sprawy lpg |
Autor |
Wiadomość |
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-03-2008, 22:48 sprawy lpg
|
|
|
Witajcie!
Jestem nowy i służę pomocą w sprawach LPG, gdyż jestem monterem LPG od 6 lat, więc piszcie - postaram sie pomóc
Moderowany: |
Witamy!
Proszę tylko na przyszłość - jak coś piszesz o interpunkcję, przecinki, kropki no i mniej błędów ortograficznych bo niektórym naprawdę ciężko się to czyta
a co do LPG jak widzisz - są co chwila tematy
|
|
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 12:26
|
|
|
Witam nowego.
Mam takie pytanie. Posiadam inst. II gen., zakupiona od firmy ZAMEL.
Silnik z wtryskiem MPI. Poprzedni właściciel napisał mi, że gaz idzie do kolektora ssącego.
Stąd moje pytanie, czy na LPG działa układ cut-off, jak się hamuje silnikiem?
Czy może różne instalacje różnie mają rozwiązaną tą funkcję (programowo)? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Misiek!!!
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: Kamieniec Wrocławski
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 12:29
|
|
|
czemu na gazie mi strzela wczoraj jak mi strzelił to dosłownie filtr powietrza odpadł i połamały się plastiki! wymienione świece kopułka itp.?!?!?! |
|
|
|
|
max118
Wiek: 40 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 12:44
|
|
|
heh mi tak strzelil raz ze nie mam juz filtra plastikowego owiniety folia narazie;/ |
_________________ Był : Fiat Tipo 1.4 S
jest : Fiat Croma 2.5 V6
Jest : Fiat Punto 1.1 S |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 12:48
|
|
|
Misiek!!! napisał/a: | czemu na gazie mi strzela |
Może masz za ubogą mieszankę? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 13:46
|
|
|
albo jakieś nieszczelności, wtedy też strzelać może, albo coś przestawione z silniczkiem, że się cofa, albo z zapłonem... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Misiek!!!
Wiek: 37 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: Kamieniec Wrocławski
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 14:11
|
|
|
z mieszanką to raczej nie ale z drugiej strony nieszczelności mogą iść razem z tym parą!!! bo po tylu strzałach obudowa już chyba nie wytrzymuje polepiona jest już na taśme przykręcona na druty bo nie mam kasy na nową!!!! a zapłonem to nie wiem!!! na benzynie narazie nie jeżdżę bo mi pompa siadła! |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-03-2008, 19:10
|
|
|
Wieprz napisał/a: | Witam nowego.
Mam takie pytanie. Posiadam inst. II gen., zakupiona od firmy ZAMEL.
Silnik z wtryskiem MPI. Poprzedni właściciel napisał mi, że gaz idzie do kolektora ssącego.
Stąd moje pytanie, czy na LPG działa układ cut-off, jak się hamuje silnikiem?
Czy może różne instalacje różnie mają rozwiązaną tą funkcję (programowo)? | Istotnie przy instalaciach 2 generaci, ztak zwaną osona katalizatora, przy dobrej elektronice ,jest opcia cut-off. Jeśli monter podłączył wszystko oczywiście.
** Dodano: 02-03-2008, 19:13 **
Jeśli mowa o wystrzałach,zawsze jest to wina, niesprawności, lub niedomagań, układu zapłonowego , świece,kable,kopułka,palec,muszą być 100% sprawne. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 21:32
|
|
|
Widzę, że masz Tempre 1.6 gaźnik, mam identyczną
Jaką masz instalację, spytam z ciekawości. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2008, 17:40
|
|
|
I LOVE LOVATO
** Dodano: 03-03-2008, 17:42 **
TYLKO LOVATO MONTUJE |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 19:35
|
|
|
mielnia102 napisał/a: | Istotnie przy instalaciach 2 generaci, (...), przy dobrej elektronice ,jest opcia cut-off. Jeśli monter podłączył wszystko oczywiście. |
A nie powinno być podobnego momentu odcięcia paliwa? To znaczy wyczuwalny moment, gdy auto hamuje silnikiem, a przy ~1700 obr/min wyczuwa się moment ponownego załączenia paliwa?
