przez czujnik przepustnicy, pozniej je sprawdze. sprawdzałem przed chwilką sonde i praca silnika się nie zmieniła na odłączonej sondzie pojezdziłem chwile tak jak by miało ciut większego kopa, ale jak spowrotem ją podłączyłem to juz nawet zrobił zrywa na mokrym asfalcie hehe wczesniej tylko na śniegu. ale to jeszcze nie to jak mu wdepne w gaz to przerywa tak jak by się dusił.

** Dodano: 28-02-2011, 15:17 **
a czujnik cieczy to ten niebieski tak?? czy który ?? niebieski odpinałem nic się nie zmieniała praca silnika.
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-02-2011, 15:50   

albo niedoczytałem albo nie pisze, masz kolego LPG???? sonda jest tylko do benzyny na gazie nie ma żadnego znaczenia
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-02-2011, 15:55   

Kolego długo masz ten samochodzik,usterka wyszła od razu,czy powoli sie nasilała?Może ktoś wcześniej pogrzebał coś przy czujniku położenia przepustnicy (TPS) u mnie tak było i auto nie chciało w ogóle jechać!

** Dodano: 28-02-2011, 15:57 **
zobacz przy jednopunkcie na ten TPS(znajduje sie z lewej strony wtrysku jak staniesz przodem do autka)zobacz czy śrubki wyglądaja na odkręcane.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-02-2011, 15:58   

u mnie po odłączeniu niebieskiego czujnika znajdującego się obok termostatu silnik głupiał z obrotami.

zas odnośnie ustawienia rozrządu to wygląda to tak:
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
sars31 


Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-02-2011, 16:03   

LPG nie mam założonego a samochód mam od tygodnia i sam powoli chcę dojść do tego co jest z nim nie tak.
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-02-2011, 16:06   

program diagnostyczny dla problemów ze słaba mocą wywala porady aby sprawdzić :


-pompe paliwa
-czy kolektor ssący nie ciągnie lewego powietrza
-czujnik cieczy chłodzącej ( ten niebieski )
-przepustnice
-wtryskiwacz
-regulator ciśnienia paliwa ( czy trzyma ciśnienie )
-system wydechowy ( sonda )
-kompresje silnika
-komputer
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
sars31 


Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-02-2011, 16:31   

więc tak posprawdzałem wszystkie czujniki i sondę, wymieniłem filtr paliwa i powietrza i dolałem specyfiku czyszczącego układ paliwowy i jak by z 20koni zrobiło się jak by 50. nie wiem mozliwe ze cos jeszcze jest nie tak na zimnym silniku się dławi jak dodaje gazu jak się już rozgrzeje to jest w miare czasami mu cos odpali ale da sie jezdzić. po zrobieniu czujnika przepustnicy spadło spalanie do 8 - 10 litrów. zresetuje pozniej komputer moze cos sie poprawi. myślę jeszcze nad wyczyszczeniu krokowca.

** Dodano: 28-02-2011, 17:16 **
a jak moge katalizator sprawdzic bez wycinania ?? a i mam jeszcze pytania zaraz koło zegarka na desce rozdzielczej jest jakiś wskaźnik jest on od paliwa?? i jak wam wskazuje u mnie na postoju stoi pionowo do góry , a jak jadę to często wchodzi na czerwoną strefę wręcz się kładzie. tak powinno byc czy nie??
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-02-2011, 17:29   

sars31 napisał/a:
wskazuje u mnie na postoju stoi pionowo do góry , a jak jadę to często wchodzi na czerwoną strefę wręcz się kładzie. tak powinno byc czy nie??



jest ok
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
sars31 


Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-02-2011, 17:50   

Leśniczy, jak mogę to wszystko sprawdzić? oprócz sondy i czujnika.
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-02-2011, 19:49   

Ten wskaźnik to ekonometr. Wskazuje mniej więcej spalanie.
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-02-2011, 20:50   

coś o ekonomizerze

http://forum.tempra.org/t...ight=ekonomizer

http://forum.tempra.org/t...%B3a+ekonomizer
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-02-2011, 21:01   

Katalizator można sprawdzić "na czuja" czyli spróbować stwierdzić czy spaliny wylatują normalnie z rury wydechowej. Najlepiej byłoby go wyjąc i sprawdzić czy są duże opory przy przepływie powietrza przez niego. Można też poprostu go wykręcić. Jeżeli dobrze pamiętam to jest chyba jeszcze w rurze wydechowej zaślepka przed katalizatorem, którą można wykręcić, żey nie targać całego katalizatora. Jednak jest jedno :sciana: ALE : wykręcić cokolwiek przy wydechu nie jest łatwo
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-02-2011, 22:02   

niestety aby sprawdzić katalizator trzeba go wyjąć , a najprostszą metodą jest z jednej strony przyłożyć latarkę i z drugiej popatrzeć czy światła sie przedostaje , jeśli tak to jest ok ....
sars31, wszystkie te usterki wyjdą na diagnostyce komputerowej, która bedzię cię kosztowała ok 50-100zl i przy okazji , pokasuja ci błędy , ponieważ w fiatach błedy zapisują się na stałe i reset compa ich nie usuwa, a po paru latach na pewno tych błędów się tam nazbierało ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
sars31 


Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-03-2011, 18:22   

niestety się pomylilem i samochód pali 16l/100 w miescie poprzednie obliczenia były błędne. i byłem na diagnostyce komputerowej i wykazało zero błędów. i jak pan przyłożył ręke do rury wydechowej to powiedział że cylinder jeden nie dopala, i że coś się gnie w tipach nie pamietam co, albo rozrząd przeskoczył o jeden ząbek.
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-03-2011, 18:26   

mi tez nie palił nma jeden garczek, wymiana uszczelki pod głowica i dotarcie zaworów nie pomogło, mówili mi że na wałku rozrządu jedna z krzywek bardziej sie wyciera i wtedy przestaje palić na jeden cylinder, i spalanie miałem dużo większe rzędu 25-30l/100km
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-03-2011, 18:53   

sars31, silnik tipo to w miare dobre jednostki bez wad konstrukcyjnych ( no może z wyjątkiem 2.0 16v, który ma tendencje nie dobijania do 200k przebiegu )
i pan mechanik np ściągając po kolei kapturek ze świecy nie ustalił , który cylinder nie pracuje ??? .... wogóle to bardzo konkretny mechanik ... albo cylinder albo rozrząd albo coś tam co w tipach się gnie, ja pitole weź to auto do prawdziwego mechanika a nie pana "stafana" z warsztatem w stodole ....
palidzojnt221, jesli wyciera sie krzywka na wałku to dlatego, że nie ma smarowania, a to z kolei sugeruje, że albo jeździsz bez oleju albo pompa oleju pada , albo smok jest zapchany. krzywki na wałkach w silnikach tipo same sie nie wycierają i prawdopodobnie nawciskali ci kitów bo po prostu nie wiedzą co sie dzieje. zresztą jaki jest problem ściągnąć pokrywę i obejrzeć wałki ???? coś czuje, że też pojechałaś do mechaników, którzy chyba "palądzojnty" na zmianie ... bez obrazy :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-03-2011, 19:04   

wiem też w to nie wierze za bardzo, ale tutaj na foru mmi tak mówili i mój brat co tez miał tipo też mówił że nie palił mu na jeden gar i po wymianie wałka rozrządu było oki, nie wiem jakby to u mnie wyglądało bo urwał mi sie zawór i samochód podzedł sie pier.... na żyletki, tak sobie o tym przypomniałem i wspomniałem
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load