sprawy lpg |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-03-2008, 16:20
|
|
|
egon11 napisał/a: | GrzesiekK., wyjasniłes i to bardzo duzo, dzieki
Ale pusniecie pedału gazu nie wiąze sie z przyspieszeniem obr. silnika (tak mi sie zdaje) wystarczy go poprostu musnąc |
Wystarczy ze o brakujace 0,05-0,1V do prawidłowej wartości TPS zmienisz tym musnieciem gazu wskazanie, silnik jeszcze znaczaco obrotow nie zmieni ale elektronika juz zobaczy ze niby jest OK i wygasi kontrolke wtrysku.
Co najlepsze w elektronice ktora siedzi w 2.0 8V i 16V we fiacie i lancii nie zapisuje w ecu błedu TPS tak wiec po podpięciu pod Euroscana czy inny fejs do diagnostyki nie widac żadnego błędu mimo zapalania się kontrolki ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-03-2008, 22:11
|
|
|
milenia 102
W temprze 1.6 i.e. która dopiero co kupiłem jest zamontowana instalacja gazowa ze sterownikiem Maxi Lambda BIS, pytałem sie u kilku gazowników każdy odsyłał mnie z kwitkiem ze tego nie robi, ze brak komunikacji, brak mozliwości ustawienia i takie tam bzdety, więc zakupiłem sobie interfejs na allegro programik ściągnąłem, i komunikacja OK, regulacje równiez mozna dokanać, i teraz moje pytanie czy autoadaptacja jest ok czy mozna na niej polegać, załączam dwa zdjęcia pierwsze przed autoadaptacja a drugie po wykonaniu autoadaptacji czy mógłbys zerknąć i wyrazić swoja opinię na te ustawienia. Z góry dzieki
|
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2008, 22:21
|
|
|
poczekajmy na eksperta, ja pobieżnie popatrzyłem i po autoadaptacji masz wyłączony "cut off" (zresztą przed też) i zniżyło ci prób przejścia z pb na lpg do 2200 - ja mam podobną wartość i mnie wkurza, bo jeśli chcę np. z ran pojechać kilkaset metrów to muszę ręcznie przełączać bo inaczej samo mi przeskoczy w najmniej oczekiwanym momencie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-03-2008, 22:26
|
|
|
yoyo
cut-off tak jak zauważyłeś był cały czas wyłączony, a próg przejścia oryginalnie był ustawiony na 2200 tylko sam zminiłem w celu sprawdzenia czy działa zmiana parametrów, ale poczekajmy na eksperta co powie w tej sprawie |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-03-2008, 23:56
|
|
|
opiotr, yoyo, u mnie troche inaczej bo na 2500obr. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 12:29
|
|
|
A ja mam zgoła inne pytanie. Autko postało 3 tygodnie, jak odstawiałem miałem dwie kropki gazu, teraz mam jedną... czy to normalne że gaz lekko uchodzi z instalacji, czy mam nieszczelny wielozawór (Tomasetto)? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 18:07
|
|
|
to nienormalne, albo ci gaz spieprza, albo zrobiło się zimniej i ciśnienie troszkę spadło |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 18:12
|
|
|
Moim zdaniem i nietylko,te diody wskazujące poziom gazu są bardzo mało dokładne,więc na nich raczej nie należy się sugerować mi np. pokazuje 3-2 kreski,a na zbiorniku kreseczka wchodzi już w czerwone pole;) Zresztą gazownicy sami mówią,że te diody przekłamują i najlepiej jeździć na kilometry lub patrzeć na wskazówkę na zbiorniku.Pozdrawiam |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 19:09
|
|
|
Insza sprawa, że na zbiorniku wskazówki nie mam:P |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-03-2008, 22:27
|
|
|
dcfan, musisz miec, jak masz w kole to musisz zdjąc taką osłone przykreconą na dwie sróbki i pod nią jest wskaznik |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 22:40
|
|
|
Też mi się wydawało,że musi być,ale nie chciałem pisać głupot,bo lpg mam od 2 dni;) Dodam tylko,że wskaźnik jest bardzo mały:)aha i jak pisałem o tych 3-2 świecących diodach,to chodziło mi o 3 diodową skale;] |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 22:54
|
|
|
egon11, czyli prawdopodobnie ja też mam ? oo coś nowego nigdy pod ta klapke nie zaglądąłem
ja przyjmuje że na zbiorniku przejeżdze minimum 300km max udało mi 364km, ale najczęściej max mam w okolicach 340km, a jako że do pracy w obie strojnny robię 40km to tankuje gdy mam 300-310km i to jest mój wskaźnik, aczkolwiek przydałaby się chociaż rezerwa, a moja centralka nawet rezerwy nie pokazuje (mimo że poprzedni właściciel twierdził ze jest lampka rezerwy) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-03-2008, 22:58
