Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sprawy lpg
Autor Wiadomość
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-03-2008, 22:48   sprawy lpg

Witajcie!
Jestem nowy i służę pomocą w sprawach LPG, gdyż jestem monterem LPG od 6 lat, więc piszcie - postaram sie pomóc
Moderowany:

Witamy! :)

Proszę tylko na przyszłość - jak coś piszesz o interpunkcję, przecinki, kropki no i mniej błędów ortograficznych bo niektórym naprawdę ciężko się to czyta ;)

a co do LPG jak widzisz - są co chwila tematy
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-03-2008, 12:26   

Witam nowego. :)

Mam takie pytanie. Posiadam inst. II gen., zakupiona od firmy ZAMEL.
Silnik z wtryskiem MPI. Poprzedni właściciel napisał mi, że gaz idzie do kolektora ssącego.
Stąd moje pytanie, czy na LPG działa układ cut-off, jak się hamuje silnikiem?
Czy może różne instalacje różnie mają rozwiązaną tą funkcję (programowo)?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Misiek!!! 


Wiek: 37
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 32
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-03-2008, 12:29   

czemu na gazie mi strzela wczoraj jak mi strzelił to dosłownie filtr powietrza odpadł i połamały się plastiki! wymienione świece kopułka itp.?!?!?! :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :evil: :evil: :evil: :red_kartka: :red_kartka:
     assistance
 
 skype
 
max118 


Wiek: 40
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 35
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-03-2008, 12:44   

heh mi tak strzelil raz ze nie mam juz filtra plastikowego :P owiniety folia narazie;/
_________________
Był : Fiat Tipo 1.4 S
jest : Fiat Croma 2.5 V6
Jest : Fiat Punto 1.1 S
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-03-2008, 12:48   

Misiek!!! napisał/a:
czemu na gazie mi strzela


Może masz za ubogą mieszankę?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2008, 13:46   

albo jakieś nieszczelności, wtedy też strzelać może, albo coś przestawione z silniczkiem, że się cofa, albo z zapłonem...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Misiek!!! 


Wiek: 37
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 32
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-03-2008, 14:11   

z mieszanką to raczej nie ale z drugiej strony nieszczelności mogą iść razem z tym parą!!! bo po tylu strzałach obudowa już chyba nie wytrzymuje polepiona jest już na taśme przykręcona na druty bo nie mam kasy na nową!!!! a zapłonem to nie wiem!!! na benzynie narazie nie jeżdżę bo mi pompa siadła!
     assistance
 
 skype
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-03-2008, 19:10   

Wieprz napisał/a:
Witam nowego. :)

Mam takie pytanie. Posiadam inst. II gen., zakupiona od firmy ZAMEL.
Silnik z wtryskiem MPI. Poprzedni właściciel napisał mi, że gaz idzie do kolektora ssącego.
Stąd moje pytanie, czy na LPG działa układ cut-off, jak się hamuje silnikiem?
Czy może różne instalacje różnie mają rozwiązaną tą funkcję (programowo)?
Istotnie przy instalaciach 2 generaci, ztak zwaną osona katalizatora, przy dobrej elektronice ,jest opcia cut-off. Jeśli monter podłączył wszystko oczywiście.

** Dodano: 02-03-2008, 19:13 **
Jeśli mowa o wystrzałach,zawsze jest to wina, niesprawności, lub niedomagań, układu zapłonowego , świece,kable,kopułka,palec,muszą być 100% sprawne.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-03-2008, 21:32   

Widzę, że masz Tempre 1.6 gaźnik, mam identyczną ;)
Jaką masz instalację, spytam z ciekawości.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-03-2008, 17:40   

I LOVE LOVATO

** Dodano: 03-03-2008, 17:42 **
TYLKO LOVATO MONTUJE
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-03-2008, 19:35   

mielnia102 napisał/a:
Istotnie przy instalaciach 2 generaci, (...), przy dobrej elektronice ,jest opcia cut-off. Jeśli monter podłączył wszystko oczywiście.


