sprawy lpg |
Autor |
Wiadomość |
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-03-2008, 10:11
|
|
|
Wygląda też na taki...
Co polecasz innego do gaźnikowców? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-03-2008, 13:12
|
|
|
D gażnika niema zawiele opci najlepiej reduktor pneumatyk i zwukła centralka lub reduktor elektronik i centralka z pełnym wskazaniem a do wtrysku 2 generaci stag 1oo lub 150 fiat 2.0 stag 300 |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-03-2008, 21:08
|
|
|
Popatrzyłem sobie na ceny reduktorów pneumatycznych (to podciśnieniowy jak mniemam) i są do zniesienia, wersja 100HP nawet bardzo znośna. Mam w związku z tym pytanie, jaka jest różnica między takim "zwykłym" reduktorem np. Lovato a pneumatykiem?
Co miałeś na myśli mówiąc reduktor elektroniczny i centralka z "pełnym wskazaniem" ? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-03-2008, 18:21
|
|
|
Pneumatyk[podciśnienie] jest lepszy miendzy innymi z powodu iż gaz jest otwierany podciśnieniem a nie elektrozaworem wienc mniej awaryjny i nieobciąrz instalaci elektrycznej auta A jesli pneumatyk to tylko lovato zadne tomasetto asteriki i inny szajc Pełne wskazanie czyli przełącznik z morzliwościa podłączenia czujnika wskazania gazu na powuiedzmy 5 djud 50k om rosnący jub malejacy
** Dodano: 25-03-2008, 18:22 **
koszt takiego przełącznika plus czujnik około 100 -120 pln |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 19:02
|
|
|
Można taki czujnik wykonać samodzielnie jesli dobrze myślę. Ten czujnik to tzw szkiełko tak? Podłącza się do niego dwa kable zasada działania to zmiana rezystancji w stosunku do ilości gazu w zbiorniku? Jeśli jest jak myślę, to charakterystyka tego czujnika nie będzie liniowa, ale np napełniając zbiornik do max, mierząc opór i potem w czasie eksploatacji zaglądając na manometr na butli i spisując oporności (oraz % napełnienia butli wg wskazań manometru) można te wartości uśrednić. Do tego mały uC, prosty program lnijka z LED"ów albo wyświetlacz numeryczny - możliwość wskazań % napełnienia butli, przewidywany zasięg itp.
Musiałbym nad tym pomyśleć. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 19:18
|
|
|
dcfan, zrób od razu ze 100szt. dla klubowiczów, bo dla mnie to co piszesz to prawie czarna magia |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 19:23
|
|
|
yoyo, kiedyś była tutaj dyskusja na temat takiego mierniczka dokładnego gdzie czujkę montowałeś na manometr od LPG n butli - z allegro taki bajer.
Olałem sprzedającego, ale skontaktowałem się z 15 osobami które to kupiły. Wyniki mnie samego zaskoczyły. Same pozytywne opinie na temat tego ustrojstwa, ponoć dokładność bardzo dobra tak samo jak wykonanie. Noszę się ze szczerym zamiarem osobistego przetestowania. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 19:32
|
|
|
to ja poszperam na alledrogo
** Dodano: 25-03-2008, 19:50 **
wersja 1
wersja 2
ten drugi jest nawet ciekawy ale 50zł hmm na razie mi szkoda kasy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 20:11
|
|
|
tylko wszystkie te wskaźniki bazują na tym co pokazuje manometr który nie jest wiarygodny szczególnie przy końcowych wskazaniach.
BTW kilka dni temu oglądałem program na TVN Turbo w którym gość z jakiegoś dobrego serwisu (zrzeszony w Koalicji Na Rzecz Autogazu) powiedział wprost że nie ma dodatkowego urządzenia które pokazywało by dokładnie ile mamy gazu. poza porządnum manometrem który należy co jakiś czas kalibrować.. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 21:40
|
|
|
Tak, konikks, masz rację. Tego nikt nie neguje, ale montowane wskaźniki powinny jakąś dokładność posiadać. Zwłaszcza, jeśli ktoś nie jeździ na kilometry albo jest ciapą i zapomina zatankować, a w zbiorniku zamiast PB hula wiatr - jak u mnie.
