Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sprawy lpg
Autor Wiadomość
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 23-03-2008, 10:11   

Wygląda też na taki...

Co polecasz innego do gaźnikowców?
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-03-2008, 13:12   

D gażnika niema zawiele opci najlepiej reduktor pneumatyk i zwukła centralka lub reduktor elektronik i centralka z pełnym wskazaniem a do wtrysku 2 generaci stag 1oo lub 150 fiat 2.0 stag 300
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 23-03-2008, 21:08   

Popatrzyłem sobie na ceny reduktorów pneumatycznych (to podciśnieniowy jak mniemam) i są do zniesienia, wersja 100HP nawet bardzo znośna. Mam w związku z tym pytanie, jaka jest różnica między takim "zwykłym" reduktorem np. Lovato a pneumatykiem?
Co miałeś na myśli mówiąc reduktor elektroniczny i centralka z "pełnym wskazaniem" ?
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-03-2008, 18:21   

Pneumatyk[podciśnienie] jest lepszy miendzy innymi z powodu iż gaz jest otwierany podciśnieniem a nie elektrozaworem wienc mniej awaryjny i nieobciąrz instalaci elektrycznej auta A jesli pneumatyk to tylko lovato zadne tomasetto asteriki i inny szajc Pełne wskazanie czyli przełącznik z morzliwościa podłączenia czujnika wskazania gazu na powuiedzmy 5 djud 50k om rosnący jub malejacy

** Dodano: 25-03-2008, 18:22 **
koszt takiego przełącznika plus czujnik około 100 -120 pln
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 25-03-2008, 19:02   

Można taki czujnik wykonać samodzielnie jesli dobrze myślę. Ten czujnik to tzw szkiełko tak? Podłącza się do niego dwa kable zasada działania to zmiana rezystancji w stosunku do ilości gazu w zbiorniku? Jeśli jest jak myślę, to charakterystyka tego czujnika nie będzie liniowa, ale np napełniając zbiornik do max, mierząc opór i potem w czasie eksploatacji zaglądając na manometr na butli i spisując oporności (oraz % napełnienia butli wg wskazań manometru) można te wartości uśrednić. Do tego mały uC, prosty program lnijka z LED"ów albo wyświetlacz numeryczny - możliwość wskazań % napełnienia butli, przewidywany zasięg itp.

Musiałbym nad tym pomyśleć.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 19:18   

dcfan, zrób od razu ze 100szt. dla klubowiczów, bo dla mnie to co piszesz to prawie czarna magia :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 25-03-2008, 19:23   

yoyo, kiedyś była tutaj dyskusja na temat takiego mierniczka dokładnego gdzie czujkę montowałeś na manometr od LPG n butli - z allegro taki bajer.

Olałem sprzedającego, ale skontaktowałem się z 15 osobami które to kupiły. Wyniki mnie samego zaskoczyły. Same pozytywne opinie na temat tego ustrojstwa, ponoć dokładność bardzo dobra tak samo jak wykonanie. Noszę się ze szczerym zamiarem osobistego przetestowania.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 19:32   

to ja poszperam na alledrogo :)

** Dodano: 25-03-2008, 19:50 **
wersja 1

wersja 2

ten drugi jest nawet ciekawy ale 50zł hmm na razie mi szkoda kasy :?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 20:11   

tylko wszystkie te wskaźniki bazują na tym co pokazuje manometr który nie jest wiarygodny szczególnie przy końcowych wskazaniach.

BTW kilka dni temu oglądałem program na TVN Turbo w którym gość z jakiegoś dobrego serwisu (zrzeszony w Koalicji Na Rzecz Autogazu) powiedział wprost że nie ma dodatkowego urządzenia które pokazywało by dokładnie ile mamy gazu. poza porządnum manometrem który należy co jakiś czas kalibrować..
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 25-03-2008, 21:40   

Tak, konikks, masz rację. Tego nikt nie neguje, ale montowane wskaźniki powinny jakąś dokładność posiadać. Zwłaszcza, jeśli ktoś nie jeździ na kilometry albo jest ciapą i zapomina zatankować, a w zbiorniku zamiast PB hula wiatr - jak u mnie.