A nie powinno być podobnego momentu odcięcia paliwa? To znaczy wyczuwalny moment, gdy auto hamuje silnikiem, a przy ~1700 obr/min wyczuwa się moment ponownego załączenia paliwa?
Bo ja jak hamuję silnikiem na LPG to prędkość i obroty się zmniejszają, ale liniowo od momentu puszczenia pedału gazu, BEZ żadnego wyczuwalnego momentu odcięcia. :-k

mielnia102 napisał/a:
ztak zwaną osona katalizatora

Możesz to wytłumaczyć? Bo nie bardzo rozumiem. ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-03-2008, 19:48   

Moge cut-off niepodłączony sprzwdz czy orginalna wiązka przewodów do czujnika tps jest przecienta i czy jest tam dolutowany kabel z instalaci lpg, jeśli niema takowego kabla ,to znaczy że monter niepodłoczył wszystkiego ,a jesli jest podłączony cut-off efekt opadania obrotów morze byc łagodny gdy pozycia minimalna aktuatora dla cut-off jest taka sama jak dla wolnych obrotów

** Dodano: 03-03-2008, 19:50 **
Osłona katalizatora ,poprostu elektronika do lpg 2 generaci
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-03-2008, 19:51   

mielnia102 dzięki za pomoc i wskazówki. :uklony:
Jak będę miał czas i siły po robocie to sprawdzę. ;)
Swoją drogą dobrze mieć na forum specjalistów z różnych dziedzin. ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-03-2008, 19:55   

Niema sprawy , fajnie że moge być pomocny
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-03-2008, 19:37   

mielnia102 napisał/a:
pozycia minimalna aktuatora dla cut-off jest taka sama jak dla wolnych obrotów

Można to zmienić? Czy właśnie taki efekt jest najlepszy?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-03-2008, 19:01   

Można lecz wienkszość klijentów właśnie nierzyczy sobie odczuwalnego spadku obrotów
Wienc zazwyczaj właśnie tak sie to ustawia aby pozycia cut-off była taka jak wolne obroty.
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-03-2008, 20:08   

Dzięki za info.
A czy właśnie takie ustawienie cut-off jest najlepsze?
Czy może lepsze byłoby ustawienie z wyczuwalnym "szarpnięciem"?
I ostatnie pytanie (na razie), czy ustawienie pozycji cut-off tak, jak wolne obroty, jest lepsze, niż większy "próg"?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-03-2008, 19:48   

Bardziej bezpiecznejsz dla urzytkownika gdysz prug tps za niski morze zpowodowac sytuacie że auto wnajmniej odpowiednim momencie niezareaguje na wciśniencie pedału gazu ,co morze mieć miejsce np w trakćie wyprzedzania
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-03-2008, 20:56   

Dobrze wiedzieć. W takim razie zostawię to tak, jak jest. ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-03-2008, 18:03   

Jeśli spalanie jest ok i auto niewiesza sie na obrotach to jtst dobże
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-03-2008, 09:30   

mielnia102,

Znasz sie na instalacji z sterownikiem bingo m??
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-03-2008, 17:35   

A rozumiem, że jak instalacja II gen. jest podłączona do kolektora ssącego, to wtryskiwacze (przy jeździe na LPG) nie działają i może się zapalać kontrolka od wtryskiwaczy na desce? Czy to normalne i nic się nie dzieje?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 09-03-2008, 21:44   

Wieprz napisał/a:
Czy to normalne i nic się nie dzieje?

Nic sie nie dzieje poprostu monterowi instalacji LPG nie chciało sie zrobic wszystkiego jak nalezy :zolta:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 10-03-2008, 17:45   

A to skubaniec. ;D
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-03-2008, 17:54   

tipacz96vc napisał/a:
mielnia102,

Znasz sie na instalacji z sterownikiem bingo m??
tak

** Dodano: 11-03-2008, 17:55 **
Wieprz napisał/a:
A rozumiem, że jak instalacja II gen. jest podłączona do kolektora ssącego, to wtryskiwacze (przy jeździe na LPG) nie działają i może się zapalać kontrolka od wtryskiwaczy na desce? Czy to normalne i nic się nie dzieje?
Tak jest to normalne poprostu komputer wykrywa niepracójący wtryskiwacz

** Dodano: 11-03-2008, 17:58 **
Nie niechciało mu sie tylko w fiacie nieda sie tego zrobi c innaczej no chyba że na beszczelnego wyciąć kontrolke na przekażniku
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load