Yoyo, dokładnie o te wskaźniki chodzi, konkretniej ten płaski, chociaż elektronicznie to dokładnie to samo. Jeszcze popytam użytkowiników i zapewne zakupię ten bajer, jeśli przenosi w miarę dokładnie wskazania z manometru to będzie ok, bo o to głównie chodzi. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 22:22
|
|
|
ja podchodzę do tego raczej jako do bajeru, bo i tak jeżdzę wg. licznika bo tankuje tylko na jednej i tej samej stacji w Krakowie więc tak jeżdzę żeby do niej dojechać |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 23:26
|
|
|
Mnie chyba czeka wylewanie wody ze zbiornika bo zdarzyło się tankować na stacji mega-krzak na totalnym wypizdowiu i zawsze po takim zabiegu jakieś jaja były. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
MAXIMUS
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 67 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 19:08
|
|
|
Witam.Panowie taka sprawa autko ciepłe spokojna jazda i w pewnym momęcie coś dziwnie buczy-mruczy w parowniku poczym auto gaśnie i nie daje znaków życia około10min poczym najnormalniej odpala i jedziemy dalej. Płyn w chłodnicy jest parownik nie szronieje więc co jest grane???. Przekaźnik od elektrozaworu siada czy zamarza gaz w reduktorze? |
_________________ Maximus |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 21:30
|
|
|
zazw. mruczy jak się gdzieś ciśnienie zmienia, tak jak np na postoju mruczy w butli czasem;
ale może faktycznie coś Ci przepuszcza/ przycina się jakiś 'zworek'/'klapka'/'grzybek' przy membranie i zamraża wręcz go w środku... zawsze możesz rozebrać reduktor i obejrzeć jego stan i stan membran, chwilę to trwa a kto wie;
tak poza tym w okolicach reduktora nic się nie rozszcelniło? na łączeniu przewodu miedzianego do reduktora na przykład?
masz elektrozaworki poza reduktorem czy masz reduktor z jakimś wbudowanym elektrozaworkiem? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
szymekz
Wiek: 38 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 55 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-03-2008, 03:32
|
|
|
mam 1,4 gaźnik z gazem, instalacja firmylovato
i znowu jak sie nagrzeje do 90 to traci zupelnie moc na gazie, i max predkosc to 20km/h
jest tez tak, jesli mu wciskam gaz, czasme jest tak jakby sie zatykal, zdejmuje noge z gazu i znowu naciskam i idzie, ale tk troche jest zamulony, chlop w serwisei od gazu poweidzial ze jest wszystko ok, ale cos mi sie nie chce wierzyc, znajomu mowil mi zeby wymienic jakies gumy w mieszalniku, czasami az nie mam ochoty wlewac gazu. no a wczesnije tak jakby tracil moc po ruszeniu stawal na chwilke i znowu jechal normalnie. filtr wyminilem jakies 4 miesiace temu.
co to moze byc? |
_________________ z farcikiem:)) |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-03-2008, 09:48
|
|
|
Witam Szymekz. Ale jaki filtr wymieniałeś od powietrza? Na benie dobrze chodzi może to te rurki od podciśnienia. Ja mam osobiście wtrysk więc niemam o nich pojęcia tylko tyle co wyczytałem na forum. Tu widać trzeba zajrzeć do filtra od gazu. A termostat w obudowie filtra powietrza masz dobry? Może zacią się na ciepłe powietrze i nieprzełancza się na zimne jak silnik się zagrzeje. Wiadomo zimne powietrze więcej tlenu lepsze spalanie. Na zimnym będzie ssał ciepłe powietrze znad kolektora żeby się szybciej zagrzać. Jak się zagrzeje powinien ssać zimne lepsza kultura pracy i elastyczność. Było ostatnio otym na forum. Co do filtra to zakręcasz zawór na butli i powoli odkręcasz śrubke pod filtrem gazu. Spoko troche go wyleci ale tylko z tego przewodu miedzianego co idzie od butli. Jak wyjmiesz filtr to możesz na sekundke odkręcić ciut zawór na butli żeby wydmuchać reszte opiłków z przewodu przed filtrem gazu. Bo może być tak że dasz nowy a po skręceniu i odpaleniu może być tosamo bo jak długo nie wymieniałeś to jeszcze się nazbierało w tym przewodzie przed filtrem.Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-03-2008, 10:01
|
|
|
aż tyle opiłków nie będzie i niekoniecznie dobrym pomysłem jest odkręcanie zaworu przy rozszczelnionej instalacji; można, ale wiadomo, trzeba uważać;
elektrozaworki żsdne nie powinny się zacinać, skoro jedzie i dopiero jak się nagrzeje to wariuje;
może faktycznie masz membrany w reduktorze tak już zajechane, że dziwnie pracują jak się zagrzeją, choć nietypowy to objaw myślę, mogę się mylić; zregenerować reduktor dość tanio możesz sam, opisywane na form było wielokrotnie;
a jak masz ten gaz do gaźniczka założony? mixer normalny w gaźniku, pod pokrywą jakoś czy w dolocie?
filtr powietrza masz ok? no i dolot szczelny?