Yoyo, dokładnie o te wskaźniki chodzi, konkretniej ten płaski, chociaż elektronicznie to dokładnie to samo. Jeszcze popytam użytkowiników i zapewne zakupię ten bajer, jeśli przenosi w miarę dokładnie wskazania z manometru to będzie ok, bo o to głównie chodzi.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 22:22   

ja podchodzę do tego raczej jako do bajeru, bo i tak jeżdzę wg. licznika bo tankuje tylko na jednej i tej samej stacji w Krakowie więc tak jeżdzę żeby do niej dojechać :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 25-03-2008, 23:26   

Mnie chyba czeka wylewanie wody ze zbiornika bo zdarzyło się tankować na stacji mega-krzak na totalnym wypizdowiu i zawsze po takim zabiegu jakieś jaja były.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
MAXIMUS 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 67
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-03-2008, 19:08   

Witam.Panowie taka sprawa autko ciepłe spokojna jazda i w pewnym momęcie coś dziwnie buczy-mruczy w parowniku poczym auto gaśnie i nie daje znaków życia około10min poczym najnormalniej odpala i jedziemy dalej. Płyn w chłodnicy jest parownik nie szronieje więc co jest grane???. Przekaźnik od elektrozaworu siada czy zamarza gaz w reduktorze?
_________________
Maximus
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2008, 21:30   

zazw. mruczy jak się gdzieś ciśnienie zmienia, tak jak np na postoju mruczy w butli czasem;
ale może faktycznie coś Ci przepuszcza/ przycina się jakiś 'zworek'/'klapka'/'grzybek' przy membranie i zamraża wręcz go w środku... zawsze możesz rozebrać reduktor i obejrzeć jego stan i stan membran, chwilę to trwa a kto wie;
tak poza tym w okolicach reduktora nic się nie rozszcelniło? na łączeniu przewodu miedzianego do reduktora na przykład?
masz elektrozaworki poza reduktorem czy masz reduktor z jakimś wbudowanym elektrozaworkiem?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
szymekz 


Wiek: 38
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 55
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-03-2008, 03:32   

mam 1,4 gaźnik z gazem, instalacja firmylovato
i znowu jak sie nagrzeje do 90 to traci zupelnie moc na gazie, i max predkosc to 20km/h ;(
jest tez tak, jesli mu wciskam gaz, czasme jest tak jakby sie zatykal, zdejmuje noge z gazu i znowu naciskam i idzie, ale tk troche jest zamulony, chlop w serwisei od gazu poweidzial ze jest wszystko ok, ale cos mi sie nie chce wierzyc, znajomu mowil mi zeby wymienic jakies gumy w mieszalniku, czasami az nie mam ochoty wlewac gazu. no a wczesnije tak jakby tracil moc po ruszeniu stawal na chwilke i znowu jechal normalnie. filtr wyminilem jakies 4 miesiace temu.
co to moze byc? :sciana: :sciana:
_________________
z farcikiem:))
     assistance
 
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-03-2008, 09:48   

Witam Szymekz. Ale jaki filtr wymieniałeś od powietrza? Na benie dobrze chodzi może to te rurki od podciśnienia. Ja mam osobiście wtrysk więc niemam o nich pojęcia tylko tyle co wyczytałem na forum. Tu widać trzeba zajrzeć do filtra od gazu. A termostat w obudowie filtra powietrza masz dobry? Może zacią się na ciepłe powietrze i nieprzełancza się na zimne jak silnik się zagrzeje. Wiadomo zimne powietrze więcej tlenu lepsze spalanie. Na zimnym będzie ssał ciepłe powietrze znad kolektora żeby się szybciej zagrzać. Jak się zagrzeje powinien ssać zimne lepsza kultura pracy i elastyczność. Było ostatnio otym na forum. Co do filtra to zakręcasz zawór na butli i powoli odkręcasz śrubke pod filtrem gazu. Spoko troche go wyleci ale tylko z tego przewodu miedzianego co idzie od butli. Jak wyjmiesz filtr to możesz na sekundke odkręcić ciut zawór na butli żeby wydmuchać reszte opiłków z przewodu przed filtrem gazu. Bo może być tak że dasz nowy a po skręceniu i odpaleniu może być tosamo bo jak długo nie wymieniałeś to jeszcze się nazbierało w tym przewodzie przed filtrem.Pozdrawiam
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-03-2008, 10:01   

aż tyle opiłków nie będzie i niekoniecznie dobrym pomysłem jest odkręcanie zaworu przy rozszczelnionej instalacji; można, ale wiadomo, trzeba uważać;

elektrozaworki żsdne nie powinny się zacinać, skoro jedzie i dopiero jak się nagrzeje to wariuje;
może faktycznie masz membrany w reduktorze tak już zajechane, że dziwnie pracują jak się zagrzeją, choć nietypowy to objaw myślę, mogę się mylić; zregenerować reduktor dość tanio możesz sam, opisywane na form było wielokrotnie;
a jak masz ten gaz do gaźniczka założony? mixer normalny w gaźniku, pod pokrywą jakoś czy w dolocie?
filtr powietrza masz ok? no i dolot szczelny?
filtr gazu to to nie będzie myślę;
a jak na benzynie auto chodzi? w pełni poprawnie? bo może to kwestia gaźnika faktycznie, podciśnień, 'pompek' czy innego ustrojstwa? choć przy LPG za dużo tam nie ma do gadania;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
szymekz 