|
|
|
yoyo, rezerwe masz, jak odkrecisz tą klapke to tam jest taka plastikowa sróbka z której wychodzi kabelek i nią sie rególuje rezerwe ja sie za to biore od dawna i zawsze zapomne |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 23:32
|
|
|
egon11, no to muszę to dpisać do list rzeczy "do zrobienia" |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-03-2008, 15:39
|
|
|
Ano nie mam:P Normalnie, jutro zejdę i walnę foto żeby nie być głosłownym. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-03-2008, 20:42
|
|
|
|Jesli chodzi o autokalibracie jakiego kolwiek systemu to ja niepolecam pozostawienia tego tylko tak wstempnie morze byc ale najlepiej jakbyś poprostu przejechał sie z laptopem i obserwując wskazania sondy odpowiednio dla ubogiej podnosił granice aktuatora w gure lub bogata w duł tak aby podczas jazdy w zakresie obrotów około 3000 sonda pracowała falą a na niskich obrotach była bogata bo po auto kalibraci bez opciąrzenia silnika wartości te niebendą sie miały wrzaden sposub do jazdy
** Dodano: 21-03-2008, 20:48 **
tymbardziej że po twojej auto kalibraci wartości aktuatora mają niewielką ruznice otwarcia praca aktuatora w krokach jest tak mała że właściwie mugłbyś zblokować wszystko na 130 i niebyło by żadnej rużnicy
** Dodano: 21-03-2008, 20:56 **
||||||||||||||Sprawa wskażników nigdy im nie ufać . |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-03-2008, 21:44
|
|
|
Dzieki za odpowiedź ale szczerze to za bardzo nie kumam, myslałem ze autoadaptacja cos pomorze i bedzie ok, nie mam laptopa tylko robiłem to na stacjonarnym, tylko nie wiem dlaczego zaden z macherów w okolicy nie chce sie tego podjąć dzisiaj podłączylem jeszcze raz fejsa i co zauwazyłem że silnik krokowy na wolnych obrotach ustawia sie na 129 kroków a sonda lambda nie pracuje wcale co z tym jest??, dopiero po dodoaniu gazu zaczyna pracowac a na wolnych obrotach ani krokowy nie pracuje tylko ustawia sie na max pozycje, ani sonda., a na obrotach około 3000 silnik równiez ustawia sie na max pozycje czyli 129 widać tylko prace sondy. |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-03-2008, 15:23
|
|
|
Chłopaki.... zwracam honor
Manometr jest, kurwesko mały z napisem lecho:) |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-03-2008, 16:27
|
|
|
dcfan, kazdy moze sie pomylic |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-03-2008, 17:35
|
|
|
Dobra dobra:P
Ktoś wie jak wyregulować sobie kontrolkę rezerwy? Bo wskazówkę mam równo na linii rezerwy a jeszcze mi się nie świeci czerwona franca. A chciałbym, żeby tak było;p |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-03-2008, 17:39
|
|
|
dcfan, jak odkrecisz tą klapke to tam jest taka plastikowa sróbka z której wychodzi kabelek i nią sie rególuje rezerwe,powinienes ją znalezc bez problemu |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-03-2008, 17:50
|
|
|
Pisałem,że wskaźnik(manometr)jest bardzo mały:) właśnie o to mi chodziło,żeby się diodami na przełączniku nie sugerować;] też wskazówka wchodzi mi w czerwone pole a na przełączniku palą mi się jeszcze dwie z trzech diód.Pozdrawiam,wesolutkich:) |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-03-2008, 18:32
|
|
|
yagi2, tylko za np. na przełączniku mam tylko rezerwe i rodzaj paliwa |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-03-2008, 18:44
|
|
|
ja nawet nie wiem czy mam rezerwę na przełączniku, ale skoro twierdzisz że mam to też sobie podreguluje, będę się lepej czuł wiedząc że to jest sprawne |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-03-2008, 19:34
|
|
|
Jeśli aktuator na wolnych obrotach idie do gury odkrencaj śrube na reduktorze od wolnych obrotów asz zacznie spadac aktuator w duł
** Dodano: 22-03-2008, 19:36 **
Darujcie sobie ustawianie rezerwy nigdy niedziałają jak trzeba no chyba że macie pełne wskazanie to tak
** Dodano: 22-03-2008, 19:40 **
Co do podłączanie sie pod lecho to bez obrazy nikt sie tego niechce czepić bo to najgorszy badziew na rynku |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
|