filtr gazu to to nie będzie myślę;
a jak na benzynie auto chodzi? w pełni poprawnie? bo może to kwestia gaźnika faktycznie, podciśnień, 'pompek' czy innego ustrojstwa? choć przy LPG za dużo tam nie ma do gadania; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
szymekz
Wiek: 38 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 55 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-03-2008, 14:34
|
|
|
przy gazniku juz grzebalem z mechanikiem i jest ok, gaz wchodzi z boku gaznika, jest tam wszsystko szczelne, bo bylem u gazonika, i mowil ze nic nie widzial i ze jest dobrze. filtr od gazu byl wymieniony.
a co do termostatu, nie wiem czy jest dobry, jak sie nagrzeje autko leci cieple powietrze, ale takie czasem srednio cieple... moze faktycznie to termostat??
z gazem chyba wymienie te membrany. |
_________________ z farcikiem:)) |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-03-2008, 17:14
|
|
|
Akurat chodzi o termostat w obudowie filtra
do tej obudowy dochaodzą 2 rury z powietrzem jedna od przodu auta, a druga z nad kolektora wydechowego, wywal tą z nad kolektora lub jeśli masz kawałek takiej rury to skieruj ją tak aby też brała zimniejsze powietrze z przodu auta - troszkę powinien się odmulić ale to nie będzie raczej rozwiązanie Twojego problemu, aj bym raczej stawiał na reduktor |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-03-2008, 18:35
|
|
|
PANOWIE W SPRAWIE TYCH WSKAżNIKóW Z ALEGRO PO 50 PLNPARETAKICH NA żYCZENIE KLIJENTA ZAłORZYłEM I FAKT DZIAłAJą.A sprawa buczenia parownika albo zawineła sie sprełrzynka pod srubą od wolnych obrotów albo coś siadło pod gumke na koniku i ją podpiera.|A jeśli chodzi o lovato i utrate mocy porozgrzaniu silnika jest opcia że puchnie membrana 1 stopnia ta od tyłu rozkrencić reduktor i zobaczyc czy sie nie nadmuchała jak balonik to dosyć czesta usterka.
** Dodano: 27-03-2008, 18:40 **
opcia numer dwa do opisywanej utraty mocy po rozgrzaniu zatkana lub przewełrzona miedz odkreńć miedz z przodu przy elektrozaworze z filterkiem i styłu od butli i poprostu przedmuchaj sprełżarką |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2008, 19:50
|
|
|
szymekz napisał/a: | mam 1,4 gaźnik z gazem, instalacja firmylovato
i znowu jak sie nagrzeje do 90 to traci zupelnie moc na gazie, i max predkosc to 20km/h
jest tez tak, jesli mu wciskam gaz, czasme jest tak jakby sie zatykal, zdejmuje noge z gazu i znowu naciskam i idzie, ale tk troche jest zamulony, chlop w serwisei od gazu poweidzial ze jest wszystko ok, ale cos mi sie nie chce wierzyc, znajomu mowil mi zeby wymienic jakies gumy w mieszalniku, czasami az nie mam ochoty wlewac gazu. no a wczesnije tak jakby tracil moc po ruszeniu stawal na chwilke i znowu jechal normalnie. filtr wyminilem jakies 4 miesiace temu.
co to moze byc? |
Ja też tak miałem że po nagrzaniu silnika do ok 90 stopni auto drastycznie traciło moc. Praktycznie nie chciał jechać już na 2gim biegu - taki słaby był. Pojechałem do swojego gazownika i okazało sie że moje autko ciągnęło ciepłe powietrze z termostatu gdy sie nagrzał silnik. Zablokował mi dopływ ciepłego powietrza z termostatu i problem znikł. Myśle że u Ciebie bedzie tak samo jak u mnie:):):) A jak długo masz instalacje gazową?? |
_________________ Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km |
|
|
|
|
szymekz
Wiek: 38 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 55 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-04-2008, 07:07
|
|
|
teraz jest inny problem, jest mulowaty na gazie, jadac na lpg wciskam mu gaz, i sie tak jakby przytykal, a po chwili tak jakby sie odtykal, i jest to czeste.
co to moze byc? bo staje sie to juz uciazliwe powoli, bo ja mu gaz a ona sie przytyka i po chwili odtyka??? |
_________________ z farcikiem:)) |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-04-2008, 17:15
|
|
|
kiedy zmieniałeś filtr powietsza morze jest zapchany i ma zbyt bogatą mieszanke wienc siędusi |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
szymekz
Wiek: 38 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 55 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-04-2008, 19:50
|
|
|
filtr gazu zmieniony jest, tak samo powietrza
koles od gazu podkręcil mi zeby wiecej gazu dostawal, i dalej jest to samo.
a mogly sie membrany zuzyc, instalacja lovato, okolo 3,5 roku. |
_________________ z farcikiem:)) |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-04-2008, 20:21
|
|
|
szymekz napisał/a: | mogly sie membrany zuzyc, instalacja lovato, okolo 3,5 roku. |
No po takim czasie to bardzo prawdopodobne |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|