Bo ja jak hamuję silnikiem na LPG to prędkość i obroty się zmniejszają, ale liniowo od momentu puszczenia pedału gazu, BEZ żadnego wyczuwalnego momentu odcięcia.
mielnia102 napisał/a: | ztak zwaną osona katalizatora |
Możesz to wytłumaczyć? Bo nie bardzo rozumiem. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2008, 19:48
|
|
|
Moge cut-off niepodłączony sprzwdz czy orginalna wiązka przewodów do czujnika tps jest przecienta i czy jest tam dolutowany kabel z instalaci lpg, jeśli niema takowego kabla ,to znaczy że monter niepodłoczył wszystkiego ,a jesli jest podłączony cut-off efekt opadania obrotów morze byc łagodny gdy pozycia minimalna aktuatora dla cut-off jest taka sama jak dla wolnych obrotów
** Dodano: 03-03-2008, 19:50 **
Osłona katalizatora ,poprostu elektronika do lpg 2 generaci |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 19:51
|
|
|
mielnia102 dzięki za pomoc i wskazówki.
Jak będę miał czas i siły po robocie to sprawdzę.
Swoją drogą dobrze mieć na forum specjalistów z różnych dziedzin. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2008, 19:55
|
|
|
Niema sprawy , fajnie że moge być pomocny |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-03-2008, 19:37
|
|
|
mielnia102 napisał/a: | pozycia minimalna aktuatora dla cut-off jest taka sama jak dla wolnych obrotów |
Można to zmienić? Czy właśnie taki efekt jest najlepszy? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2008, 19:01
|
|
|
Można lecz wienkszość klijentów właśnie nierzyczy sobie odczuwalnego spadku obrotów
Wienc zazwyczaj właśnie tak sie to ustawia aby pozycia cut-off była taka jak wolne obroty. |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 20:08
|
|
|
Dzięki za info.
A czy właśnie takie ustawienie cut-off jest najlepsze?
Czy może lepsze byłoby ustawienie z wyczuwalnym "szarpnięciem"?
I ostatnie pytanie (na razie), czy ustawienie pozycji cut-off tak, jak wolne obroty, jest lepsze, niż większy "próg"? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-03-2008, 19:48
|
|
|
Bardziej bezpiecznejsz dla urzytkownika gdysz prug tps za niski morze zpowodowac sytuacie że auto wnajmniej odpowiednim momencie niezareaguje na wciśniencie pedału gazu ,co morze mieć miejsce np w trakćie wyprzedzania |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-03-2008, 20:56
|
|
|
Dobrze wiedzieć. W takim razie zostawię to tak, jak jest. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-03-2008, 18:03
|
|
|
Jeśli spalanie jest ok i auto niewiesza sie na obrotach to jtst dobże |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 09-03-2008, 09:30
|
|
|
mielnia102,
Znasz sie na instalacji z sterownikiem bingo m?? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-03-2008, 17:35
|
|
|
A rozumiem, że jak instalacja II gen. jest podłączona do kolektora ssącego, to wtryskiwacze (przy jeździe na LPG) nie działają i może się zapalać kontrolka od wtryskiwaczy na desce? Czy to normalne i nic się nie dzieje? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 09-03-2008, 21:44
|
|
|
Wieprz napisał/a: | Czy to normalne i nic się nie dzieje? |
Nic sie nie dzieje poprostu monterowi instalacji LPG nie chciało sie zrobic wszystkiego jak nalezy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 10-03-2008, 17:45
|
|
|
A to skubaniec. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-03-2008, 17:54
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | mielnia102,
Znasz sie na instalacji z sterownikiem bingo m?? | tak
** Dodano: 11-03-2008, 17:55 **
Wieprz napisał/a: | A rozumiem, że jak instalacja II gen. jest podłączona do kolektora ssącego, to wtryskiwacze (przy jeździe na LPG) nie działają i może się zapalać kontrolka od wtryskiwaczy na desce? Czy to normalne i nic się nie dzieje? | Tak jest to normalne poprostu komputer wykrywa niepracójący wtryskiwacz
** Dodano: 11-03-2008, 17:58 **
Nie niechciało mu sie tylko w fiacie nieda sie tego zrobi c innaczej no chyba że na beszczelnego wyciąć kontrolke na przekażniku |
|
|
|
|
|