Wiek: 38
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 55
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-03-2008, 14:34   

przy gazniku juz grzebalem z mechanikiem i jest ok, gaz wchodzi z boku gaznika, jest tam wszsystko szczelne, bo bylem u gazonika, i mowil ze nic nie widzial i ze jest dobrze. filtr od gazu byl wymieniony.
a co do termostatu, nie wiem czy jest dobry, jak sie nagrzeje autko leci cieple powietrze, ale takie czasem srednio cieple... moze faktycznie to termostat??
z gazem chyba wymienie te membrany.
_________________
z farcikiem:))
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2008, 17:14   

Akurat chodzi o termostat w obudowie filtra
do tej obudowy dochaodzą 2 rury z powietrzem jedna od przodu auta, a druga z nad kolektora wydechowego, wywal tą z nad kolektora lub jeśli masz kawałek takiej rury to skieruj ją tak aby też brała zimniejsze powietrze z przodu auta - troszkę powinien się odmulić ale to nie będzie raczej rozwiązanie Twojego problemu, aj bym raczej stawiał na reduktor
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-03-2008, 18:35   

PANOWIE W SPRAWIE TYCH WSKAżNIKóW Z ALEGRO PO 50 PLNPARETAKICH NA żYCZENIE KLIJENTA ZAłORZYłEM I FAKT DZIAłAJą.A sprawa buczenia parownika albo zawineła sie sprełrzynka pod srubą od wolnych obrotów albo coś siadło pod gumke na koniku i ją podpiera.|A jeśli chodzi o lovato i utrate mocy porozgrzaniu silnika jest opcia że puchnie membrana 1 stopnia ta od tyłu rozkrencić reduktor i zobaczyc czy sie nie nadmuchała jak balonik to dosyć czesta usterka.

** Dodano: 27-03-2008, 18:40 **
opcia numer dwa do opisywanej utraty mocy po rozgrzaniu zatkana lub przewełrzona miedz odkreńć miedz z przodu przy elektrozaworze z filterkiem i styłu od butli i poprostu przedmuchaj sprełżarką :idea:
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
djmanio 


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-03-2008, 19:50   

szymekz napisał/a:
mam 1,4 gaźnik z gazem, instalacja firmylovato
i znowu jak sie nagrzeje do 90 to traci zupelnie moc na gazie, i max predkosc to 20km/h ;(
jest tez tak, jesli mu wciskam gaz, czasme jest tak jakby sie zatykal, zdejmuje noge z gazu i znowu naciskam i idzie, ale tk troche jest zamulony, chlop w serwisei od gazu poweidzial ze jest wszystko ok, ale cos mi sie nie chce wierzyc, znajomu mowil mi zeby wymienic jakies gumy w mieszalniku, czasami az nie mam ochoty wlewac gazu. no a wczesnije tak jakby tracil moc po ruszeniu stawal na chwilke i znowu jechal normalnie. filtr wyminilem jakies 4 miesiace temu.
co to moze byc? :sciana: :sciana:

Ja też tak miałem że po nagrzaniu silnika do ok 90 stopni auto drastycznie traciło moc. Praktycznie nie chciał jechać już na 2gim biegu - taki słaby był. Pojechałem do swojego gazownika i okazało sie że moje autko ciągnęło ciepłe powietrze z termostatu gdy sie nagrzał silnik. Zablokował mi dopływ ciepłego powietrza z termostatu i problem znikł. Myśle że u Ciebie bedzie tak samo jak u mnie:):):) A jak długo masz instalacje gazową??
_________________
Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km
  
 
 
szymekz 


Wiek: 38
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 55
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-04-2008, 07:07   

teraz jest inny problem, jest mulowaty na gazie, jadac na lpg wciskam mu gaz, i sie tak jakby przytykal, a po chwili tak jakby sie odtykal, i jest to czeste.
co to moze byc? bo staje sie to juz uciazliwe powoli, bo ja mu gaz a ona sie przytyka i po chwili odtyka???
_________________
z farcikiem:))
     assistance
 
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-04-2008, 17:15   

kiedy zmieniałeś filtr powietsza morze jest zapchany i ma zbyt bogatą mieszanke wienc siędusi
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
szymekz 


Wiek: 38
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 55
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-04-2008, 19:50   

filtr gazu zmieniony jest, tak samo powietrza
koles od gazu podkręcil mi zeby wiecej gazu dostawal, i dalej jest to samo.
a mogly sie membrany zuzyc, instalacja lovato, okolo 3,5 roku.
_________________
z farcikiem:))
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-04-2008, 20:21   

szymekz napisał/a:
mogly sie membrany zuzyc, instalacja lovato, okolo 3,5 roku.

No po takim czasie to bardzo prawdopodobne :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load